PDA

Bekijk de volledige versie : losse subwoofer... waar?



sender
04-11-2001, 13:12
Hallo!

Ik heb een DVD-speler, waarvan het geluid aangesloten is op mijn stereosetje. Klinkt (voor mij) voldoende. Nou zit ik er aan te denken een subwoofer te kopen. Deze zou direct kunnen worden aangesloten op DVD-speler.

Alleen waar kan je een losse subwoofer kopen?
(Ik zie dat ze vaak in een set met satellietspeakertjes zitten.)
En hoe duur is een redelijke subwoofer ongeveer?
(Dacht zelf aan een gulden of 300, aangezien de setjes met satellietspeaker erbij voor 800 gulden te krijgen zijn.)

System 3rror
04-11-2001, 13:46
Hoi Sender...

Ik heb verder niet zoveel verstand van subwoofers, dus dat moeten de kenners onder de forummisten maar vertellen aan je welke een goede is, maar van de week was er bij foka een Magnat subwoofer (de motion sub 20 active subwoofer) in de aanbieding! Deze koste fl 299,-

De woofer heeft een vermogen van 50/100 Watt en een frequentiebereik van 20-180 Hz

Zat zelf er ook over te denken om die te kopen, heeft iemand ervaring met die? Ik lees af en toe hier wel eens iets over Magnat woofers en de reacties zijn meestal wel positief op deze speakers!

Foka is te vinden op www.foka.nl (http://www.foka.nl)

PM
05-11-2001, 09:49
mij is in de winkel verteld dat je voor een goede sub 1000,- kwijt bent..


Ik heb zelf een Energy xl-10 (weet ik ff niet zeker) sub.. deze heeft een versterker van 100w rms als ik het goed heb...

Ben zeer tevreden...
Voor mijn kamer van 5x4 is hij goed! ook bij de hogere volumes een perfect geluidje

PM
05-11-2001, 09:52
oh... vergeten...
Je kunt ze bij elke goede hifi zaak kopen (en luisteren!)

b.v. Hobo hifi... www.hobohifi.nl

sender
05-11-2001, 21:50
Prijzen?

Emperor
05-11-2001, 22:03
mij is in de winkel verteld dat je voor een goede sub 1000,- kwijt bent..


Dat is ook mijn idee! 700 Ã 1000 gulden ben je wel kwijt voor een goeie subwoofer!
Zelf heb ik wat minder goede geluiden over Magnat gehoord....

Maar als anderen wel goede ervaringen hebben wie ben ik dan om deze tegen te spreken :p

De REL Q100E schijnt wel errug lekker te klinken. :D

Digger
05-11-2001, 23:26
Ik heb zelf een rel quake en deze voldoet al zeer goed in een surround set. Degene die hiervoor genoemd wordt, de q100 gaat trouwens ver over de 1000,- volgens mij. De quake heeft al een adviesprijs van 1200,-. Ik heb hem gekocht voor 800,- bij Foka (een aanbieding). Maar ik kan deze zeker aanraden. Je hoort in ieder geval duidelijk het verschil met goedkopere subwoofers.