PDA

Bekijk de volledige versie : LOTR The Two Towers 4-disc 20 november op DVD



Eric van Ballegoie
16-07-2003, 09:07
LOTR The Two Towers 4-disc 20 november op DVD



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=978)

Jaap22
16-07-2003, 09:14
Op mijn verjaardag :D Prima kadootje dacht ik zo.

Aspers
16-07-2003, 09:34
komt ZEKER in mijn kast te staan. Maaruhhh...... erg weinig/geen aandact voor Gollum???? Of komt dat pas bij de 3e film??

Rochan
16-07-2003, 09:45
Hoef ik niet lang over na te denken, deze komt evenals de 2 disc versie ook in mijn collectie :)

Paul_Knoop
16-07-2003, 10:11
Echt, dit zijn de dvd's zoals ze allemaal moeten zijn :P
20 November duurt nog ff maar dan is die ook gelijk in mijn collectie =)

MeNTaL_TO
16-07-2003, 10:18
Waarom het nu weer zo achterlijk lang moet duren?
Normale dvd pas op 20 augustus en dan deze weer op 20 november, terwijl de normale allang klaar ligt (de retail 2 dvdr versie is al een geruime tijd uit).

Surya
16-07-2003, 10:23
komt ZEKER in mijn kast te staan. Maaruhhh...... erg weinig/geen aandact voor Gollum???? Of komt dat pas bij de 3e film??
Ik denk dat ze daar gewoon nogal over uitwijden in de opgegeven documentaires, het is niet nodig daar een apparte over te maken denk ik.

Pat
16-07-2003, 10:51
Ga ik gegarandeerd kopen. Dit is de versie waarop ik wacht; de twee disc-versie hoef ik niet.
"Weinig/geen aandacht voor Gollem" ?? Misschien volg ik dit niet helemaal maar in TTT komt Gollem toch ruimschoots aan bod, vind ik ?...

Pablo
16-07-2003, 10:52
En ook nog in DTS ES 6.1, geweldig!!!

Aspers
16-07-2003, 11:21
"Weinig/geen aandacht voor Gollem" ?? Misschien volg ik dit niet helemaal maar in TTT komt Gollem toch ruimschoots aan bod, vind ik ?...

Ja goedemorgen.... :roll: zo slim ben ik ook nog wel!

Ik bedoel niet in de film, maar wat betreft "making of" op disc 3 en 4!

X
16-07-2003, 11:23
Ik ga voor de 4 disc editie. Schitterend gewoon ! (y)

Mocht de mediamarkt gaan stunten dan komt e 2 disc tot die tijd ook wel in de collectie en anders huur ik hem voor 20 november nog wel een keertje.

Remco Sondagh
16-07-2003, 11:33
"Weinig/geen aandacht voor Gollem" ?? Misschien volg ik dit niet helemaal maar in TTT komt Gollem toch ruimschoots aan bod, vind ik ?...

Ja goedemorgen.... :roll: zo slim ben ik ook nog wel!

Ik bedoel niet in de film, maar wat betreft "making of" op disc 3 en 4!

Als je de versie koopt met het beeldje, krijg je een xtra disc met info over Gollum.

Marcel den Haan
16-07-2003, 12:23
Verplichte aankoop en ik ga niet in die marketingtruc trappen dat ik eerst de 2 disc koop want dat willen ze juist.

Aspers
16-07-2003, 12:40
"Weinig/geen aandacht voor Gollem" ?? Misschien volg ik dit niet helemaal maar in TTT komt Gollem toch ruimschoots aan bod, vind ik ?...

Ja goedemorgen.... :roll: zo slim ben ik ook nog wel!

Ik bedoel niet in de film, maar wat betreft "making of" op disc 3 en 4!

Als je de versie koopt met het beeldje, krijg je een xtra disc met info over Gollum.

Meen je dat nou? :cry: Dus als ik die nog duurdere versie koop, zitten er 5 dvd's bij??? Wat een eikels.... is zo wel een heel duur grapje! :evil:

Eric van Ballegoie
16-07-2003, 12:43
A-Film meldde ons overigens dat er bij de set één beeldje van Gollum zit, een tweede is eventueel los verkrijgbaar.

Lesley
16-07-2003, 13:21
Is er nergens een screen van het beeldje zelf? Overal zie je de boxart, maar ik heb t beeldje zelf nog niet gezien...

Ronald Dassen
16-07-2003, 17:07
Echt, dit zijn de dvd's zoals ze allemaal moeten zijn :P


Dan zou het een dure hobby gaan worden, als ze ook allemaal even duur zouden zijn. :wink:

Maar voor de rest natuurlijk weer een schitterende release, die in je collectie thuis hoort. Kan ook niet wachten tot het zover is.

Johan van den D.
16-07-2003, 17:34
Deze kom er zeker bij maar dat beeldje laat ik maar even voorbij gaanhttp://www.click-smilies.de/sammlung/aktion/action-smiley-081.gif

Philippe
16-07-2003, 17:43
Prachtige uitgave!

Beloved
16-07-2003, 17:49
hebbuuuuh

*kuch*

die schaf ik wel aan waarschijnlijk.

Lex v/d Moolen
16-07-2003, 17:51
Als Tolkien/LOTR-fan komt deze uiteraard in mijn collectie, en de 2-disc zal ik ook kopen in augustus. Prachtige boxart. (y)

Sander Haarmans
16-07-2003, 18:25
Natuurlijk moet ik ook deze versie hebben met het beeldje.
Dit word een mooi kadootje voor mezelf, net een paar dagen eerder komt deze dvd uit voordat ik de sleutel van m'n nieuwe huis krijg :D

badtzje
17-07-2003, 00:04
Ziet er goed uit, ik ga ervoor :wink:

Surya
17-07-2003, 01:41
"Weinig/geen aandacht voor Gollem" ?? Misschien volg ik dit niet helemaal maar in TTT komt Gollem toch ruimschoots aan bod, vind ik ?...
Ja goedemorgen.... :roll: zo slim ben ik ook nog wel!

Ik bedoel niet in de film, maar wat betreft "making of" op disc 3 en 4!
Hoe kan jij nu al weten wat ze allemaal wel of niet over Gollum gaan vertellen in die making ofs?

raymonddeniet
17-07-2003, 06:28
ga ik zeker halen. ziet er zeer goed uit. Ik vraag me af OF er wel een 5e disk komt als je em met beeldje koopt. lijkt me sterk, maar we zullen zien. Ik kijk ook weer erg uit naar die ingevoegde scenes. 1e film 30 minuten extra!!!!!! nou, dat vond ik wel een minpuntje, want van die 30 minuten bleek zo ongeveer 15 minuten aftiteling te wezen. bar interessant. Dus ik hoop dat het hier niet zo is. Maarre, hoe dan ook, top release voor een topfilm. als de 3 films klaar zijn, moet Jackson zeker een Oscar krijgen!!

Pat
17-07-2003, 07:33
Ik vraag me af OF er wel een 5e disk komt als je em met beeldje koopt.
Dat vraag ik me ook af. Was dat eerst ook niet gezegd over FOTR ? Er zou een vijfde DVD met een docu van National Geographic bijzitten. Maar was dat uiteindelijk zo ? Nee toch ?...

Pat
17-07-2003, 07:41
Ja goedemorgen.... :roll: zo slim ben ik ook nog wel!
Ik bedoel niet in de film, maar wat betreft "making of" op disc 3 en 4!
Het spijt me als ik onduidelijk was... Ik bedoelde de TTT *DVD*. Ik dacht dat fans van de film wel allang wisten wat er allemaal zo op de DVD zal komen te staan. Het gaat vooral om de "much more" die ik in het DVD.nl artikel zie staan.
Hier een stukje van een Amerikaanse site :
"Four Audio Commentaries by director and writers, the design team, the production tean and the cast featuring more than 30 participants; Adapting the book into a screenplay & planning the film; Designing and inspiration for locations in Middle-earth; Storyboards to pre-visualization; Weta Workshop visit - See sculptors in action as they create the weapons, armor, creatures and miniatures from the film; Atlas of Middle-earth - Tracing the journey of the Fellowship; An interactive map of New Zealand highlighting the location scouting process; Galleries of art and slideshows with commentaries by the artists; Sending actors to battle - preparation for sword fighting; Principal photography - stories from the set; Digital effects including motion capture and "Massive" (a program to create armies of Orcs); "Bigatures" - A close-up look at the detailed miniatures used in the film. Galleries of behind-the-scenes photographs and personal cast photos; Post-production - editing it all together; Sound design demonstration; Collectible Gollum polystone statue created by Sideshow Weta; "The Evolution of Gollum" - Exclusive Documentary on the Weta Workshop and how the Gollum statue was created, featuring interviews with Peter Jackson, Richard Taylor, the cast and more; printed companion piece showing how Gollum evolved from pencil sketch to sculpted maquette to digital character."
Als dit allemaal in de R2 editie zit, komt Gollem ruimschoots aan bod en heb je dus niet te klagen (bedankt voor de 'enthousiaste' opmerking trouwens ;) ).

Mike Philippens
17-07-2003, 11:53
Hmmm...als ik de specs zie van disc3, is die praktisch hetzelfde als die van deel 1. Ik vraag me af of het nog wel interessant is om nóg een keer naar het maken van wapens te kijken en de bigatures enz... Op zich wel leuk natuurlijk, maar het voegt niets wezenlijks toe aan de SE van deel 1. Ik was hier al een beetje bang voor want er staat zo'n lading aan info op de SE van deel 1 dat je niet zo gek veel nieuwe dingen voor deel 2 kan bedenken zonder in herhaling te vallen.
Evengoed komt ie er wel; sterker nog..hij staat al in de pre-order. Zonder beeldje wel te verstaan. Zo knap is die Gollum nu ook weer niet... :roll:

Surya
17-07-2003, 14:19
Hmmm...als ik de specs zie van disc3, is die praktisch hetzelfde als die van deel 1. Ik vraag me af of het nog wel interessant is om nóg een keer naar het maken van wapens te kijken en de bigatures enz... Op zich wel leuk natuurlijk, maar het voegt niets wezenlijks toe aan de SE van deel 1. Ik was hier al een beetje bang voor want er staat zo'n lading aan info op de SE van deel 1 dat je niet zo gek veel nieuwe dingen voor deel 2 kan bedenken zonder in herhaling te vallen.
Ik vermoed dat er genoeg nieuwe designs en nieuwe specifieke problemen en obstakels kwamen bij deel 2 om het nog interessant te houden hoor. Bij films van deze omvang kan dat bijna niet anders imo

Ingo Deswert
17-07-2003, 14:41
[quote="Mike Philippens"]Hmmm...als ik de specs zie van disc3, is die praktisch hetzelfde als die van deel 1. Ik vraag me af of het nog wel interessant is om nóg een keer naar het maken van wapens te kijken en de bigatures enz... Op zich wel leuk natuurlijk, maar het voegt niets wezenlijks toe aan de SE van deel 1. Ik was hier al een beetje bang voor want er staat zo'n lading aan info op de SE van deel 1 dat je niet zo gek veel nieuwe dingen voor deel 2 kan bedenken zonder in herhaling te vallen.
[quote]

Mee eens. Die massa's foto's daar kijk je toch niet nog eens naar en hoe vaak kun je de uitleg omtrent bepaalde effecten aanhoren of locaties search items bekijken?

De reden waarom ik 'm koop is dat ik heb begrepen (want geloof het of niet ik heb de 4-disc versie van LOTR gekocht en heb 'm nog altijd niet gezien, net als de bioscoopversie trouwens, wat waarschijnlijk een doodzonde is op deze pagina) dat deze versie anders is dan wat er in de zalen te zien was.

De 40 min. extra geven hoogstawaarschijnlijk ook een beter gestructureerd verhaal met meer uitgewerkte karakters en een vloeiender verhaallijn (ok, ik heb misschien geen recht van spreken want ik heb de films nog geeneens gezien).

Dus lijkt mij de overvloedige balast van al die technische extra's (weer 3 commentaren???) wat overdreven en hadden ze zich beter op een 3-disk versie toegelegd met de film + de 40 min. extra erin verwerkt op een manier dat je'm kan spelen met en zonder deze weggelaten scènes, en dan nog enkele specifieke extra's die je niet het gevoel geven dat je naar een herhaling van de 4-disk versie van LOTR aan het kijken bent.

Sorry veel tekst voor een beperkt punt. :idea:

John Sital
17-07-2003, 16:33
november gaat mijn banksaldo weer eens hard achteruit.... :P

Lex v/d Moolen
17-07-2003, 16:56
Hmmm...als ik de specs zie van disc3, is die praktisch hetzelfde als die van deel 1. Ik vraag me af of het nog wel interessant is om nóg een keer naar het maken van wapens te kijken en de bigatures enz...Ik kan er geen genoeg van krijgen :)
Er valt toch zoveel nog uit te leggen en ik ben ook benieuwd naar de locaties in Nieuw-Zeeland, kijken of ik daar ook ben geweest.
Maar het belangrijkste is toch wel de extended film natuurlijk.

expo
17-07-2003, 17:43
Over de extra's en die 5de DVD bij de Special Extended edition:


4-disc Platinum Series™ Special Extended DVD Edition of The Lord of the Rings: The Two Towers

Collectible Gollum polystone statue created by Sideshow Weta

"The Evolution of Gollum" exclusive:
Bonus DVD on the Weta Workshop and how the Gollum statue was created, featuring interviews with Peter Jackson, Richard Taylor, the cast and more!

A printed companion piece showing how Gollum evolved from pencil sketch to sculpted maquette to digital character


Leuk voor de freaks, maar ik hou het bij de extended edition.
Volgens mij geen min. €20 extra waard.

Tommy Brok
17-07-2003, 18:36
Deze komt dus meteen op me plank te staan, en het extra beeldje hoort daar natuurlijk ook bij,:D!

Harry stadman
17-07-2003, 19:25
tja,......
wat kun je hier nog over zeggen!
gewoon verplichte kost voor de dvd-liefhebbers.

Tiberivs
17-07-2003, 20:00
:lol: Deze komt mooi naast de fellowship te staan, alleen jammer dat je 4 maanden extra moet wachten, maar wanneer het zelfde is als de eerste is het wachten de moeite waard

Elessar
17-07-2003, 23:45
Komt de eerste dag meteen in mn collectie! Net als Fotr. Kga de daagjes aftellen zodra November begint!

Enigste minpunt is dat je een eventueel 2e Smeagol beeldje moet bestellen bij de Weta en die er dus niet bijkrijgt. Zal wel weer rond de €50 euro liggen? maar misschien is dit beeldje wel net zo groot als de 2 Argonaths naast elkaar. Maja we zullen zien.

SuperDre
18-07-2003, 09:13
Ik vraag me af OF er wel een 5e disk komt als je em met beeldje koopt.
Dat vraag ik me ook af. Was dat eerst ook niet gezegd over FOTR ? Er zou een vijfde DVD met een docu van National Geographic bijzitten. Maar was dat uiteindelijk zo ? Nee toch ?...

Dat klopt, maar vanwege copyright gezeik hebben wij hier in nederland die 5e disk er niet bij...

Mark de Jong
18-07-2003, 10:26
Netjes, netjes, netjes (y)

Deze wordt evenals The Matrix Reloaded van mij 8)

Bahamut
18-07-2003, 10:47
YES!! YES!!....Ik kan haast niet wachten!! :wink:
Ziet er mooi uit en zal prachtig staan naast FOTR en de l.e. soundtracks (y)


Nu nog wachten op mijn Ringwraith on Steed beeld...

Ik kan trouwens wel eens informeren wat zo´n tweede Smeagol beeldje moet gaan kosten?

Martijn Beunk
18-07-2003, 16:32
Absoluut een aanschaffer op de 20e :D

Lex v/d Moolen
18-07-2003, 17:29
Nu nog wachten op mijn Ringwraith on Steed beeld...
Schaal 1:1 ? :) Zal leuk in de tuin staan. :lol:

Hilde
18-07-2003, 21:00
Die komt zeker in mijn collectie evenals de 2-diskversie

Olaf van der Kroon
18-07-2003, 22:38
En ook nog in DTS ES 6.1, geweldig!!!

Jij snapt het helemaal :D

deeveedeeke
19-07-2003, 19:14
Was het maar al novemberrrrrrrr.
Deze komt net zoals de eerste in mijn collectie

seetie
21-07-2003, 12:29
En elke keer denk je NEE IK STOP ERMEE. En elke keer is de verleiding wéér te groot. Dus ook deze zal ik gaan kopen! YES!!! :lol: Goed hè dat ik zo stevig in mijn schoenen sta...

Wel ga ik voor de gewone Extended versie. Die beeldjes zijn aan mij niet besteed.

En ook nog eens jarig in november. O ja, Robert Gerards, als je dit leest: kom je dan ook taart eten :wink: ?

Bahamut
21-07-2003, 12:32
Nu nog wachten op mijn Ringwraith on Steed beeld...
Schaal 1:1 ? :) Zal leuk in de tuin staan. :lol:

Goed he? :wink: (y)
Ik ben nu nog op zoek naar een 1:1 Legolas voor in de slaapkamer (6)

Luther Hartog
21-07-2003, 13:03
ik koop hem denk ik ook maar :roll:

Mazdalfa
22-07-2003, 10:16
:roll: en <ZUCHT>

Ik zie in deze thread weer het nodige gezeur over "commerciële trucs" (eerst 2- disc, maanden later 4-disc) en "herhalingen" t.o.v. de FOTR-discs.
Persoonlijk word ik hier een beetje moe van, want:

1) ja, we leven in een wereld, waarin mensen/bedrijven proberen geld te verdienen en zelfs winst te maken; en daar is niets mis mee.

2) A-Film heeft (en had ook vorig jaar met de FOTR-release) in ieder geval nog het fatsoen om vooraf de releases én de verschillen daartussen aan te kondigen; iedere consument kan dus zelf de keuze maken welke set hij/zij wil gaan aanschaffen.

3) Peter Jackson en zijn team hebben ervoor gezorgd dat er op de FOTR-release enorm veel aandacht is geweest voor zowel kwantiteit als kwaliteit. Veel andere DVD-producenten kunnen daar nog wat van leren. Bovendien hebben ze een hoge standaard voor zichzelf gezet en verwacht ik niet dat ze zich er nu gemakkelijk ("herhalingen") vanaf gaan maken met de TTT-release. Ik vind het zeer knap van sommige mensen hier dat ze nu al precies weten wat de inhoudelijkheid van de gemelde extra's is.

4) Gezien die combinatie van kwantiteit/kwaliteit, vond ik de prijsstelling vorig jaar alleszins acceptabel, om niet te zeggen: prima. Als je vindt dat deze hobby te duur voor je wordt (tenslotte heeft ieder een eigen budget waar hij/zij het mee moet doen), dan moet je eens overwegen minder van die bagger-releases te kopen. Zo'n tachtig procent van wat er op de markt gedonderd wordt is een aanfluiting voor het DVD-product en een belediging van de ware filmliefhebbers.

> Elke gelijkenis met bestaande personen en/of instellingen berusten louter op toeval<
> Opmerking zijn door de auteur niet beledigend bedoeld, maar mogen zo worden opgevat door degene die zich hierin herkent<

seetie
22-07-2003, 10:24
Ik ben nu nog op zoek naar een 1:1 Legolas voor in de slaapkamer (6)

En als ik nu eens mijn haar laat groeien en mijn pijl en boogje meeneem? :wink: (6)

Alexander V
22-07-2003, 12:46
Ik vind die Gollum er nog steeds niet uit zien :(

Voor mij gewoon de kale 4 disc, jammer, want ik had graag wat mooie beeldjes erbij gehad.... :roll:

Bahamut
22-07-2003, 15:46
En als ik nu eens mijn haar laat groeien en mijn pijl en boogje meeneem? :wink: (6)

Ja..maar hoe zit het met je oren? :? :wink:

En afgaande op je avatar ben je een beetje jong voor me (6)

Hendrik van der veen
23-07-2003, 21:17
Koop alleen de 4-disk versie. De film zoals die bedoeld is en niet de ingekorte versie voor bioscoop release! :D Bij deel 1 ook de fout gemaakt om de 2-disk te kopen, draai hem nooit.

Johan van den D.
23-07-2003, 21:39
Koop alleen de 4-disk versie. De film zoals die bedoeld is en niet de ingekorte versie voor bioscoop release! :D Bij deel 1 ook de fout gemaakt om de 2-disk te kopen, draai hem nooit.Dat heb ik dus ook
Sinds ik de 4 disc heb kijk ik de 2 disc nooit meerhttp://www.smiliez.de/images/2465.gif

seetie
24-07-2003, 07:58
Ik koop de 2 disc en later de 4 disc. Ik kijk ze allebei. Bij TFOTR heb ik later de 2 disc weggegeven; dit zal ik denk ik weer doen. Nee, ik heb er al iemand voor!

Obi-Wan Kenobi
24-07-2003, 10:31
nog een topper voor mn collectie!!!!

Raymond Vonk
24-07-2003, 14:41
Krijg je nou dat gollem beeldje erbij???

zo ja hebbehebbehebbeh

Surya
24-07-2003, 17:29
Krijg je nou dat gollem beeldje erbij???

zo ja hebbehebbehebbeh
Er zijn 2 versies van de 4-disk editie: een met en een zonder beeldje (net zoals bij TFotR trouwens)

theDanMan
25-07-2003, 09:16
deze komt 100 % zeker in mijn collectie :D

Ricardo Mulder
27-07-2003, 09:06
Gister eindelijk de 4 box van the fellowship of the rings gekocht met die erg mooie "boeksteunen". Deze keer wacht ik ook maar even wat langer op de 4 disk uiteraard met beeldje. Dan maar zolang achter het beeldscherm zitten van de pc :)

Joey Lindeman
29-07-2003, 15:55
We slaan de 2 disc deze keer maar eens over!!! rechtstreeks voor de 4

Lex v/d Moolen
29-07-2003, 16:41
We slaan de 2 disc deze keer maar eens over!!! rechtstreeks voor de 4Wat !? En dan nog een half jaar wachten ? :shock:

Johan van den D.
29-07-2003, 16:49
We slaan de 2 disc deze keer maar eens over!!! rechtstreeks voor de 4Wat !? En dan nog een half jaar wachten ? :shock:Zolang wachten??ppfff
http://www.smiliez.de/images/1160.gif

Martin Zuidervliet
09-09-2003, 19:27
http://www.filmfan.nl/artikel.php?id=261&p=1

Renny Collard
10-09-2003, 22:55
Net als vorig jaar weet ik wat ik mijn vrouw moet vragen voor mijn verjaardag (begin december). :twisted:

Renny Collard
10-09-2003, 22:56
Net als vorig jaar weet ik wat ik mijn vrouw moet vragen voor mijn verjaardag (begin december). :twisted:

En waarschijnlijk weet ik dat volgend jaar ook :twisted: .