PDA

Bekijk de volledige versie : Blair Witch Project, The [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:03
Blair Witch Project, The [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=147)

appie1985
30-03-2003, 15:39
Is de film nou echt gebeurd of niet???
Ik heb net de site gekeken en het lijkt of ze het echt meenden.

René Groen
30-03-2003, 18:17
Nee, het is niet echt gebeurd.
Ze deden / doen het voorkomen alsof dat wel zo is.

Gabriel B.
30-03-2003, 20:01
Een van mijn low-budget favorieten.
Toont aan de je met weinig geld en een goed idee een leuke film kan maken en met behulp van een miljoenenpubliciteitscampagne de wereld kan veroveren.

Swanski
30-03-2003, 21:40
Een van mijn low-budget favorieten.
Toont aan de je met weinig geld en een goed idee een leuke film kan maken en met behulp van een miljoenenpubliciteitscampagne de wereld kan veroveren.

als dat zo dan is die 10 euro van de FRS meer dan goed...ik twijfel nog wel.

Gabriel B.
30-03-2003, 21:43
Een van mijn low-budget favorieten.
Toont aan de je met weinig geld en een goed idee een leuke film kan maken en met behulp van een miljoenenpubliciteitscampagne de wereld kan veroveren.

als dat zo dan is die 10 euro van de FRS meer dan goed...ik twijfel nog wel.
Ik moet wel eerlijk zijn : Blair Witch is één van die film waarvan je houdt of haat... er is geen midden.

Swanski
30-03-2003, 21:57
Een van mijn low-budget favorieten.
Toont aan de je met weinig geld en een goed idee een leuke film kan maken en met behulp van een miljoenenpubliciteitscampagne de wereld kan veroveren.

als dat zo dan is die 10 euro van de FRS meer dan goed...ik twijfel nog wel.
Ik moet wel eerlijk zijn : Blair Witch is één van die film waarvan je houdt of haat... er is geen midden.

jaaa, dat dacht ik al, daarom twijfel ik ook (maar goed ben nu te veel offtopic)

M Balje
31-03-2003, 15:13
Off Topic: Aanstaande Vrijdag 04 April 2003 tussen 22.00 - 23.30 op Yorin.

Mark de Jong
04-04-2003, 23:01
De film zojuist op TV gezien, en vond 'em eerlijk gezegd best goed (y)

René Groen
04-04-2003, 23:12
Ik had hem al eens in de bios gezien, maar vond het 3x nix.

"De film die mensen in Amerika niet uitzaten omdat hij zo eng is"
"Blair With Project: Het waargebeurde verhaal van...."

Nee, mijn verwachtingen waren waarschijnlijk te hoog gespannen en daardoor kon hij alleen maar tegenvallen. Op zich een grappige film, maar totaal niet eng zoals gezegd werd.

Martin de Goeij
05-04-2003, 23:27
Deel I was grappig, deel 2 was veel beter 8)

skin
06-04-2003, 09:34
Een van mijn low-budget favorieten.
en met behulp van een miljoenenpubliciteitscampagne de wereld kan veroveren.

d8 eigenlijk dat de hype op het net gestart was en daarom haast nix kostte, de media pikte het op, en voila: een (welverdiende) hit.
De film zelf is natuurlijk 3 x nix, maar als je jezelf er voor "opensteld" is 'ie erg creepy. (zeker een paar x kippenvel gehad :roll: )

dj_klomp
09-04-2003, 18:50
Wat een saaie film er gebeurt eigenlijk niets.
Je ziet alleen een paar mensen door een bos heen banjeren :x

Gabriel B.
09-04-2003, 19:16
Wat een saaie film er gebeurt eigenlijk niets.
Je ziet alleen een paar mensen door een bos heen banjeren :x
Dat is één manier om de film te interpreteren. :wink:

Robin W.
11-04-2003, 09:42
Is deze DVD nog ergens te krijgen?

Robin

jolein
15-04-2003, 18:07
zeer spannend. zeker als je je bedenkt dat, toen de film uitkwam in USA, net gedaan werd of het filmmateriaal echt was;
gevonden in het bos.
ik raakte wel wat geirriteerd door de houding van de hoofdrolspeelster, ze had een nogal irritant stemgeluid.
:( op het laatst zat ik me daar meer over op te winden dan over het feit dat de tieners verdwenen in het bos.
op bioscoopdoek waarschijnlijk veel heftiger dan in een huiskamer.
rating 7.5

Rob Technoid
15-04-2003, 18:58
hmmm marketingcampagne was in mijn ogen leuker dan de film zelf.
na afloop had ik echt een "was dat het nou gevoel"...

franck hennes
15-06-2003, 13:44
:shock: is t niet echt gebeurd dan? tjeezzz...

andrevankeulen
19-08-2003, 19:03
Tis niet echt een heel enge film, maar het is heel mooi gefilmt. Precies het juiste materiaal gebruikt. Best realistisch. Mooie vraag ook: Is dit nou echt gebeurt of niet? Ik had in het begin mn twijfels. Goeie extra's ook.
Voor de thriller/horror fan denk ik niet echt geweldig. Maar voor de rest: zeker de moeite waard! :roll:

pretorian22
05-09-2003, 17:06
ontzettend saaie en slechte film.....meer woorden maak ik hier niet aan vuil ;-)

Sander Haarmans
05-09-2003, 17:23
Blijft een zeer interessante docu/film, erg realistisch gedaan allemaal, ook de extra's zijn zeer interessant.

Johan van den D.
05-09-2003, 17:25
Nee, het is niet echt gebeurd.
Ze deden / doen het voorkomen alsof dat wel zo is.En dat hebben ze heel goed gedaan :P
Je kunt de film slecht of goed vinden maar feit is wel dat het weer eens heel wat anders was dan al het gebruikelijke. :wink:

Jan Spoelder
07-09-2003, 23:40
Ik vind vooral het idee dat je de Witch zelf helemaal niet te zien krijgt geweldig. Het enige wat je ziet en hoort is de angst van de mensen en dat werkt echt geweldig. Topfilm.

chimera01
08-09-2003, 01:24
prima marketing, maar wat een zwaar overtrokken stuk amateur video, om scheel van te worden en eng nee enkel migraine.

Richard B.
29-01-2004, 19:09
Ik heb hem, heb hem al in geen tijden meer bekeken en weet ook niet of ik dat nog wil. De gimick lijkt een beetje uitgewerkt te zijn.

Btw: de 'documentaire' die er ook opstaat vind ik nog steeds wel erg leuk.

Spirit
17-05-2004, 15:17
mensen, ik heb eens een onderzoekje gedaan. Ik dacht eerst dat dit een neppe film was. Is het ook, het is nagespeeld van de echte band volgens mij.
Eerst dacht ik dat dat hele Blair Witch project nep was. Maar dat is het toch niet. Ik ben er achter gekomen dat er heel veel boeken over verschenen zijn. Ik heb er zelfs een bij de bieb geleend. Dat boek staat vol met allemaal orginele documenten, foto's enz. In het boek zeggen ze zelfs dat ze sommige stukjes van de gevonden banden hebben weggelaten omdat dat te eng was.
Misschien geloven mensen mij nog steeds niet. Ik dacht eerst ook: ja ze maken die hele film gewoon met een handcamara om het echter te laten lijken. Dat zullen veel mensen waarschijnlijk wel denken. Maar ze maken de film met een handcamara omdat ze het net als op de echte tape willen laten lijken.
Misschien denken sommige mensen nou over mij: 'Mens! Ga leven zoeken!'
Lees dan eens zo'n boek, dan verander je wel van gedachten. En ten tweede, als je het nog niet gelooft, kan je mij niet vertellen dat je met je vriendjes dat bos ingaat 8) ...

GreetZ >>> ik

Edwin Smouter
17-05-2004, 15:35
mensen, ik heb eens een onderzoekje gedaan. Ik dacht eerst dat dit een neppe film was. Is het ook, het is nagespeeld van de echte band volgens mij.
Eerst dacht ik dat dat hele Blair Witch project nep was. Maar dat is het toch niet. Ik ben er achter gekomen dat er heel veel boeken over verschenen zijn. Ik heb er zelfs een bij de bieb geleend. Dat boek staat vol met allemaal orginele documenten, foto's enz. In het boek zeggen ze zelfs dat ze sommige stukjes van de gevonden banden hebben weggelaten omdat dat te eng was.
Misschien geloven mensen mij nog steeds niet. Ik dacht eerst ook: ja ze maken die hele film gewoon met een handcamara om het echter te laten lijken. Dat zullen veel mensen waarschijnlijk wel denken. Maar ze maken de film met een handcamara omdat ze het net als op de echte tape willen laten lijken.
Misschien denken sommige mensen nou over mij: 'Mens! Ga leven zoeken!'
Lees dan eens zo'n boek, dan verander je wel van gedachten. En ten tweede, als je het nog niet gelooft, kan je mij niet vertellen dat je met je vriendjes dat bos ingaat 8) ...

GreetZ >>> ik

juist..... een onderzoek en je hebt een boek gelezen.... misschien wel meerdere boeken.. wow!

anyway mooie film met een lekkere beklemmende sfeer ben nog steeds van plan de dvd te kopen...

vindt het 1 van de sterkste 'spannings' films ooit gemaakt

Spirit
17-05-2004, 16:07
ik ga hem ook kopen 8)

Anonymous
02-06-2004, 16:43
ik ga hem ook kopen 8)

K heb hem 2 weken geleden gekocht, en ik had hem al een paar keer gezien op VHS en ik moet zeggen dat de dvd versie wel lekkerder kijkt [spoiler:c5e12ac241]natuurlijk, maar het geluid moet je op een redelijk volume zetten wil je echt daadwerkelijk 'de nachtscenes' goed horen. want er zijn echt heel veel geluiden te horen terwijl het beeld gewoon domweg zwart is.[/spoiler:c5e12ac241]

Ik vind het echt een van de beste thrillers allertijden. mede door de orginaliteit en de echtheid van de acteurs.

[spoiler:c5e12ac241]In een aantal interviews met Mike, Heather en Josh na de blair witch vertelden ze dat ze allemaal verschillende opdrachten kregen van de filmcrew. Hier mochten ze de anderen niets over vertellen en daarom is het zo fucking creepy op sommige momenten. het moment waarop josh verdwenen is in de ochtend is domweg een opdracht die hij had gekregen van de regisseur, de kaart die mike weggooit in de rivier enz...[/spoiler:c5e12ac241]

k heb nog wel een vraagje: hierboven staat een plaatje van de achterkant van de dvd, maar ik heb een andere achterkant. Zijn er verschillende versies dan?

rkrijger
03-06-2004, 19:39
Heb ooit eens de perfecte randvoorwaarden gecreeerd om naar deze film te kijken (alleen thuis, 0:00u 's nachts beginnen met kijken, gordijnen open gelaten en zo) en ik vond hem super eng. Durfde sommige momenten zelfs niet te kijken.

De volgende dag 's middags nog eens gekeken en toen vond ik er geen ruk aan. Is volgens mij de eerste keer superspannend en daarna niet meer...

Spirit
04-06-2004, 11:25
Heb ooit eens de perfecte randvoorwaarden gecreeerd om naar deze film te kijken (alleen thuis, 0:00u 's nachts beginnen met kijken, gordijnen open gelaten en zo) en ik vond hem super eng. Durfde sommige momenten zelfs niet te kijken.

De volgende dag 's middags nog eens gekeken en toen vond ik er geen ruk aan. Is volgens mij de eerste keer superspannend en daarna niet meer...

joh... is meestal als je weet wat er gaat gebeuren... (maar zo'n film als deze hoor je pas te kijken om 12 uur snachts als je helemaal alleen thuis bent 8) ) Dan snap ik het... smiddags isie niks aan nee. Dan kan je niet bang worden, want dan is er licht om je heen, en allemaal mensen!

Spirit
04-06-2004, 11:26
Heb ooit eens de perfecte randvoorwaarden gecreeerd om naar deze film te kijken (alleen thuis, 0:00u 's nachts beginnen met kijken, gordijnen open gelaten en zo) en ik vond hem super eng. Durfde sommige momenten zelfs niet te kijken.

De volgende dag 's middags nog eens gekeken en toen vond ik er geen ruk aan. Is volgens mij de eerste keer superspannend en daarna niet meer...

joh... is meestal als je weet wat er gaat gebeuren... (maar zo'n film als deze hoor je pas te kijken om 12 uur snachts als je helemaal alleen thuis bent 8) ) Dan snap ik het... smiddags isie niks aan nee. Dan kan je niet bang worden, want dan is er licht om je heen, en allemaal mensen!

rkrijger
04-06-2004, 13:20
joh... is meestal als je weet wat er gaat gebeuren...

Dat heeft er vast ook mee te maken. Maar het contrast was zoooooo groot. Eerst "helemaal eng", vervolgens "helemaal niets"...

Met andere woorden (eigenlijk): "deze film hoef je niet op DVD te hebben, want hij is maar 1x leuk...

Roadster
04-06-2004, 15:02
hij was nog ineens 1 keer leuk :lol:

tommz
29-06-2004, 23:26
hee mensen
het is nu half 1 's avonds
en heb nu net de film afgekeken
ik had hier ergens gelezen dat je de film 's nachts moest kijke
dus heb ik dat gedaan
vond het een zeer spannende film
waar je dnek ik nog genoeg bij kunt verzinnen
ik vind het dus wel een koper


* is het nu wel echt of niet *

doei tom

Spirit
30-06-2004, 11:31
het is echt gebeurd. er zijn documentaire's geweest op tv, (die staan trouwens ook op de dvd) en er zijn een paar boeken over geschreven met de orginele brieven enzo van de politie. Deel 2, The Book Of Shadows is wel nep!

Roadster
30-06-2004, 11:59
uhm sorry. beide niet echt.

Spirit
30-06-2004, 12:32
uhm sorry, kom maar met je bewijs!

Milan
01-07-2004, 16:00
Kom jij maar met je bewijs....titels van de boeken, ISBN-nummers, schrijvers.....

Dennis Veldhuizen
01-07-2004, 16:09
het is zo fake als de *piep* :) Beetje zielig wie nu nog denkt dat het echt is :) En ten tweede zijn er ook mensen die denken dat de huidige film echt is, wel raar dat de acteurs die alle dood gaan in de film nu nog in films spelen :)

De makers en schrijvers hebben allang uitgelegd dat ze nooit hadden verwacht dat mensen het zo serieus zouden nemen gezien het allemaal maar als grap en zware b-film is begonnen.

lachen dat mensen nog steeds erin geloven (y)

Wizz-Art
01-07-2004, 19:45
De eerste keer was die echt heel goed vond ik, de 2e keer al een stuk minder.

Spirit
01-07-2004, 20:06
:shock: :shock: :shock: dus die boeken zijn ook nep :!: :?:

Oke... zoals u wilt. Hier zijn de isbn nummers en titels:

Blair Witch
isbn: 0743411536
schrijver: D. A. Stern

The Blair Witch Chronicles
isbn: 192999804X
schrijver: Jennifer van Meter, Jamie S. Rich en Tom Fowler

en er is nóg een boek die ik in de bieb gezien heb, maar daar kan ik de titel enz niet van vinden.

Als het geen echt verhaal was zou ik er ook geen tijd in steken om er een dik boek over te schrijven. Nu jij. 8)

tommz
01-07-2004, 21:20
ja in deel 2 zie je ook echt dat het verhaaltje
gewoon verzonnen is
gewoon een echte typische film hoop tieners die in een huisje opgesloten zitten en langzaam gek worden
maar deel 1 lijkt me toch wel alsof dat echt gebeurd kan zijn
niet de witch dan ofzo
* geloof niet echt in heksen*
maar de rest wel

Raymond Gelmers
25-05-2005, 20:27
Wel aardig maar ik vond deel 2 een stuk beter.

Jaap22
26-05-2005, 20:58
het is echt gebeurd. er zijn documentaire's geweest op tv, (die staan trouwens ook op de dvd) en er zijn een paar boeken over geschreven met de orginele brieven enzo van de politie. Deel 2, The Book Of Shadows is wel nep!

Het is niet echt gebeurd. Het is een bijna perfecte marketingstrategie dat deze film zo in het daglicht heeft gezet. Door de mensen te laten geloven dat alles echt gebeurd is, heeft deze zeer low-budget film geweldige naamsbekendheid gekregen.

Pierson's company, Grainy Pictures, put up an early $10,000 and ran a segment about the movie on "Split Screen," which prompted an Albany detective to call in offering to help find the filmmakers. Myrick and Sanchez shot " Blair Witch " in the fall of 1997 after auditioning 2,000 actors to play the three students

SuperDre
26-08-2005, 22:04
oh man, het beeld is wel erg klote.. die r1 release is veel beter, die is wel zoals het orgineel in de bios is getoond, hier krijgen we een echte blowup van dat beeld (ook duidelijk te zien in de vergelijkende plaatjes bij het artikel)..

raymond koene
13-09-2005, 11:21
gisteren voor de tweede keer gezien, het verhaal blijft mij boeien.

rkrijger
13-09-2005, 11:38
Ik vond hem de 1e keer fantastisch, en de 2e keer waardeloos... :)

Khonnor
13-09-2005, 12:35
Weet nog dat toen ie uitkwam in de bios ik um heel graag wilde zien,
want ik was nog half overtuigd dat het echt was.

De film begint. Vijf minuten later zit ik buiten!
Wat was ik misselijk geworden van het camerawerk!

Anderhalf jaar later op video gekregen.
En vond het een erg gave film. Kijk um zo eens in de twee jaar.
Geen film om op dvd te kopen voor mij iig.

Deel 2 zuigt iig slechter dan mijn ex-vriendje!

Robbie S
13-09-2005, 13:31
Ik heb een beetje dezelfde mening als rkrijger.
De eerste keer was het fantastisch, de tweede keer nog leuk maar de derde keer was het dom en ongeloofwaardig.

rkrijger
04-11-2005, 10:05
Ik heb een beetje dezelfde mening als rkrijger.
De eerste keer was het fantastisch, de tweede keer nog leuk maar de derde keer was het dom en ongeloofwaardig.

Thanks. Ik heb de film net weer aangeraden aan iemand. Wel gezegd: 's nachts kijken als je alleen bent... Heb zelf gister White Noise gezien en dergelijke spanningsmomenten gekend... :)

Dida
08-09-2016, 13:57
Even een oud topic heropenen ;). Weet iemand of de MockumentaryThe Curse of the Blair Witch (die als extra op de dvd staat) NL is ondertiteld. Ik kan me herinneren dat ik ooit eens ergens gelezen heb dat dat niet zo was. Hoop dat iemand kan helpen.

peptalk
09-09-2016, 17:38
Geen NL subs Dida.

Dida
13-09-2016, 12:53
Bedankt! Bedankt weer Dutch Film Works. Enig idee van een eventuele nieuwe release, nu het (officiele) 2e deel donderdag in de bios verschijnt?

Robin W.
16-09-2016, 13:25
Bedankt! Bedankt weer Dutch Film Works. Enig idee van een eventuele nieuwe release, nu het (officiele) 2e deel donderdag in de bios verschijnt?

Tweede de...??? Wat zeg je me nou?????

theThinWhiteDuke
17-09-2016, 14:44
Tweede de...??? Wat zeg je me nou?????
https://www.youtube.com/watch?v=girSv9UH_V8