PDA

Bekijk de volledige versie : Upgrade - JBL/KEF - Sony/Pioneer



LuxXxie
26-06-2003, 11:20
Hallo,

Ik zou mijn vragen omtrent mijn nieuw aan te schaffen HT aan jullie willen voorleggen. Mijn huidige surround systeem is een JBL SCS138 (surround speakers + sub), met een Sony receiver en DVD speler, maar een mens wilt meer en ik ben nu bezig mijn systeem op te waarderen.

Ik heb op dit moment de volgende componenten in voorbestelling staan:
- Receiver: Pioneer VSX-D2011-S
- DVD Speler: Pioneer DVD-757ia
- TV: Sony WEGA KV32FX60 (82cm) - al in bezit 8)
- Speaker Voor: KEF Q7
- Speaker Achter: KEF Q5
- Center: KEF Q9C
- Sub: KEF PSW2000 (?)
Mijn vragen:
:?: Is deze combinatie volgens jullie gebalanceerd?
:?: Ik heb nog geen luisterstudio's kunnen vinden waar deze componenten aanwezig zijn maar vroeg mij af of iemand deze componenten (apart) heeft en/of kent.
:?: Heb ik nog een aparte subwoofer nodig? - de KEF PSW2000
:?: Welke bekabeling?
Alvast bedankt,

InSomNiaC
26-06-2003, 11:34
Als je een luisterstudio zoekt die dit alles verkoopt kijk eens bij hobo. http://www.hobo.nl ze zitten ook in Den Bosch, das nie zo ver voor je toch ;-) .

p.s. Heb dezelfde reciever gekocht (nog niet binnen) ;-( . ga luisteren met B&W 603 S3, 60 S3 en de 602 S3 als surround, met de kefs als tegenpool.

Groetjes,

Jeroen

LuxXxie
26-06-2003, 11:44
Hoi,

Ik ben erg benieuwd naar je mening over de set die je gaat beluisteren, houd mij op hoogte (als alternatief)

Ik zal eens bij Hobo gaan kijken en luisteren, thx :wink:

Johan van den D.
26-06-2003, 16:05
.
:?: Heb ik nog een aparte subwoofer nodig?
:?: Welke bekabeling?[/list]

Een aparte subwoofer is wel een must ja bij films en eigenlijk gewoon onmisbaar !!
Voor bekabeling met de Pioneer/Kef combinatie zal ik toch eens bij vdHul of QED kijken
Ik denk dat vdHul iets beter zal zijn met jou combinatie, iets ingehoudener zeg maar
Dan bedoel ik met name de luidspeaker kabels
De overige kun je ook heel goed bij QED zoeken want deze zijn zeer goed te noemen
Mooie goede versterker overigens die Pioneer 2011 :wink:

MarcoV
26-06-2003, 16:10
Ik zou je willen adviseren je nader te orienteren op een ander type subwoofer. Die PSW2000 vind ik niet zo geweldig qua geluid.

Raskel
26-06-2003, 20:46
Ik zou je willen adviseren je nader te orienteren op een ander type subwoofer. Die PSW2000 vind ik niet zo geweldig qua geluid.

Ik kan dit alleen maar beamen. De PSW2000 zal te weinig aan het geheel toevoegen. Als het budget het toelaat kun je misschien eens kijken voor een B&W of REL sub (uiteraard zijn er ook andere goede merken).

LuxXxie
27-06-2003, 09:09
Hoi,

Alvast bedankt voor reacties :D zeer nuttig, de sub baart mij wat zorgen, ik dacht dat de PSW2000 een "natural fit" zou zijn ... dus niet :? Ik zal de subs van B&W en REL gaan beluisteren ...

Iedereen alvast bedankt :wink:

floppie
27-06-2003, 10:59
Oke hier een totaal off topic reactie, maar misschien wel handig om te weten.
Er is sinds kort een software upgrade beschikbaar voor de DV-757ai die NTSC progressive scan biedt maar na de upgrade ook PAL PS.
Dit is na te lezen op hifi.nl en dan berichten van de 24e.
In Eindhoven zit een bedrijf dat voor Pioneer werkt en deze update kan uitvoeren.

tan1415
27-06-2003, 21:41
Hi,

Totaal mee eens. de sub en TV ;P zijn je zwakste schakels...

Je moet een veel zwaardere sub kopen zeker in comibinatie met de grote Q7.
Op een andere website zijn er op dit moment super interessante subs te kopen...

LuxXxie
30-06-2003, 07:24
Hoi,

Tan1415 kun je mij ook een link geven naar de desbetreffende site voor de subs? Voor de TV heb ik op dit moment nog geen vervanging ... dinero's :? maar staat wel op een verlanglijst

Bedankt :wink:

Raskel
30-06-2003, 08:20
Hi,

Totaal mee eens. de sub en TV ;P zijn je zwakste schakels...

Je moet een veel zwaardere sub kopen zeker in comibinatie met de grote Q7.
Op een andere website zijn er op dit moment super interessante subs te kopen...

Met een 82 cm breedbeeld kun je wel even vooruit lijkt me, een projector is toch een duur grapje. Over welke subs heb je het?