PDA

Bekijk de volledige versie : Daredevil (SE) [DVD]



Nathan Strik
23-07-2003, 08:31
Daredevil (SE) [DVD]

De anti-held Daredevil maakt een geslaagde sprong naar het witte doek.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1162)

Ludo Keeris
23-07-2003, 08:59
Dit ziet er uit als weer een prachtige release. Mooi beeld, geweldig geluid in allerlei formaten en voor de liefhebbers is het aantal extra's erg interessant. Fox heeft hier weer goed werk geleverd. De DVD staat dan nu ook op m'n verlanglijstje! Hier kunnen andere maatschappijen nog een puntje aan zuigen!

Gerben van der Leun
23-07-2003, 09:00
Dit is een vlotte recensie... Neen Nathan ik wil niet weer gaan beginnen over de titels die je behandeld... Hoe zat het ook alweer, je kreeg ze van de filmleverancier ;)

Hoe dan ook... Daredevil is niet mijn genre, maar gelukkig voor de mensen die zich wel met pulp vermaken dat het een fatsoenlijke release is.

Charley Baak
23-07-2003, 09:18
Heb zelf de aussie versie, die helemaal gelijk is aan de Nederlandse.
Ik heb nog niet alles bekeken, maar de film wel, en daar is zeker niets mis mee. Lekker verstand op nul en gaan! De extra's heb ik nog niet bekeken, maar dat ga ik zeker nog doen. Staan een paar erg leuke dingen tussen.

calex
23-07-2003, 10:18
Toffe film, en inderdaad het geluid is zeer goed.
Heb er dan ook van genoten.

Grtz.Henny :wink:

M Balje
23-07-2003, 10:21
Deze wil ik zeker hebben maar wacht wel wat langer voordat ik hem koop.
Jammer dat ik meschien weer een puntje er af moet halen voor de Trivia Track.
(Kan ik niet goed afspelen op mijn Philips dvdspeler zie de Thread Mi6 Datastreem (Die Another Day) doet het niet. (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=13837&highlight=mi6))
Alleen lees ik wel dat je bij deze de Enhanced Viewing Mode en het Tekstcommentaar apart kan bekijken of samen.
Bij die van Dad was alles in een en kon het niet apart.

Nathan Strik
23-07-2003, 10:40
Alleen lees ik wel dat je bij deze de Enhanced Viewing Mode en het Tekstcommentaar apart kan bekijken of samen.
Klopt, als je eerst het Tekscommentaar aanzet, dan teruggaat naar het menu en de Enhanced Viewing Mode selecteert, dan krijg je beide features. Andersom werkte het helaas niet, dan kreeg ik enkel het Tekstcommentaar.
De Trivia track (het tekstcommentaar) is hier trouwens een gewone standaard subtitle-stream, dus ik verwacht geen grote problemen op jouw speler wat dat betreft. ;)

godofgamblers
23-07-2003, 10:56
Inderdaad mooi beeld en geluid, maar naast de 3 minuten Jennifer Garner
is deze film echt superslecht!

De comic wordt belachelijk gemaakt door de donkere Kingpin.
Het eindgevecht is belachelijk. Het duurt 1 minuut!
CGI zijn lelijk.
Etc., etc.


godofgamblers

Nathan Strik
23-07-2003, 11:26
Inderdaad mooi beeld en geluid, maar naast de 3 minuten Jennifer Garner
is deze film echt superslecht!

De comic wordt belachelijk gemaakt door de donkere Kingpin.
Het eindgevecht is belachelijk. Het duurt 1 minuut!
CGI zijn lelijk.
Etc., etc.
Ben ik toch niet met je eens. De donkere Kingpin zat mij eerst ook niet lekker, maar wie wil je dan casten voor deze rol? Dan heb ik liever dat het een goede acteur is als Duncan.
Het eindgevecht duurde wel wat langer dan 1 minuut en ik vind het juist een zeer gedenkwaardig gevecht, [spoiler:760ce4b11a]vanaf het moment dat Daredevil het glas in de wanden breekt en de waterdruppels in de rondte vliegen zat ik aan de buis gekluisterd.[/spoiler:760ce4b11a]

Verder... lelijke CGI?!? Enkele shots waarin Daredevil rondspringt van gebouw tot gebouw hadden zeker beter gekund, maar de meeste effecten zijn erg goed uitgevoerd. En bovendien hebben we het hier wel over een comicbook verfilming, ik zeur dan ook niet zoveel over niet-natuurkundig correcte bewegingen.
Soms heb je trouwens niet eens door dat het een effect is, zoals bijvoorbeeld [spoiler:760ce4b11a]het ratje in het begin, bepaalde stukken van de kerk, het kantoorgebouw van Wilson Fisk/The Kingpin, de blindenstok van Matt in de scène waar Joe Pantoliano achter zijn identiteit komt, etc...[/spoiler:760ce4b11a] Beetje nuance is dus wel op zijn plaats lijkt me.

Aan de andere kant, ieder zijn mening... ;)

Pat
23-07-2003, 11:44
Ik ben ervan overtuigd dat op de afwerking van deze DVD niks aan te merken is. De film vond ik echter heel flauw (Ben Affleck als superheld stond me al niet aan voor ik de film ging zien) en ik ben het wat de inhoud betreft dan ook totaal niet eens met de recensie (sorry, Nathan ;) ). X-Men en Spiderman vond ik wel heel goed.
Deze review komt al heel wat dichter bij mijn mening in de buurt : http://www.dvdinfo.be/bespreking.cfm?reviewnr=1019.

Elessar
23-07-2003, 11:46
Helemaal eens met Nathan en ik vond t een prachtfilm (y)

Philippe
23-07-2003, 12:14
Daredevil is niet slecht maar ik had er toch iets meer van verwacht. Wel een mooie dvd-release.

Morpheus19
23-07-2003, 12:18
Spiderman vondt ik master, deze lijkt me ook cool.

Ik wil absoluut het geluid horen van deze film met me master DTS Set en nieuwe TV (92cm) :)

Dus 6 Augustus maar ff kopen :D

Timothy
23-07-2003, 13:28
Ik vond juist Bullseye héééééééél irritant in de film. Als ik gekke bekken wil zien, dan kijk ik wel naar Jim Carrey. Ze proberen de film donker te maken, maar door deze vertolking zit je dus toch weer naar een "kinderfilm" te kijken.

Verder:
Kingpin, gemengde gevoelens. Als ik de kleur even buiten beschouwing laat, is hij eigenlijk de perfecte Kingpin. Stoorde me dus niet zo heel erg (mede omdat Daredevil nooit mijn fav. comic is geweest misschien).

Elektra, leuk, maar niets speciaals. (en ja, inderdaad een mooie vrouw, maar dat is voor mij geen reden voor een goede rol). Lijkt minder op Elektra dan Duncan op Kingpin, en daar is alles mee gezegd denk ik.

Daredevil, ja, eigenlijk heeft Affleck me wel verrast. Er waren legio betere acteurs voor die rol te vinden, maar hij weet er toch nog iets van te maken.

Geen goede film, wel een vermakelijke. Zodra hij de 12 eurootjes-grens bereikt, schaf ik hem wel aan, denk ik.

Werner
23-07-2003, 13:33
Deze review komt al heel wat dichter bij mijn mening in de buurt : http://www.dvdinfo.be/bespreking.cfm?reviewnr=1019.

Bedankt :mrgreen:

Avalon
23-07-2003, 13:39
Wanner komt ie in Nederland uit ?

Rene

John
23-07-2003, 14:16
Inderdaad mooi beeld en geluid, maar naast de 3 minuten Jennifer Garner
is deze film echt superslecht!

De comic wordt belachelijk gemaakt door de donkere Kingpin.
Het eindgevecht is belachelijk. Het duurt 1 minuut!
CGI zijn lelijk.
Etc., etc.
Ben ik toch niet met je eens. De donkere Kingpin zat mij eerst ook niet lekker, maar wie wil je dan casten voor deze rol? Dan heb ik liever dat het een goede acteur is als Duncan.
Het eindgevecht duurde wel wat langer dan 1 minuut en ik vind het juist een zeer gedenkwaardig gevecht, [spoiler:7305df34bf]vanaf het moment dat Daredevil het glas in de wanden breekt en de waterdruppels in de rondte vliegen zat ik aan de buis gekluisterd.[/spoiler:7305df34bf]

Verder... lelijke CGI?!? Enkele shots waarin Daredevil rondspringt van gebouw tot gebouw hadden zeker beter gekund, maar de meeste effecten zijn erg goed uitgevoerd. En bovendien hebben we het hier wel over een comicbook verfilming, ik zeur dan ook niet zoveel over niet-natuurkundig correcte bewegingen.
Soms heb je trouwens niet eens door dat het een effect is, zoals bijvoorbeeld [spoiler:7305df34bf]het ratje in het begin, bepaalde stukken van de kerk, het kantoorgebouw van Wilson Fisk/The Kingpin, de blindenstok van Matt in de scène waar Joe Pantoliano achter zijn identiteit komt, etc...[/spoiler:7305df34bf] Beetje nuance is dus wel op zijn plaats lijkt me.

Aan de andere kant, ieder zijn mening... ;)

Ik ben het helemaal met je eens Nathan. Ik had in het begin ook mijn bedenkingen over een tegen de muren opklimmende Ben Aflik, die meer leek op een slechte Gollem dan op een superheld, maar je moet gewoon die knop in je kop omdraaien en kijken alsof je naar een bewegende comic kijkt. Dan is het best een vermakelijke film.

Werner
23-07-2003, 14:41
Wanner komt ie in Nederland uit ?

5 augustus

expo
23-07-2003, 14:47
Een van de betere comic films. Een aanrader voor de liefhebbers van het genre.
Laat de rest maar zeggen ;)

En laat ik het bijna vergeten, een zeer mooie DVD release !

Rochan
23-07-2003, 14:50
Ga ik zker aanschaffen. Mooie uitgave. En een goed recensie Nathan :)

Lesley
23-07-2003, 14:55
Deze film kon mij totaal niet boeien...
Ik heb er ff doorheen zitten zappen,
maar kon em na 10 min niet verder kijken...

Die sonar effecten vond ik wel leuk gedaan.

Kamps
23-07-2003, 15:19
Ja ik vond het ook een slechte film. Het voldeed totaal niet aan mijn verwachtingen.
Leuk om 1 keer te zien, maar dan ook nooit meer :|

Surya
23-07-2003, 17:25
Ja ik vond het ook een slechte film. Het voldeed totaal niet aan mijn verwachtingen.
Leuk om 1 keer te zien, maar dan ook nooit meer :|
Idd. Voor het verhaal moet je niet kijken natuurlijk, maar eerder voor de actie. Jammer dat die zo verknipt was dat er maar weinig van te maken viel. En er wordt ook nogal een potje overgeacteerd zeg. 5/10

Kamps
23-07-2003, 17:28
Ja ik vond het ook een slechte film. Het voldeed totaal niet aan mijn verwachtingen.
Leuk om 1 keer te zien, maar dan ook nooit meer :|
Idd. Voor het verhaal moet je niet kijken natuurlijk, maar eerder voor de actie. Jammer dat die zo verknipt was dat er maar weinig van te maken viel. En er wordt ook nogal een potje overgeacteerd zeg. 5/10

Ja, ik vond het verhaal EN de actie zwaar tegenvallen.

Enric Batista
23-07-2003, 21:38
Daredevil....shit...moet ik nog zien eigenlijk..dus eerst ff huren en dan...misschien kopen. Maar ik vermoed wel dat ie niet het niveau zal halen van X-men of Spiderman.

Maar let op jongens, want volgens mij wordt de slechtste superheld verfilming van het jaar:"de Hulk". Ik heb de trailer gezien en ik vind de groene monster zo nep als wat (duidelijk CGI). En dat valt volgens mij van Daredevil niet te zeggen. Hoewel...wat zei ik ook alweer?..oh ja...shit, ik heb 'em nog niet gezien....

Marco
23-07-2003, 21:43
Enhanced Viewing Mode. Jammer dat je deze features niet apart kunt selecteren
Zeker jammer. Als ik een film wil zien, dan wil ik deze helemaal zien. Maar ik wil ook de Enhanced Viewing Mode features zien. Weet iemand de tijden in de film wanneer deze features beginnen. Zodat ik alsnog deze features apart kan zien. Ik kom deze tijden nergens tegen :(

John
23-07-2003, 22:24
Maar let op jongens, want volgens mij wordt de slechtste superheld verfilming van het jaar:"de Hulk". Ik heb de trailer gezien en ik vind de groene monster zo nep als wat (duidelijk CGI).

hahaha, ik had precies dezelfde mening na het zien van de trailer. wat een baggerfilm moet dat zijn. doe mij maar Bill Bixby en Lou Ferrigno :) :)

Nathan Strik
23-07-2003, 23:04
doe mij maar Bill Bixby en Lou Ferrigno :) :)
Hoe goed ik die oude serie ook vind, de nieuwe Hulk lijkt wel veel beter op de comic-Hulk. :)
Maar goed, ik moet de film nog zien en ik zal dus ook nog niet oordelen.

X
23-07-2003, 23:05
Dit wordt natuurlijk de aankoop van de maand Augustus. Ik verwacht dat deze film toch niet het niveau haalt van een batman of een Spider-Man, maar niettemin hoort hij thuis in de collectie en ik weet ook wel zeker dat ik er toch van ga genieten.

Surya
24-07-2003, 00:17
Maar let op jongens, want volgens mij wordt de slechtste superheld verfilming van het jaar:"de Hulk". Ik heb de trailer gezien en ik vind de groene monster zo nep als wat (duidelijk CGI).
Ja, maar daar is een tamelijk simpele verklaring voor: om voor de superbowl nog een trailer klaar te stomen heeft men in de trailers van The Hulk shots gebruikt met _onafgewerkte_ shots. Die in de film zelf zien er een stuk beter uit, maar een creatuur als The Hulk ziet er natuurlijk altijd nep uit :P
Ik vond The Hulk een tikkeltje beter dan Daredevil (beiden in bios gezien)

Sam VG
24-07-2003, 12:18
Oké, ik heb The Hulk dus gezien en vond hem écht de moeite ... Deze Hulk lijkt (zoals Nathan eerder zei) veel beter op de comic-book Hulk, de CGI is uitstekend, evenals de acteerprestaties en het verhaal. Kortom: even goed als Spider-Man, beduidend beter dan Daredevil. Oké, Daredevil had een donkere setting, maar het verhaal was in mijn ogen geschreven door een kleuter.

Pat
24-07-2003, 12:27
In films als bvb. Batman en The Crow wérkte dat donkere Gothic-sfeertje. DareDevil heeft ook mooie decors maar Affleck past er totaal niet in.

Sam VG
24-07-2003, 12:39
In films als bvb. Batman en The Crow wérkte dat donkere Gothic-sfeertje. DareDevil heeft ook mooie decors maar Affleck past er totaal niet in.

Ik zou het niet beter kunnen zeggen ...

Dr Para
24-07-2003, 17:48
In films als bvb. Batman en The Crow wérkte dat donkere Gothic-sfeertje. DareDevil heeft ook mooie decors maar Affleck past er totaal niet in.

Ik zou het niet beter kunnen zeggen ...

Och..... Het is altijd nog beter dan HULK2003
net gezien op dvdrip
hij is ook niet meer waard
wat een droevige film is HULK

Dare Devil is Stukken beter!

Dat stan lee het eens is geworden met Hlk03 release

Enric Batista
24-07-2003, 18:24
Och..... Het is altijd nog beter dan HULK2003
net gezien op dvdrip
hij is ook niet meer waard
wat een droevige film is HULK

Dare Devil is Stukken beter!

Dat stan lee het eens is geworden met Hlk03 release

Let wel op Dr Para, sommige films moet je in de bioscoop of op dvd zien. Tenzij de dvdrip die jij bekeken hebt van zeer goede kwaliteit is, zou ik zeggen dat het een zonde is om zo'n film op DivX of matige DVDrip te bekijken.....

Dr Para
24-07-2003, 18:38
Och..... Het is altijd nog beter dan HULK2003
net gezien op dvdrip
hij is ook niet meer waard
wat een droevige film is HULK

Dare Devil is Stukken beter!

Dat stan lee het eens is geworden met Hlk03 release

Let wel op Dr Para, sommige films moet je in de bioscoop of op dvd zien. Tenzij de dvdrip die jij bekeken hebt van zeer goede kwaliteit is, zou ik zeggen dat het een zonde is om zo'n film op DivX of matige DVDrip te bekijken.....

Ja ik weet het en koop regematig dvd,s
aardige collectie al over de 100
en bios verdiend ook goed aan mij
maar had al een bad feeling over de hulk
en idd t verhaar is te crappy voor woorden
maar das mijn mening
iemand anders kan t goed vinden
zoals ik weer Dare devil goed vin

Patrick Deckard
24-07-2003, 20:26
3 minuten Jennifer Garner


WAT? Slechts 3 minuten???...

Patrick Deckard
24-07-2003, 20:30
Dit wordt natuurlijk de aankoop van de maand Augustus.

Nee, daar zit je fout!... Dé aankoop van augustus wordt TTT!...

Pat
24-07-2003, 21:20
wat een droevige film is HULK
Dare Devil is Stukken beter!
Dat durf ik ten zeerste te betwijfelen. Ik heb Hulk deze avond gezien in de bioscoop en vond hem best wel goed. Véél beter dan Daredevil - alleszins ! Bij Hulk krijg je tenminste de indruk dat je naar de verfilming van een comic kijkt. Dat had ik zeker niet bij de zielepoot die Affleck speelt - of was dat andersom ? ;) :D
Och... Ieder zijn mening. Gelukkig zijn we allemaal verschillend. :)

Dr Para
24-07-2003, 22:54
wat een droevige film is HULK
Dare Devil is Stukken beter!
Dat durf ik ten zeerste te betwijfelen. Ik heb Hulk deze avond gezien in de bioscoop en vond hem best wel goed. Véél beter dan Daredevil - alleszins ! Bij Hulk krijg je tenminste de indruk dat je naar de verfilming van een comic kijkt. Dat had ik zeker niet bij de zielepoot die Affleck speelt - of was dat andersom ? ;) :D
Och... Ieder zijn mening. Gelukkig zijn we allemaal verschillend. :)

Ja iedereen is anders haha


zit nu al op november te w88
Indiana Jones dvd box

Nathan Strik
24-07-2003, 23:52
Dat had ik zeker niet bij de zielepoot die Affleck speelt - of was dat andersom ? ;) :D
Niet om het één of ander, maar in de comic is Daredevil ook niet bepaald het zonnetje in huis... ;) Wat dat betreft dus wel een geslaagde verfilming.

Jammer dat bijna niemand in filmminnend Nederland die comics kent, dat doet Daredevil wel een beetje tekort naar mijn mening. Maar goed, ieder zijn meug... ;)

Harry B.
26-07-2003, 17:17
Vanmiddag heb ik deze dvd ook binnen gekregen en ik moet zeggen dat de film mijn stoutste verwachtingen overtrof. Lekker duister sfeertje, een goede cast en referentie -beeld en -geluid. Ok het niveau van the Hulk wordt net niet gehaald maar er ik heb slechtere comic-verfilmingen gezien 8)

Erikro
26-07-2003, 22:51
Heb hem een 6 gegeven, leuk om een keer te huren als je verveelt. Maar de film slaagde er niet in mij erin te laten opgaan.

Goteki45
26-07-2003, 23:15
Actually not mijn cup of thee

Enige echt leuke superheld film vond ik de eerste Batman. Maar goed. Denk dattikum een keertje ga huren.

chimera01
27-07-2003, 17:37
Mr Nathan Strik heeft eigenlijk wel gelijk, indien men de strip Daredevil kent of ooit gelezen heeft kan men beter genieten van de film die overigens trouw blijft aan zijn bronmateriaal.

Het moeilijke van een film als deze is dat ie ook gemaakt moet worden voor de massa die nog nooit een boekje gelezen heeft maar wel oordeelt over de inhoud.

Ik heb het figuur Daredevil altijd erg gewaardeerd en hoop dat er nog eentje komt want er zijn genoeg sterke verhalen die het minder moeten hebben van de knokpartijen maar meer van de lading.

Daredevil is nog altijd een dikke 8, met een uitstekende dvd die swingt in je speler & de buren aan de deur of 't wat rustiger kan.

Pat
27-07-2003, 18:15
Mr Nathan Strik heeft eigenlijk wel gelijk, indien men de strip Daredevil kent of ooit gelezen heeft kan men beter genieten van de film die overigens trouw blijft aan zijn bronmateriaal.
Ik ken de strip en heb hem gelezen en hem nooit echt goed gevonden. Nu zal ik een film nooit (of vrijwel nooit) beoordelen naargelang het bronmateriaal waarop hij zich baseert en al had ik de comics goed gevonden dan nog zou ik Daredevil maar een heel matige film hebben gevonden.

Het moeilijke van een film als deze is dat ie ook gemaakt moet worden voor de massa die nog nooit een boekje gelezen heeft maar wel oordeelt over de inhoud.
Ik vind dat elke film zo moet gemaakt worden: zonder te veronderstellen dat de *kijker* de boeken heeft *gelezen*. Een film moet zijn verhaal zo kunnen brengen dat *elke* kijker het kan volgen.

Marco
27-07-2003, 22:02
Typisch Fox. Net zoals XMen 1.5 komt er soort gelijke DareDevil 1.5.


The director appears to have confirmed the existence of a directors cut and an apparent DVD release


"From the director himself, via supermanhype.com and dvdf

Hey guys! First off, I'm thrilled to hear that you liked the movie. This movie was made for Daredevil fans first and foremost. The only opinions I care about are yours and the artists and writers who put DD on the map. I never anticipated any critics or outsiders to really get it. Daredevil has always been a more obscure character. A darker and more conflicted hero. So the fact that we did so great at the box office is only a bonus as far as I'm concerned. For me, the real reward was bringing DD to life.

Here's the latest on the DVD...

We were planning on having the theatrical release with a Director's cut (a branching version) in the same set. The problem we ran into is that there is so much information on the disc (massive amounts of behind the scenes, art, interviews with DD creators Miller, Lee, Smith, etc.) that there just wasn't enough room for both. So there will be 2 separate versions. The first is the theatrical release (2 disc) which is out in June. The second is the Director's cut which I am currently cutting. I don't know the release date yet--guessing Christmas? Anyhow, it's a half hour longer and quite a bit different than the theatrical release. It will be interesting to compare the two. They are quite different.

Alexander de Mol
27-07-2003, 22:32
Typisch Fox. Net zoals XMen 1.5 komt er soort gelijke DareDevil 1.5.Tja, dit zijn natuurlijk releases voor de echte fans. FOX maakt van de eerste releases ook al goed werk. Zo is de 'gewone' X-Men een prima release, evenals de huidige van Daredevil. Dus echt bekocht hoeven de bezitters van de 1.0 versies zich natuurlijk niet te voelen.

René Groen
27-07-2003, 22:36
Och..... Het is altijd nog beter dan HULK2003
net gezien op dvdrip
hij is ook niet meer waard
wat een droevige film is HULK

Dare Devil is Stukken beter!

Dat stan lee het eens is geworden met Hlk03 release

the Hulk is er nog niet eens als DVD-rip (check www.nforce.nl) dus dat lijkt me stug :)

Ik vind het jammer dat er weer een 1.5 (om het zo maar even te noemen) release komt. Heb mijn X-Men destijds ook vervangen en ga dat met deze titel ook weer doen als deze 'vernieuwde' titel uit is.

Surya
27-07-2003, 23:42
"From the director himself, via supermanhype.com and dvdf
Zal wel superherohype.com zijn vermoed ik?

Gabriel B.
28-07-2003, 12:26
Op een paar goede momenten na is het aan deze film wel te zien dat hij enkel moest dienen als zoethoudertje tussen Spidey en X2.
De film schiet zijn doel voorbij. Te dwaas voor het "gewone" publiek en niet "hardcore" genoeg voor de fans.

Marco
29-07-2003, 19:03
Enhanced Viewing Mode. Jammer dat je deze features niet apart kunt selecteren
Zeker jammer. Als ik een film wil zien, dan wil ik deze helemaal zien. Maar ik wil ook de Enhanced Viewing Mode features zien. Weet iemand de tijden in de film wanneer deze features beginnen. Zodat ik alsnog deze features apart kan zien. Ik kom deze tijden nergens tegen :(Jammer dat niemand me wilt helpen. :(

Ach heb een andere (en betere) oplossing gevonden om deze 8 filmpjes aparte te kunnen kijken. Gewoon rippen (y)

Dennis
29-07-2003, 21:16
Heb hem gehuurd en gezien en zal hem niet kopen. Over het algemeen vind ik stripheld films wel leuk maar dit is echt te slap. Actie zonder spanning!

De film een 3, geluid en beeld een 8,5 is gemiddeld een 5.75. Dit keer rond ik niet wiskundig af.

Rut
01-08-2003, 07:28
Ik kan niet wachten tot ik hem heb toegevoegd aan mijn collectie. Ben helemaal weg van dit soort films, deze komt er sowieso bij!!!

Daniel1974
04-08-2003, 21:55
Ben Affleck als superheld, dat moest ik gaan zien. En ik had mijn ergste verwachtingen. Ik wou deze DVD hebben maar was wel erg benieuwd. Nadat ik em van het weekend heb bekeken, moet ik zeggen dat ik erg onder de indruk was. Ik vond Affleck veel beter dan verwacht.

Het geluid was waar iemand mij voor waarschuwde, hij had de DD track genomen en adviseerde mij om de DTS te beluisteren, en wat een trip zeg. Het beeld was ook erg mooi.

De extra's moet ik nog aan beginnen. Ik weet niet of ik het beter vind dan Spiderman, want dat was ook erg goed. Maar kwa verhaal, sfeer en kwaliteit (SFX waren denk ik wel met Spiderman beter gedaan) vond ik Daredevil zeer zeker beter.

PS, ik weet nog dat in de Documataires van Spiderman die maker de hele tijd zaten te verkondigen dat de SFX zo revolutionair waren maar dat intussen niemand uitlegde waarom dat zo was. Hopelijk dat we dat met Daredevil wel te horen/zien krijgen.

Aanrader, en dat voor de prijs waarvoor hij overal ligt, direct meenemen. Hij lag op m'n werk voor 22.99, koopje vond ik.

Sander Haarmans
06-08-2003, 21:24
Net gekeken en ik vond het een fantastische film met mooi beeld en zeer goed geluid, alle kanalen werden heel erg goed aangestuurd en de sub had het er maar druk mee, ook bij de kleinste details werd de sub goed gebruikt.
Het verhaal vond ik zeker niet slecht, er zat een goed tempo in de film zodat er geen enkele momenten waren van verveling.
De special effects vond ik ook erg goed, paste zeer goed bij de film, vooral die "sonar" effecten.
Ook de soundtrack (muziek) uit de film vond ik erg mooi, ook goed gekozen voor deze film.
Ja ik kan deze film iedereen aanraden, zeker wel een toppertje.

Rut
07-08-2003, 07:51
Ik heb hem gisteren gehaald en gelijk gekeken en ik was erg tevreden over de film. Voor dat ik het wist was de film al voorbij. Ben nu al benieuwd naar deel 2!!!

Snap alleen niet waarom er zoveel negatiefs is over Affleck, vind hem erg goed in deze film en trouwens ook in andere films. Maar goed ieder zijn mening!!

Nathan Strik
07-08-2003, 10:37
Wat veel mensen vergeten is dat Daredevil een anti-held is. Mensen die denken aan een superheld á la Spider-Man verwachten dus allerlei heroïsche daden en een opbeurend plot.. tsja, dan valt het effe vies tegen.

jurgen
07-08-2003, 12:14
Daredevil is een topfilm met uitstekende casting: de Rotel rsx 1065. Blinde advocaat met supergehoor luistert naar mijn favo equipment :lol:

Verplichte aanschaf!

M Balje
14-08-2003, 14:51
Easter Egg (Dvd-home)

Verrassing: Bloopers
Hoe:
[spoiler:bf6483da6b]* Stop de tweede disc in de sperler;
* Selecteer de optie "de Film";
* Klik op "Enter";
* Selecteer de docuemntaire "Hell Kitchen: The Making Of Daredevil" en Klik op "Enter";
* Selecteer "Enhanced Viewing Mode";
* Druk op "Pijltje naar Links";
Je ziet nu twee Elektra Degens verschijnen.
* Druk Nnu op "Enter".[/spoiler:bf6483da6b]
Je krijgt nu een bloopers-filmpje te zien van 5.49 min in 16x9 met DD2.0 (192 kb/s) geluid met NL ot.

franck hennes
15-08-2003, 15:20
Ondanks slechte kritieken in "vakbbladen" als de Veronica-gids heb ik de DVD "blind" (woordspeling) gekocht, alleen al om een stuk jeugdnostalgie te re-animeren (ik verslónd vroeger namelijk Marvel-comics...).
Daar ben ik nu erg blij mee want ik vond de film, en zeker de DVD zeer de moeite waard. En Ben Afleck bleek daarin zelfs iets minder suffig te zijn dan gewoonlijk.... (y)

Rochan
22-08-2003, 16:39
Heb vandaag de film gekeken. En het heeft al mijn verwachtingen waargemaakt. Daredevil een grauwe wat verbitterde superheld. Leuke effecten in de film. Leuk vrhaal, goed spel van de spelers. Goed geluid en beeld. Mooie uitgave van Fox. Kijk nu al uit naar deel 2 en naar Elektra. Weer een comicverfilming die ik geslaagd vind (y)

Rochan
22-08-2003, 16:41
Typisch Fox. Net zoals XMen 1.5 komt er soort gelijke DareDevil 1.5.


The director appears to have confirmed the existence of a directors cut and an apparent DVD release


"From the director himself, via supermanhype.com and dvdf

Hey guys! First off, I'm thrilled to hear that you liked the movie. This movie was made for Daredevil fans first and foremost. The only opinions I care about are yours and the artists and writers who put DD on the map. I never anticipated any critics or outsiders to really get it. Daredevil has always been a more obscure character. A darker and more conflicted hero. So the fact that we did so great at the box office is only a bonus as far as I'm concerned. For me, the real reward was bringing DD to life.

Here's the latest on the DVD...

We were planning on having the theatrical release with a Director's cut (a branching version) in the same set. The problem we ran into is that there is so much information on the disc (massive amounts of behind the scenes, art, interviews with DD creators Miller, Lee, Smith, etc.) that there just wasn't enough room for both. So there will be 2 separate versions. The first is the theatrical release (2 disc) which is out in June. The second is the Director's cut which I am currently cutting. I don't know the release date yet--guessing Christmas? Anyhow, it's a half hour longer and quite a bit different than the theatrical release. It will be interesting to compare the two. They are quite different.

Ik hoop dat deze versie van Daredevil ook nog in Nl uit gaat komen :)

Fokkeyou
28-08-2003, 21:43
Ik ben tevreden gesteld met deze dvd release hoor. 4 sterren vind ik zelf iets teveel van het goede, oke, het is een leuke film, maar voor die 4 sterren mocht vooral Affleck wel iets meer doen. 3 sterren is meer op zijn plaats, maar de extra's (de reden dat ik de dvd aangeschaft heb) zijn zeker de moeite waard. Ben altijd benieuwd hoe actiescenes gemaakt worden en deze dvd gaat daar meer dan goed op in. Als bv. The Matrix Reloaded ook zo'n mooie release krijgt is mijn actiehonger gestild. Voorlopig althans...

Petor
12-09-2003, 15:45
Keigaaf, te gek, supercool. Eindelijk een "superhelden"- film zonder teveel toeters en bellen en met een echt verhaal. Keigoed!!!!!!!! :D

Gabriel B.
13-09-2003, 09:40
Op een paar goede momenten na is het aan deze film wel te zien dat hij enkel moest dienen als zoethoudertje tussen Spidey en X2.
De film schiet zijn doel voorbij. Te dwaas voor het "gewone" publiek en niet "hardcore" genoeg voor de fans. :oops: Ik heb de dvd ondertussen aangeschaft en hoewel mijn voorgaande mening nog steeds geldt moet ik toegeven dat ik het een leuke popcornfilm vind.

Dickwad
02-10-2003, 21:36
goeie kwaliteit, belabberde film

Marco
08-12-2003, 19:56
Typisch Fox. Net zoals XMen 1.5 komt er soort gelijke DareDevil 1.5.

The director appears to have confirmed the existence of a directors cut and an apparent DVD release.Terug komend op die 1.5 release.


HTforum (http://www.hometheaterforum.com/htforum/showthread.php?s=&threadid=171996)
This week's MPAA ratings announcement notes that the upcoming DVD release "DAREDEVIL 1.5" will be rated R. Since the theatrical version was PG-13, one has to wonder what they've put back in to nab this harder rating. Should be worth checking out.

Micoom
15-12-2003, 07:23
Gisteren gekeken, en ik moet zeggen dat ik blij verrast was. Deze recensie was dan vrij positief, maar over het algemeen waren de geluiden toch matig tot zeer negatief. Snap ik niet helemaal, ik vind dat er een goed comic sfeertje wordt weergeven. Echter denk ik wel dat een langere versie beter had geweest. Dat wordt schijnbaar met de 1.5 goed gemaakt.

Chris W
18-05-2004, 22:22
Goeie film, vond alleen t verhaal een beetje magertjes.

heb nog ff gezocht naar dat Dare Devil 1.5 maarhem, naar wat ik lees nemen ze er wel de tijd voor hoor :? ik las iets over 2005 *krijgen we nu net zo'n Half Life 2 effect ofzo? :?

Sneaker
20-05-2004, 00:41
Vandaag naar DareDevil gekeken. Ik vind het echt een geweldige film. De actie scenes waren top en de acteurs waren ook erg goed en bovendien uitstekend gecast. Ook het achterliggende verhaal was aangrijpend en vanaf de eerste scene zat je meteen in het verhaal. De duistere sfeer past uitstekend bij het verhaal en de acteurs.

Een terechte topper.

Ik kan niet wachten op deel 2 (mocht die ooit komen) en op het binnenkort (2005) te verschijn Elektra met Jennifer Garner. Ik ben benieuwd wat dat voor film gaat worden.

Wizz-Art
20-05-2004, 19:15
Dit vind ik zelf een interesantere comic verfilming dan de rest tot nu toe, de sfeer die deze film uitademt is echt een van hoge klasse..zelfs Ben Affleck kon ik in deze film waarderen en Collin Farrel is super evenals Garner.

Swanski
03-06-2004, 00:21
tweede keer gezien nu [1e keer in bios] en deze gaat in de verkoop!

enorm overgewaardeerd als ik de recensie zo lees en de meeste posts erop....

X-Men is op alle facetten een veel betere en leukere verfilming....

personages vind ik, op Bullseye na, niet zo boeiend...

Clarke Duncan helemaal NIET goed gecast

Garner doet het niet slecht, Affleck redelijk [ik zie hem liever niet in een actiefilm]

al met al een mager verhaal, "een mindere Spiderman"

:arrow: een 6...> vooral door entertainment en Colin Farrell/Garner, anders een 5 :!:

tommz
28-06-2004, 12:33
vond dit wel een leuke film
leuke actie scene's
en leuke cast
gwoon lekker filmpje om 's avonds eens op te zetten

MikeV
20-09-2004, 15:27
Leuke film met mooi beeld en geweldig geluid. Leuk om weer eens letterlijk de bank te voelen trillen. Het geheel krijgt van mij een 8, waarbij ik nog wil opmerken dat je voor 8 euro (DVDSoon) met deze dubbel DVD heel veel kijkplezier in huis haalt.

Daniel1974
29-11-2004, 14:27
Directors Cut (133 min.) is nog veel beter. Ook vager soms, maar de algehele sfeer van de film was veel mooier. En ik denk ook dat verschillemde dingen nu een stuk duidelijk naar voren komen.

Joost v.d. Ham
29-11-2004, 14:45
De enige dvd die ik dit jaar gehuurd had, alleen de disc werkte niet. Daar was ik niet al te rouwig om, maar omdat veel mensen deze film net zoals Hulk afkraken krijg ik toch sterk de behoefte om deze te gaan zien...;)

Daniel1974
29-11-2004, 14:47
Ook volledig ontterecht, om zo'n film af te kraken, overigens.

Vonky
30-11-2004, 12:39
Directors Cut (133 min.) is nog veel beter. Ook vager soms, maar de algehele sfeer van de film was veel mooier. En ik denk ook dat verschillemde dingen nu een stuk duidelijk naar voren komen.

Directors cut? Ik wist niet dat die er was. Waar kun je die halen?

Daniel1974
30-11-2004, 12:49
Op R1, bij DVD Soon maar iets van 15,99 CAD, zal iets van 9 of 10 Euro zijn.

Goedkoopmaar zeer de moeite waard. Het geeft een hele andere kijk op een hele boel dingen die naar mijn idee in de bioscoopversie nogal opervlakkig bleven. Dus niet alleen meer actie, maar met name toch meer verdieping. En dat komt een film als deze alleen maar ten goede.

Wizz-Art
01-12-2004, 20:29
De enige dvd die ik dit jaar gehuurd had, alleen de disc werkte niet. Daar was ik niet al te rouwig om, maar omdat veel mensen deze film net zoals Hulk afkraken krijg ik toch sterk de behoefte om deze te gaan zien...;)

Dan vraag je van de videotheek toch eentje die het wel doet :wink:

Joost v.d. Ham
01-12-2004, 20:31
De enige dvd die ik dit jaar gehuurd had, alleen de disc werkte niet. Daar was ik niet al te rouwig om, maar omdat veel mensen deze film net zoals Hulk afkraken krijg ik toch sterk de behoefte om deze te gaan zien...;)

Dan vraag je van de videotheek toch eentje die het wel doet :wink:

Het was zo'n internet videotheek waar ik een gratis abbo had.
Ik schaf hem wel aan....

Wizz-Art
02-12-2004, 14:17
De enige dvd die ik dit jaar gehuurd had, alleen de disc werkte niet. Daar was ik niet al te rouwig om, maar omdat veel mensen deze film net zoals Hulk afkraken krijg ik toch sterk de behoefte om deze te gaan zien...;)

Dan vraag je van de videotheek toch eentje die het wel doet :wink:

Het was zo'n internet videotheek waar ik een gratis abbo had.
Ik schaf hem wel aan....

De 2-disc is de moeite waard en is niet duur :wink:

TheGodfather
02-12-2004, 15:08
Geinige film. niet supergoed, maar ook zeker niet slecht. Zeker niet de slechtste verfilming van een comic of tv serie (The Avengers, anyone :twist:)
Garner is erg mooi, en doet t ook lang niet slecht.
Ben benieuwd naar Elektra

Vonky
02-12-2004, 15:59
Op R1, bij DVD Soon maar iets van 15,99 CAD, zal iets van 9 of 10 Euro zijn.

Goedkoopmaar zeer de moeite waard. Het geeft een hele andere kijk op een hele boel dingen die naar mijn idee in de bioscoopversie nogal opervlakkig bleven. Dus niet alleen meer actie, maar met name toch meer verdieping. En dat komt een film als deze alleen maar ten goede.

Helaas niet op R2 met NLO :( . Dan gaan we maar voor de 2 disc, die zal ook wel de moeite waard zijn.

BlondieNJ
29-12-2004, 14:03
DD is echt de slechtste superhelden film ooit, na de Punisher dan.

Ben Affleck zet hier een trieste acteerprestatie neer. In geen een scene komt hij geloofwaardig over. Erg triest.

Enig hoogtepunt is Elektra :wink:

Elektra, The Movie zal ook wel slecht zijn, maar dan heb je nog wat bekijks, toch. :wink:

TheGodfather
30-12-2004, 10:49
DD is echt de slechtste superhelden film ooit, na de Punisher dan.


heb je The Avengers (volgens mij heet ie tenminste zo) met Uma Thurman van een jaar of zes geleden niet gezien zeker ;)

Jeroen vS
01-03-2005, 13:42
Op R1, bij DVD Soon maar iets van 15,99 CAD, zal iets van 9 of 10 Euro zijn.

Goedkoopmaar zeer de moeite waard. Het geeft een hele andere kijk op een hele boel dingen die naar mijn idee in de bioscoopversie nogal opervlakkig bleven. Dus niet alleen meer actie, maar met name toch meer verdieping. En dat komt een film als deze alleen maar ten goede.

Gisteren de R1 DC gekeken en deze is een stuk beter dan de eerdere uitgave. Inderdaad meer character development. Het (zoals ik dat noem) hak-op-de-tak gevoel is nu helemaal weg. De flow is daardoor wel wat trager, maar dat komt de film alleen maar ten goede. Ik vind het nu meer in het rijtje van Spiderman 1 en 2 passen en minder in de super middelmatige pulp comic verfilming (Spawn, Catwoman).
De theatrical versie heb ik al weg gedaan. Deze blijft zonder meer. Aanrader.

Het enige stuitende wat ik kon vinden zat in de featurette, waar wordt uitgelegd wat er gewijzigd is. Daar wordt uitgelegd, dat de snelheid van de film omhoog moest en de actie de overhand moest krijgen, omdat dat is wat de bioscoopbezoeker wil. Die wil niet al te veel moeten nadenken. Ik vind dat toch wel weer een zeer goede inschatting van je publiek. NOT!!! :evil:

Chris W
17-03-2005, 18:41
Heb sinds vanmiddag de Director's Cut hiervan op dvd. De 2de disc is identiek. Deze cut heeft bij mij toch de voorkeur, meer verhaal, langere actie scenes (vooral de laatste) en het einde is in mijn ogen beter afgerond.

Richard B.
25-01-2008, 19:46
De originele cut heb ik niet gezien, maar de directors cut wel en die vond ik behoorlijk goed. De wat tragische toon van deze film en de hoofdpersoon vond ik erg goed werken. Ik zit niet zo dik in het comic-wereldje maar het idee van "de superheld als mens die een eenzame strijd voert" vond ik in deze film eigenlijk veel beter werken dan in films als Spider-Man of The Hulk. Daredevil is vanwege z'n handicap eigenlijk al meteen zoveel tragischer dan al die andere superhelden dat het het verhaal al meteen een stuk duisterder maakt dan ik in ieder geval van comic-verfilmingen gewend ben. De cast vond ik ook goed: Affleck is geloofwaardig als hoofdpersoon en vooral Colin Farrell als Bullseye vond ik absoluut geweldig. De actiescenes waren overtuigend en vooral de scenes waarin Daredevil en Elektra vechten waren erg stoer. De visuele uitstraling van de film vond ik over het algemeen wel OK, maar sommige sets zagen er wel een beetje ongeïnspireerd uit. Echt storend was dat voor mij niet, want de film heeft een zodanig tempo dat je er eigenlijk nauwelijks op let.

Al met al dus gewoon een goeie comic-verfilming. Ik weet niet waar ik hem zou plaatsen, maar hij zit in ieder geval niet zo ver af van films als Spider-Man of X-men. Het is dus gewoon een aanrader.