PDA

Bekijk de volledige versie : Ervaringen met E-bay



cor de kleine
10-07-2003, 18:03
Wie heeft er goede of slechte ervaringen met het kopen van een dvd via de e-bay veiling?

Ik ben nl door ene Rob Stangen uit Zeewolde voor een dvd opgelicht. Had hem gekocht maar er is niets geleverd. Ik probeer via zijn rek. no. zijn adres te achterhalen en dan krijgt hij a. een aangifte voor oplichting aan zijn broek en b. een civiele procedure aan zijn broek.

Wie kent hem of weet een instantie waar je eenvoudig achter iemands adres kan komen.


groeten cor :evil: :evil:

Tommy Brok
10-07-2003, 18:19
Wie heeft er goede of slechte ervaringen met het kopen van een dvd via de e-bay veiling?

Ik ben nl door ene Rob Stangen uit Zeewolde voor een dvd opgelicht. Had hem gekocht maar er is niets geleverd. Ik probeer via zijn rek. no. zijn adres te achterhalen en dan krijgt hij a. een aangifte voor oplichting aan zijn broek en b. een civiele procedure aan zijn broek.

Wie kent hem of weet een instantie waar je eenvoudig achter iemands adres kan komen.


groeten cor :evil: :evil:Volgens mij kun je bij ebay zelf aankloppen, die hebben toch alle gegevens van diegene?

Gabriel B.
10-07-2003, 18:20
Volgens mij kun je bij ebay zelf aankloppen, die hebben toch alle gegevens van diegene? Dacht net hetzelfde.

Tommy Brok
10-07-2003, 18:22
Volgens mij kun je bij ebay zelf aankloppen, die hebben toch alle gegevens van diegene? Dacht net hetzelfde. In de volksmond heet dat: telepathie. :wink::mrgreen:

Harry B.
10-07-2003, 18:25
Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met ebay (20+). Frappant genoeg heb ik een maand geleden met dezelfde Rob Stangen (Robje3) een deal gehad. Verzending van zijn kant duurde 1,5 week en ook de communicatie was af en toe stroef, maar ik heb de dvd (Omen trilogy) verder naar alle tevredenheid ontvangen.

Harry B.
10-07-2003, 18:35
Trouwens Cor, ik weet niet wat je user-naam is bij Ebay, maar iemand die negative feedback heeft zou ik nooit vertrouwen :wink:

cor de kleine
10-07-2003, 18:49
1. men is niet zo scheutig met gegevens, ben het wel aan het proberen.
2. de feedback van zijn 12 transacties is er 1die echt negatief is maar toch opgelost.

Wel vreemd dat hij na de transactie van afgelopen week ineens geschorst is door ebay.

Maar we blijven doorgaan.

Misschien hij jij de gegevens nog van robje3, dan kan hij een fijne brief van mij verwachten.

maar alvast bedankt voor het medenken.
wordt vervolgd.

Harry B.
10-07-2003, 18:58
1. men is niet zo scheutig met gegevens, ben het wel aan het proberen.
2. de feedback van zijn 12 transacties is er 1die echt negatief is maar toch opgelost.

Wel vreemd dat hij na de transactie van afgelopen week ineens geschorst is door ebay.

Maar we blijven doorgaan.

Misschien hij jij de gegevens nog van robje3, dan kan hij een fijne brief van mij verwachten.

maar alvast bedankt voor het medenken.
wordt vervolgd.
1. Ebay is inderdaad niet zo scheutig met gegevens, om de privacy van de kopers/verkopers te waarborgen.
2. Tip: Pas op met negative feedback! Iemand die een jaar geregistreert is en van de 100 transacties 1 negatieve heeft acht ik wel betrouwbaar, maar iemand die pas in Mei is geregistreert en van de 13 transacties 1 negative heeft zou ik niet als betrouwbaar bestempelen. Dat hij geschorst is zegt al genoeg!

Meer gegevens dan z'n rekeningnummer en naam had ik helaas niet dus daar schiet je weinig mee op denk ik. Kun je hem niet gewoon e-mailen?

In ieder geval succes ermee verder en hou ons op de hoogte!

Peefie
10-07-2003, 19:57
Meer gegevens dan z'n rekeningnummer en naam had ik helaas niet dus daar schiet je weinig mee op denk ik.


Vraag dat aan John Sital anders...die werkt bij dé bank :wink:.

Nee, ik kijk al heel lang op eBay en heb eigenlijk maar 1 slechte ervaring gehad. Ik had een litho van Herman Brood besteld/betaald en die jongen uit Amsterdam liet maar niks van zich horen. Ik bellen dus....bla bla bla, hij had gestuurd maar ik was niet thuis. Moest ik maar thuis zijn. Toen ik zei dat de PTT (toen nog) écht wel een briefje in de bus stopt voor op te komen halen, kwam hij met allerlei lulverhalen dat hij al jaren litho's verkocht via zijn bedrijfje etc etc. Ik naam opgezocht, je raadt het al: onbekend.

Toen heb ik eBay ingeschakeld en kreeg naast zijn nummer ook nog een 06 nummer. Ik gebeld. Kreeg ik een meisje aan de lijn die zich van de domme hield...ik kon zo merken dat ze loog. 'Wie? Nee die ken ik niet.....maar misschien is het een vriend van iemand want dit is een studentenhuis'. :? Ja en na wat stalkacties van mijn kant kreeg ik mooi mijn geld terug :twisted:. Don't fuck with Peefie!! The BITCH was back :lol:.

Ik wens je veel suc6 Cor maar een schorsing van eBay is GEEN goed teken (is vaak een niet betalen van commissie oid...).

cor de kleine
10-07-2003, 20:16
emailen wordt nog niet op gereageerd.
Hij zit inmiddels ook op ricardo.nl.

Heb wel vaker wat op internet gekocht en heb nu pas de 1e slechte ervaring. Kan gebeuren maar hoort eigenlijk niet.

Ik achterhaal hem wel.
Ik wil John er niet mee belasten, hij kan er mogelijk problemen mee krijgen.

Komt wel goed, ik houd jullie op de hoogte.

cor

Peefie
10-07-2003, 23:04
:arrow: Robje3 op black list :!:

cor de kleine
11-07-2003, 05:36
lijkt mij in ieder geval een goed idee, iemand waarvan meerdere mensen een selchte c.q. mindere ervaring mee hebben. Al is het een aantal malen een slechte afwikkeling mogen van mij op een black list.

Harry B.
11-07-2003, 17:15
Die black list is er dus al in de vorm van negative feedback!

Peefie
11-07-2003, 17:26
Die black list is er dus al in de vorm van negative feedback!

Ik let daar wel op ja...zelfs hier op het forum: iemand die iets verkoopt die nét lid is...nah thanks..... :? (ook al hoeft het helemaal geen verkeerde aankoop te zijn natuurlijk!!).

cor de kleine
11-07-2003, 18:39
inmiddels na veel e-mailen en bellen naar een verm. adres. (een benadeelde van ebay had een adres op zijn afrekening staan en dit leidde naar een adres in zeewolde.)
vanavond een mailtje ontvangen dat hij een aantal dagen op vakantie was en de dvd zsm zou opsturen.

Eerst maar weer even afwachten.
Als de dvd binnen komt, waar iknog steeds aan twijfel, dan zet ik het weer in dit onderwerp.

Peefie
11-07-2003, 19:04
Als de dvd binnen komt, waar iknog steeds aan twijfel, dan zet ik het weer in dit onderwerp.

Komt wel goed joh! Je hebt nu een adres. :twisted:

Oudgebruiker3
11-07-2003, 20:46
Ik heb wel wat goede ervaringen met E-Bay, maar ik ben er toch maar mee gestopt... met hoge bedragen vertrouw ik deze manier van handelen niet zo - dan koop ik 't liever nieuw.

Als Rob Stangen z'n échte naam is zóu je het via detelefoongids.nl kunnen proberen, maar je hebt waarschijnlijk meer succes bij E-Bay zelf. Als jij opgelicht bent móeten ze je wel de gegevens vragen. Vervolgens stap je gewoon even naar de dichtsbijzijnde kantonrechter :)

cor de kleine
14-07-2003, 16:38
inmiddels het adres via ricardo.nl achterhaald en zijn account is daar nu ook geblokkeerd.
Heb hem nu een ultimatum gesteld voor levering waarna ik de volgende stap ga doen bij niet levering.

wordt vervolgd.

Peefie
16-07-2003, 06:15
inmiddels het adres via ricardo.nl achterhaald en zijn account is daar nu ook geblokkeerd.
Heb hem nu een ultimatum gesteld voor levering waarna ik de volgende stap ga doen bij niet levering.

wordt vervolgd.

Wel spannend, alleen klote voor jou ... :cry:.

Peefie
19-07-2003, 21:36
Cor, hoe staat het er nu voor?

cor de kleine
21-07-2003, 08:12
en ja hoor, op de laatste dag dat ik het ultimatum had laten aflopen om aangifte te doen lag de dvd in de bus.


wel typisch, als je alle gegevens die je hebt aan iemand mailt dan trek je hem over de streep. Ik had alles van hem en dat liet ik hem blijken. Een paar keer gebelt en dan woont hij er niet of ze weten van neits.

Dus toch gekomen, en de dvd ziet er goed uit.

De story is over maar laat het voor een ieder een waarschuwing zijn. Eerst gegevens hebben en checken en dan betalen.

Bedankt voor de interesse bj de overigel eden.

Peefie
21-07-2003, 09:47
en ja hoor, op de laatste dag dat ik het ultimatum had laten aflopen om aangifte te doen lag de dvd in de bus.


http://www.zeeb.at/smiliez/smiliez.de_1526.gif