PDA

Bekijk de volledige versie : Eikenhout bij afspelen dvd



Bob
04-11-2001, 22:06
Als ik een dvd afspeel krijg ik, na enige tijd, een soort eikenhout storing op mijn beeld. Van die verticale scheve strepen op mijn beeld zeg maar. Zoals je vroeger ook wel eens op je oude TV-tje zag. Volgens mij is het niet bij alle DVD's maar wel bij U571 en The Patriot.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

DVD : Yamaha dvd S510
Rec. : Yamaha RX-V420
TV : Philips 28" 100hz

PM
05-11-2001, 09:21
ik heb ook een dvd-s510... en heb geen problemen bij U571 gehad...
Ik heb wel een rx-v800 receiver... maar ik geloof niet dat die iets aan het beeld doed..

Verder heb ik ook een philips tv... maar dat is al een oudje... type weet ik niet..
Binnenkort vervangen door een mooie breedbeeld

Jaap Kokenberg
05-11-2001, 09:24
Waarschijnlijk storing op de kabels. Probeer ze eens anders te leggen of haal ze even los en sluit ze dan weer aan. Ditzelfde probleem had ik namelijk laatst ook met een goedkope S-Video kabel, deze liep erg dicht langs m'n luidsprekersnoeren (6 stuks) en de antenne kabel voor de radio/TV/Internet. Nu heb ik alles gescheiden en voila! weg storing :) Overigens gebruik ik nu een Ixos SCART kabel voor de DVD en hier heb ik helemaal geen storing meer mee :) Die S-Video is voor de TV-Ou van m'n computer, maar gebruikte ik eerst voor de DVD speler.

Henk Heideveld
05-11-2001, 12:29
Ik denk dat hij gelijk heeft. Ik had af en toe ook vreemde storingen. Bleek achteraf simpel aan de bedradingen en aansluitingen te liggen. Al mijn kabels (Jezus wat een kluwe was het) liggen nu vrij en ik heb de aansluitpunten een keer grondig nagelopen. Sindsdien geen vreemde kapriolen meer.

Bob
05-11-2001, 17:21
Ik zal deze week eens die kluwe draden gaan aanvallen. Ik heb nu alles mooi in een tv-kast weggemoffeld (wat was ik blij dat ik eindelijk alles op z'n plaats had!!!) en via een kleine opening aan de achterkant komt alle bedrading naar buiten.

Misschien toch maar eens een grotere opening zagen?

PM
06-11-2001, 10:05
het is een hele klus om alles een beetje netjes weg te leggen... :)

Jaap Kokenberg
06-11-2001, 10:54
Even voor de duidelijkheid. bij mij waren alle kabels dus bij elkaar gebonden tot 1 grote kluwe, nu heb ik er een aantal verschillende kluwes van gemaakt en die 1 a 2cm van elkaar afgelegd. Het is dus niet zo dat er 10cm ruimte tussen iedere kabel nodig is.