PDA

Bekijk de volledige versie : Thomson 61 TW 610 S ervaringen en regiovrij maken



Michiel Aptroot
14-07-2003, 18:26
Na enkele zeer lovende reviews te hebben gelezen zit ik te dubben om dit toestel aan te schaffen, maar graag zou ik de ervaringen van bezitters en echte kenners willen weten.

Heb het toestel bij de MM in Den Haag aan het werk gezien, maar de belabberde instellingen daar hebben mij nog meer aan het twijfelen gebracht.

Verder zou ik graag willen weten of het gemakkelijk is de ingebouwde DVD-speler regiovrij te maken.

Johan van den D.
14-07-2003, 22:50
Is het niet beter om voor dat geld een projector te kopen
Althans, ik neem aan dat je het over een projectie tv heb (en rearpro)
Mijn zwager heeft er namelijk ook een (oude model) en dat is toch niet echt scherp te noemen, helaas
Zolang je er recht voor zit gaat het nog wel

Michiel Aptroot
15-07-2003, 00:55
Het plaatsen van een projector zou een halve verbouwing van mijn woonkamer tot gevolg hebben om alle kabels en snoeren netjes weg te werken. Vandaar dat mijn oog op deze rearprojection tv is gevallen.
Wat ik tot nu toe vernomen heb ik dat juist bij dit model de kwaliteit enorm vooruit is gegaan, maar ik zou dus graag ervaringen van mensen willen horen die dit bakbeest thuis hebben staan of in hun beroepssfeer of hobby veel kennis hebben van dit apparaat.
Wat betreft kijkhoek ben ik zeker benieuwd naar de ervaringen, maar voor mij is het belangrijkste de kwaliteit van het beeld.

Mark-S
21-07-2003, 17:44
Ik heb dergelijk toestel gekocht en ben er zeer tevreden over.
Beeld is zeer goed (je moet er wel rekening mee houden dat je de beperking van 625 lijnen hebt).
Als je een DVD opzet kan je zelfs op 2 meter afstand vanje toestel gaan zitten.
Hoe de DVD regiovrij maken, dat ben ik zelf nog aan het zoeken.
(ik heb 3400 euro betaald voor het toestel)
Indien vragen laat maar iets weten

BeQuietAndDrive
14-08-2003, 10:39
Ik heb dergelijk toestel gekocht en ben er zeer tevreden over.
Beeld is zeer goed (je moet er wel rekening mee houden dat je de beperking van 625 lijnen hebt).
Als je een DVD opzet kan je zelfs op 2 meter afstand vanje toestel gaan zitten.
Hoe de DVD regiovrij maken, dat ben ik zelf nog aan het zoeken.
(ik heb 3400 euro betaald voor het toestel)
Indien vragen laat maar iets weten

1 vraagje eigenlijk. Ik heb zijn kleinere broer op het oog, de 130cm-versie zonder DVD. Moet je er een progressive scan-speler op aansluiten?

Mark-S
14-08-2003, 15:43
Uiteraard hoeft dat niet.
Heb destijds lang een "gewone" DVD speler aangesloten op mijn toestel (mijn vorige was ook een 130cm), en dat was eveneens zeer goede beeld.

BeQuietAndDrive
14-08-2003, 16:17
Uiteraard hoeft dat niet.
Heb destijds lang een "gewone" DVD speler aangesloten op mijn toestel (mijn vorige was ook een 130cm), en dat was eveneens zeer goede beeld.

Ik bedoel, omdat het feitelijk een projector is, en op die dingen sluit je doorgaans een p.s.-speler aan toch? Levert het betere beeldkwaliteit op, op een rearpro-tv?

Johan van den D.
14-08-2003, 16:31
Uiteraard hoeft dat niet.
Heb destijds lang een "gewone" DVD speler aangesloten op mijn toestel (mijn vorige was ook een 130cm), en dat was eveneens zeer goede beeld.

Ik bedoel, omdat het feitelijk een projector is, en op die dingen sluit je doorgaans een p.s.-speler aan toch? Levert het betere beeldkwaliteit op, op een rearpro-tv?Je mag inderdaad wel verwachten dat je hierdoor een beter beeld krijgt ja
Zoals jezelf al aangaf is het in principe gewoon een projector 8)
En gezien de progressive scan spelers niet zo duur meer zijn zal ik dit zeker zo doen

Mark-S
14-08-2003, 20:37
Heb u een progressive scan DVD speler ingebouwd in de Thomson en een Philips 711. Eerlijk gezegd geven ze beiden prachtig beeld.
Zie geen verschil.

tingtong5
29-09-2003, 14:37
[quote="BeQuietAndDrive"

1 vraagje eigenlijk. Ik heb zijn kleinere broer op het oog, de 130cm-versie zonder DVD. Moet je er een progressive scan-speler op aansluiten?[/quote]

Ik heb de 133 cm versie. Sterker nog je hebt niks aan progressive scan in dit geval daar deze Thomsons geen component inputs hebben!

Verder ben ik erg tevreden over het apparaat.

Groetjes,

Ronald