PDA

Bekijk de volledige versie : SRS TruSurround! Was dah?



Emperor
05-11-2001, 21:56
Wat is SRS TruSurround eigenlijk? :confused:
Ik heb ook zo'n logo op mijn DVD-speler staan maar ik heb geen idee wat het inhoud!

Techniek? Ceritificering? :confused:

HELP!! :rolleyes:

Olaf M.
05-11-2001, 22:11
Volgens mij is dat een door een fabrikant van dvd of receiver zelf ontwikkelde techniek; aftreksel van DD / Dts .

Emperor
05-11-2001, 22:17
Welke fabrikant is dat dan? Ik heb een Marantz DV4100. Dat is nog een DVD-speler uit de Philips stal.
Ik denk niet dat dat van hun research afdeling is.

Arnold van Oostrum
06-11-2001, 00:10
De volgende tekst komt uit de helpfile van PowerDVD:

TruSurroundXT, developed by SRS Labs Inc., creates a virtual surround sound experience similar to that of Dolby Headphone. It is designed specifically for playback on 2 speaker systems from multichannel audio sources. The extra `XT' is for a newly packaged system that features Focus and TruBass.

Emperor
06-11-2001, 00:16
maw; eigenlijk is het een systeem om mensen met een stereo versterker toch een beetje een ruimtelijk effect te geven bij het geluid over 2 speakers?

Arnold van Oostrum
06-11-2001, 00:40
Yep, daar lijkt het inderdaad op.

Meer Engelstalige info is te vinden op de website van SRS:
http://www.srslabs.com/technologies/trusurround.html

Lees ze.

Mark S
06-11-2001, 08:56
SRS surround technologie bestaat al een tijdje.
Hoewel ik het effect niet altijd overtuigend vond.
Het is al door diverse artiesten op diverse geluidsproducties gebruikt (o.a. Madonna). Digitale galmprocessors van Roland gebruiken ook SRS om een 2D signaal in 3D te positioneren.
TruSurroundXT is de laatste incarnatie voor o.a. DVD/satelliet TV

forzavado
06-11-2001, 09:29
Ik heb een aantal jaren een Kenwood midiset in mijn bezit gehad met de SRS-3D functie erop. Het creeƫrt een gigantische onnatuurlijke galm die het geluid dus niet ten goede komt. Zie dit als een hele slechte DSP functie die de muziek weergave verslechterd. Ik hoop niet dat dit systeem (SRS-3D) op jouw dvd speler zit, want dit doet afbreuk aan het merk marantz. Schakel het anders gewoon uit.

Emperor
06-11-2001, 11:14
Ik denk dat ik er al achter ben. Je kan op die DVD-speler van mij inderdaad vitueel 5.1 signaal over 2 speakers weergeven. Dit werkt echter alleen over de analoge uitgangen. Leuk als je dus nog geen 5.1 versterker hebt. Ik gebruikt dit dus niet (kan niet eens).

Trouwens ik vind muziek (van de gewone cd) bijna altijd beter klinken op de stereo stand dan er een Dolby Prologic sausje over heen te gooien.

Bedankt voor de reacties jongens! ;)