PDA

Bekijk de volledige versie : Geld in een envelopje... hoeft niet meer



Britte
01-07-2003, 08:25
Vanaf vandaag kunnen we van het ene naar het andedre land een overschrijving doen zonder dat we meer moeten betalen...

Hoe het juist in elkaar zit en of je speciale dingen moet weten, dat moet ik nog eens uitzoeken.... maar ik moet nu naar de kapper + shoppen! 8)

Peefie
01-07-2003, 08:34
Eindelijk....zal verdorie TIJD worden ook!

Het geld hè, NIET dat je naar de kapper moet 8).

Mobie
01-07-2003, 10:37
Vanaf vandaag kunnen we van het ene naar het andedre land een overschrijving doen zonder dat we meer moeten betalen...

Hoe het juist in elkaar zit en of je speciale dingen moet weten, dat moet ik nog eens uitzoeken.... maar ik moet nu naar de kapper + shoppen! 8)

Je moet de overschrijving maken aan de hand van het IBAN nr.
Doe je dit niet blijven de huidige kosten aangerekend worden.
Dus alle nederlanders, zoek jullie IBAN nr al maar op :wink:

Peefie
01-07-2003, 11:16
Dus alle nederlanders, zoek jullie IBAN nr al maar op :wink:

NL38PSTB0007393208

(soms ben ik een volgzaam typetje)

John Sital
01-07-2003, 11:55
iban nummer kun je vinden op je nieuwe rekeningafschriften.

Jaded
01-07-2003, 11:56
Wat lezen mijn vermoeide oogjes .... :shock:

Het ging tijd worden ook!
Als iemand de volledige details heeft, wil die deze dan even hier posten?

GrMnrGr
01-07-2003, 12:37
Een klein overzicht van Fortis op deze link ...

http://www.fortisbank.be/page/InternationaleOverschrijvingTarieven.asp?Type=Dage lijksbankieren&TopItem=Overschrijving&SubItem=InternationaleOverschrijving

Nu nog de vraag hoeveel dagen het gaat duren vooraleer de overschrijving daadwerkelijk geboekt is ...

Anyway, we zijn op de goeie weg :)

skank
01-07-2003, 12:55
das echt wel goed nieuws !

Britte
01-07-2003, 15:16
Hier nog info:

EU-overschrijving

Wat?
De EU-overschrijving is een grensoverschrijdende internationale overschrijving met de volgende kenmerken:
de overschrijving gebeurt binnen de Europese Unie
het bedrag is in euro's met een maximum van 12 500 EUR
het rekeningnummer van de begunstigde is een correct IBAN-nummer
de bank van de begunstigde is aangeduid met een juiste BIC-code
de naam- en adresgegevens van de begunstigde zijn volledig
de opdrachtgever en begunstigde betalen elk hun eigen kosten (SHA = shared)
er is geen mededeling aan de eigen bankier en aan de bankier van de begunstigde
Dit geldt voor de volgende landen van de Europese Unie (EU)

de 12 landen die de euro hebben ingevoerd: België, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal en Spanje;
de overige EU-lidstaten: Denemarken, Verenigd Koninkrijk en Zweden;
Guadeloupe, Frans Guyana, Martinique, Réunion,Azoren, Canarische Eilanden en Madeira.
--------------------

IBAN & BIC: sneller, veiliger en goedkoper betalen naar het buitenland

IBAN
In België hebben alle rekeningnummers dezelfde structuur: 12 cijfers, waarvan de laatste twee een controlegetal vormen. Buitenlandse rekeningnummers zijn niet zo doorzichtig. En dat wil wel eens voor moeilijkheden zorgen: rekeningnummers verschillen van land tot land en soms zelfs van bank tot bank.

Het European Committee for Banking Standards (ECBS) heeft daarom voor grensoverschrijdende betalingen een internationale standaard voor rekeningnummers uitgewerkt: het IBAN (International Bank Account Number).

Hoe is het IBAN opgebouwd?
In het IBAN-rekeningnummer vinden we volgende onderdelen terug, opgesplitst in groepen van 4 karakters en gescheiden door een spatie:

de ISO-landcode (2 letters) van het land waar de rekening wordt gehouden
b.v. voor België is dat BE;
een controlegetal van 2 cijfers;
het bestaande nationaal rekeningnummer.
Het IBAN bestaat uit maximaal 34 karakters en heeft een vaste lengte per land. In België bestaat een IBAN-nummer uit 16 karakters.

Voorbeeld: 402-4047601-79 (Belgisch rekeningnummer) wordt BE58 4024 0476 0179.

Vraag uw eigen IBAN-nummer op.

U vindt uw eigen IBAN (International Bank Account Number) en de BIC (Bank Identifier Code) van KBC Bank op uw rekeningafschriften.


BIC
Wat is de BIC?
De BIC (Bank Identifier Code), ook S.W.I.F.T.-adres genoemd, identificeert de bank van de begunstigde.

De BIC bestaat uit 8 of 11 karakters en is opgebouwd uit:

een bankcode (4 karakters);
een landcode (2 letters);
een plaatscode (2 karakters);
eventueel een kantoorcode (3 karakters).
De BIC van KBC Bank is KREDBEBB

skank
01-07-2003, 15:25
mijn iban nummer vind ik niet op mijn kbc-uittreksel

Peefie
01-07-2003, 15:49
Ik kan het bij de Postbank site laten 'berekenen' maar zie het ook nergens op mijn afschriften (en dat zou wel moeten :roll:).

Ah! Ik zie nog net de helft....afschrift is verkeerd 'gesneden' :?.

Martin van Tuijl
01-07-2003, 15:59
Ik kan het bij de Postbank site laten 'berekenen' maar zie het ook nergens op mijn afschriften (en dat zou wel moeten :roll:).

Ah! Ik zie nog net de helft....afschrift is verkeerd 'gesneden' :?.Hier vind je alle info die je nodig hebt als je bij de Postbank bent (link onder aan de pagina) http://www.postbank.nl/nvd/home/1,3432,5334,00.html

Peefie
01-07-2003, 19:20
Hier vind je alle info die je nodig hebt als je bij de Postbank bent (link onder aan de pagina) http://www.postbank.nl/nvd/home/1,3432,5334,00.html

Ja zover was ik al. Toch bedankt (y)!

technocat
01-07-2003, 22:28
de opdrachtgever en begunstigde betalen elk hun eigen kosten (SHA = shared)


Worden hiermee de kosten bedoelt die je normaal voor een binnenlandse overschrijving zou hebben?? Dat is normaalgezien toch niks en zeker niet voor de begunstigde? ik snap em niet helemaal

John Sital
02-07-2003, 08:06
de opdrachtgever en begunstigde betalen elk hun eigen kosten (SHA = shared)


Worden hiermee de kosten bedoelt die je normaal voor een binnenlandse overschrijving zou hebben?? Dat is normaalgezien toch niks en zeker niet voor de begunstigde? ik snap em niet helemaal

binnenlandse overschrijvingen zijn in principe gratis, alleen bij een telefonische overboeking betaal je kosten.
Op de oude manier om geld naar het buitenland over te maken kon je kiezen uit 3 opties voor de kosten:
1: gedeelde kosten: kosten die in het land van de opdrachtgever worden gemaakt zijn voor de opdrachtgever, kosten in het land van begunstigde komen voor zijn/haar rekening.
2: alle kosten voor begunstigde
3: alle kosten voor opdrachtgever

Laurens ten Voorde
05-07-2003, 22:53
iban nummer kun je vinden op je nieuwe rekeningafschriften.

Ja en bij internetbankieren moet de bankinstelling het nu vermelden.

En bij de Ra(m)bobank staat het er natuurlijk netjes bij vanaf 01/07 (y)

Reinout
13-03-2004, 19:17
Nu nog de vraag hoeveel dagen het gaat duren vooraleer de overschrijving daadwerkelijk geboekt is ...

Weet iemand dit al? Ik hoorde laatst een week ?

GrMnrGr
13-03-2004, 21:52
Nu nog de vraag hoeveel dagen het gaat duren vooraleer de overschrijving daadwerkelijk geboekt is ...

Weet iemand dit al? Ik hoorde laatst een week ?

Goh, ik denk dat het toen een week was ... maar weet het niet meer zeker.

Headhunter
16-03-2004, 18:58
Weet het niet precies, maar ik heb wel eens wat overgeschreven naar een Duitser via z'n IBAN nummer en het geld stond toen na een dag al op z'n rekening! Ik gebruikte wel internetbankieren, trouwens...

Kevin Baeckelandt
16-03-2004, 19:47
Nu nog de vraag hoeveel dagen het gaat duren vooraleer de overschrijving daadwerkelijk geboekt is ...

Weet iemand dit al? Ik hoorde laatst een week ?
Mijn ervaring is ongeveer 4 dagen

Kevin Baeckelandt
16-03-2004, 19:50
Nu nog de vraag hoeveel dagen het gaat duren vooraleer de overschrijving daadwerkelijk geboekt is ...

Weet iemand dit al? Ik hoorde laatst een week ?
Mijn ervaring is ongeveen 4 dagen

Tcap
19-05-2004, 09:45
Ik maak gebruik van mijn postbank.nl Weet iemand of je met de digitale overschrijving ook geld kan overmaken naar het buitenland. Heb gezocht op de postbank site maar ik kan daar helaas niks over vinden. Of moet ik als ik bij de postbank zit de overschrijvings kaarten aanvragen en het dan met de post doen?

Alvast bedankt,

Tim

Tcap
19-05-2004, 22:49
Na wat verder speurwerk ben ik er achter gekomen dat ik die overschrijvings kaarten nodig heb.