PDA

Bekijk de volledige versie : Het terugplussen



René Groen
20-06-2003, 11:56
Ik zat net door het plussen en minnen thread te bladeren en kwam daarbij een interessante opmerking tegen. Iemand wilde zijn + intrekken omdat de verkoper / koper niet terug+'te.

Zelf heb ik dit ook weleens gehad. Je hebt een deal gehad en deelt netjes de + uit, maar andersom krijg je niets terug. Ook na PM's gestuurd te hebben is de tegenpartij niet bereid om een + terug te geven, tenminste, dat mag je concluderen als je geen reactie meer krijgt.

Ik vroeg me daarom af of het eerlijk is om een + in te trekken. Een - ga ik hier niet voor geven, dat zou wel heel flauw zijn, maar ik vroeg me af hoe jullie over dit onderwerp denken.

(PS: Heb er op dit moment niet mee te maken, maar vond het gewoon een interessant onderwerp :))

Nathan Strik
20-06-2003, 12:17
Een plus intrekken omdat de ander jou geen plusje geeft vind ik persoonlijk erg flauw.

Je gaat toch ook niet bij iemand aanbellen om een gestuurde verjaardagskaart terug te vragen omdat hij/zij er jou geen heeft gestuurd?

Het blijft natuurlijk niet leuk als een ander jou geen plusje geeft. Maar misschien hebben onze handelsmensen Ronald en/of Rein hier een leuke oplossing voor? ;)

Timothy
20-06-2003, 12:19
Zoals ik in de tread al aangaf:


Ik snap het wel eigenlijk, want zo komt iemand nooit aan plusjes, en gaan er misschien deals aan hem voorbij omdat hij "niet betrouwbaar genoeg" overkomt (al meermaals op het forum gelezen), terwijl hij wel een (aantal) goede deal(s) heeft gesloten.

Ik heb er zelf ook niet mee te maken (gehad). Maar het is wel lullig voor de beginnende trader. Daarom vind ik dat het terugvorderen zou moeten mogen (mits gegronde reden uiteraard). Een - is inderdaad wel weer een beetje teveel van goede.

Nathan Strik
20-06-2003, 12:22
Ik vind de hoeveelheid minnetjes eigenlijk meer zeggen over betrouwbaarheid dan de hoeveelheid plusjes. Dat zegt eigenlijk meer over het aantal keren dat er gehandeld is.

En ik geloof dat er minder snel "vergeten" wordt om een minnetje te geven. ;)

Niels Haasjes
20-06-2003, 12:23
Ik ben het in principe wel met Rene eens. Het is erg flauw om zo´n plusje niet terug te opntvangen. Ik heb naar schatting al meer dan 20 plusjes uitgedeeld en er pas 12 of 13 terug gekregen. Ik spreek daarom tegenwoordig van te voren via PM af om elkaar te plussen, maar zelfs dat heeft al eens niet gewerkt.
Sommige mensen zijn gewoon te lui om even een plusje uit te delen..

Vro
20-06-2003, 12:30
Ja! Wanneer er na een (vriendelijk) verzoek om een + geen antwoord (of evt. een of ander bot antwoord) op je PM of mailtje komt zou ik ook
verzoeken om een gegeven + in te trekken.
Het geven van een + hoort m.i. bij de laatste afhandeling na een (geslaagde) transaktie. (uitzonderingen daargelaten : Volgens mij doet een Jan Bruinsma in het geheel niet aan het + en - gebeuren mee en dat vind ik dan ook geen probleem)
Evenals b.v het aan de tegenpartij melden dat de gekochte dvd binnen is,
vind ik het geven van een plus er gewoon bijhoren.
Helemaal geen antwoord op je mail (zoals ik ook gelezen heb) is ronduit onbeleefd en irritant. Ik zou met zo'n (ver)koper uit principe dan ook absoluut geen zaken (meer) willen doen.

Gr Vro

Mark de Jong
20-06-2003, 12:39
Het geven van een + hoort m.i. bij de laatste afhandeling na een (geslaagde) transaktie. (uitzonderingen daargelaten : Volgens mij doet een Jan Bruinsma in het geheel niet aan het + en - gebeuren mee en dat vind ik dan ook geen probleem)

Jan doet dacht ik wel aan plussen, maar niet op dit forum :)

Charley Baak
20-06-2003, 13:19
Ik merk zelf dat er vooral geen plussen gegeven worden voor betalingen die gedaan zijn. Heb daar zelf ook een paar keer mee te maken gehad. Heb het rustig naast me neer gelegd, omdat ik gewoon geen zin had om me hierover druk te gaan maken. misschien moet ik dat maar eens gaan doen :twisted:

R. Schaap
20-06-2003, 18:00
Ik vind het terugtrekken van een plus te ver gaan. Daarom negeer ik desbetreffende post ook gewoon......

Ik weet dat een aantal forummers uit principe niet plussenl. Ik ben het er niet mee eens, maar wat doe je eraan? Ik vind niet dat je daarom regels moet gaan maken ofzo, die zijn er mijns inziens nou wel genoeg op het forum.

Lekker laten zo en je moet er maar persoonlijk voor zorgen dat je je plussen krijgt.

Ok?

Niels Haasjes
20-06-2003, 18:03
Ok!

R. Schaap
20-06-2003, 21:33
Jan Bruinsma, misschien dat jij hier nog iets aan wilt toevoegen?

Jaded
20-06-2003, 21:45
Het terugtrekken van een plus omdat de ander je niet wil plussen gaat me ook te ver.

MAAR als iemand erom bekend staat dat hij niet/nooit plust, dan ben ik ook van mening dat deze geen minnen zou mogen uitdelen. Een beetje van de rechten profiteren en niet de plichten onderhouden lijkt me dus ook niet in orde.
Is enkel mijn persoonlijke mening, 1 uit de 5000+ dus.
Ook even vermelden dat ik hiermee niemand wil fixeren of aanvallen, heb met niemand problemen.

Ernest Hamstra
20-06-2003, 23:01
Iedereen krijgt van mij een plus voor een goede deal.

Of ik er één terugkrijg....non m'interessa un cazzo :wink: . Maar dat komt misschien ook omdat ik er al een paar heb :D .

Niels Simons
20-06-2003, 23:37
tis gewoon een geheel,je hoort die plus gewoon ff terug te geven.

ik kan jullie vertellen,heb nog nooit iemand hoeven bedelen om een plus eigenlijk.tis heel normaal voor zo ongeveer iedereen waarmee ik zaken heb gedaan.sommige mensen sparen t wel es voor 1 of 2 weken op,omdat ze t irritant vinden als er iedere dag 3 posten van ze in de +-thread staat.no problem!

ik zou zeggen,als je zelf weet dat je goed zaken doet en goeie waar levert+'nazorg' krijg je zon plus altijd!

mazzel,niels

Jelger
20-06-2003, 23:44
Ik vind het een mooi initiatief van Rein, maar eigenlijk te onbelangrijk om op te letten. Ik heb geen idee hoeveel plussen ik heb en het maakt me niet uit ook. Ben niet te beroerd om er een te geven natuurlijk als ik iemand daar blij mee maak :)

Want wat doen jullie er nu precies mee? Jullie handelen alleen met mensen die meer dan 30 plussen hebben of iets dergelijks? Ik ga er vanuit dat iedereen hier wel betrouwbaar is, dus al dat megatrader/safetrader gebeuren maakt me niet zoveel uit.

(is niet negatief bedoeld op jou hoor Rein, waardeer het dat je het doet)

Timothy
21-06-2003, 01:40
Lekker laten zo en je moet er maar persoonlijk voor zorgen dat je je plussen krijgt.

Het gaat er net om: als iemand geen plus aan je geeft, niet reageert of ronduit weigert: hoe zorg je er dan zelf voor dat je een plusje krijgt? Leg aub even uit wat je hiermee bedoelt...

René Groen
21-06-2003, 09:29
ik zou zeggen,als je zelf weet dat je goed zaken doet en goeie waar levert+'nazorg' krijg je zon plus altijd!


Dit thread is er juist omdat dat dus niet altijd gebeurt.

julio
21-06-2003, 14:15
Precies, dat gebeurt niet automatisch. Ik heb ook gehad dat mijn DVD binnen twee dagen bij de tegenpartij in goede staat aanwezig was, ik vervolgens een dag of 10 op mijn dvd heb moeten wachten. En puntje bij paaltje hij te lui was een plusje te geven (ondanks herhaaldelijk verzoek) en zelf wel een plusje van mij had gekregen.

R. Schaap
21-06-2003, 14:25
Lekker laten zo en je moet er maar persoonlijk voor zorgen dat je je plussen krijgt.

Het gaat er net om: als iemand geen plus aan je geeft, niet reageert of ronduit weigert: hoe zorg je er dan zelf voor dat je een plusje krijgt? Leg aub even uit wat je hiermee bedoelt...
Tsja, een oplossing hiervoor bedenken is eigenlijk best lastig. Als iemand echt blijft weigeren......wat kun je eraan doen?

Ik denk dat we bijvoorbeeld kunnen afspreken dat je mij dan pmd met de naam en de dvd waar het om ging. Dan kan ik die persoon vragen of de dvd is aangekomen en of hij of zij tevreden is over de trade, zoja, dan krijg je de plus van mij. Zoiets lijkt me ook best kunnen toch?

Wat jullie?

R. Schaap
21-06-2003, 14:58
Wat trouwens ook wel een prima manier is is om gewoon niet te plussen aan diegene. Zodra hij of zij er ook geen plussen meer bijkrijgt wordt er misschien wel bijgedraaid. Dan kun je ze altijd nog geven en krijgen samen.

René Groen
21-06-2003, 16:05
Lekker laten zo en je moet er maar persoonlijk voor zorgen dat je je plussen krijgt.

Het gaat er net om: als iemand geen plus aan je geeft, niet reageert of ronduit weigert: hoe zorg je er dan zelf voor dat je een plusje krijgt? Leg aub even uit wat je hiermee bedoelt...
Tsja, een oplossing hiervoor bedenken is eigenlijk best lastig. Als iemand echt blijft weigeren......wat kun je eraan doen?

Ik denk dat we bijvoorbeeld kunnen afspreken dat je mij dan pmd met de naam en de dvd waar het om ging. Dan kan ik die persoon vragen of de dvd is aangekomen en of hij of zij tevreden is over de trade, zoja, dan krijg je de plus van mij. Zoiets lijkt me ook best kunnen toch?

Wat jullie?

Goed plan Rein, hier zie ik wel wat in :)

daviddekam
21-06-2003, 16:22
Lekker laten zo en je moet er maar persoonlijk voor zorgen dat je je plussen krijgt.

Het gaat er net om: als iemand geen plus aan je geeft, niet reageert of ronduit weigert: hoe zorg je er dan zelf voor dat je een plusje krijgt? Leg aub even uit wat je hiermee bedoelt...
Tsja, een oplossing hiervoor bedenken is eigenlijk best lastig. Als iemand echt blijft weigeren......wat kun je eraan doen?

Ik denk dat we bijvoorbeeld kunnen afspreken dat je mij dan pmd met de naam en de dvd waar het om ging. Dan kan ik die persoon vragen of de dvd is aangekomen en of hij of zij tevreden is over de trade, zoja, dan krijg je de plus van mij. Zoiets lijkt me ook best kunnen toch?

Wat jullie?

Goed plan Rein, hier zie ik wel wat in :)

Ik vind dit ook een goed plan (y)

R. Schaap
22-06-2003, 13:08
Laten we dat dan bijvoorbeeld proberen......kijken of het werkt.

daviddekam
22-06-2003, 13:13
Laten we dat dan bijvoorbeeld proberen......kijken of het werkt.

Ik heb het nu ook. Ik heb namelijk een deal gehad met: meneerjohn en hij heeft de DVD ontvangen dan heeft hij bevestigd en ik heb hem al een plus gegeven, alleen toen ik via een PM vroeg of hij mij ook nog ff een plusje wou geven kreeg ik geen reactie.

Kan je gelijk kijken of het werkt :wink:

Michelle
22-06-2003, 14:12
Ik denk dat we bijvoorbeeld kunnen afspreken dat je mij dan pmd met de naam en de dvd waar het om ging. Dan kan ik die persoon vragen of de dvd is aangekomen en of hij of zij tevreden is over de trade, zoja, dan krijg je de plus van mij.
Dit lijkt mij ook een prima plan. :)


Wat trouwens ook wel een prima manier is is om gewoon niet te plussen aan diegene. Zodra hij of zij er ook geen plussen meer bijkrijgt wordt er misschien wel bijgedraaid. Dan kun je ze altijd nog geven en krijgen samen.
Ja, maar dan krijg je allemaal posts waarin staat dat je geen plusjes moet uitdelen aan pietje omdat jannie geen plusje terug heeft gekregen. Of je gaat eeuwig op elkaar zitten wachten totdat de ander jou als eerste een plusje geeft.

Dus ik ga wel voor een pm richting jou, Rein. Alhoewel jij het risico loopt dat je box hier op dvd.nl vlug overloopt.

R. Schaap
22-06-2003, 14:20
dat geeft niet. Mijn pm box bekijk ik bijna elke dag dus die gooi ik wel weer snel leeg.

Daviddekam, je krijgt pm

Robert F.
22-06-2003, 15:26
Ik heb net even (heel even) over dit onderwerp zitten na te denken.

Ik vind dat je pas een plus krijgt als beide een plus hebben gegeven. Je weet dan pas dat beide partijen tevreden zijn.
Nu is dus de vraag hoe kan je dat bij houden. Het simpelste lijkt mij om te quoten:

-----------------------------------

+ voor Persoon B

Persoon A een + voor de betaling
-----------------------------------

Pas wanneer dit gebeurt krijgen de personen een plus. Natuurlijk als je een week na de andere persoon een plus gaat geven is het even zoeken naar de plus die je moet quoten, maar de andere persoon kan ook even onthouden op welke pagina of welke dag hij het neer zet.

Het is maar een idee. :lol: Ik blijf er wel bij dat een plus pas geld als beide het hebben gegeven. :wink:

Ernest Hamstra
22-06-2003, 15:33
Ik heb net even (heel even) over dit onderwerp zitten na te denken.

Ik vind dat je pas een plus krijgt als beide een plus hebben gegeven. Je weet dan pas dat beide partijen tevreden zijn.
Nu is dus de vraag hoe kan je dat bij houden. Het simpelste lijkt mij om te quoten:

-----------------------------------

+ voor Persoon B

Persoon A een + voor de betaling
-----------------------------------

Pas wanneer dit gebeurt krijgen de personen een plus. Natuurlijk als je een week na de andere persoon een plus gaat geven is het even zoeken naar de plus die je moet quoten, maar de andere persoon kan ook even onthouden op welke pagina of welke dag hij het neer zet.

Het is maar een idee. :lol: Ik blijf er wel bij dat een plus pas geld als beide het hebben gegeven. :wink:

Wel een gedoe... Dan moet je elke keer zoeken naar posts...

Stel persoon A ontvangt de DVD, maar geeft geen plus. Persoon B ontvangt de betaling, zoekt zich wezenloos naar de post van persoon A waarin deze de plus geeft voor ontvangst etc.

't Lijkt mij teveel werk, volgens mij valt het ook wel mee met de eventueel achtergehouden plussen.

Robert F.
22-06-2003, 15:41
't was ook maar een idee :lol: . Wat ik altijd doe is: Ik krijg een betaling binnen van persoon a, dan stuur ik een bericht dat ik het heb ontvangen en een plus geef. De persoon in kwestie weet dat er dus is geplust op die dag.

Sander Haarmans
22-06-2003, 15:47
't was ook maar een idee :lol: . Wat ik altijd doe is: Ik krijg een betaling binnen van persoon a, dan stuur ik een bericht dat ik het heb ontvangen en een plus geef. De persoon in kwestie weet dat er dus is geplust op die dag.
Ik doe het ook op deze manier, als er een betaling binnen is of een dvd is binnen dan P.M. ik diegene dat het aangekomen is en vermeld ik meteen erbij dat ik diegene meteen ga plussen.
Ik kan me niet herinneren dat ik nog nooit geen + terug heb gehad. :)

R. Schaap
22-06-2003, 15:48
Robert, je moet je ook bedenken dat sommige mensen wel 10 plussen tegelijk uitdelen omdat ze veel geld of dvd's hebben ontvangen op 1 dag. Dan zouden ze dus van die 10 er bijvoorbeeld 7 moeten zoeken om te quoten en er dan nog 3 aparte posts bijdoen voor de resterende plussen.

Ik verwacht niet dat men daar zin in heeft. Ik heb hier bij het invoeren van de plussenthread ook aleens aan gedacht maar ik vrees eigenlijk nog steeds dat het net niet handig genoeg is.

Snap je?

Rein

netfox
22-06-2003, 23:48
Waarom ik vind dat terugplussen niet noodzakelijk is:

Soms heb je een deal gemaakt, die van één zijde perfect wordt afgerond... de andere zijde doet echter wel wat minder zijn best om een plusje te verdienen. Die stuurt bijvoorbeeld een DVD te laat op of er is iets anders aan de hand. Een min plaatsen vind ik dan te drastisch... daarom geen plusje. Wil dat zeggen dat dit dan zo vaak voorkomt? Nee, maar het zeker al eens voorgevallen. Een plus moet wel verdient zijn, en het terug trekken van een plus in zo'n/elke situatie vind ik dan ook niet terecht.

(Ik plaats altijd netjes een plusje, daar niet van)

julio
23-06-2003, 18:01
Maar laat dan even netjes aan die persoon weten dat je geen plusje geeft en maak er geen complete radiostilte van.

rtoonen
23-06-2003, 18:57
Ik had deze thread even gemist.
Ik was degene die de + wilde intrekken. Het gaat hierbij om het principe. Als ik dan tot 2 maal toe vriendelijk via PM vraag naar een reactie en geen antwoord krijg is voor mij de maat vol. Het betreft persoon met 130 of meer transacties (staat vol trots in zijn sig.). Vooral voor beginnende traders is dit gewoon vervelend. Beleefdheid is een groot goed, zeker op zo'n 'besloten' forum.


gr,

Rob

Coen Vermeer
25-06-2003, 15:05
ik vind het onzin dat het wel meevalt met de plsujes die je terugkrijgt. Ik heb al van de denk 50 transacties hier zeker 15 x niks teruggekregen. Dat vind ik toch een behoorlijk aandeel vaak stuur ik wel een pmtje maar soms helpt dat niet en laat ik het gewoon maar zitten.

Mobie
26-06-2003, 09:23
ik vind het onzin dat het wel meevalt met de plsujes die je terugkrijgt. Ik heb al van de denk 50 transacties hier zeker 15 x niks teruggekregen. Dat vind ik toch een behoorlijk aandeel vaak stuur ik wel een pmtje maar soms helpt dat niet en laat ik het gewoon maar zitten.

Zoals al aangehaald kan het voor een beginnende trader wel een verschil maken. En het feit dat je geen + terugkrijgt is ook geen ramp, maar dat diegene die geen wil geven dan toch wel zo beleefd is om even de reden te geven waarom ie niet tevreden was ( of te lui ).