PDA

Bekijk de volledige versie : Nederlandse horrorfilm: Deadline (o.a. Cas Jansen)



cubik
20-06-2003, 13:30
De Cover & Menu's van DEADLINE, een korte nederlandse ZOMBIEFILMmet o.a. Cas Jansen, die over een paar weken op dvd uitkomt: Klik Hier (http://www.twistedpictures.nl/dvd/)

bmateijsen
20-06-2003, 13:45
Ik vind dit een heel leuk project, gewoon als filmliefhebber met camera-aspiraties het lef hebben om een crew met mensen bij elkaar te rapen, en een korte film te maken, die goede entertainment biedt. En dat alles op een budget van 5000 gulden.

Lijkt me echt kicken als je daarna nog deze korte film, met veel extra's op DVD uitbrengt.

Maar goed, ik ben een beetje biased, want ken de regisseur en heb het traject gevolgd... Er zit in ieder geval nog een hoop potentie in de crew van twisted pictures.

Groet Bjorn

cubik
23-06-2003, 13:44
:wink:

R. Schaap
23-06-2003, 23:21
Ik ben zeer benieuwd en wacht op de dvd. Heb het via de website beetje gelezen allemaal (inmiddels toch wel paar maanden geleden denk ik)

Kom maar op!

cubik
27-06-2003, 13:12
DEADLINE

NL 2002

RE: JONATHAN KRAY / PR, SC: KRAY, MICHEL BONSET, JAN WILLEM PETERS, RUBEN TANEJA / CA: LUUK ZONNENBERG / MU: JORIS DE MAN / ED: PETERS, KRAY / SP MAKE-UP FX: LAWRENCE KELATOW / SP DIGITAL FX: STEFAN RADEMAKERS / MET: CAS JANSEN, ANJALI TANEJA, JAVIER GUZMAN, HENNY STOEL / DI: TWISTED PICTURES

Mag de opmars van dvd een succesverhaal worden genoemd dat in de audiovisuele wereld nauwelijks zijn weerga kent, de eigen-beheer-initiatieven blijven opvallend schaars. Drie jaar geleden lanceerde een opstandig groepje filmmakers dat zich de De Fantasten noemde met veel bombarie hun eerste compilatie-dvd van 14 korte Nederlandse fantastische films, maar van een opvolger is het vooralsnog niet gekomen. Technische knowhow is er onder doe-het-zelvers in elk geval nog genoeg, zoals de dvd-uitgave van de korte zombiefilm DEADLINE aantoont. Het filmpje zelf duurt amper 25 minuten, maar aangevuld met extra's bereikt de dvd als geheel een volwassen speelfilmlengte.
De charme en de beperkingen van DEADLINE zijn vooral gelegen in de no-nonsense manier waarop de zaken door de makers zijn aangepakt. Om te beginnen met de inhoudelijke kant: men beperkt zich tot het simpele gegeven van een door een mug overgedragen virus dat mensen in schuimbekkende kannibalen doet veranderen. Met dank aan George Romero en Sam Raimi. De ironie wil dat de plaats van handeling een bedrijf is waar gewelddadige videospelletjes worden ontworpen, en dat is dan meteen de diepste diepte die in het scenario bereikt wordt.
Dit is aan alle kanten de liefdesbaby van vier 'doeners', filmmakers die willen laten zien waar ze technisch en productioneel toe in staat zijn. Als horrorfans ('meervoudige Weekend of Terror-bezoekers', volgens de commentaartrack) kozen ze voor de zombiefilm, een genre dat heldere eisen stelt aan zijn makers. Er moet in Aces worden gehapt, daar dient bloed bij to vloeien, en verder geen gelul. Dat het in de praktijk van DEADLINE inhoudelijk allemaal wat mager blij ft, is kritiek die de heren zich best mogen aantrekken, maar die we bij deze eerste poging niet al to zwaar zullen laten wegen. Digitaal camerawerk, montage, muziek en special effects, zowel de zombie-make-up als de cgi, zijn uitstekend verzorgd. Bovendien wisten de makers een paar bekende gezichten te strikken. Naast Cas Jansen komen we nieuwslezeres Henny Stoel tegen als zichzelf en cabaretier Javier Guzman, die in een sterk staaltje van cgi-bedrog zijn onderlichaam verliest. En dat alles voor een budget van circa vierduizend euro.
Na een tournee langs vrienden, bekenden en festivals wordt DEADLINE on als dvd aan de rest van de wereld voorgesteld. Een met extra's afgeladen dvd, al bevat de voorlopige, aan SN ter beschikking gestelde versie nog niet al het fraais waar de inlay gewag van maakt. Zo ontbreken de 'storyboard-vergelijkingen' en blijkt de making-of nog onder bet mes, maar valt er al wel te genieten van twee afzonderlijke commentaartracks. Origineel vormgegeven, maar vooral leuk voor de betrokkenen is het melige onderonsje van de acteurs, to zien op een bank voor de tv in splitscreen-combinatie met de film zelf. Ook melig, maar dankzij regisseur Jonathan Kray een stuk informatiever, is de commentaartrack (alleen audio) met de makers zelf. Kray onthult de ingrepen waarmee in de postproductie foutjes worden weggemoffeld en is terecht trots op de onzichtbare digitale trucages dankzij welke Guzman in een ononderbroken take in tweeën kon worden gescheurd en Jansen met volle kracht een computermonitor (in werkelijkheid een kartonnen doos) bovenop de cameralens kon smijten. Beide feitjes zijn ook to vinden op de speciale `trivia-ondertiteling' bij de film, die ons verder nog bet onthutsende nieuws brengt dat Henny Stoel in september van dit j aar afscheid zal nemen van her NOS journaal. Een originele extra die helaas ontsierd wordt door een paar domme taalfoutjes.
Nog een aardige bonus, inclusief commentaartrack: het filmpje KLEM, geproduceerd door Jansen, waarin een jongeman na een nachtje stappen wakker wordt op een parkeerplaats met een wielklem op z'n hoofd. Het eerder aangekondigde DUIVELS LICHT van de gebroeders Brian & Jeffrey De Vore, over een zombieplaag op bet platteland, ontbreekt overigens, zowel op de inlay als op de schijf zelf. Bloopers en `easter eggs' zijn er weer wel, plus standaard-extra's als een trailer en photo-gallery. Keurig.
Her viermanschap achter DEADLINE bewijst hoe je een in principe onverkoopbaar product - want te lang voor de bioscoop en te ruig voor televisie - tot een aantrekkelijk totaalpakket voor dvd kunt uitbouwen. En vergis u niet, daar is behalve bluf ook talent voor nodig. Her enige dat je de heren toewenst is voldoende zelfkritiek en discipline om, te beginnen bij bet script, een volgende keer de fantasie war meer de vrij e loop te laten en de meligheid in te dammen. Die volgende keer staat trouwens al een heel eind in de steigers. Kray en co. kozen opnieuw voor een genre-hommage, ditmaal aan de film-noir.

PHIL VAN TONGEREN

FILM **½ / XTRA'S ***


Uit: SCHOKKEND NIEUWS, kijk voor verkoop adressen en abonementen op: http://www.schokkendnieuws.nl
(http://www.schokkendnieuws.nl)

Timothy
01-07-2003, 13:22
wanneer komt deze uit??? ik ben er echt heel benieuwd naar!

cubik
01-07-2003, 13:27
Waarschijnlijk vanaf 7 juli al te bestellen op de Deadline Site (http://www.twistedpictures.nl). Ik meld het wel even op dit topic.

cubik
06-07-2003, 15:29
Nog een recensie... (http://www.dvdzine.nl/reviews/reviews.php?id=745)

Timothy
06-07-2003, 15:58
Komt deze ook gewoon in de winkel te liggen? Bij FRS ofzo?

Gabriel B.
06-07-2003, 17:25
Ziet er leuk uit.

Webby
09-07-2003, 18:57
De release van DAEDLINE is wat uitgesteld.
Ik kreeg de volgende reactie van Twisted Pictures:

Het produktieproces van de DVD gaat gepaard met heel veel grote en kleinere tegenslagen. A-synchroon geluid, niet werkende linkjes en weigerende software kruisten ons pad. Omdat we er zeker van willen zijn dat wat we op de markt brengen het beste van het beste is, zijn we nog steeds bezig. Ik kan geen harde uitspraken doen, maar ik hoop dat het allemaal met een week of vier geregeld is. En, oh ja, de recensies zijn geschreven aan de hand van zichtkopieën!

cubik
18-07-2003, 13:12
De dvd is nu te bestellen via de DEADLINE SITE (http://www.twistedpictures.nl). Op de Parade in Utrecht is de dvd vanaf vandaag te koop bij de kassa van de gruwel voorstelling 'MORTUARIUM' (http://www.deparade.nl/parade/programma_detail.php?p_id=28&city_date=Utrecht:2003-07-18&kind_id=3&page=1)

De dvd kost €8.99

DVD specificaties:

Dolby surround en dolby digtal 5.1 geluid
Ondertitels: Frans, Duits, Engels, Nederlands
Ratio: 1.85 : 1

Extra opties:
- Speciale Trivia-Ondertiteling
- 2 Audio commentaren van cast en crew
- Deadline: Achter de schermen documentaire
- 3 Special Digital Fx documentaires
- Trailer
- Foto Gallery
- Korte film: Klem (van Cas Jansen en Willem Emo)
- Plus vele verborgen extras!

M-EX(treem)
18-07-2003, 13:37
Is die site waar je de dvd kunt bestellen vee dee vee dee wel een beetje betrouwbaar?

cubik
18-07-2003, 13:41
Is die site waar je de dvd kunt bestellen vee dee vee dee wel een beetje betrouwbaar?

Yep. dat gaat heel goed, heb daar al een aantal dvds besteld. Ze zijn vrij snele en kunt ook een acceptgiro meegestuurd krijgen en na ontvangst betalen..

Jaded
18-07-2003, 14:07
Voor de buitenlanders (niet Nederlanders) zijn volgende gegevens handig (bij de betaling per overschrijving):

Het IBAN en het SWIFT-adres
IBAN: NL77 RABO 0126 8679 76
SWIFT-adres: RABONL2U

De site geeft dit niet automatisch mee!

Gerben van der Leun
18-07-2003, 14:12
Henny Stoel??? Toegegeven ze is niet meer de jongste maar dat ze in een zombiefilm moet spelen is toch wel het andere uiterste.

bmateijsen
18-07-2003, 14:57
Henny wijkt niet veel af van haar normale rol...
Volgens mij weet ze nog steeds zelf niet hoe de film uiteindelijk is geworden... 8)

Ernest Hamstra
18-07-2003, 15:02
Henny Stoel??? Toegegeven ze is niet meer de jongste maar dat ze in een zombiefilm moet spelen is toch wel het andere uiterste.

Ho, ho, Henny speelde al in 1981 in de film 'Achter Glas' :wink: , Click (http://us.imdb.com/Name?Stoel,+Henny).

Ludo Keeris
18-07-2003, 17:52
Deze DVD werd al heel lang aangekondigd op DVDzine.nl en ik ben wel nieuwsgierig geworden. Ziet er allemaal wel professioneel uit en die trailer heeft wel wat. Wel bijzonder dat ie alleen bij ceedeeveedee en op de parade te verkrijgen is.

cubik
22-07-2003, 13:37
Heeft iemand 'm al binnen? Ben benieuwd naar de reacties!

Jaded
22-07-2003, 15:34
Heeft iemand 'm al binnen?
Nee, de site wacht nog altijd op het betalingsontvangst ...

bmateijsen
22-07-2003, 15:50
Misschien moet je ze even bellen of mailen....Maar aan de andere kant het blijft een buitenlandse overboeking...

Groet Bjorn

GJB
22-07-2003, 15:50
Heeft iemand 'm al binnen? Ben benieuwd naar de reacties!

Vandaag gearriveerd. Ga vanavond of morgen even kijken. Binnenkort post ik hier wel wat ik er van vond.

Jaded
22-07-2003, 15:50
Uit een andere thread:

Net naar de korte Nederlandse horrorfilm DEADLINE gekeken. Er wordt slecht in geacteerd en de dialogen zijn matig, maar dat zijn dan ook de ingredienten voor de perfecte zombiefilm. Voor Nederlandse begrippen is de film erg goed gemaakt. Geluid, camerawerk, CG-effecten, make-up, stuk voor stuk zijn ze allemaal uitstekend verzorgd. En dat geldt ook voor de DVD met amusante extra's. Van zulke filmpjes moeten er meer geproduceerd worden.

Puik werkje, Twisted Pictures (y)

Dennis Veldhuizen
22-07-2003, 20:44
vandaag binnen gehad en meteen ff gekeken, erg cool allemaal!!
Leuke extra's ook... alleen 'veel' verborgen extra's??

Heb er maar 1 kunnen vinden :P

Webby
23-07-2003, 11:36
vandaag binnen gehad en meteen ff gekeken, erg cool allemaal!!
Leuke extra's ook... alleen 'veel' verborgen extra's??

Heb er maar 1 kunnen vinden :P

Ik heb er (al) twee ontdekt.
Heb net gelezen dat er 4 op staan. Dus nog ff doorzoeken! :)

cubik
06-08-2003, 13:09
Komt deze ook gewoon in de winkel te liggen? Bij FRS ofzo?

Deadline-dvd is ingekocht door de FRS, dus waarschijnlijk vanf volgende week te koop of in ieder geval te bestellen bij de filialen en hun website.

Timothy
06-08-2003, 13:31
Dat is geweldig nieuws. Dan ga ik het in de gaten houden. Bedankt.

cubik
09-08-2003, 13:02
Nu te koop bij Free Record Shop! Als iemand 'm tegenkomt bij deze winkel wil ik het graag horen want ik weet niet bij welke filialen hij komt. Je kunt de dvd ook laten bezorgen in een FRS naar keuze, klik hier (http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?ProductID=374775)