PDA

Bekijk de volledige versie : ik wil graag meer weten over dvdsoon en gedoe met de douane



CyberLaui
02-07-2003, 16:34
ik wil graag bij dvdsoon buffy seizoenen kopen:

Buffy The Vampire Slayer: Season 1 (1997) 0 M NR $ 35.98
Buffy The Vampire Slayer: Season 1(v.f) (1997) 0 M NR $ 35.98
Buffy The Vampire Slayer: Season Two (1998) 0 M NR $ 56.98
Buffy The Vampire Slayer: Season Two(v.f) (1998) 0 M NR $ 56.98
Buffy The Vampire Slayer: Season Three (1999) 0 M NR $ 56.98
Buffy The Vampire Slayer: Season Three(v.f) (1999) 0 M NR $ 56.98
Buffy The Vampire Slayer: Season Four(v.f) (1999) 0 M NR $ 53.98
Buffy The Vampire Slayer: Season Four (1999) 0 M NR $ 53.98

dat is in canadese dollars, dus niet duur.

maar ik had al een beetje gelezen dat levertijd ongeveer 1,5 week is, maar geld dat ook voor seizoens packs?

maar nog een ding, ik las ook dat ze er een bon bijdeden met een lagere prijs bij losse dvd's, maar doen ze dat ook bij de seizoenpacks, zodat het zonder problemen over de grens komt? het lijkt me zelf ook het beste om de zeizoenen 1 voor 1 te bestellen wegens de douane, of kan ik net zo goed 2 of meer tegelijk doen?

en verder, geef me zoveel mogelijk tips over dvd's halen uit het buitenland, want dit is het eerst dat ik iets van buiten europa haal.

alvast bedankt

Charley Baak
02-07-2003, 17:08
het is misschien handig als je erbij zet waar het naartoe moet, Nederland of Belgie.

CyberLaui
02-07-2003, 21:14
nederland :D

MAD
02-07-2003, 21:55
Bij DVDSoon zit er nooit een bon bij. De waarde + inhoud staat altijd op de verpakking. Verzending duurt inderdaad iets van een week tot anderhalve week (mits op voorraad en je voor "expedited shipping" kiest, "standard shipping" is wel lekker goedkoop maar kan soms anderhalve maand duren). Ze schrijven af bij bestelling, dus is de box niet op voorraad en je moet er 3 weken op wachten, heb je al wel betaald... DVDSoon is bij mij nog nooit onderschept, ook niet bij grotere zendingen (maar dat zegt natuurlijk niets, eens moet de eerste keer zijn). Als je voor een groot bedrag in één keer besteld kan je voor gratis verzending in aanmerking komen (check de site, bij "shipping costs"). Heb je problemen met / vragen over een bestelling dan reageren ze bij DVDSoon niet al te snel op je e-mails. Ik heb zelf al een DVD of 40 bij ze besteld en vind het een prima bedrijf en heb nooit problemen met ze gehad (kreeg zelf bij een beschadigde disk na terugzending, netjes een nieuwe en de verzendkosten van het terugzenden werden ook vergoed). Maar de meningen zijn verdeeld over dit bedrijf (zie topic "DVDSoon = oplichtersbende"). :D

Als je minder risico wil lopen (lees: de gok op douane toeslag niet wilt nemen) check dan de site van www.dvdboxoffice.com even. Ook een Canadees, maar versturen via depots in Europa of zo (dus nooit douanetoeslag). Nadelen: soms iets duurder en vaak vrij traag (3 weken tot een maand). www.amazon.ca (Canadese Amazon) is ook goedkoop. www.cd-wow.com heeft ook vaak goedkope R1 schijven (alleen hun R1 collectie is niet zo groot) en die versturen vanuit Europa (lees: nooit douaneproblemen ;)).

Succes!

CyberLaui
02-07-2003, 23:25
hier heb ik wat aan 8) bedankt, ik ga denk ik seizoen voor seizoen binnenhalen, lijkt me beste

MAD
03-07-2003, 09:34
Overigens (dit geldt niet alleen voor alle seizoenen, maar eigenlijk voor alle R1):

Buffy The Vampire Slayer: Season 1 (1997) 0 M NR $ 35.98
Buffy The Vampire Slayer: Season 1(v.f) (1997) 0 M NR $ 35.98

Dit zijn dezelfde DVD's / boxen. Echter: De bovenste van de 2 is de widescreen versie en als er (v.f.) achter staat dan is het de 4:3 /1:1.33 (full screen) versie. Ze brengen in regio 1 daar altijd 2 aparte disks voor uit. Let dus op bij je bestelling, welke je besteld!

CyberLaui
03-07-2003, 13:50
Overigens (dit geldt niet alleen voor alle seizoenen, maar eigenlijk voor alle R1):

Buffy The Vampire Slayer: Season 1 (1997) 0 M NR $ 35.98
Buffy The Vampire Slayer: Season 1(v.f) (1997) 0 M NR $ 35.98

Dit zijn dezelfde DVD's / boxen. Echter: De bovenste van de 2 is de widescreen versie en als er (v.f.) achter staat dan is het de 4:3 /1:1.33 (full screen) versie. Ze brengen in regio 1 daar altijd 2 aparte disks voor uit. Let dus op bij je bestelling, welke je besteld!

als ik v.f aanklik staat er dat dat betekent dat het een franse uitvoering is...???

Sjors van de Rebellenclub
22-08-2003, 08:56
Overigens (dit geldt niet alleen voor alle seizoenen, maar eigenlijk voor alle R1):

Buffy The Vampire Slayer: Season 1 (1997) 0 M NR $ 35.98
Buffy The Vampire Slayer: Season 1(v.f) (1997) 0 M NR $ 35.98

Dit zijn dezelfde DVD's / boxen. Echter: De bovenste van de 2 is de widescreen versie en als er (v.f.) achter staat dan is het de 4:3 /1:1.33 (full screen) versie. Ze brengen in regio 1 daar altijd 2 aparte disks voor uit. Let dus op bij je bestelling, welke je besteld!

als ik v.f aanklik staat er dat dat betekent dat het een franse uitvoering is...???

Klopt bij dvdsoon moet je goed opletten. vf staat voor de franse versie en daarnaast maken ze ook nog vaak onderscheid tussen de widescreen en de fullscreen. In concreto betekent dit dat je bij deze winkel vbaak 4 verschillende versies hebt :!: