PDA

Bekijk de volledige versie : Aanschaf projector: zowel horizontal als vertical keystone ?



KrL
17-07-2003, 16:56
Ik volg al een tijdje met interesse alle topics over betaalbare projectoren.. Zelf zit ik er ook over te denken er een aan te schaffen..
Naast betaalbaar (< 2000) zit ik ook met de verantwoording t.o.v. de belastingdienst (eigen bedrijf) en de plaatsing.. Ik zou hem aan het plafond kunnen hangen maar zou hem liever in een wandkast, iets naast het midden van de kamer, plaatsen.. Dit ivm een zwak plafond, inkijk vanaf buiten en de kabellengte..

Ik zoek dus een projector die:

- Mooi beeld geeft (duh :))
- Betaalbaar is (<2000)
- Door kan gaan als professionele projector voor bedrijfspresentaties (dus niet puur home theater)
- Horizontal en vertical keystone correctie heeft (omdat hij niet helemaal in het midden geplaatst wordt)
- Niet dieper is dan 40 cm ivm ruimte in de wandkast
- Over een afstand van ca 5 meter een beeld van 1.60 m breed kan projecteren

Ik weet van bijvoorbeeld de Sony VPL-HS2 dat hij Side Shot heeft (dus zowel horizontal als vertical keystone) maar een nadeel van deze projector vind ik dat de kabel die nodig is voor component in maar 5 meter lang is terwijl de afstand receiver<->projector ca 10 meter zal zijn: extra kabel nodig met koppeling (singaalverlies).. Ik weet ook niet of deze projector als 'professioneel' gezien kan worden (door de belastingdienst) ?

Iemand idee'en/suggesties ?

Johan van den D.
17-07-2003, 17:17
Ik wil hier wel even vermelden dat keystone altijd ten koste gaat van de beeldkwaliteit
Het is natuurlijk een mooie oplossing als je ,zoals in jou geval ,niet helemaal recht voor je scherm kan projecteren
Maar hou in de gaten dat het wel ten koste gaat van de beeldkwaliteit
Probeer dus te voorkomen dat je het nodig heb en het verschil ook wel per projector
Is een duurdere pj niet mogelijk ivm de belasting verantwoording??
http://www.kurts-smilies.de/alien.gif

KrL
17-07-2003, 20:57
Dat het ten koste gaat van de kwaliteit is me bekend.. Als ik hem in de genoemde opstelling plaats heb ik te maken met een hoek van maximaal 5-10 graden horizontaal maar: dan hoef ik niet gebruik te maken van verticale keystone omdat hij zich op een perfecte hoogte bevindt..
Als ik hem aan het plafond hang zal ik zowieso vertikaal moeten corrigeren..

Een duurdere projector zou kunnen maar ik heb mezelf een grens gesteld van ca 2000 euro (500 euro meer zou maybe nog kunnen).. Anders wordt het allemaal weer veel te mooi en veel te duur :)