PDA

Bekijk de volledige versie : Welke Surround speakerset



camareo
03-11-2001, 12:17
Hoi Hoi geluid freaks......

Afhankelijk van de 13e maand :-)
Heb ik besloten om me hi-fi systeem te gaan update..

Ik ben van plan om de nieuwe receiver van Yamaha aan te gaan schaffen
Yamaha RX-V1200 kwijl kwijl het was liefde op het eerste gezicht
(heeft er al iemand ervaring met dit apparaat?)
Verder ben ik van plan om de Thoshiba SD 210 te kopen heeft redelijk goede resenties gekregen (heeft iemand al ervaring met dit apparaat?)
Verder heb ik zelf Piega hoofdspeakers ter beschikking (super)

Waar ik nu nog naar opzoek ben zijn een goede surround speakerset die natuurlijk kwaliteit DTS en DD6.1 aankunnen????

Wie oooh wie kan me adviseren?

PM
05-11-2001, 09:20
ik heb zelf een rx-v800 ben er zeer tevreden over... de 1200 kan alleen maar mooier zijn.... :)

Over speakers... (zoals altijd).... zelf gaan luisteren...

Veel gezien is voor zuilspeakers achter boekenplank speakers een leuke center en een sub...
Reserveeer een redelijk deel van je budget voor speakers... =heel belangrijk...

forzavado
06-11-2001, 17:17
Waar ik nu nog naar opzoek ben zijn een goede surround speakerset die natuurlijk kwaliteit DTS en DD6.1 aankunnen????
Hij kan toch ook DTS 6.1 discrete? Toen ikzelf een Yamaha had had ik er mission speakers aanhangen. Klonk naar mijn mening erg goed, aangezien er een deel van de (te) scherpe klank verloren ging bij muziekweergave. Maar bovenal: Yamaha is top op cinema gebied!!!

bmateijsen
06-11-2001, 19:06
met Piega hoofdspeakers neem ik aan dat je hi-fi leuker vindt dan home-cinema..... hiermee bedoel ik ook dat je waarschijnlijk 70% van je tijd cd's beluisterd en de overige 30% dvd...

Waarom ga jij niet voor de ultime oplossing.... een aparte muzikale versterker voor de 2 hoofdkanalen... en een decoder + versterker voor de overige kanalen...
Oh ja.. de surroundspeakers.... kijk eens op www.hifichoice.co.uk en daarna buying guide voor de achterspeakers..

By the way.. ik zou voor goede dipoles gaan... deze geven een betere soundstage als je geen enorme vrije ruimte hebt om andere speakers te plaatsen.. (dit is dus de vrije ruimte achter je bank) (ikzelf heb Boston VRS Pro - dipoles)

Dipoles geven een diffuse soundstage.... m.a.w. door zowel aan de achterkant van de speaker als aan de voorkant tweeters + woofers te plaatsen krijg je een extra dimensie, waardoor de speakers zichzelf wegcijferen.

Groet Bjorn

PS voor andere gebruikerservaringen kijk even op www.audioreview.com

papagaai-2
13-11-2001, 12:18
Hoi Hoi geluid freaks......

Afhankelijk van de 13e maand :-)
Heb ik besloten om me hi-fi systeem te gaan update..

Ik ben van plan om de nieuwe receiver van Yamaha aan te gaan schaffen
Yamaha RX-V1200 kwijl kwijl het was liefde op het eerste gezicht
(heeft er al iemand ervaring met dit apparaat?)
Verder ben ik van plan om de Thoshiba SD 210 te kopen heeft redelijk goede resenties gekregen (heeft iemand al ervaring met dit apparaat?)
Verder heb ik zelf Piega hoofdspeakers ter beschikking (super)

Waar ik nu nog naar opzoek ben zijn een goede surround speakerset die natuurlijk kwaliteit DTS en DD6.1 aankunnen????

Wie oooh wie kan me adviseren?

Alle eerst is het natuurlijk zo dat het om je eigen smaak hier gaat dus je voelt hem al aankomen GAAN LUISTEREN.

Maar als je advies wil hebben Kijk eens naar Mission Speakers redelijk goed voor een redelijk prijs.

Ik heb deze speaker gekozen uit deze merken B&W, JHL op dat IK de klank kleur mooi vond. Maar dat hoeft niet voor jou te gelden.

P.S. Bij de Raf gaan luisteren (als die voor je in de buurt is)

forzavado
13-11-2001, 12:31
Plaatsing is erg mooi van mission ook hoog tonen draaien ze goed. Ik heb er vier in mijn systeem 2 701's voor surround en 2 m71 voor surround back. Ikzelf zou mission niet als hoofdspeaker nemen omdat ik het middengebied niet mooi vind (daar heb ik gelukkig geen last van). Maar de zuiverheid is weer goed. Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Maar de keuze is aan jou natuurlijk.

papagaai-2
15-11-2001, 08:46
Plaatsing is erg mooi van mission ook hoog tonen draaien ze goed.
Maar de zuiverheid is weer goed. Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Maar de keuze is aan jou natuurlijk.

Ik ben het hier helemaal mee eens!

Ik heb zelf de combinatie Str-DB940QS en Mission 701 serie erg te vreden mee.:D

forzavado
16-11-2001, 08:33
Dit snap ik even niet. Eerst raad je speakers (mission) aan:

Maar als je advies wil hebben Kijk eens naar Mission Speakers redelijk goed voor een redelijk prijs.
Vevolgens noem ik wat strerke punten van die speakers en daar ben jij het niet mee eens:

Ik ben het hier helemaal mee eens!
:D :D :D