PDA

Bekijk de volledige versie : Braveheart [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:03
Braveheart [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=149)

Fons Maathuis
08-11-2001, 21:32
Dit was mijn eerste DVD. Ik was zeer onder de indruk van de perfecte beeldkwaliteit en van het geluid.
Mel Gibson zet een overtuigende Braveheart neer. De film zelf is op sommige momenten indrukwekkend, grote 'legerscharen' tegenover elkaar, veel stuntwerk. De extra's op de DVD vielen wat tegen, maar voor een eersteling vond ik het toch leuk om deze te bekijken.

Huib van Brummelen
08-11-2001, 23:14
absoluut een topper en een must-have voor elke dvd-collectie

Nathan Strik
08-11-2001, 23:31
Hmm, deze DVD wordt juist alom geprezen vanwege het feit dat er zo weinig Edge Enhancement in zit. Beetje raar dat het blijkbaar niet zo is...
Ik heb die van mij nu uitgeleend dus ik kan het niet checken, maar volgens mij viel het wel mee hoor met die Edge Enhancement.
Ik zal het binnenkort wel even checken als ik mijn DVD weer terugheb.

Henk Heideveld
04-12-2001, 12:18
Of ik Mel Gibson nu in The Patriot zie of willekeurig welke andere film, ik zie hem nooit in een rol zitten. Het is altijd en eeuwig diezelfde Mel Gibson.
Maar ja, iedereen prees deze film de hemel in, dus in een aanbieding heb ik hem dan met knikkende knieen en de nodige twijfels voor een miskoop toch meegenomen naar huis.
Ik heb Mel Gibson weggedacht en dan zie je toch prachtig camerawerk, prachtig stuntwerk, fraaie decoraties, ja je loopt echt de Middeleeuwen binnen. Beeld en geluid zijn ook werkelijk prima.
Maar ja, er moesten geen Mel Gibson en zijn vriedin in rondlopen, want die lopen er echt 20e eeuws doorheen. Jammer want alle overige spelers zet je zo in de Middeleeuwen neer.
Heb ik dus spijt van deze aanschaf.
Nee, over de hele linie is het mij reuze meegevallen. Ik begrijp nu de mensen die een zeker enthousiasme voor deze film laten doorklinken.

Jeroen Groot
30-01-2002, 08:49
Ik vind Braveheart ook een fantastische film, maar ben wel van mening dat de film een SE verdient. Ik wil meer extra's en DTS!

Alex Bel-Gy-Bel
30-01-2002, 22:37
Echt een geweldige film. lange maar zeer boeiende film, één van de toppers uit mijn collectie.

Guus Josee
28-03-2002, 17:17
Braveheart is voor mij ook een topper en het is inderdaad jammer dat er niet wat meer extra`s opstaan.

Roberto G
06-12-2002, 01:56
Echt 1 van de beste films ooit.
Prima verhaal, mooi camera werk, goede muziek.
De gehele sfeer van deze film is gewoon top .

Feyeroen
29-07-2003, 22:00
Normaal gesproken heb ik het niet zo op dit soort films, maar ik ben heel blij dat ik hem gekregen heb met mijn verjaardag en wel MOEST :wink: kijken!

Ik heb hem zelfs 2 keer achter elkaar gezien!
Gewoon de hele sfeer bij deze film, de muziek, ALLES maakt het tot een geweldige film!

En dan te bedenken dat hij al zo lang uit was en ik hem nog nooit :oops: gezien had!
Shame on me

Rut
08-08-2003, 09:35
Deze staat nog steeds op het verlanglijstje, maar ik wacht op de SE.

Gabriel B.
09-08-2003, 19:21
Topper

Richard B.
09-08-2003, 19:37
Ik heb dus helemaal niets met deze film. D'r zit te weinig in dat blijft hangen en ik vind hem op sommige punten te melodramatisch.

pretorian22
10-08-2003, 12:24
ik heb de film 1 keer gezien en ik vond het een hele goede film.....moet hem alleen nog steeds op dvd aanschaffen ...komt er nooit van...zie altijd weer andere film :-)

pretorian22
10-08-2003, 12:34
wanneer komt de SE eigenlijk uit?

pretorian22
05-09-2003, 17:08
heb hem inmiddels 2 weken geleden aangeschaft in griekenland voor 10 euro gewoon de dubbeldisc en nl ondertiteld ;-)

RemcoZ
06-09-2003, 22:34
Dit is echt een schitterende film. Misschien wel de beste uit mijn collectie.

Jeanbob
07-11-2003, 13:15
Dit was een van mijn eerste dvd's en hij is gewoon geweldig. ZIjn geld dubbel en dwars waard.

Albert Kostwinder
13-11-2003, 16:06
Gewoon een mooie film. Ben heel blij dat ik hem vanaf het begin in mijn collectie heb...

Strider
11-12-2003, 22:23
Zeg... ligt het aan mijn versie of is er op de tweede DVD geen Nederlandse ondertiteling aanwezig? :(

Martijn W.
23-01-2004, 20:17
Zeg... ligt het aan mijn versie of is er op de tweede DVD geen Nederlandse ondertiteling aanwezig? :(

Neejh, dat ligt niet alléén aan jouw versie.. De mijne kent dit probleem ook. :(

is dit normaal?

rbrand
05-03-2004, 17:44
Prachtige film ... mooie karakters , gave "koppen" van de Schotten ... goed acteerwerk ... een absolute aanrader voor elke collectie ... vind ik.

Frank
05-03-2004, 17:53
Zeg... ligt het aan mijn versie of is er op de tweede DVD geen Nederlandse ondertiteling aanwezig? :(

Neejh, dat ligt niet alléén aan jouw versie.. De mijne kent dit probleem ook. :(

is dit normaal?

Ja. In de beginjaren was het gebruikelijk bij Fox om niets van de extra's in het Nederlands te ondertitelen.

HiddeV
05-03-2004, 18:02
jullie hadden wel een andere screenshot kunnen gebruiken bij Beeldkwaliteit, de 1e daarvan verraad de afloop

barbapapatje
12-05-2004, 08:02
Of ik Mel Gibson nu in The Patriot zie of willekeurig welke andere film, ik zie hem nooit in een rol zitten. Het is altijd en eeuwig diezelfde Mel Gibson.
Maar ja, iedereen prees deze film de hemel in, dus in een aanbieding heb ik hem dan met knikkende knieen en de nodige twijfels voor een miskoop toch meegenomen naar huis.
Ik heb Mel Gibson weggedacht en dan zie je toch prachtig camerawerk, prachtig stuntwerk, fraaie decoraties, ja je loopt echt de Middeleeuwen binnen. Beeld en geluid zijn ook werkelijk prima.
Maar ja, er moesten geen Mel Gibson en zijn vriedin in rondlopen, want die lopen er echt 20e eeuws doorheen. Jammer want alle overige spelers zet je zo in de Middeleeuwen neer.
Heb ik dus spijt van deze aanschaf.
Nee, over de hele linie is het mij reuze meegevallen. Ik begrijp nu de mensen die een zeker enthousiasme voor deze film laten doorklinken.

Jongen jij spoort niet helemaal, Mel Gibson is gewoon een topper in deze film net zoals the patriot, ransom en payback.

Wizz-Art
12-05-2004, 18:37
Een film die nooit saai word en M.Gibson in zijn beste rol ooit!

Chris W
04-06-2004, 12:33
Kijk, deze film kon me van begin tot eind zeker boeien (y) je hebt bijna niet door dat t dik 2,5 uur is! en das altijd mooi natuurlijk. Waar ik me bij menig lange filmen wel eens doorheen moet bijten (LotR) was dat bij deze zeker NIET van toepassing. En van de 2 filmen die ik had geleent van me maat (Reservoir Dogs en deze) komt deze zeker ook in me collectie (y) Beetje jammer van de extra's (hele schijf voor 1 docu van 25 min. :? )

Rickje
07-06-2004, 16:01
Goede film, naar mijn mening te goed want ik bleef aan het beeld gekluisterd :D en de gevechten spreken mij erg aan.
De romantiek erin is heel mooi neergezet want hier draaide de film eigenlijk gewoon om :wink:
Zeker het aanschaffen waard

Wizz-Art
07-06-2004, 19:33
Goede film, naar mijn mening te goed want ik bleef aan het beeld gekluisterd :D en de gevechten spreken mij erg aan.
De romantiek erin is heel mooi neergezet want hier draaide de film eigenlijk gewoon om :wink:
Zeker het aanschaffen waard

Romantisch vind ik hem ook wel :oops: :lol:

martini
09-06-2004, 14:25
Goeie film en zeker voor zijn lengte. hij verveelt me geen minuut. De extra's vind ik een beetje tegenvallen. Een making of en een trailer, ik had meer verwacht

Rickje
09-06-2004, 17:08
Goede film, naar mijn mening te goed want ik bleef aan het beeld gekluisterd :D en de gevechten spreken mij erg aan.
De romantiek erin is heel mooi neergezet want hier draaide de film eigenlijk gewoon om :wink:
Zeker het aanschaffen waard

Romantisch vind ik hem ook wel :oops: :lol:

Dan is hij ook wel goed ja :wink: .. er zit goede romantiek in :P

Rickje
09-06-2004, 17:09
Goeie film en zeker voor zijn lengte. hij verveelt me geen minuut. De extra's vind ik een beetje tegenvallen. Een making of en een trailer, ik had meer verwacht

Heb je de vanilla versie?

HiddeV
15-06-2004, 00:34
dit is en blijft gewoon een superfilm, erg goed geacteerd, geregiseerd en gefilmd met een prachtige soundtrack.

Kees Hoekerd
17-07-2004, 20:21
Goede film, naar mijn mening te goed want ik bleef aan het beeld gekluisterd :D en de gevechten spreken mij erg aan.
De romantiek erin is heel mooi neergezet want hier draaide de film eigenlijk gewoon om :wink:
Zeker het aanschaffen waard

Romantisch vind ik hem ook wel :oops: :lol:

Dan is hij ook wel goed ja :wink: .. er zit goede romantiek in :P
Hmmz,dat vond ik juist saai in de film. :? Vooral met Murron,waar die opeens mee gaat trouwen.Maar met de prinses vond ik de romantiek wat leuker.De battle scenes zijn ook erg gaaf.

De 2e disc moet ik nog kijken. 8)

Ruud Linders
03-08-2004, 14:43
Het is gewoon een van de beste films ooit gemaakt naar mijn mening. Ik heb mijn uitgave bij Van Leest gekocht. Het is een import versie met de gehele soundtrack op een extra disc en een erg mooi hoesje. Alleen jammer dat er behalve een commentary track verder geen extra's op staan.

Strider
07-09-2004, 22:05
De film is werkelijk schitterend en deze kan ik keer op keer weer bekijken, maar daarom is het juist zo jammer dat de DVD zo kaal is. Een meesterwerk als Braveheart verdient wel een Gladiator-achtige aanpak wat de DVD betreft. Het audiocommentaar valt tegen (hooguit de helft van de tijd is Mel Gibson aan het woord), de menu's zijn simpel en saai en de tweede schijf kent slechts één documentaire die niet eens Nederlands ondertiteld is. Zet de DVD's van Braveheart en Gladiator tegenover elkaar en je ziet twee gelijkwaardige films, maar ook een DVD die duidelijk bewijst hoe de ander het had moeten doen.

Homer72
06-10-2004, 14:44
De film is werkelijk schitterend en deze kan ik keer op keer weer bekijken, maar daarom is het juist zo jammer dat de DVD zo kaal is. Een meesterwerk als Braveheart verdient wel een Gladiator-achtige aanpak wat de DVD betreft. Het audiocommentaar valt tegen (hooguit de helft van de tijd is Mel Gibson aan het woord), de menu's zijn simpel en saai en de tweede schijf kent slechts één documentaire die niet eens Nederlands ondertiteld is. Zet de DVD's van Braveheart en Gladiator tegenover elkaar en je ziet twee gelijkwaardige films, maar ook een DVD die duidelijk bewijst hoe de ander het had moeten doen.

Ben het niet met je eens dat het hier om twee gelijkwaardige films gaat. Naar mijn mening (en die mogen gelukkig verschillen) is Braveheart van een hoger niveau. Braveheart donderde nog uren na in mijn hoofd toen ik hem gezien had. Dat had ik bij Gladitor niet, hoewel het best een goede film is.

Vind wel dat je gelijk hebt over DVD release!

Kevin Baeckelandt
06-10-2004, 14:48
Vind wel dat je gelijk hebt over DVD release!
Volgens mij bedoelt Strider dit :wink:

Grim Creeper
28-04-2005, 19:26
Heb 'm eindelyk :D

Marco Dubbeldam
22-08-2005, 21:02
Vind het nog steeds een zeer goede film. Was ook een van de eerste dvd's van mij. :)

Martin Z.
22-08-2005, 21:45
Vind het nog steeds een zeer goede film. Was ook een van de eerste dvd's van mij. :)

voor mij ook! nog een dikke 60 gulden voor betaald :o