PDA

Bekijk de volledige versie : Gloomy Sunday - Ein Lied von Liebe und Tod



Nathan Strik
05-11-2001, 23:49
Hallo luitjes... weet er iemand of de Duitse film Gloomy Sunday, ook wel bekend onder de titel Ein Lied von Liebe und Tod, al op DVD te krijgen is?
Maakt me geen zak uit welke regio... liefst wel met minstens Engelse ondertitels.
Alvast bedankt!!!

Alexander de Mol
06-11-2001, 08:16
De enige die ik heb gevonden is bij Amazon.de (http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B00004ZEGE/qid%3D1005034410/028-3261760-9235729)
Echter niet met Engelse-ondertitel.....

Nathan Strik
06-11-2001, 12:09
Tsja, die had ik gisterenavond ook al gevonden. Hmm, op zich heb ik geen problemen met Duits, maar je hebt wel eens van die films die zoveel moeilijke woorden gebruiken dat er toch geen touw aan vast te knopen is.
Ik ben hem helaas ook nog op geen enkele releaselijst tegengekomen. Ik weet alleen dat hij volgens mij nog in Amerika in de bioscoop uit moet komen, hopelijk volgt er daarna een leuke Regio 1 DVD.
Ik hou in ieder geval de releaselijsten goed in de gaten...

Is iemand trouwens bekend met de lugubere achtergrond van het lied Gloomy Sunday waar deze film op gebaseerd is? Het schijnt dus dat dit lied in verband is gebracht met diverse zelfmoorden. Tsja, ik ken het lied wel en je wordt er niet bepaald vrolijk van, maar om jezelf nu van een gebouw te gooien gaat me ook weer een beetje ver. :D

Toch is het een leuk voorbeeld van een "urban legend".

Nathan Strik
06-11-2001, 23:30
Het gaat mij alleen om de recente Duitse film. Waarvan ik trouwens heb gehoord dat hij behoorlijk goed is.
Misschien bestel ik hem wel bij Amazon Duitsland, maar als er binnenkort een andere versie uitkomt met ondertiteling, dan heb ik natuurlijk liever die.