PDA

Bekijk de volledige versie : Hoe VEILIG verzenden (en graag ook nog GOEDKOOP)



rkrijger
18-07-2003, 15:14
Recent hebben Rein Schaap en ik een slechte ervaring achter de rug met het verzenden van een DVD. Rein heeft een DVD gestuurd die nooit is aangekomen! Wij allebei balen!!!

Nu is het zo dat er binnenkort een aantal veilingsobjecten van mij eindigen (zie link (http://cgi6.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewSellersOtherItems&userid=rkrijger&include=0&since=-1&sort=3&rows=50) en ik wil die toch wel "zeker" versturen.

Ik heb zo al contact met iemand die voor €50 wil gaan kopen...

Hoe kan ik dat nou het beste opsturen? Aangetekend? Onder rembours? Of anders?!?

Wie weet wat hier de kosten voor zijn??!!??

Alvast bedankt!!!
[/url]

Bobo
18-07-2003, 16:12
Als je aangetekend verstuurd kan je ervoor kiezen om je pakket te laten verzekeren. Raakt de TPG 't kwijt, dan ben je tot ik dacht 450 euro verzekerd. Zonder die extra verzekereing is aangetekend tot 45 euro verzekerd. Verdere info kan je ook vinden op de site van tpgpost.

Ludo Keeris
18-07-2003, 17:32
Je kunt het ook als gewoon pakket versturen, dat kost dan 5,50. Je krijgt dan een registratiecode waarmee je het pakketje kunt volgen op www.tracktrace.nl. Mocht TPG het pakje dan kwijtraken dan heb je geen recht op schadevergoeding, omdat je dan maar aangetekend had moeten verzenden. Zelf vind ik dit nogal een idiote regel, want het betekent dat je TPG eerst extra moet betalen zodat zij hun werk goed gaan doen. Maar goed, aangetekend verzenden is tegenwoordig maar een klein beetje duurder dan standaard, dus voor die paar centen zou ik het niet laten.
Rembours is veel te duur. Dat moet je alleen gebruiken als je eerst de DVD's opstuurt, zonder dat je je geld al hebt. En dan ook als je de 'klant' niet kent. Bij vertrouwde mensen zou ik niet kiezen voor rembours. Gewoon te duur.
Het wordt pas lastig als het maar één DVDtje is. Normaal versturen kost 1,56, aangetekend zou dat meteen 5,55 worden. Daar gaat je winst...! Vaak is dan de enige optie om het gewoon in een bubbeltjesenvelop te doen en vooral niet duidelijk maken dat er een DVD (of CD of game) in zit. Dus niet "NIET VOUWEN. BREEKBARE DVD IN DE VERPAKKING" of zoiets erop schrijven. En dan maar hopen dat TPG z'n werk fatsoenlijk uitvoerd.

Oudgebruiker3
18-07-2003, 21:38
Offtopic: of je pakt allebei de trein naar een centraal punt en je handelt alles netjes af ;)

Mark de Jong
18-07-2003, 21:57
Offtopic: of je pakt allebei de trein naar een centraal punt en je handelt alles netjes af ;)

Dat is denk nog de beste oplossing ;)
Ik merk steeds vaker dat de TPG pakketten 'kwijtraakt'... en daar wordt je echt niet vrolijk van... :evil:

R. Schaap
18-07-2003, 23:43
offtopic: Robin, je hebt mij nooit terug gepmd met je rekeningnummer zodat ik de helft kon terugstorten. Zou je dat aub nog willen doen!

Bedankt.

Groet Rein

rkrijger
19-07-2003, 07:18
offtopic: Robin, je hebt mij nooit terug gepmd met je rekeningnummer zodat ik de helft kon terugstorten. Zou je dat aub nog willen doen!


Dat klopt.
Maar, je hebt PM Rein...

rkrijger
19-07-2003, 07:19
Als je aangetekend verstuurd kan je ervoor kiezen om je pakket te laten verzekeren. Raakt de TPG 't kwijt, dan ben je tot ik dacht 450 euro verzekerd. Zonder die extra verzekereing is aangetekend tot 45 euro verzekerd. Verdere info kan je ook vinden op de site van tpgpost.

Hoe duur is aangetekend verzenden? Het zal een pakketje worden met 2 CD-ROM spellen in zo' gangbare (grote) doos...

rkrijger
19-07-2003, 07:21
Offtopic: of je pakt allebei de trein naar een centraal punt en je handelt alles netjes af ;)

Jullie zijn zeker allemaal studenten met een OV-kaart!??! :wink:

Jaap22
19-07-2003, 07:59
Offtopic: of je pakt allebei de trein naar een centraal punt en je handelt alles netjes af ;)

Jullie zijn zeker allemaal studenten met een OV-kaart!??! :wink:

Ja, maar vanaf 16 juli tot 16 augustus krijg je alleen maar 40% korting, dus moet je nog best wat betalen, want die kaartjes zijn zeker niet goedkoop (voor een student :wink: ).

Bobo
19-07-2003, 08:36
Hoe duur is aangetekend verzenden? Het zal een pakketje worden met 2 CD-ROM spellen in zo' gangbare (grote) doos...

Als je zo'n grote kartonnen doos bedoelt, kost het dacht ik 5,5 euro voor gewoon aangetekend en dan is het tot 45 euro verzekerd. De vrouw in het postkantoor zei toen tegen mij dat het standaard tot 450 euro was verzekerd, maar op de bon stond 45. Aangetekend + verzekerd weet ik niet hoed duur dat is.

Roland1
19-07-2003, 09:57
Aangetekend + verzekerd weet ik niet hoed duur dat is.
Dat is iets meer dan €. 7 als ik me het goed herinner ... anders even met de klantenservice bellen :)

Ludo Keeris
19-07-2003, 11:51
Aangetekend + verzekerd weet ik niet hoed duur dat is.
Dat is iets meer dan ?. 7 als ik me het goed herinner ... anders even met de klantenservice bellen :)

Of beter, gewoon op de site van TPG Post (http://www.tpgpost.nl/productinformatie/posttarieven/tarievenwijzer.html) kijken. Staan alle prijzen voor brieven en pakketjes. Dan zul je zien dat verzekerd verzenden (tot 450,-) 7,75 kost. Nogal prijzig dus voor één of twee DVD's...
Gewoon aangetekend kost tegenwoordig 5,75 (en niet 5,50 zoals in een eerdere post werd gemeld. Dat is de prijs voor een pakket gewoon verzenden).

Edwin vd Zwaard
19-07-2003, 12:27
Dat track and trace is ook dikke bullshit, werkt nl alleen maar als je pakket ook daadwerkelijk aankomt, verder heb je er niets aan.

Ik had nl een World at War box (10disc) gekocht, die was netjes in zwolle opgestuurd.. gevolgd via track nummer, tot aan het postkantoor in hoofddorp..

Pakket nooit ontvangen... Nagevraagd, verkoper heeft een onderzoek laten opstarten: uitkomst = pakket is afgegeven door de postbode. Dat ik hier niets van heb gezien (en ook mijn vriendin niet, en meer mensen wonen er bij ons niet ;)) maakt niet uit.

Gelukkig was de verkopende partij zo ontzettend vriendelijk, dat ik de helft nog heb teruggekregen..

maar dat Track & Trace is alleen handig om te zien:
- OF het pakketje ook daadwerkelijk gepost is
- WANNEER je het bij je deur zo kunnen verwachten..

Gr.
Edwin