PDA

Bekijk de volledige versie : Wáárom nou (niet) die min/plus ?!



Acinony
17-07-2003, 18:32
Mischien is goed om hierover met elkaar wat duidelijkheid te scheppen en hartjes te luchten.. :)

Naar aanleiding van wat rare of snel tot negatief verklaarde transacties wil ik wel is weten waarom mensen zo snel een min willen geven..
Je moet de ander ook de tijd gunnen om zijn/haar fout te verbeteren of informatie die anders opgevangen word goed uit te leggen en daardoor misschien toch een andere weg in laten slaan.

Ik ben benieuwd naar de reakties.

PS

Eerlijk bekennen: 'k niet uitgebreid gezocht naar dit onderwerp, eigenlijk express niet -> vind het namelijk een belangrijk onderwerp en dat had dan echt in de eerste pagina moeten staan.

Herjan
17-07-2003, 18:53
Ik heb een min gegeven aan iemand waarmee ik nu bijna 2 maanden geleden een overeenkomst had gesloten. Nadat dit forumlid niet reageerde op PM, e-mail en berichten hier op het forum heb ik de min aangemeld. Deze blijft staan totdat ik de DVD in handen heb.

Lijkt me toch dat ik hem/haar genoeg tijd gegeven heb om nog te reageren. Kort geleden was hij/zij weer even online, maar nu alweer spoorloos. Erg jammer.

Mark de Jong
17-07-2003, 19:16
Ik heb ooit iemand een min gegeven toen deze na 2 weken nog niet had gereageerd, terwijl hij duidelijk aangaf dat hij de DVD wilde overkopen.

Ook heb ik een min gegeven omdat ik een DVD binnenkreeg die niet in perfecte staat verkeerd. Vòòr de transactie had ik hier nog naar gevraagd en de verkoper garandeerde mij dat de DVD in perfecte staat verkeerde. Niet dus.

P.S. Waarom deze thread eigenlijk ? De reden waarom een min is gegeven kan worden teruggevonden bij de Handelarenlijst...

teigetje
17-07-2003, 20:41
idd...dat is de reden waarom ik met rein en nog iemand de hele handelaar-threads hebben doorgelopen naar de minnen. In de grote lijst staan nu bij de minnen links naar de beschrijving waarom ie is uitgedeeld. Zo kun je dus heel makkelijk zien of iemand een min heeft omdat ie zich bv. terugtrok van een actie oid, of dat ie een min heeft omdat hij niets opstuurde oid...

ik heb zelf (gelukkig) nog nooit een min hoeven geven :)

Acinony
17-07-2003, 20:46
P.S. Waarom deze thread eigenlijk ? De reden waarom een min is gegeven kan worden teruggevonden bij de Handelarenlijst...
1) Omdat ik benieuwd ben naar de achterliggende gedachte.

2) Om misschien discussies aan te wakkeren en mensen minder snel een min geven/wat rustiger zaken doen.

Christian
17-07-2003, 21:01
Ik heb ooit iemand een min gegeven toen deze na 2 weken nog niet had gereageerd, terwijl hij duidelijk aangaf dat hij de DVD wilde overkopen.



Diegene was ik geloof ik, maar ik had maar 1 week niet gereageerd door prive omstandigheden. Toch blijf ik het een beetje raar vinden dat ik daardoor een min heb gekregen, maar ben toch niet boos ofzo hoor!
Verder heb ik goede deals gesloten.
Jammer van die ene min, toch een smet op mijn verder zo smetteloze handelslijst.

Acinony
17-07-2003, 21:09
Diegene was ik geloof ik, maar ik had maar 1 week niet gereageerd door prive omstandigheden. Toch blijf ik het een beetje raar vinden dat ik daardoor een min heb gekregen, maar ben toch niet boos ofzo hoor!
Verder heb ik goede deals gesloten.
Jammer van die ene min, toch een smet op mijn verder zo smetteloze handelslijst.
Zeker jammer Christian.

Misschien is het een idee om een thread in het leven te roepen waar alleen maar dit soort dingen besproken kunnen worden zonder dat andere threads hier hinder van ondervinden...

Mark de Jong
17-07-2003, 21:37
Ik heb ooit iemand een min gegeven toen deze na 2 weken nog niet had gereageerd, terwijl hij duidelijk aangaf dat hij de DVD wilde overkopen.



Diegene was ik geloof ik, maar ik had maar 1 week niet gereageerd door prive omstandigheden. Toch blijf ik het een beetje raar vinden dat ik daardoor een min heb gekregen, maar ben toch niet boos ofzo hoor!
Verder heb ik goede deals gesloten.
Jammer van die ene min, toch een smet op mijn verder zo smetteloze handelslijst.

Tja Christian, als je een week (volgens mij waren het er dus 2 :)) lang niets hoort, dan mag je denk wel een min uitdelen. Je had me ook eventjes kunnen laten weten dat je wat later zou reageren, niet ? :)

Christian
17-07-2003, 21:49
Ik heb ooit iemand een min gegeven toen deze na 2 weken nog niet had gereageerd, terwijl hij duidelijk aangaf dat hij de DVD wilde overkopen.



Diegene was ik geloof ik, maar ik had maar 1 week niet gereageerd door prive omstandigheden. Toch blijf ik het een beetje raar vinden dat ik daardoor een min heb gekregen, maar ben toch niet boos ofzo hoor!
Verder heb ik goede deals gesloten.
Jammer van die ene min, toch een smet op mijn verder zo smetteloze handelslijst.

Tja Christian, als je een week (volgens mij waren het er dus 2 :)) lang niets hoort, dan mag je denk wel een min uitdelen. Je had me ook eventjes kunnen laten weten dat je wat later zou reageren, niet ? :)
Ok, je hebt wel een beetje gelijk. Slordig van me. Iig zand erover, niets meer aan te doen en ik hoop dat ik alsnog ooit eens goede zaken met je kan doen. Wordt zo'n min ook nog eens verwijderd na verloop van tijd?

Acinony
17-07-2003, 23:00
Wordt zo'n min ook nog eens verwijderd na verloop van tijd?
Dat is een goede vraag ! :roll:

Herjan
17-07-2003, 23:38
...als je een week (volgens mij waren het er dus 2 :)) lang niets hoort, dan mag je denk wel een min uitdelen. Je had me ook eventjes kunnen laten weten dat je wat later zou reageren, niet ? :)

Zelf vind ik een week nog wel te doen, maar ik wacht dus nu al 2 maanden op Spiderman... Mooie deal: voor 12 euro van een (vooral vroeger) bekend forumlid. Maar helaas... kort geleden dus nog wel even contact gehad, maar nu alweer een week niks gehoord. :(

R. Schaap
18-07-2003, 00:24
Wordt zo'n min ook nog eens verwijderd na verloop van tijd?
Dat is een goede vraag ! :roll:

Ik wil best proberen hier antwoord op te geven. Laat ik het bij het voorbeeld van Christian houden.

Hij schrijft nu duidelijk dat hij ietwat slordig was (mede door prive omstandigheden lijkt mij) en daardoor Music Instructor heeft laten wachten. Het komt op mij over dat Christian zich gewoon realiseert dat dat niet heel handig was. Volgens mij zal het nooit weer gebeuren. Of wel Christian?

Ik denk daarom dat deze min niet perse meer vermeld dient te worden in de lijst. Maar het weghalen van een min moet ook goedgekeurd worden door (in dit voorbeeld) Music Instructor, oftewel, de andere partij.

Natuurlijk is het niet zo dat door een paar woorden van spijt iedereen zijn minnen kwijtraakt. Ik vind dat daar meer bij moet komen kijken. Ik weet vaak zelf het 1 en ander over een handelaar en vaak ook over de betreffende min. Over veel minnen ben ik eerst geraadpleegd over wat te doen en vaak hoorde ik dan beide kanten van het verhaal.

Mijn eigen mening, ik weet niet hoe crewleden hierover denken (maarja, het is ook een beetje mijn eigen systeem niet......)

Christian
18-07-2003, 08:41
Wordt zo'n min ook nog eens verwijderd na verloop van tijd?
Dat is een goede vraag ! :roll:

Ik wil best proberen hier antwoord op te geven. Laat ik het bij het voorbeeld van Christian houden.

Hij schrijft nu duidelijk dat hij ietwat slordig was (mede door prive omstandigheden lijkt mij) en daardoor Music Instructor heeft laten wachten. Het komt op mij over dat Christian zich gewoon realiseert dat dat niet heel handig was. Volgens mij zal het nooit weer gebeuren. Of wel Christian?

Ik denk daarom dat deze min niet perse meer vermeld dient te worden in de lijst. Maar het weghalen van een min moet ook goedgekeurd worden door (in dit voorbeeld) Music Instructor, oftewel, de andere partij.

Natuurlijk is het niet zo dat door een paar woorden van spijt iedereen zijn minnen kwijtraakt. Ik vind dat daar meer bij moet komen kijken. Ik weet vaak zelf het 1 en ander over een handelaar en vaak ook over de betreffende min. Over veel minnen ben ik eerst geraadpleegd over wat te doen en vaak hoorde ik dan beide kanten van het verhaal.

Mijn eigen mening, ik weet niet hoe crewleden hierover denken (maarja, het is ook een beetje mijn eigen systeem niet......)
Rein, bedankt voor je reactie.
Volgens mij is hier veel onduidelijkheid over en ik ben blij dat er toch manieren zijn om die min te verwijderen. En ik zal me iig nog wel een paar keer bedenken om dit soort acties nog een keer uit te voeren, want ik vind dit forum toch wel erg handig en interessant als dvd liefhebber.

Acinony
18-07-2003, 08:53
Kijk is aan... is deze draad toch niet voor niks in het leven geroepen.

Ik voel heel veel warmte... :D

Christian
18-07-2003, 08:55
Kijk is aan... is deze draad toch niet voor niks in het leven geroepen.


Nee, idd. De discussie is nu echt losgebarsten...
Tnx voor het starten van deze draad.(y)

Acinony
18-07-2003, 09:00
Nee, idd. De discussie is nu echt losgebarsten...
Tnx voor het starten van deze draad.(y)
NP

Al is er één iemand mee geholpen, is het niet voor niks geweest. :)

teigetje
18-07-2003, 09:00
discussies zijn natuurlijk nooit voor niets :)

Ronald Stiebolt
18-07-2003, 09:06
discussies zijn natuurlijk nooit voor niets :)

Dat is niet waar! :twisted:

Anyway: ik sluit me volledig aan bij het commentaar van Rein...

R. Schaap
18-07-2003, 16:47
Music Instructor, ben je het ermee eens dat ik de min van Christian weghaal?

En aan alle dvd.nl Forum leden:
In de toekomst zal zoiets natuurlijk vaker voorkomen. Indien jij ervan overtuigd bent geraakt dat een door jou gegeven min weggehaald kan worden kun je dat aangeven in een thread die ik daarvoor zal aanmaken en waar een link naartoe komt te staan boven het forum. Ik vind dat dergelijke zaken best openbaar kunnen omdat de minnen van mensen iedereen aangaan dunkt mij.

Goede regeling?

daviddekam
18-07-2003, 16:49
Goede regeling?

Prima oplossing, Rein (y)

R. Schaap
18-07-2003, 17:07
de thread is inmiddels een feit: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=15292

Acinony
18-07-2003, 23:41
de thread is inmiddels een feit: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=15292

Joepie :lol:

Top Rein !!

Laurens ten Voorde
21-07-2003, 21:19
Nee, idd. De discussie is nu echt losgebarsten...
Tnx voor het starten van deze draad.(y)
NP

Al is er één iemand mee geholpen, is het niet voor niks geweest. :)

2 mensen, mijn min is ook ingetrokken.
Was ook mijn eerste handelingen hier op het forum.
Heb er van geleerd dat het niet netjes is omje terug te trekken als je een aankoop hebt toegezegd. Maar dat hebben wel meer mensen. Een min is een "leermomentje" en daarom ook goed dat ie later weer ingetrokken is....Heb nu een "schone" naam en inmiddels 67 positieve transacties op weten te bouwen...

Acinony
21-07-2003, 22:11
Nee, idd. De discussie is nu echt losgebarsten...
Tnx voor het starten van deze draad.(y)
NP

Al is er één iemand mee geholpen, is het niet voor niks geweest. :)

2 mensen, mijn min is ook ingetrokken.
Was ook mijn eerste handelingen hier op het forum.
Heb er van geleerd dat het niet netjes is omje terug te trekken als je een aankoop hebt toegezegd. Maar dat hebben wel meer mensen. Een min is een "leermomentje" en daarom ook goed dat ie later weer ingetrokken is....Heb nu een "schone" naam en inmiddels 67 positieve transacties op weten te bouwen...
2 down, more to go !! :lol:

Edwin vd Zwaard
21-07-2003, 22:40
Mijn eigen mening, ik weet niet hoe crewleden hierover denken (maarja, het is ook een beetje mijn eigen systeem niet......)

Niet echt..
Ik bedoel, je hebt het toch gewoon overgenomen van een ander dvdforum? (met titels welliswaar)..

;) Das flauw, ik vind dat het super doet hoor Rein ! En vind eigenlijk ook dat als er IEMAND een beslissing moet nemen namens dvd.nl aangaande de lijst met handelaren dat jij dat dan moet zijn

Gr.,
Edwin

R. Schaap
21-07-2003, 23:17
Mijn eigen mening, ik weet niet hoe crewleden hierover denken (maarja, het is ook een beetje mijn eigen systeem niet......)

Niet echt..
Ik bedoel, je hebt het toch gewoon overgenomen van een ander dvdforum? (met titels welliswaar)..

;) Das flauw, ik vind dat het super doet hoor Rein ! En vind eigenlijk ook dat als er IEMAND een beslissing moet nemen namens dvd.nl aangaande de lijst met handelaren dat jij dat dan moet zijn

Gr.,
Edwin

Edwin, ik begrijp direct dat je je eigen systeem van dvdforum bedoelt. Maar daar heb ik het dus niet vanaf gejat. Ik kwam pas voor het eerst op dat forum lang nadat ik dit bedacht had en toevallig zag ik dat jullie daar hetzelfde gebruiken. Tsja, dan mag iedereen best denken dat ik het daar vandaan heb, dat maakt me niet uit.

Dit was even 'for the record'

Ruud Vorstermans
25-07-2003, 10:38
Ik heb overwogen om iemand van dit forum, die een DVD wilde kopen maar vervolgens NIETS meer heeft laten horen en niet (meer) reageerde op emails en pm's een - te geven, maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan.

Als je terug wilt komen op een "deal" heb ik daar geen problemen mee, maar heb dan het fatsoen om dit te melden :cry:

Acinony
29-07-2003, 18:41
FF de topic-naam veranderd zodat er iets breder over door gediscuseerd kan worden. 8)

Waarom wachten mensen met het geven van een plus als ze het geld al binnen hebben ?
De andere partij hoeft alleen nog af te wachten tot de dvd in de bus valt....

Onzekerheid misschien.. :roll:

Timothy
30-07-2003, 09:50
Waarom wachten mensen met het geven van een plus als ze het geld al binnen hebben ?

Heeft volgens mij alles te maken met het feit dat sommige mensen "weigeren" plussen te geven.

Ik geef meestal direct een plus, als er iets binnen is (in goede staat natuurlijk ;)). Dat geef ik dan aan in een PM, waar ook in staat dat het geld/de dvd goed is aangekomen. En dan hopen dat de andere handelaar dit ook doet...

Acinony
30-07-2003, 19:53
Heeft volgens mij alles te maken met het feit dat sommige mensen "weigeren" plussen te geven.

Volgens mij zijn de mensen eerder bang, en voor de zekerheid dat als hun een min krijgen (bv als de dvd zich in slechte staat bevind) ze zelf ook geen plus meer willen geven.. of nog erger ook een min kunnen uitdelen !?

John Sital
05-08-2003, 15:01
Heeft volgens mij alles te maken met het feit dat sommige mensen "weigeren" plussen te geven.

Volgens mij zijn de mensen eerder bang, en voor de zekerheid dat als hun een min krijgen (bv als de dvd zich in slechte staat bevind) ze zelf ook geen plus meer willen geven.. of nog erger ook een min kunnen uitdelen !?

tja, als ik het geld binnen heb geef ik direct een plus ongeacht of de tegenpartij de dvd al binnen heeft of niet, meestal doet de andere partij dat ook voor mij :P

Acinony
05-08-2003, 18:25
tja, als ik het geld binnen heb geef ik direct een plus ongeacht of de tegenpartij de dvd al binnen heeft of niet, meestal doet de andere partij dat ook voor mij :P
Maar natuurlijk doe ik dat ook John.. !! :wink:

pavko
09-08-2003, 01:20
Waarom wachten mensen met het geven van een plus als ze het geld al binnen hebben ?

Heeft volgens mij alles te maken met het feit dat sommige mensen "weigeren" plussen te geven.

Ik geef meestal direct een plus, als er iets binnen is (in goede staat natuurlijk ;)). Dat geef ik dan aan in een PM, waar ook in staat dat het geld/de dvd goed is aangekomen. En dan hopen dat de andere handelaar dit ook doet...


Wat ik doe is dat ik de link naar de plussen en minnen draad er even bij vermeld in de pm waarin ik meld dat ik de ander een plus heb gegeven.
Mijn eigen plus is dan dus nog maar een muisklik verder.

R. Schaap
10-08-2003, 21:53
Precies, de ander een beetje op weg helpen kan nooit kwaad en het voorkomt dat jij je plus niet krijgt.

Maar ach mensen, wat maakt die plus nog uit tegenwoordig. Zonder stroom sowiezo geen internet op het moment! lol

Christiaan Sauer
17-08-2003, 19:31
Het wordt zeker niet mogelijk om ook +/- toe te kennen? Want ik heb namelijk al een aantal keren een ruil gehad (waaronder met een aantal vrij dure titels) waarbij de ruil opzich goed tot zeer goed verlopen is. Maar als ik meteen een plus uitdeel aan iemand kan ik verwachten vind ik dat ik meteen een plus terug krijg. Maar dat gebeurd niet altijd, en dat is betreurenswaardig. Het is in mijn ogen niet heftig genoeg om mijn plus meteen om te zetten in een min, maar ik zou het prettig vinden als ik wel een +/- kan uitdelen. Gewoon neutraal dus, maar wel op zo'n manier dat andere mensen weten dat de ander niet helemaal 100% netjes bezig is.
Je kan nu zeggen: als je het neutraal wilt houden deel je gewoon geen plus uit, of geen min, maar dan heb je dus dat de ander niet op de hoogte is van het niet netjes behandelen van de ander.
Het is maar gewoon een idee hoor, maar misschien kun je er wat mee.
mvg,

Christiaan

R. Schaap
17-08-2003, 20:53
nee. eigenlijk kan ik er persoonlijk niets mee. Ik zie het zo:
Of je bent tevreden OF je bent het niet. Daar zit mijns inziens niets tussen. Toch?

just my 2 cents