PDA

Bekijk de volledige versie : M (Special Edition)



Fafa
01-07-2003, 11:58
Release 06-10-2003 (UK)

£ 14.99 bij Play (€ 21,-)


http://www.playserver4.com/covers/124405m.jpg

2 discs

Extra's

* Audio commentary by film restoration supervisor Martin Koerber, analyst Heike Klapdor-Koppa and transfer supervisor Torsten Kaiser
* 1964 interview with director Fritz Lang (35 mins)
* 'The Hunt For M' documentary detailing the background of the true story of child murderer Peter Kurten plus an insight into the restoration of the film (50 mins)
* Essay by historian R. Dixon Smith on the impact of 'M' (20 mins)
* A comparison between this new Eureka restoration and previous efforts
* A comparison between the original version and the post-war release
* Set design stills
* Interactive menu
* Scene access
* Subtitles: English

Niet slecht dacht ik zo!

Richard B.
01-07-2003, 12:42
Waarschijnlijk ga ik die nog wel eens aanschaffen: ik ben wel benieuwd naar Lang's latere werk en deze dvd klinkt me erg interessant in de oren.

Rogier Burghout
01-07-2003, 15:41
Hoe staat deze release tov de Criterion uitgave?

Kaplan
01-07-2003, 21:40
Hoe staat deze release tov de Criterion uitgave?

Deze heeft extra's en de kwaliteit is geloof ik ook beter.
Op dvdbeaver staat geloof ik een vergelijking van een aantal verschillende uitgaves.

hitch_fan
01-07-2003, 22:48
transfer supervisor Torsten Kaiser



En dat is de webmaster van deze uitstekende site: http://www.dvdscan.com/



de kwaliteit is geloof ik ook beter


Criterion's M is al een relatief oude DVD. M is in 2001 gerestaureerd en Criterion kon van deze restauratie nog geen gebruik maken. Zie ook deze uitgebreide vergelijking: http://www.dvdscan.com/m_fl.htm

Joost van der Molen
29-08-2003, 21:14
Hoe staat deze release tov de Criterion uitgave?

Deze heeft extra's en de kwaliteit is geloof ik ook beter.

De kwaliteit is veel beter dan de Criterion uitgave!
Zie:
http://www.dvdtimes.co.uk/index.cgi?page=Review&id=1637&story=5108
en:
http://www.dvdbulletin.co.uk/reviews/265/

Ze geven allebei een 9 voor de beeldkwaliteit omdat de transfer
met kop en schouders boven eerdere pogingen uitsteekt.

Maar het is wel jammer dat er niet genoeg geld en tijd was om alles eruit te halen wat er in zat. Ik weet niet of de EU het gesubsidieerd heeft maar dit is nou echt een project dat door instanties zoals het Europees Cultureel Fonds gesubsidieerd zou moeten worden. Het is toch een van de belangrijke films van het Europees cultureel erfgoed.

MAD
29-08-2003, 22:31
Iemand enig idee hoe deze disk zich verhoudt tot de vorig jaar nog uitgekomen versie van UFA (het vergelijk met de Criterion wordt wijd besproken maar ik kan niets vinden over de UFA versie, die ook pas een jaar oud is)...

Fafa
08-10-2003, 09:35
Heeft iemand deze DVD al besteld of binnen gekregen?

Ben benieuwd naar de kwaliteit.

chimera01
09-10-2003, 00:29
Ik heb hem besteld, en hij is ook al onderweg. Dus vol verwachting klopt mijn hart, hij komt samen met The Third man net Orson Welles (gbp 6,99), een ouderwets weekend in zwartwit dus.

Daniel1974
24-10-2003, 18:05
Ik heb em in Zwolle bij een speciaalzaak besteld en hij is gewoon een paar dagen na de release binnengekomen.

Ik heb em nog niet gezien, maar ik hwb heel wat lovende verhalen gehoord en gelezen.

Het hangt ervanaf wat je verzameld, maar in een beetje collectie hoort deze film wel thuis. Ik heb van Eureka Metropolis ook, ook al zo'n geweldige film. M wirdt vaak de Citizen Kane van de Europese cinema genoemd.

Fafa
12-03-2004, 22:20
Heb de hele DVD doorgenomen...

Vindt het echt een geweldige film, vooral het einde.

Geluid & beeld is prima in orde. Origineel bioscoopformaat (1:19) is voor het eerst weer gebruikt en niet authentieke geluidseffecten die bij eerdere restauraties zijn toegevoegd zijn hier niet gebruikt. Deze versie ligt dus het dichts tegen de originele bioscoopversie.

Verder zijn van de extra's "Restoration of M" en "More about M" die over de restauratie gaan zeer leerzaam en interessant en het interview "For Example: Fritz Lang" is echt geweldig. Fritz Lang vertelt hierin over zijn films en aanvaringen met Goebbels en de Nazi's.

DVD is zeer de moeite waard!

MAD
12-03-2004, 22:38
Fritz Lang's M to be Re-Released in 2004

The original Criterion edition of Fritz Lang's groundbreaking suspense masterwork M will be taken out of print on March 31 to make room for an all new DVD edition of the film, slated for release late in 2004. The upcoming re-release of M will feature a pristine transfer from newly restored film elements, as well as a host of new special features. Keep an eye on this space for more details in the coming months.

www.criterionco.com

Ben benieuwd welke versie beter is... :D Ik ben overigens heel erg tevreden met de boven omschreven Eureka uitgave. Stukken beter dan de huidige Criterion, maar wie weet wat de nieuwe versie gaat brengen...

Richard B.
12-03-2004, 22:41
Fritz Lang's M to be Re-Released in 2004

The original Criterion edition of Fritz Lang's groundbreaking suspense masterwork M will be taken out of print on March 31 to make room for an all new DVD edition of the film, slated for release late in 2004. The upcoming re-release of M will feature a pristine transfer from newly restored film elements, as well as a host of new special features. Keep an eye on this space for more details in the coming months.

www.criterionco.com
Jij bent snel! Ik las het op het IMDB-forum en wilde het NET posten.. :shock: :wink:

MAD
12-03-2004, 22:44
Jij bent snel! Ik las het op het IMDB-forum en wilde het NET posten.. :shock: :wink:

Het stond al een aantal dagen op de site van Criterion. Deze thread werd weer aangehaald en ik dacht.. goh, misschien wel leuk om te plaatsen... Had dus niets met IMDB te maken... toeval... :D

Richard B.
12-03-2004, 22:51
Jij bent snel! Ik las het op het IMDB-forum en wilde het NET posten.. :shock: :wink:

Het stond al een aantal dagen op de site van Criterion. Deze thread werd weer aangehaald en ik dacht.. goh, misschien wel leuk om te plaatsen...
Dat EXACT hetzelfde idee had ik dus ook. :)

Anyway, ik ga op termijn denk ik de nieuwe Eureka-uitgave aanschaffen als vervanger van m'n Criterion. Het is wel jammer (ik heb hem nog niet zo lang en ondanks het feit dat ik hem voor heel weinig heb gekocht is het natuurlijk een Criterion) maar dit is nou NET een film die ik wel eens in zijn volle glorie zou willen bewonderen.

MAD
12-03-2004, 23:00
Anyway, ik ga op termijn denk ik de nieuwe Eureka-uitgave aanschaffen als vervanger van m'n Criterion. Het is wel jammer (ik heb hem nog niet zo lang en ondanks het feit dat ik hem voor heel weinig heb gekocht is het natuurlijk een Criterion) maar dit is nou NET een film die ik wel eens in zijn volle glorie zou willen bewonderen.

Ik zou nog maar even wachten op die nieuwe Criterion dan (hij komt dit jaar nog uit zeggen ze). Misschien is die wel nog beter. Er staat immers:

"... a pristine transfer from newly restored film elements, as well as a host of new special features..."

Zoals je weet heeft de Criterion nu geen extra's en vaak zijn de nieuwe restoraties ook een stuk beter dan hun "oude" releases (zie Beauty and the Beast)...

Richard B.
28-09-2004, 22:42
De specificaties van de re-release van de Criterion...



A simple, haunting phrase whistled off-screen tells us that a young girl will be killed. “Who is the murderer?” pleads a nearby placard as serial killer Hans Beckert (Peter Lorre) closes in on little Elsie Beckmann… In his harrowing masterwork , Fritz Lang merges trenchant social commentary with chilling suspense, creating a panorama of private madness and public hysteria that to this day remains the blueprint for the psychological thriller. The Criterion Collection is proud to present a new restoration of this landmark film.

SPECIAL FEATURES

New, restored high-definition digital transfer (1.19:1)
Audio commentary by German film scholar Eric Rentschler, author of The Ministry of Illusion: Nazi Cinema and Its Afterlife, and Anton Kaes, author of the BFI Film Classics volume on M
Conversation with Fritz Lang, an interview film by William Friedkin
Claude Chabrol’s M le Maudit, a short film inspired by M
Classroom tapes of M editor Paul Falkenberg discussing the film and its history
Interview with Harold Nebenzal, the son of M producer Seymour Nebenzal
A physical history of M
Stills gallery, with behind-the-scenes photos, and production sketches by art director Emil Hasler
New and improved English subtitle translation
Plus: a booklet featuring an essay by film critic Stanley Kauffmann, a 1963 interview with Lang, and the script for a missing scene

Richard B.
05-10-2004, 19:44
De cover van de nieuwe Criterion editie...

http://www.criterionco.com/content/images/full_boxshot/30_box_348x490.jpg

Zie http://www.criterionco.com/asp/release.asp?id=30 voor de complete specs van deze nieuwe versie.

chimera01
05-10-2004, 22:27
Leuk maar ik ben kontent met mijn Eureka versie.

Daniel1974
05-10-2004, 23:33
Die overigens ook fantastische extra's heeft. De Eureke versie inderdaad goed, zie dan ook geen reden om em te vervangen voor een toch al zo prijzige Criterion. Op het moment dat ik M kocht was de Eureke de beste, best mogelijk dat dit zo blijft ook na de NW criterion. Verandering is nog niet per definitie ook vooruitgang.

hare
06-10-2004, 11:28
Hmm, wist al wel dat er een nieuwe criterion zou komen, alleen de specs en cover had ik nog niet gezien, maareh,

geweldig hoor. Klinkt zeer goed! Cover is ook strak en hoewel ik de eureka release heb zou ik best wel een voor deze kunnen gaan. Toch altijd leuk om een extra criterion erbij te hebben! 8)

Joost van der Molen
24-10-2004, 16:53
De criterion re-release staat gepland voor 7 december 2004.
Nu maar hopen dat het een R0 is..

Richard B.
03-12-2004, 20:18
DVD Beaver heeft een nieuwe vergelijking gedaan: http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare7/m.htm

De conclusie is dat het beeld misschien miniem beter is dan de Eureka maar dat vooral de extra's in het voordeel wegen van de Criterion.

En volgens opgave zou ie inderdaad regio 0 moeten zijn.

Henk van der Weerdt
28-01-2005, 18:02
Heb deze week de 2disc van Eureka binnengekregen en ben er eigenlijk wel tevreden mee. Restauratie is niet zo mooi als bij Metropolis.

wat ik zo kan zien op dvdbeaver lijkt het erop dat de Re-Release Criterion 1:19 formaat heeft (zoals oorspronkelijk gemaakt) maar het lijkt erop dat er toch iets van het beeld materiaal is vervallen.

Check maar eens de screenshot met de shadow van de M :?

BP87
28-01-2005, 18:21
Weet iemand of hier misschien ook een Nederlandse release van komt? Of in ieder geval een Nederlandse uitgave (niet per sé S.E.) van 'M' ?

Richard B.
28-01-2005, 20:11
Weet iemand of hier misschien ook een Nederlandse release van komt? Of in ieder geval een Nederlandse uitgave (niet per sé S.E.) van 'M' ?
Weinig kans. Nederlandse distributeurs zijn echt waardeloos in het uitbrengen van dit soort klassiekers. En de weinigen die het doen kijken geen moment naar de kwaliteit van hun uitgaven (denk maar eens aan Weton's gruwelijk slechte Hitchcock-uitgaven). En de grote maatschappijen (Warner, Universal, Fox etc.) dus hebben deze film gewoon niet in hun catalogus zitten. :(

Henk van der Weerdt
29-01-2005, 08:15
Weet iemand of hier misschien ook een Nederlandse release van komt? Of in ieder geval een Nederlandse uitgave (niet per sé S.E.) van 'M' ?

idd net zoals Richard hierboven al zei weinig kans daarop. Film is helemaal duits en engelse subs en uitstekend te volgen.

Ben ook bang dat er in Nederland voor de grote markt niet genoeg interesse is.

Hier op het forum zijn er genoeg liefhebbers van dit soort films, maar daarbuiten..?

Richard B.
29-01-2005, 09:45
Met wat meer ondernemerszin zou ik zeggen "ik begin zelf een eigen maatschappij die dit soort films op dvd zet". :)

Maar zoals Henk al zegt: de markt zal erg klein zijn. Indie-uitgevers als Homescreen (http://www.homescreen.nl/), De filmfreak (http://www.filmfreaks.nl/) en Total Film (http://www.totalfilm.nl/) hebben volgens mij al moeite om het hoofd boven water te houden. Met klassieke films zal dat (tenzij je Warner heet) waarschijnlijk nog moeilijker zijn.