PDA

Bekijk de volledige versie : Frans Bauer & Marianne Weber in Thailand [DVD]



Nathan Strik
11-07-2003, 08:54
Frans Bauer & Marianne Weber in Thailand [DVD]

Frans en Marianne playbacken hun liedjes in een natuurrijke omgeving.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1145)

Maarten van Krimpen
11-07-2003, 09:11
Neej!! Ik behoor zeker tot de laatste categorie. :twisted:

R_B
11-07-2003, 09:17
Ik wacht eigenlijk nog steeds opdat de tros...hun DVD uitbrengt...van die sterren op de boot.... :D

Ronald Stiebolt
11-07-2003, 09:29
Nathan, je bent een bikkel!

Dat je dat voor ons over hebt.... ongelofelijk!

Naar welke psychiatrische inrichting kunnen we de fruitmand sturen, of gaat 't al weer een beetje? :twisted:

M Balje
11-07-2003, 09:46
Ik haat alle muziek van dit caliber. (Volendamse muziek)
Ik ben blij dat er al 2 opgesodemitterd zijn naar Duitsland.

Maar gelukkig dat:

Het geluid wordt gepresenteerd als Dolby Digital 2.0 stereo track (192 kbit/s).

Gabriel B.
11-07-2003, 10:12
Ik ken Frans B. en Marianne W. niet maar vergis ik me of is dit een dvd die je je ergste vijand niet toewenst ? :?

Tom L.
11-07-2003, 10:51
Boh op deze dvd heb ik echt zitten wachten! Ben vanmorgen meteen naar de Mediamarkt gegaan, maar helaas ze hadden hem niet. Ze wilden geen verlies maken.
Maar ff serieus, is er echt iemand die deze dvd wil kopen? Daar zou ik me toch echt kapot voor schamen. Je hebt denk ik ook een grote kans dat je wordt uitgelachen door de vrouw achter de kassa. Lijkt me trouwens echt zonde van de tijd om zo'n dvd uit te brengen.

Charley Baak
11-07-2003, 10:51
Dit is zo'n DVD die je gerust cadeau kan doen.
Je weet immers vantevoren 100% zeker dat degene die het cadeau ontvangt deze DVD nog niet heeft :wink: :twisted:

Werner
11-07-2003, 11:28
Frans en Marianne playbacken hun liedjes in een natuurrijke omgeving.

Al van bij de openingszin is de toon gezet! Nathan, je bent (y)

Twee bolletjes maar voor de inhoud? Nathan, ben je bang afgeranseld te worden met looprekken en rolstoelen? :twisted:

Surya
11-07-2003, 11:58
Dit is zo'n DVD die je gerust cadeau kan doen.
Je weet immers vantevoren 100% zeker dat degene die het cadeau ontvangt deze DVD nog niet heeft :wink: :twisted:
Waw! Bedankt voor deze super tip!!! Het ideale pestcadeau :P

Robert V
11-07-2003, 12:16
Bij de plaatselijke speelgoedzaak heb je een frisbee voor €1,-
veeeel goedkoper!! :shock:

Jaap22
11-07-2003, 12:17
Hebben bejaardetehuizen ook al dvd spelers tegenwoordig? :wink:

starbuck
11-07-2003, 13:38
Wat een kans, weet je hoeveel mensen er "zomaar" verdwijnen in Thailand, dan gaan Bauer en weber naar Thailand en niemand die actie onderneemt.
Men had hun paspoort kunnen stelen en de ambasade had natuurlijk nooit geen nieuw exemplaar gegeven.
Ik bedoel , deze twee mensen zingen onder andere deze opruiende teksten:
(Ik loop met jou naar de regenboog)
(We zijn omringd door een bloementoog)
(Daar waar de zevende hemel wacht)
(Aan 't eind van de reis)
In al m'n dromen zie ik jouw gezicht
Er gaat voor mij echt geen nacht meer voorbij
Het is dan net of jij hier naast me ligt
Het goud dat ik ooit eens vind dat ben jij
Samen op zoek naar een eeuwig geluk
En onze gids is ons eigen gevoel
Een blik in jouw ogen zegt meer dan genoeg
Ik weet nu echt wat jij bedoelt

refr.:
Ik loop met jou naar de regenboog
We zijn omringd door een bloementoog
Daar waar de zevende hemel wacht
Aan 't eind van de reis
De weg voor ons is een zonnestraal
Die wijst ons nu naar ons ideaal
Die reis is net als een sprookjesnacht
Naar een mooi paradijs

Als ik verander, doe ik dat voor jou
Jij geef mijn leven opnieuw weer een kans
Jij hebt echt alles waar ik zo van hou
Bij jou voel ik mij totaal in balans
Zonder jou ben ik mezelf soms niet
Toe, laat me nu niet meer langer alleen
Maar tranen verraden mijn stille verdriet
Ik wil jou heel dicht om me heen

Maar goed, het is te laat, ze zijn weer in Nederland en hebben hun spannende bevindingen op dvd gezet.

Maar laten we waakzaam zijn, ooit gaan ze voor een nieuwe special vast en zeker naar Vietnam, Tibet of Mongolie, dan moeten we onze kans grijpen.

Mijn diepste medeleven gaat uit naar Nathan, deze man verdient respect voor het bekijken van deze dvd.

Nathan Strik
11-07-2003, 19:33
Naar welke psychiatrische inrichting kunnen we de fruitmand sturen, of gaat 't al weer een beetje? :twisted:
:P BLAGHRRAAGH BLUBLUBRRRR BRRR BLAG -prrt- :P

(bloemen worden op prijs gesteld, totdat de hogere hersenfuncties van Nathan weer terugkeren. ;))

Acinony
12-07-2003, 08:22
Nou nou, wat zijn we allemaal weer lekker bezig... :?

Voor een ieder die wel van deze muziek/dvd houd en nu niet meer durft te reageren -> gewoon doen.

Ik snap niet dat er zoveel discussies op het forum zijn over wel of niet een goede film of "must have" en dat de mensen toch in hun waarde gelaten worden, totdat we bij frans aankomen.

Vind het een beetje jammer, zo was ik vroeger ook.
Ben nu volwassen geworden.

Paul Ranft
12-07-2003, 08:38
Voor een ieder die wel van deze muziek/dvd houd en nu niet meer durft te reageren -> gewoon doen.
100% mee eens.
Maling aan iedereen hebben die het niets vindt terwijl jij je er happy bij voelt.

starbuck
12-07-2003, 08:43
Nou nou, wat zijn we allemaal weer lekker bezig... :?

totdat we bij frans aankomen.

Vind het een beetje jammer, zo was ik vroeger ook.
Ben nu volwassen geworden.

Volwassen?, dat is jammer voor je, ik ben nogal trots op het stukje kind wat ik altijd zal blijven :wink:

Maar goed, er zijn meer titels die nogal wat commentaar ontlokken..zie de thread ...

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=15067&highlight=verboden

Een beetje jammer dat je de humor er niet van inzit, zelfs de grootste zuurpruim moet toch een glimlach hebben gehad als hij tussen de hollywoodklasiekers-recensies hier op dvd.nl opeens de dvd van Frans in Thailand ziet staan.

De enige die een lange neus naar ons mag maken is Frans zelf, die ziet zijn bankrekening alsmaar groeien van de opbrengsten van zijn dvd's.
Dat is goed voor Frans, leuk voor zijn fans, maar dat mag niet inhouden dat je geen mag grappen over ...

*dvd's van Frans
*dvd's van Ushi en van Dijk
*dvd's over Pim Fortuijn
* iemand die super blij is met zijn sneeuwwitje dvd
etc etc

Zolang de humor niet kwetsend wordt.

Acinony
12-07-2003, 09:01
Een beetje jammer dat je de humor er niet van inzit, zelfs de grootste zuurpruim moet toch een glimlach hebben gehad als hij tussen de hollywoodklasiekers-recensies hier op dvd.nl opeens de dvd van Frans in Thailand ziet staan.
>knip<
Zolang de humor niet kwetsend wordt.
Ik denk dat het in het begin ook wel grappig was, maar net zoals met alles, wanneer je te lang erover door gaat het niet leuk meer is.

Frans heeft al laten zien dat ie geen ééndagsvlieg is en voldoende aanhang heeft dus is het tijd om iets nieuws te verzinnen waar je grappen over kan maken.

starbuck
12-07-2003, 09:28
dus is het tijd om iets nieuws te verzinnen waar je grappen over kan maken.

tja, daar hopen "de blondjes" al jaren op :wink: :D

Ik heb Frans Bauer fans in mijn famlie ( wie niet ) en dat is altijd weer een bron van vermaak en vreugde op verjaardagen, want geloof me, deze fans pakken je terug op alle mogelijke humoristische fronten.

Dan maar even on-topic, ik zou als ik een fan was, best wel teleurgesteld zijn over deze dvd van 37 minuten, zeker als op de hoes een dik uur staat vermeld. Ik neem aan dat de prijs is aangepast aan de speelduur, maar als dat niet het geval is dan is dit echt schandalig.

Berry vd Pluijm
12-07-2003, 14:25
Punt 1. Ik heb RAMMSTEIN live aus Berlin en Metallica: S&M in mijn Collectie
Punt 2. Ik heb 2 concert DVD's van Frans in mijn Collectie
Punt 3. Ik ga naar 1 van zijn concerten in Ahoy'
Punt 4. Stiekem luisteren jullie allemaal als het voorbij komt, al dan niet dronken.
Punt 5. Ik vind het zielig dat jullie muziek afkraken omdat je het niks aan vindt, zeg dan niks.
Punt 6. Deze special heb ik van TV opgenomen, zo'n 2 jaar geleden. Ik hoef em niet eens op DVD.

daviddekam
12-07-2003, 14:27
En wat is nou je punt :wink: :twisted:

starbuck
12-07-2003, 15:11
Punt 1. Ik heb RAMMSTEIN live aus Berlin en Metallica: S&M in mijn Collectie
Punt 2. Ik heb 2 concert DVD's van Frans in mijn Collectie
Punt 3. Ik ga naar 1 van zijn concerten in Ahoy'
Punt 4. Stiekem luisteren jullie allemaal als het voorbij komt, al dan niet dronken.
Punt 5. Ik vind het zielig dat jullie muziek afkraken omdat je het niks aan vindt, zeg dan niks.
Punt 6. Deze special heb ik van TV opgenomen, zo'n 2 jaar geleden. Ik hoef em niet eens op DVD.

punt 1.... :? :?
punt 2.... :)
punt 3.... :shock:
punt 4.... zeker, met nadruk op dronken
punt 5.... we zijn hier op een discussie forum, een discussie wordt er leuker en leerzamer van als je VOOR en TEGENSTANDERs aan het woord laat.
punt 6.... :?

Tom L.
12-07-2003, 16:12
Misschien ligt het aan mij, maar wat hebben Rammstein en Metallica met Frans Bauer en Marianne Weber te maken?
Je gaat me nu toch niet vertellen dat zei meedoen aan die bands he? :D

Berry vd Pluijm
12-07-2003, 17:39
Voor een ieder die wel van deze muziek/dvd houd en nu niet meer durft te reageren -> gewoon doen.
100% mee eens.
Maling aan iedereen hebben die het niets vindt terwijl jij je er happy bij voelt.

En de combinatie FB&MW - Metallica & Rammstein is om aan te duiden dat ik overal naar luister..

En ik vindt het ook wel lekker om een heftige discussie te starten zonder te gaan flamen :P

rveldhuizen
12-07-2003, 20:38
Ik begrijp de combinatie klassieke muziek met Rammstein oid, heb dat zelf ook... Maar een combinatie Bauer en Rammstein is toch echt te gek voor woorden :?

Harry V.
12-07-2003, 22:11
Punt 4. Stiekem luisteren jullie allemaal als het voorbij komt, al dan niet dronken.

Als ik dronken ben is dit het laatste restje om mij of over het randje te duwen of de deur uit te werken. :roll:

Zet je mij een pistool tegen het hoofd en je zegt: 'overhalen of luisteren naar Marianne?', dan weet ik het zo net nog niet :wink:

Anyway: Nathan, mijn complimenten dat je deze marteling hebt kunnen doorstaan.... Ik zou het niet kunnen. :D :wink: :D

Coen Vermeer
13-07-2003, 09:54
Kijk ik heb echt een gruwelijke hekel aan dit soort muziek. Maar ik vind het toch grappig dat zo'n dik hoogpratend mannetje zonder muziek smaak zo veel kan verkopen. Dan doe je het toch goed proviciat. Kijk als Rick Engelkes een dvd zou uitbrengen. Ja dan wordt het echt hard tegen hard :wink:

DVD Watcher
13-07-2003, 18:27
Ik vind persoonlijk het wel leuke muziek om te horen op zn tijd. Ik ben een aantal malen naar een concert van hem geweest, en dat waren gezellige avonden, met een geweldige sfeer. Zoals hij bv omgaat met bv gehandicapte mensen en/of ouderen, is best iets wat je kan waarderen, want dat doet niet iedereen.
Ik schaam me er absoluut niet voor om te zeggen dat ik zn cds bezit, en dvds heb, en dat ik dus ook naar concerten van hem ga. Vind het best wel vrolijke muziek van hem, en zn rustige nummers vind ik ook wel goed. Voor sommige personen bevatten zn nummers bepaalde elementen, die als de fans wat in een negatieve bui zitten, hun doen belanden in een positieve bui, en die hun dus helpen bij bv het verwerken van een verlies van iemand.
Ik kan begrijpen dat niet iedereen liefhebber is van deze muziek, maar vind wel dat iedereen in zn waarde moet worden gelaten van bv de muziekkeuze. Sommige uitspraken over hem hier op dit forum zijn niet erg positief, maar dat is de mening van de persoon. Wat ik wel vind en misschien anderen ook, is dat hij word vergeleken met een doelgroep van oudere mensen, en daar worden dan negatieve reakties op gegeven. Nu zijn er wel veel ouderen die er komen, maar zeker ook genoeg jonge mensen.
En als je dan hoort van die negatieve berichten, dan vinden de personen ook misschien dat er wat is met bv de eventuele ouders ofzo van zichzelf die misschien ook van die muziek houden. Dus dan scharen hun ook soms hun dierbaren daaronder.
Dus laat iedereen in zn waarde en laat hem of haar gewoon genieten van de muziek waar die persoon van houdt. En om op de DVD terug te komen: Redelijke Uitgave met goed beeld, goed geluid, alleen extra's vallen tegen, en inderdaad had de DVD wel wat langer mogen duren.

robvanknegsel
13-07-2003, 19:46
MODERATOR EDIT: Generaliserende en kwestende opmerkingen verwijderd. Gaarne respect voor elkaar en voor mensen die een andere smaak hebben dan jijzelf!

patrick1975
13-07-2003, 19:46
En toch kent iedereen de teksten en zingen ze vrolijk mee.......

starbuck
13-07-2003, 19:49
Ik vind persoonlijk .................................................. ... langer mogen duren.

Goed verhaal toch, maar ik blijf erbij dat de grappen over Frans gewoon grappen in het algemeen zijn en niet kwetsend bedoeld zijn naar de fans.

Frans is gewoon een dankbaar grap onderwerp net zoals blondjes, Gerard Joling, Gordon, Gabbers en ga zo maar door.

Ik krijg steevast van mijn oudere familie leden de tekst "De psychiater zit gewoon in het ziekenfonds hoor" als ik weer eens gek doe op een Techno deuntje.

Dus fans van Frans , Marianne Weber, Dries Roelvink. Andre Hazes en alle ander vertolkers van de nederlandse volksmuziek, maak je niet druk en geniet van de cd/dvd's

patrick1975
13-07-2003, 19:49
Vreselijk dat er zulke simpele mensen in Nederland wonen die dit leuke muziek vinden. Waarschijnlijk hele simpele, domme mensen, gewoonlijk te vinden in woonwagenkampen en achterbuurtjes.


Ik vind deze muziek best amusant op zijn tijd en ik woon niet in een woonwagen, ook niet in een achterbuurt, ben geen simpel persoon en heb misschien zelfs een betere opleiding en baan dan jij...

Bah, dit vind ik pas een reaktie passend bij een door jouw bestempeld simpel persoon. En stiekem wel voorop lopen in de polonaise als er op een studentenfeestje Frans Bauer wordt gedraaid....

DVD Watcher
13-07-2003, 19:51
[quote="robvanknegsel"]Vreselijk dat er zulke simpele mensen in Nederland wonen die dit leuke muziek vinden. Waarschijnlijk hele simpele, domme mensen, gewoonlijk te vinden in woonwagenkampen en achterbuurtjes.


Pas jammer dat er mensen zijn die mensen niet in hun waarde kunnen laten. Laat de mensen toch genieten van de muzieksoort waar ze van houden. En heel veel mensen die afgeven op Deze muzieksoort, zingen wel mee in cafes, of op een feestje bv, dat is pas waardeloos.

Jelger
13-07-2003, 19:59
Leuke recensie dit ;)


Vreselijk dat er zulke simpele mensen in Nederland wonen die dit leuke muziek vinden. Waarschijnlijk hele simpele, domme mensen, gewoonlijk te vinden in woonwagenkampen en achterbuurtjes.

Als je toch als weldenkend mens goed naar hun teksten kijkt dan gaat het toch hélemaal nérgens over.
Wie wil er nou in godsnaam de hele dag muziek horen over: sterren, regenbogen, zonneschijn, geluk en ongeluk, je hebt me verlaten, ik wil je niet kwijt, je bedroog me met een ander, waarom ben je er niet meer, etc. etc. etc. Afstompend gewoon!

Ik hoop dat deze muziek nog eens zal uitsterven, het is geestdodend!

En dan belazerd je palingsound-artiest je ook nog met een DVD-tje van nog niet één uur.

Tja, vertaal een gemiddeld Engels nummer naar het Nederlands en je komt niet veel verder hoor (Ze houdt van je, JA!JA!JA! :roll:, Ik wil je zien lachen in de paarse regen :?)

Jammer trouwens dat je belazerd met een 'd' schrijft als je zo slim bent, maar dat terzijde :roll:

Overigens vind ik het ook vreselijke muziek, zelfs na een aantal biertjes :D

Jaap22
13-07-2003, 21:53
Ik vind dit ook baggermuziek. Ik kan er gewoon niet tegen als ik het hoor. Dat houdt niet in dat een ieder die dit leuke muziek vindt er niet naar hoeft te luisteren. Mijn moeder vindt mijn muziek herrie, die luistert liever naar BZN of whatever. Ieder zijn eigen smaak.
Iedereen heeft een mening en volgens mij mag iedereen die hier plaatsen, het is tenslotte een forum.
Om nou te zeggen dat iedereen die naar dit soort muziek luistert dom is, dat gaat veel te ver natuurlijk. Geen muzieksmaak in mijn ogen, maar verder ook niets.
Maar ja, een ander vindt een film die ik wel goed vind bagger. Zo kunnen we uren doorgaan, maar dat lijkt me zinloos. Dit soort muziek is volgens mij echt iets als je vindt het helemaal te gek of je vindt het helemaal niets. Ik ben 1 van de laatsten. Dus Frans Bauer fans, veel plezier met de dvd, alhoewel ik lees dat het niet echt een goede release is.

Roberto G
13-07-2003, 22:02
Huhm, ik heb ook rot hekel aan deze muziek, maar mijn moeder niet , dus hoop ik niet deze ze deze release ziet , anders is het wekenlang Frans Bauer en Marianne weber op tv :( minstens 2 keerr per dag :x .
Dus hoop niet dat ze dit leest , of hem in de winkel ziet liggen :lol:

Boullie
14-07-2003, 08:36
Ik wil niet moeilijk doen of ondankbaar zijn: DVD.nl is een schitterende site. Maar is het geen tijdverlies om zulke dvd's te bespreken, terwijl er al maanden geleden een meesterwerk als "The Beatles anthology" is verschenen? :wink:

Nathan Strik
14-07-2003, 11:06
Ik wil niet moeilijk doen of ondankbaar zijn: DVD.nl is een schitterende site. Maar is het geen tijdverlies om zulke dvd's te bespreken, terwijl er al maanden geleden een meesterwerk als "The Beatles anthology" is verschenen? :wink:
We bespreken wat we binnenkrijgen... en wat The Beatles Anthology betreft heb ik wellicht slecht nieuws: die is bij mijn weten niet binnen.
Wel een andere documentaire over de 'fab four' (Long and Winding Road). Waar ik nog mee bezig ben. Dus zodra ik me door deze "long and winding documentaire" heb geworsteld, komt er in ieder geval daarvan een review op de site. Een schrale troost misschien...

Er is een sprankje hoop: ik zit te denken om Anthology zelf aan te schaffen, dus wellicht in de toekomst alsnog een review... maar helaas kunnen we nog niks beloven.

Boullie
14-07-2003, 11:11
Niet twijfelen: DOEN! Vergeleken met de woekerprijzen die je betaalt voor de Beatles cd's is de Anthology DVD box een koopje! Op Amazon heb ik minder dan 60 euro betaald voor de 5 DVD box. Een enorm verzorgde uitgave, door George Martin himself geremixed in 5.1 geluid (zowel DD als DTS staan op de dvd's), wat voor sommige nummers echt grandioos is.

Maar naar die Long and Winding Road review kijk ik ook al uit! Twijfel nu nog een beetje om hem te kopen...

Nathan Strik
14-07-2003, 11:17
Niet twijfelen: DOEN!
De twijfel zit hem niet zozeer in dat ik twijfel over de kwaliteit van de DVD, want ik lees overal lovende reviews, maar de twijfel is meer van financiële aard zeg maar. ;)

Alexander de Mol
14-07-2003, 11:56
En nu weer terug naar Frans en Marie.... :)