PDA

Bekijk de volledige versie : The Mummy Returns...kleine recensie



bmateijsen
06-11-2001, 16:46
Ik heb net de mummy returns gekeken en moet vooraf zeggen dat ik dit een fijne dvd vond.

Het beeld van deze film is ontzettend goed, geen idee of het een directe digitale transfer is, maar naar het beeld kijkend.. lijkt me dat bijna wel... Het beeld is scherp, gedetaileerd, contrasten zijn schitterend verdeelt en de zwarten + schaduwen zijn precies zoals het hoort... Ik heb op mijn TV (een Loewe Ergo) geen rare diingen kunnen zien... geen digital noise, geen edge enhancement.. Misschien is dit er wel, maar dan alleen waarneembaar via een CRT projector.

Het geluid van de Mummy Returns is (DTS TRACK) mooi vol, de surrounds worden individueel aangesproken en ik moest een paar keer over mijn schouder kijken om zeker te weten dat er niets zat.... (zo levensecht vond ik het klinken).... LFE wordt goed aangesproken en gaf mooie soundstage effecten die mijn hele kamer vulde (35 vierkante meter) Niet alleen maar lof natuurlijk... een paar momenten zijn helaas de blazers met de LFE niet goed gemixt waardoor je een beetje gepruttel hoort door de blazers i.p.v. een mooie trompet.. Verder niets anders dan lof...

Het verhaal..... Ik vond dit verhaal iets beter dan The Mummy...... en gelukkig was het niet zo vreselijk voorspelbaar dan in de eerste film.... (maar dat is echt mijn mening) The Mummy returns is onderhoudend..... en entertaining.... verder niet bij nadenken en gewoon kijken... Een mooie actiefilm met leuke variaties... waardoor het genre van actiefilms/ avonturieren films een beetje wordt opgewaardeerd.

Dit is een DVD die ik nog wel een paar keer zal kijken,....
Jammer dat er niet zo vreselijk veel extra features bij zit... dan dat je verwacht als er een extra dvd bij zit.

Groet Bjorn

Arnold van Oostrum
06-11-2001, 17:24
Bjorn, dank voor de preview. Ik ben het geheel met je eens. Ook wat betreft dat de film zeer onderhoudend is. Een spectakel aan één stuk door. Heerlijk.

Je kunt er verzekerd van zijn dat een bespreking van deze DVD straks op onze site te vinden zal zijn. Het zal nog wel even duren...

We zullen dankbaar "gebruik maken" van jouw ervaringen:p

Nathan Strik
06-11-2001, 17:31
Eehmmm, ik wil niet lullig doen, maar vooral in de woestijnscènes is er ontzettend veel Edge Enhancement te zien.
Verder hebben jullie gelijk, prachtig beeld.

RobW
06-11-2001, 18:38
Ik vond het beeld enz. geweldig, alleen de dvd-rom features bevielen mij niet. Trouwens, er staat op de hoes dat er een demo van het spel van The Mummy Returns o staat maar die kan ik nergens vinden. Tevens doen de kleine spelletjes het niet. Kan iemand mij helpen?

Nathan Strik
06-11-2001, 18:46
Voor die spellen heb je een DVD-ROM speler nodig.


Trouwens, er staat op de hoes dat er een demo van het spel van The Mummy Returns o staat maar die kan ik nergens vinden. Tevens doen de kleine spelletjes het niet. Kan iemand mij helpen?

noXS21
06-11-2001, 20:19
Is jullie ook opgevallen dat de laatste 5 min. het geluid veel dynamiek mist, als bijvoorbeeld de betonnen kegels naar beneden vallen hoor je ze maar zachtjes neerkomen raar. En de surrounds hadden wat meer voor de effecten i.p.v muziek gebruikt mogen worden, vind ik. Voor de rest niets dan lof.

bmateijsen
06-11-2001, 20:23
Die vallende kegels eisen veel van je center-speaker... en zijn blijkbaar niet gecodeerd om naar de LFE.. te worden doorgestuurd.. Dit is waarschijnlijk express aangezien het anders te veel op een aardbeving lijkt.. i.p.v..vallende stukken zacht steen.

Mijn center was toch aardig aan het shakken toen de stukken vielen.. en liet dit horen ook...

Groet Bjorn

noXS21
06-11-2001, 20:31
Gelukkig ligt het niet aan mijn instalatie. De rest van de DTS track gaat echt HARD ik moet mijn Vol. knop echt terug draaien, anders knappen mijn speakers zowat:D

Ton v/d Heiden
07-11-2001, 14:08
Lekkere verstand op nul (simpel te doen voor mij) en blik op oneindigfilm ! Vond sommige special effects wel matig.....vooral met dat vliegende schip enzo.......
Ben nu wel benieuwd naar de film "The Scorpion King" die in de maak is !

RobW
07-11-2001, 18:16
Voor ZeroDown:
Ik heb heus wel een DVD-rom-speler, op de pc ja(ik zeg het maar)
Nou weet ik het trouwens nog niet!!
Help!!