PDA

Bekijk de volledige versie : Let op: *~Sabrina~* / SvDongen / J-dvd



Ronald Stiebolt
06-07-2003, 17:06
De gebruiker(s) *~Sabrina~* / SvDongen / J-dvd met IP-adres 145.53.160.128 is waarschijnlijk geen zuivere koffie.

Twee van de genoemde users bieden tegen elkaar op (zie: http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?p=558520#558520)

Terwijl een van deze users online is heb ik een PM gestuurd met een verzoek tot opheldering. Dit bericht is direct gelezen (leesbevestiging), de initiele verkooppost is door de gebruiker verwijderd.

Vervolgens heeft deze gebruiker uitgelogd zonder mij een bericht terug te sturen. Al met al geen zuivere koffie, jullie zijn gewaarschuwd!

Mochten jullie meer van dit soort praktijken tegenkomen (of als je daartoe een vermoeden hebt) laat het ons/mij dan weten en we voeren een controle uit op IP-level.

Edit: hier nog zo'n 'verhaal': http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?p=539184&highlight=#539184

Ronald Stiebolt
07-07-2003, 00:13
En alhier de 'officiele reactie':

"Ik ben inderdaad niet Sabrina, maar haar moeder.
Hetzelfde IP adres is vanwege het feit dat we in hetzelfde huis wonen en eendezelfde computer gebruiken.

De reden dat ik telkens hoger geboden heb kan ik zeer makkelijk verklaren.
De veilingsectie is bedoeld om een bod uit te brengen op een dvd, niet om iemand de grond in te stampen (wat bij haar wel gebeurd is).
Vindt u dat normaal wat er allemaal in deze threat gezegd is, nou ik niet.
Als je toch geen interesse in een dvd hebt reageer je toch niet, dan ga je toch niemand af lopen kraken.

Mijn dochter wist trouwens van niets, dus ook niet dat ik telkens een bod uit heb gebracht op die dvd.
Ik heb mijn dochter nog nooit zo "kwaad" meegemaakt en ik had zoiets van, ik koop die dvd wel dan zijn we gelijk overal vanaf.
Als iedereen op een forum zo tekeer gaat mag ze hem van mij niet eens meer aan iemand van hier verkopen, dan betaal ik er liever zelf geld voor.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is voor u. Als u nog iets te vragen heeft hoor ik het graag.

mvg, Yolanda van Dongen (j-dvd)"


Doe er jullie voordeel mee......

Ghast
07-07-2003, 01:49
Ja ik denk dat je gelijk hebt Ronald, dit is geen zuivere koffie.

Roberto G
07-07-2003, 01:57
:? beetje rare brief , moeder koopt dvd van dochter ????? beetje heel erg vaag :roll:

Gerben van der Leun
07-07-2003, 07:14
:? beetje rare brief , moeder koopt dvd van dochter ????? beetje heel erg vaag :roll: Ja en dean koop je 'm als moeder ook nog eens via het internet.

Ik snap het niet als je dan toch fraudeert maakt dan voor jezelf een kloppent alibi. Dat is de wijze les die we hier uit kunnen leren :wink:

Timothy
07-07-2003, 07:37
En alhier de 'officiele reactie' op moeders brief:

YEAH RIGHT!!! :lol:

Rochan
07-07-2003, 09:09
Rare familie. Maar iedergeval bedankt Ronald, dat je het heb uitgezocht.
Ik had ook mijn twijfels over Sabrina, maar dat is nu wel helemaal bevestigd. En dan nog al die verschillende aliassen die ze gebruiken :roll:
Laat ze maar lekker wegblijven.

Nathan Strik
07-07-2003, 10:16
:? beetje rare brief , moeder koopt dvd van dochter ????? beetje heel erg vaag :roll: Ja en dean koop je 'm als moeder ook nog eens via het internet.
Daar moet je niet al te licht over denken hoor... Misschien is de communicatie tussen moeder en dochter niet al te best... moeten ze via e-mail communiceren enzo... ;)

Ik zie die mailtjes al voor me:

"Sabrina, ruim jij de tafel even af?" (6)

Timothy
07-07-2003, 10:38
Jullie doen net of er uberhaubt een moeder bij betrokken is :lol:

Heeft deze persoon eigenlijk een ban, of durft ze niet te reageren? En laat dan je ik-wist-niet-dat-mijn-moeder-meebood-verhaal thuis, want zo naief zijn we ook weer niet...

daviddekam
07-07-2003, 11:13
Laat Sabrina's moeder deze thread maar niet lezen dan ontvangt Ronald zo nog een kwadere mail :twisted: :wink:

Ronald Stiebolt
07-07-2003, 11:19
Laat Sabrina's moeder deze thread maar niet lezen dan ontvangt Ronald zo nog een kwadere mail :twisted: :wink:

Iets zegt me dat we deze perso(o)n(en) niet zo heel snel meer zullen aantreffen hier, ik maak me dus niet zo veel zorgen....... :wink:

Timothy
07-07-2003, 11:19
En "mams"? Wat is hier dan je verklaring?

Nog een dubieuze thread (met dank aan Ronald Stiebolt) (http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?p=539184&highlight=#539184)

Kan niet echt zeggen dat ze daar wordt aangevallen... En boze berichtjes mag je naar mij persoonlijk sturen, hoeft niet naar Ronald ;)

Eric van Ballegoie
07-07-2003, 11:37
En "mams"? Wat is hier dan je verklaring?

Lijkt me inderdaad nogal duidelijk. Mamlief heet daar ineens 'Piet' en zelfs na het sluiten van deze deal zou dochterlief nog niet weten wie J-DVD is... jaja..

Bij deze dus meteen de laatste waarschuwing voor deze persoon: Vanaf nu nog maar één account gebruiken, bij de eerste volgende overtreding worden al je accounts gesloten en je IP op de banlist geplaatst. Onder overtredingen versta ik overigens ook het gelijktijdig veilen van DVD's op zowel DVD.nl als andere sites.

PS: Dacht je echt dat we zo dom zouden zijn dat we in deze smoes zouden trappen? :?

Eric van Ballegoie
07-07-2003, 11:43
Overigens een opmerking in het algemeen:

Meerdere accounts gebruiken om daarbij in eigen veilingen te bieden is iets wat écht NIET kan, het benadeelt de echte bieders en is bovendien een vorm van valsheid in geschrifte.

Mochten jullie in het vervolg vraagtekens hebben bij biedingen in veilingthreads, stuur dan even een mailtje of PM naar Ronald, Rein of mijzelf, dan zoeken wij de IP-nummers en inlogtijden uit om te kijken of er een luchtje aan zit.

Timothy
07-07-2003, 11:49
En "mams"? Wat is hier dan je verklaring?

Lijkt me inderdaad nogal duidelijk. Mamlief heet daar ineens 'Piet' en zelfs na het sluiten van deze deal zou dochterlief nog niet weten wie J-DVD is... jaja..

Als mam daar Piet heet, snap ik het helemaal niet, want daar verkoopt ze hem aan (zou dan toch onlogisch zijn: aan jezelf verkopen?) Is Piet daar niet het slachtoffer van J-dvd/Sabrina?

Ronald Stiebolt
07-07-2003, 11:52
En "mams"? Wat is hier dan je verklaring?

Lijkt me inderdaad nogal duidelijk. Mamlief heet daar ineens 'Piet' en zelfs na het sluiten van deze deal zou dochterlief nog niet weten wie J-DVD is... jaja..

Als mam daar Piet heet, snap ik het helemaal niet, want daar verkoopt ze hem aan (zou dan toch onlogisch zijn: aan jezelf verkopen?) Is Piet daar niet het slachtoffer van J-dvd/Sabrina?

Ik heb ook een oproep gedaan aan die 'Piet' om zich bij mij te melden. Het is duidelijk dat 'Piet' in de bewuste thread niet een keer gepost heeft. Daarom ga ik er gemakshalve vanuit dat ook dit een verzinsel is om de bewuste thread te stoppen.....

[AANNAME-MODUS] Al met al heb ik het vermoeden, ook gelet op het taalgebruik (ook van 'haar moeder'), dat we hier te maken hebben met een minderjarige die zich vergalloppeerd heeft aan de (re)acties van onze medeforummers..... [AANNAME-MODUS OFF]

Laurens ten Voorde
07-07-2003, 12:03
Even de aanleiding voor deze thread

Er is me een lampje gaan branden op het punt dat ik de dvd via een PM voor 88,- kreeg aangeboden van Sabrina. Dit was een bod dat al bij Sabina bekend was van een ander. Echter een aantal dagen later zag ik de dvd in een veiling voor 55,- dus ja dan bied je mee. En meestal vrij snel kwam er een overbieding van J-dvd. En een ruim overbod meerdere malen. Dat heeft mij aan het denken gezet en ben de berichten eens gaan checken. J-dvd had nog maar 3 berichten gepost en alle drie in een veiling van Sabrina.

En inderdaad in een veiling van die Sabrina was me opgevallen dat J-dvd ook een bod plaatste. Echter ging niemand erover. Dus ging de dvd naar Piet.....En in NL is er denk ik geen moeder te vinden die Piet heet. Afgezien van Zwarte Piet :D .

Ik denk Ronald dat mijn PM's over deze dame in kwestie een aardig resultaat hebben opgeleverd. Alleen jammer dat ik 101 delmatiers nu nog niet heb. Maar ik wacht Andrebin af. Die kwam bijna direct met een pm dat hij er misschien 1 voor mij heeft weten te bemachtigen voor een veel aantrekkelijker prijs....(y)

Laurens ten Voorde
07-07-2003, 12:08
Laat Sabrina's moeder deze thread maar niet lezen dan ontvangt Ronald zo nog een kwadere mail :twisted: :wink:

Iets zegt me dat we deze perso(o)n(en) niet zo heel snel meer zullen aantreffen hier, ik maak me dus niet zo veel zorgen....... :wink:

Wie weet onder een andere NAAM c.q. IP :twisted: :twisted: :twisted: :wink:

Piet Pijpers
07-07-2003, 14:08
Hallo,

Ik heb dit maar voor 10 % gelezen en weet niet wat het probleem is. Ben ook niet geinteresseerd, eerlijk gezegd.

Feit is dat ik onlangs van Sabrina 'Jeepers Creepers' heb gekocht en de deal is al weer heel wat weken rond en is prima verlopen.

Groeten,

Piet Pijpers

Prekip
07-07-2003, 14:11
Hallo,

Ik heb dit maar voor 10 % gelezen en weet niet wat het probleem is. Ben ook niet geinteresseerd, eerlijk gezegd.

Feit is dat ik onlangs van Sabrina 'Jeepers Creepers' heb gekocht en de deal is al weer heel wat weken rond en is prima verlopen.

Groeten,

Piet Pijpers
Ah, dus jij bent de moeder van Sabrina ;):D

andrebin
07-07-2003, 14:12
En alhier de 'officiele reactie':

"Ik ben inderdaad niet Sabrina, maar haar moeder.
Hetzelfde IP adres is vanwege het feit dat we in hetzelfde huis wonen en eendezelfde computer gebruiken.

De reden dat ik telkens hoger geboden heb kan ik zeer makkelijk verklaren.
De veilingsectie is bedoeld om een bod uit te brengen op een dvd, niet om iemand de grond in te stampen (wat bij haar wel gebeurd is).
Vindt u dat normaal wat er allemaal in deze threat gezegd is, nou ik niet.
Als je toch geen interesse in een dvd hebt reageer je toch niet, dan ga je toch niemand af lopen kraken.

Mijn dochter wist trouwens van niets, dus ook niet dat ik telkens een bod uit heb gebracht op die dvd.
Ik heb mijn dochter nog nooit zo "kwaad" meegemaakt en ik had zoiets van, ik koop die dvd wel dan zijn we gelijk overal vanaf.
Als iedereen op een forum zo tekeer gaat mag ze hem van mij niet eens meer aan iemand van hier verkopen, dan betaal ik er liever zelf geld voor.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is voor u. Als u nog iets te vragen heeft hoor ik het graag.

mvg, Yolanda van Dongen (j-dvd)"


Doe er jullie voordeel mee......

Wat een Bull verhaal ....stjonge ..denkt Ma dat we gek zijn ofzo

Andre

Rochan
07-07-2003, 15:25
Even de aanleiding voor deze thread

Er is me een lampje gaan branden op het punt dat ik de dvd via een PM voor 88,- kreeg aangeboden van Sabrina. Edit)

Voor die prijs heeft ze de dvd ook aan mij aangeboden. Ik had gereageerd via een pm, omdat hij of zij bij verschillende vragers bij ons op het forum en op andere forums had gereageerd, datzij de betreffende dvd te koop had. Hij of zij schreef dat anderen dat er ook voor wilde betalen. En een paar dagen later zag ik op Marktplaats dat zij in 2 afzonderlijke veilingen de dvd aanbood en dat er op beide veilingen door dezelfde persoon werd overboden :roll: En 1 dag later waren beide veilingen weg en zag ik dat de dvd hier op de veiling werd aangeboden. en toen heb ik dus behoorlijk fel gereageerd op haar manier van handelen :twisted:

Laurens ten Voorde
07-07-2003, 16:33
Hallo,

Ik heb dit maar voor 10 % gelezen en weet niet wat het probleem is. Ben ook niet geinteresseerd, eerlijk gezegd.

Feit is dat ik onlangs van Sabrina 'Jeepers Creepers' heb gekocht en de deal is al weer heel wat weken rond en is prima verlopen.

Groeten,

Piet Pijpers
Maar er wordt ook niet gezegd dat je geen deal met haar kunt afsluiten, het gaat meer om de manier waarop die manier tot stand komt

Oudgebruiker3
14-07-2003, 17:43
"Ik ben inderdaad niet Sabrina, maar haar moeder.
Hetzelfde IP adres is vanwege het feit dat we in hetzelfde huis wonen en eendezelfde computer gebruiken.

De reden dat ik telkens hoger geboden heb kan ik zeer makkelijk verklaren.
De veilingsectie is bedoeld om een bod uit te brengen op een dvd, niet om iemand de grond in te stampen (wat bij haar wel gebeurd is).
Vindt u dat normaal wat er allemaal in deze threat gezegd is, nou ik niet.
Als je toch geen interesse in een dvd hebt reageer je toch niet, dan ga je toch niemand af lopen kraken.

Mijn dochter wist trouwens van niets, dus ook niet dat ik telkens een bod uit heb gebracht op die dvd.
Ik heb mijn dochter nog nooit zo "kwaad" meegemaakt en ik had zoiets van, ik koop die dvd wel dan zijn we gelijk overal vanaf.
Als iedereen op een forum zo tekeer gaat mag ze hem van mij niet eens meer aan iemand van hier verkopen, dan betaal ik er liever zelf geld voor.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is voor u. Als u nog iets te vragen heeft hoor ik het graag.

mvg, Yolanda van Dongen (j-dvd)"

Wát een simpel volk... mams schrijft overigens dat het bieden van haar kant simpel te verklaren is, maar een concreet antwoord blijft uit. Ik kan me overigens, in het verlengde van Stiebolts aanname-modus, ook niet goed voorstellen dat een volwassene er een dergelijke schrijfstijl op na houdt: 'ik had zoiets van, ik koop die dvd wel dan zijn we gelijk overal vanaf.'

't Is erg spijtig dat er nog altijd zulke types rondlopen, maar des te mooier om ze tegen de lamp te zien lopen :)

Ronald Dassen
14-07-2003, 18:24
Gewoon van het forum afgooien en bedankt voor de waarschuwing Ronald