PDA

Bekijk de volledige versie : dvd vs video



hitchberg
06-11-2001, 14:50
Op een paar goedkope video’s van de free record shop na kocht ik vroeger nooit films, sinds de komst van de DVD ben ik helemaal om, ik heb in een paar maanden zo’n 80 films aangeschaft beeld, geluid en extra’s, ik ben er helemaal weg van!
Ik kom zelfs bijna nooit meer in de bioscoop!
Ging dat bij jullie ook zo? Of kochten jullie altijd al films op video?

PM
06-11-2001, 15:15
Bij mij ging dat inderdaad ook zo...

Op een gegeven moment... (+/_ half jaartje geleden) dacht ik dat een ht-set wel leuk zou zijn.. DVD-speler, een lading speakers, actieve sub, dikke receiver... tof. Ik kocht nooit video's..
Dus een set gekocht... en sindsdien... elke maand meer dvd's gaan kopen... Van 1 dvdtje in de maand naar 6 alweer deze maand... en hij is pas net begonnen... (al is nog niet alles binnen vanwege bestellingen in het buitenland... ;)

Inderdaad het fantastische geluid... echt heel cool!

Trouwens ook meer originele muziek cd's gekocht... ik vond copietjes altijd goed genoeg.... maar met een goede set hoor je elk foutje... en t komt nogal eens voor dat er een foutje op een gebrande cd zit... ook cd's met omgebakken mp3's... zonde... kwaliteitsverschil is echt te horen...

martin
06-11-2001, 16:41
ben altijd wel een film liefhebber geweest maar dan gewoon huren lekker videobandje en ik was al heel snel bij met de eerste dolby surround versterker,toen ben ik eigenlijk ook wat bandjes gaan kopen niet veel denk een kleine 80 stuks, een enkele keer naar de bios, maar daar heb ik meestal gelijk ruzie/woordenwisseling.

met de komst van DVD is het bij mij ook als een raket gegaan. al snel de eerste dolby dig versterker gekocht ( yamaha) er was toen bijna nog geen dvd-speler tekoop, ik had er toen 1 gehuurd bij de videotheek en het klonk best lekker. dus toen sony met 2 spelers kwam kocht ik de DVP-S 315, dat ging 1 jaartje goed toen ze met DTS aankwamen dus de hele bups weer verkocht en weer nieuwe spullen gekocht.

Ralph
06-11-2001, 16:50
ben geloof ik wel de grootste eikel............... Heb zo'n 200 vhs-banden liggen, kunnen binnenkort allemaal weg:( . Als het bij dvd net zo hard gaat bij mij als het ooit met vhs ging, zal de bank het wat minder vinden denk ik..........

System 3rror
06-11-2001, 17:25
.. maar daar heb ik meestal gelijk ruzie/woordenwisseling.


Kan je dan niet stil zitten Martin of je mond houden ;)

Ik kocht eerst altijd videobanden, ook meestal bij de FRS! Heb er geloof ik 87... laatst een keer geteld!
Nadat een vriend DVD liet zien ben ik zelf beetje verslaafd eraan geraakt, en nu begin ik een HT op te bouwen!

De bioscoop bezoek ik soms nog, was vroeger wel anders voor ik DVD keek!

Tom van den Hout
06-11-2001, 17:50
Ik ging gewoon over van video naar DVD

Heb meer dan 100 originele video's en nu overgestapt naat DVD, die ik nu een stuk of 50 heb (hebben nog niet zo lang dvd).

Maar de bios blijft toch mijn fovoriete plek om een film te zien, het liefst een lege bios waar je met een paar vrienden heen kan gaan :D maarja. Jammer dat er altijd wel irritante memsen tussenzitten daarom ga ik de laatste tijd steeds meer 's middags. Toch zeker wel 1 of 2x per week :)

Tijntje
06-11-2001, 18:06
Ow ik kan me ook altijd zo vreselijk ergeren aan mensen die hun bek niet kunnen houden in de bioscoop. :mad:
Maar die hebben meestal een slechte aan mij en m'n vrienden. Ik heb nog nooit meegemaakt dat we niet iemand stil kregen ;)

Ik bedoel je gaat naar de bios om te genieten en niet om te etteren. Willen ze etteren? Ook goed maar dan krijgen ze 't wel dubbel terug :D Dan kappen ze meestal al snel. Of we laten ze verwijderen, ook lachen.

Emperor
06-11-2001, 18:14
Ow ik kan me ook altijd zo vreselijk ergeren aan mensen die hun bek niet kunnen houden in de bioscoop. :mad:
Maar die hebben meestal een slechte aan mij en m'n vrienden. Ik heb nog nooit meegemaakt dat we niet iemand stil kregen ;)


Wat helemaal irritant is, :mad: is dat mensen commentaar op de film gaan zitten geven. Als ik bijvoorbeeld bij een actie of science fiction de zin "Dat kan toch nooit!" hoor, dan kan ik die kop wel klieven.....

Dadaveke
06-11-2001, 18:40
ik kocht zelden een band, totdat ik een dvdspeler kocht vanaf toen kocht ik en nog steeds koop ik dvd`s.Het is gewoon een hobby geworden.

ger
06-11-2001, 19:07
Het is gewoon een verslaving...

Op een bepaald moment moet je er even de rem op zetten
(zeker de komende "kado" maanden ) want je koopt je dus werkelijk het apezuur

Heb er binnen een jaar meer dan 350 gekocht !
OK veel via Ibazar/Ebay maar je kast komt binnen no time aardig
vol te staan !

Gelukkig heb ik niet alleen die verslaving en koopt moe vrolijk mee !!

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Edwin V
06-11-2001, 19:21
Ik heb zo'n 40 videobanden in 20 jaar tijd gekocht (ook de meeste sinds Dolby Surround thuis) en ongeveer 400 DVD's in 3 jaar tijd.

De meeste videobanden zijn na een paar keer zien al aardig versleten, wat ook de reden was dat ik er niet zoveel kocht. Ik nam ook nogal wat op van TV.

De kwaliteit van DVD is echter zoveel beter dan de TV (met name het geluid) dat ik helemaal om ben.

In eerste instantie was het ook makkelijk dat er op een aantal DVD's spaanse ondertiteling stond, voor mijn vriendin. Nu spreekt ze nederlands en is die spaanse ondertiteling niet meer nodig. De nederlandse echter nog wel.

Ik ben ook een animatie (o.a. Disney) fan en vindt het prettig dat zowel de nederlandstalige als engelstalige tracks op 1 DVD staan.

O ja, ik heb ook nog 15 Video CD's, maar die kijk ik niet veel meer

Nathan Strik
06-11-2001, 23:35
Ik voel met je mee.... ik had het zelf twee jaar geleden met "The World is Not Enough", ik zat in de bioscoop en achter me zaten twee van die huishoudteefjes om de vijf minuten te zeggen van:"ja hoor" en:"dat kan nooit". Inderdaad behoorlijk irritant, maar ja, dat weet je als je naar de bios gaat. Ik ga daarom bijna alleen nog maar naar matinee voorstellingen, hoe minder mensen hoe meer vreugd!!! En matinee is ook nog eens veel goedkoper dan op zaterdagavond. :D


Als ik bijvoorbeeld bij een actie of science fiction de zin "Dat kan toch nooit!" hoor, dan kan ik die kop wel klieven.....

Dadaveke
06-11-2001, 23:39
Het beste is om de midaag voorstelling te pakken door de week, (niet op woensdag) dan zit je lekker alleen of met 3 man in de zaal. niet op woensdag bedoel ik mee dat meestal die tot die kleine vervelende rotjochies dan vrij zijn.

Alex van den Berg
07-11-2001, 00:08
Een kennis van me, leeft altijd heel erg met films mee wanneer hij in de bios zit...
Zo erg dat hij op een bepaald moment dingen gaat roepen als; "Sla hem dan voor zijn smoel man!" of "Gas geveeeeen!!!"....
Erg iritant voor de mensen in de zaal, maar hoe denk je dat zoiets voelt als je er naast zit?? :D

Tot vorig jaar ging ik bijna wekelijks naar de bios, maar tegenwoordig kijk ik wel lekker thuis DVD'tjes... :)

Emperor
07-11-2001, 08:56
Vroeger ging ik altijd op dinsdag avond. Dat was ook altijd erg rustig.
Het was zelfs regelmatig zo dat mijn vrienden en ik de enige in de zaal waren :D :D

starbuck
07-11-2001, 09:05
Film verslaafd ben ik al erg lang, dus er staan op het moment naast mijn dvd's nog zo'n 400 vhs tapes op mijn planken. Maar dat je nou zegt dat ik ze veel draai, niet dus.


Dvd heeft ook mijn bioscoopbezoek met 95 % verminderd, Alleen spectakel films kunnen mij nog lokken.
Dan is het geluid zo hard dat je toch niks meer van je buren hoort:D

martin
07-11-2001, 15:21
of van die kinderen die constant tegen je rugleuning Zitten teschoppen. als je dan er wat van zegt zitten die ouders je nog raar aantekijken ook nog.

ik doe al 9 jaar body building dus ze zeggen toch nooit wat terug.:D