PDA

Bekijk de volledige versie : problemen dvd speler



xplora
06-11-2001, 18:03
Hallo allemaal!
Ik heb een probleem met mijn dvd speler van Kenwood!
Als deze namelijk 1,5 uur probleemloos heeft gespeeld dan laat ie het afweten.
De oorzaak zit m in de temperatuur dan wordt de speler te warm en dat begint met een schokkerig haperend beeld en het geluid valt weg en op een gegeven moment blijft de speler helemaal hangen!
Als ik vervolgens de speler een tijdje laat afkoelen is het weer in orde, alleen is het dan niet meer leuk film kijken! Weten jullie misschien wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn en misscehin een oplossing???
Groetjes en alvast bedankt voor de moeite groetjes Elina

G.O.D.
06-11-2001, 18:44
1. Terugbrengen dat ding
2. Blower/ventilator inbouwen
3. Zorgen voor een betere afvoer van de warme lucht (misschien dat je hem in een audiomeubel hebt zitten, waardoor alle warme lucht blijft hangen)
4. Combinatie van 2 en 3

Dadaveke
06-11-2001, 18:54
Heeft de speler genoeg ruimte? Ik had bij die van mij tot het geluid tikken begon te geven en het beeld begon te haperen. De oorzaak was dat hij in mijn kastje teweinig ruimte had, de speler had +/- 3 cm speling aan beide kanten. Ik heb hem toen verplaatst en alles werkte perfect.Probeer het eens door de dvd meer ruimte te geven als dat niet werkt dan gewoon ermee terug gaan en ruilen.

groeten

bmateijsen
06-11-2001, 19:13
Elina....

Een speler mag inderdaad niet gaan haperen als deze te warm wordt...

Dus als deze in een kast staat, zet hem daar eens uit en kijk of ie het na 1,5 uur weer gaat doen...

If not.. dan inderdaad terugbrengen de ventilator werkt waarschijnlijk niet... en wordt de processor die de codering van video verzorgt te heet..

Eigenlijk is het hetzelfde als bij de computer...

groet Bjorn

xplora
06-11-2001, 19:14
Heeft de speler genoeg ruimte? Ik had bij die van mij tot het geluid tikken begon te geven en het beeld begon te haperen. De oorzaak was dat hij in mijn kastje teweinig ruimte had, de speler had +/- 3 cm speling aan beide kanten. Ik heb hem toen verplaatst en alles werkte perfect.Probeer het eens door de dvd meer ruimte te geven als dat niet werkt dan gewoon ermee terug gaan en ruilen.

groeten
Toen we de speler net hadden had deze er nog geen last van en stond deze op dezelfde plek.

xplora
06-11-2001, 19:15
Heeft de speler genoeg ruimte? Ik had bij die van mij tot het geluid tikken begon te geven en het beeld begon te haperen. De oorzaak was dat hij in mijn kastje teweinig ruimte had, de speler had +/- 3 cm speling aan beide kanten. Ik heb hem toen verplaatst en alles werkte perfect.Probeer het eens door de dvd meer ruimte te geven als dat niet werkt dan gewoon ermee terug gaan en ruilen.

groeten
Toen we de speler net hadden had deze er nog geen last van en stond deze op dezelfde plek. Maakt het ook uit of er onder wel ruimte zit?

Nathan Strik
06-11-2001, 23:41
Hmm, xplora.... weet je zeker dat het aan de temperatuur ligt? Ik had dit namelijk ook een tijd geleden met mijn JVC. Na ongeveer 1,5 uur kijken kapte hij ermee en deed het pas weer na een paar uur "afgekoeld" te hebben. Audio CD´s speelde hij wel gewoon af dan.
Teruggebracht naar Expert en het bleek een kapotte laserunit te zijn, die ze vervolgens kosteloos hebben vervangen. Daarna nooit meer problemen...

Dadaveke
06-11-2001, 23:45
Ik had de eerste maand ook geen problemen.
Een speler moet aan alle kanten goenoeg ruimte hebben anders loop de temp. zo hoog op dat de ventilator alleen maar warme lucht blaast omdat ie in de omgeving ook warme lucht zuigt.En dan kan die nog wel eens probleempjes geven.

groeten