PDA

Bekijk de volledige versie : newbie vraag over de Sony VPL-HS2



Mark Murkes
09-07-2003, 15:56
Ik wil langzaam beginnen in de beamer "hobby" (voornamelijk voor films en consolegames).
Nu heeft sony een leuk model; de VPL-HS2.
Is deze een beetje goed?

Bedankt,
gr,
mark

ps:
Wellicht een tip voor andere potentiele kopers:
hij is slechts 1600 euro bij www.computeruniverse.net

Acinony
09-07-2003, 18:24
Als je langzaam wilt beginnen : de infocus X1 (welke ik binnen een maand hoop aan te schaffen ) is hier maar € 1.299,- !!!! :shock:

Mark Murkes
10-07-2003, 06:23
Maar is die net zo goed? (voor die 300 euro extra verwacht ik dan wel betere kwaliteit)

Acinony
10-07-2003, 07:05
Ietsjes betere qualiteit, mindere contrast ratio... tsja... ik zou ff een demo gaan bekijken of het je die 300 euro wel waard is.
Anders kan je dat mooi spenderen aan een iets groter scherm bv.

Mark Murkes
10-07-2003, 11:53
Bedankt voor de tip; ik zal waarschijnlijk even bij Raf langsgaan of zo.
(weten mensen goede demowinkels hiervoor?)
Ik had trouwens begrepen dat je bij die sony er een scherm gratis bijkrijgt..

Maar die infocus komt wel aardig goed uit de tests..
http://www.projectorcentral.com/infocus_x1.htm

bmateijsen
10-07-2003, 12:04
De infocus x1 kan wel 16:9 aan, maar is een 4:3 projector, dus betekent dat wanneer je 16:9 draait je wat restlicht hebt. Dit is middels een masking-systeem, makkelijk te dempen.

Masking: doormiddel van zwarte (rolgordijnen) een kader rondom de film creeeren (check anders eens op dit forum (http://www.htforum.nl)

Verder heeft de infocus een de-interlace chip van Faroudja, waardoor de projector geen progressive scan dvd-speler nodig heeft. De sony wel.. anders krijg zie scan-lines... Verder is de sony een LCD-projector.. Zie voor de verschillen, dit artikel (http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1541).

Verder behaal je de meeste performance uit een projector na een ISF calibratie..., zie hiervoor deze website (http://www.isfcalibraties.nl/).

Als laatste, beslis niet te snel, en beslis ook niet alleen op basis van prijs en specificaties, deze zeggen immers ook niet altijd alles.

Groet Bjorn

Mark Murkes
10-07-2003, 12:20
*krabt achter de oren*
wow.. dat wordt inlezen dus..
Effe serieus, bedankt voor alle hulp en info. (mensen zijn zo hulpvaardig op dit forum! (y) )
Ik ben een absolute newbie op de projectormarkt, en zoek een goed instapmodel onder de 2000 euro.
Die sony leek me een leuk ding, maar na wat lezen blijkt die infocus ook best cool te zijn. Ik vraag me af hoe je als newbie uberhaupt een beslissing kan maken (waar moet je in godesnaam op letten).
Het kopen van een breedbeeld heeft me ook al 2 maanden gekost.. :wink:
In ieder geval inlezen dus..
maar als er mensen zijn met eventuele aanvullende tips; ze zijn meer dan welkom.
gr,
mark

Mark Murkes
10-07-2003, 12:37
Als je langzaam wilt beginnen : de infocus X1 (welke ik binnen een maand hoop aan te schaffen ) is hier maar € 1.299,- !!!! :shock:

Waar is "hier"..?
:)

Acinony
10-07-2003, 12:49
Als je langzaam wilt beginnen : de infocus X1 (welke ik binnen een maand hoop aan te schaffen ) is hier maar € 1.299,- !!!! :shock:

Waar is "hier"..?
:)
Op de site die jij in je eerste post beschreef. :D

Ik heb o.a. een demo bij Frank (ITC (http://www.itccomp.nl/)) bekeken waar ik dan ook mijn infocus heb besteld + scherm.
En veel rondvragen + posten bij wie je langs kan om te kijken..
Ik heb ook bij iemand gekeken wie een piano plus had en iemand die er een van ze werk mee had (geloof dat het een sharp betrof) en uiteindelijk vind ik het prijs/prestatie verschil tussen de infocus en andere minimaal.

Dus het is de infocus voor mij geworden :D
(mocht je een demo willen kijken, mag je gerust een keer langs komen als me X1 hangt.... maar ik weet niet of je zo lang kunt wachten..hehehe )

Succes

bmateijsen
10-07-2003, 13:57
Enige nadeel van de Infocus x1 zijn de regenbogen.. Maar niet iedereen ziet ze.. en is ook eigenlijk iets waar prima mee te leven is.... (zie het hifi.nl artikel)

Groet Bjorn

Acinony
10-07-2003, 15:17
Enige nadeel van de Infocus x1 zijn de regenbogen.. Maar niet iedereen ziet ze.. en is ook eigenlijk iets waar prima mee te leven is.... (zie het hifi.nl artikel)

Groet Bjorn
Ik ben dol op regenbogen !! zo lang ik de regenbui die ervoor zit er niet bij krijg :lol:

Mark Murkes
11-07-2003, 06:44
[quote=Acinony]Als je langzaam wilt beginnen : de infocus X1 (welke ik binnen een maand hoop aan te schaffen ) is hier maar € 1.299,- !!!! :shock:
Dus het is de infocus voor mij geworden :D
(mocht je een demo willen kijken, mag je gerust een keer langs komen als me X1 hangt.... maar ik weet niet of je zo lang kunt wachten..hehehe )

Succes

Bedankt voor het aanbod. You never know :D (eerst geld sparen)
Hoeveel was hij bij Frank? (incl scherm)

ps RAF is schandalig duur! Stelletje afzetters; en RAF Hilversum (toch mediastad) had er ABSOLUUT geen verstand van...
Mijn vraag: " Wat is de resolutie van deze beamer?"
Antwoord RAF: " euh...1000 Lumen"

Bah.... en dat moet een speciaalzaak zijn.

bmateijsen
11-07-2003, 07:12
[quote="Acinony"][quote=Mark Murkes]
ps RAF is schandalig duur! Stelletje afzetters; en RAF Hilversum (toch mediastad) had er ABSOLUUT geen verstand van...
Mijn vraag: " Wat is de resolutie van deze beamer?"
Antwoord RAF: " euh...1000 Lumen"

Bah.... en dat moet een speciaalzaak zijn.

He he... ROFL ... resolutie.. en dan met lichtsterkte komen. RAF is ook geen speciaalzaak..

Beamerland ook niet... althans ik vind ze niet zo goed voor homecinema. ITC is dan een stuk beter, daar ligt ook zeer veel kennis.

Enfin.. en een beetje lezen op internet is ook nooit weg. Reken er trouwens wel op om minimaal 500 euro voor een goed scherm kwijt te zijn. Simpelweg omdat andere rolschermen vaak dun doek hebben wat gaat omkrullen en bobbelen na een tijd. Dus minimaal Project M kwaliteit nemen.

Groet Bjorn

Acinony
11-07-2003, 10:17
Bedankt voor het aanbod. You never know :D (eerst geld sparen)
Hoeveel was hij bij Frank? (incl scherm)

Ik koop er een aantal met wat vrienden, wij betalen nu € 1.599,- per projector.
We hebben allen een ander scherm, ik ben gegaan voor een elektrische:
Elpro 16:9 van 139x240 die was € 1.199,-

Mark Murkes
11-07-2003, 11:12
Toch maar even bij ITC langsgaan denk ik. Bedankt voor alle reacties en feedback!