PDA

Bekijk de volledige versie : componenten setje voor €1.000



Rutger
24-07-2003, 09:38
Audio goeroe's,

De hobby van DVD begint steeds meer door te schieten naar een zware verslaving. Dit gebeurde al een maand of zes geleden toen we besloten om een 82cm sony breedbeeld te kopen. Dit was al een hele verademing.
Nu is het geluid aan de beurt. Ik zat te kijken voor bestaande setjes zoals de SONY DAV-S888, JVC QP-ES3AL en JVC QP-ES7al.
Het geluid bij films schijnt nog wel aardig te zijn, maar bij gewone cd's en normale tv uitzendingen schijnt het nogal blikkerig te zijn.
Nu heb ik nog helemaal geen verstand van losse componenten en dus daarom mijn vraag.
Wat zijn goede componenten om een set samen te stellen. Ik wil de prijs rond de €1.000 houden en dan op den duur alles een beetje bij updaten.

Heeft iemand goede suggesties.

__________________
thnx Rutger.

mradem
24-07-2003, 10:36
Je zoekt dus een dvd speler, reciever en speakers?

Rutger
24-07-2003, 10:49
Je zoekt dus een dvd speler, reciever en speakers?

eigenlijk wel ja.

InSomNiaC
24-07-2003, 11:10
Het kan wel hoor ;-)
b.v.
bij http://www.h-e.nl : een Tannoy 5.0 speakerset € 479,-
en een Pioneer DV-360 voor € 179,-
bij http://www.budgetwinkel.nl een Pioneer 512 reciever € 264,-
Da's € 922 bij elkaar hou je 78 eurootjes over voor kabels en snoeren.
Dit is slechts een voorbeeld en je zult toch echt zelf moeten gaan luisteren of het geluid ook jouw geluid is.
of kijk eens bij de opruiming bij polectro (http://www.polectro.nl/cms_media/pdf/Adv_sales_parool_wk29.pdf)
links bovenin een goede set voor 998.
Let wel dat het zeer moeilijk is om een set neer te zetten bestaande uit losse componenten die ook nog eens een subwoofer bezit.
En bij een subwoofer moet je echt denken aan frequentie's vanaf 25 Hz, dat is wel een minimalen eis.
De meeste "goedkope" satteliet setjes bezitten een sub die vanaf 45 hz gaat. En dan mis je gewoon een hoop.

Suc6 met je HT-virus.

Jeroen

mradem
24-07-2003, 11:15
Hiervoor wordt €1000 euro wel wat krap. Neem aan dat je gelijk alles wil hebben en kunt afspelen. Ik wel tenminste lol.

kwa prijskwaliteit vind ik Yamaha recievers erg goed. Heb zelf als 1e reciever een yamaha gehad en dat was een prima ding. Kijk eens naar types zoals RX-V 430 of 530 of 630.

Speakers zal je toch uitkomen op een setje. Losse speakers en vooral vloerstaanders zijn gewoonweg te duur.
Tannoy heeft een mooi 5.1 setje.
de kef KHT eithes serie is ook erg mooi. Maar komt al weer wat duurder.
Misschien dat je bij een zaak mooi aan een set kan komen voor een leuke prijs. Zowiezo wordt de prijs anders als je meer spullen koopt.
Neem wel een goede audio zaak waar je advies krijg en kunt luisteren. Geen MM of correct ofzo.

Djklodder
24-07-2003, 13:32
Het beste is normaal gesproken om eerst luidsprekers te zoeken die jij goed vind klinken. Als je die hebt, ga je met dat type speakers een receiver zoeken. Het komt zo vaak voor dat bepaalde speakers en receivers niet met elkaar matchen. Daarom is deze volgorde de beste keus. Vaak kopen mensen ook een receiver die iets duurder is dan de begroting en halen dat geld dan weer af van de besteding voor de speakers. Laatste is natuurlijk wel het belangrijkste van de set moet je niet vergeten. Anders toch meer in stappen doen. Stukje kopen, sparen, kopen......
Suc6

Rutger
24-07-2003, 14:40
Bedankt voor jullie tips en suggesties van receivers, boxen en alles.

De Tannoy boxen heb ik helaas niet kunnen ontdekken, wel JBL SCS 178, is dit wat?
Ook kwam ik de KEF KHT 2005 tegen, maar die hakken wel heel erg in het budget. Dan heb ik al bijna geen geld meer voor de receiver.

Als receivers heb ik de volgende lijst:
Marantz SR4300
Pioneer VSX-D812
Onkyo TX-SR6000E
Yamaha RX-V 730RDS
Yamaha RX-V 630RDS
Pioneer VSX-D712
H/K AVR 1550

Wat zou jullie keuzen zijn en waarom. Ik heb gekeken naar 5.1 en 6.1 ondersteuning en de prijs. Ik heb de aanbevolen Yamaha RX-V 630 als uitgangspunt genomen.

Als (eventuele) dvd speler heb ik gekeken naar
Pioneer DV-360
Sony DVP-NS330
Als criteria heb ik genomen de prijs en MP3 support.

Ik hoop dat jullie suggesties waarop ik moet letten als ik ga luisteren naar diverse settings. Hebben jullie nog suggesties voor muziek en film die ik kan meenemen om het goed te kunnen horen?

Alvast bedankt erg top.

Johan van den D.
24-07-2003, 15:03
Wat zou jullie keuzen zijn en waarom. Ik heb gekeken naar 5.1 en 6.1 ondersteuning en de prijs. Ik heb de aanbevolen Yamaha RX-V 630 als uitgangspunt genomen.

.Hier heb je gelijk al een hele goede receiver aan
Zeker wanneer films het belangrijkste doel is
Voor stereo vind ik m persoonlijk toch wat minder
Maar het is een zeer goede receiver voor een hele leuke prijs
Je heb inmiddels wel de 640 op de markt
Waarom daar niet gelijk een mooie dvd speler van Yamaha bij
Staat zeker mooi als set
http://www.yamaha-hifi.com/

Kijk ook eens naar de 5.1 set van Infinity (al is de prijs wel rond de 700 euro) de Aplha 5 HCS set
http://www.infinity.de/home/

Kom je wellicht iets hoger uit dan je budget maar je heb wel gelijk leuk spul waar je zeker een hele tijd mee vooruit kunt voordat je gaat upgradenhttp://www.smiliez.de/images/2187.gif

MY00
24-07-2003, 15:13
Heb het zelfde probleem.
Heb alleen geen max. budget maar wil het toch leuk houden.
Je kunt kijken voor Canton Movie 25-xl uit Duitsland.
Deze kosten ongeveer €500,- tot €600,-.
Verder kun je ook voor de 501E gaan deze ondersteunt ook 6.1 en levert genoeg vermogen voor satteliet speakers.
Zelf ga ik denk ik voor 600e + sp-500 en canton 25-XL.
Heb ik geluisted agelopen vrijdag bij stassen in tegelen (Venlo) en klonk super. Ik vond zelf beter dan KEF. Maar ja dat is persoonlijk.
Ik denk als je een paar euro's meer uit geeft (+100) dat je echt een leuk systeem kan samen stellen.
Kijk maar eens via www.guenstiger.de naar leuke prijzen in Duitsland.
Verder kun je daar ook complete systemen kopen met het 10 MX setje van Canton en dan ben je zeker voor €1000,- klaar.

Joost v.d. Ham
24-07-2003, 16:16
ik heb laatst de Marantz SR4300 samen met de JBL scs175 speakerset gekocht...voor 700euro.

Ik ben er echt enorm tevreden mee :)

mradem
24-07-2003, 16:55
Bedankt voor jullie tips en suggesties van receivers, boxen en alles.

De Tannoy boxen heb ik helaas niet kunnen ontdekken, wel JBL SCS 178, is dit wat?
Ook kwam ik de KEF KHT 2005 tegen, maar die hakken wel heel erg in het budget. Dan heb ik al bijna geen geld meer voor de receiver.

Als receivers heb ik de volgende lijst:
Marantz SR4300
Pioneer VSX-D812
Onkyo TX-SR6000E
Yamaha RX-V 730RDS
Yamaha RX-V 630RDS
Pioneer VSX-D712
H/K AVR 1550

Wat zou jullie keuzen zijn en waarom. Ik heb gekeken naar 5.1 en 6.1 ondersteuning en de prijs. Ik heb de aanbevolen Yamaha RX-V 630 als uitgangspunt genomen.

Als (eventuele) dvd speler heb ik gekeken naar
Pioneer DV-360
Sony DVP-NS330
Als criteria heb ik genomen de prijs en MP3 support.

Ik hoop dat jullie suggesties waarop ik moet letten als ik ga luisteren naar diverse settings. Hebben jullie nog suggesties voor muziek en film die ik kan meenemen om het goed te kunnen horen?

Alvast bedankt erg top.

De Pioneers zou ik vergeten. maar dat is persoonlijk. De rest zijn topmerken.

Hier kun je de Tannoy speakersset vinden http://www.hobo.nl

Djklodder
24-07-2003, 18:11
Als (eventuele) dvd speler heb ik gekeken naar
Pioneer DV-360
Sony DVP-NS330
Als criteria heb ik genomen de prijs en MP3 support.

Alvast bedankt erg top.

Sony is vaak wat critisch met het lezen van bepaalde normen, zoals bv vcd/svcd of dvd+r/+rw. Verder als merk ok.

Djklodder
24-07-2003, 18:13
De Pioneers zou ik vergeten. maar dat is persoonlijk. De rest zijn topmerken.

Waar baseer je dat op als ik vragen mag? Uit nieuwsgierigheid.

Boullie
24-07-2003, 19:52
Pioneer dvd spelers hebben toch een uitstekend imago? Zowel kwalitatief als qua mogelijkheden.

Je moet natuurlijk een Pioneer dvd speler van 150 euro niet gaan vergelijken met een Marantz of een NAD die een veelvoud hiervan kost.

Qua receivers heb ik enkel met Pioneer ervaring, hoewel ik er tevreden mee ben kan ik dus niet zeggen of ze beter of slechter zijn dan andere merken.

Rutger
24-07-2003, 20:07
Op dit moment heb ik de voorlopige keuze gemaakt voor de
Marantz SR4300
Als boxen wil ik de KEF KHT 2005.
Nu nog een zaak vinden waar ik deze kan testen en waar ik het setje mag meenemen voor rond de € 1000,-

Is de Marantz gebruiksvriendelijk. Wat ik alleen niet snap is dat er staat die de Marantz zes boxen ondersteund, maar bij een 6.1 configuratie heb ik er toch zeven nodig of wordt de subwoofer niet als box gezien?

tan1415
24-07-2003, 20:08
Rutger wacht niet telang...uitverkoop is bijna afgelopen. €1000 is wel erg krap.
Je kan twee dingen:
In stappen shoppen....dus eerst versterker en speakers met een cheap dvdspeler(€70).
Of budget verhogen.

Voor rond de €1000,- kan je denken aan:
De maranzt 4300. Een 6.1 versterker voor slechts €299.-
Dan kan je een leuke speaker set erbij kopen: topmerken als Tannoy,Mission,MordauntShort,KEF hebben als je zoekt hele leuke speakersets.
Je kan een cheap dvdspeler kopen voor €70,- en later upgraden.
Of als je nog oude speakers heb staan, kan je ze in je HT als rears of center grbruiken.

mradem
24-07-2003, 20:18
De pioneer dvd spelers zijn prima. Heb zelfs op het moment nog een 545.

Maar de reciever vind ik enkelt de 2011 top en de rest niet vergeleken met andere van die prijs/kwaliteit.
Pioneer wordt te commercieel. Is ook een reden waarom sommige hifi zaken stoppen met pioneer.

Rutger
24-07-2003, 20:27
Rutger wacht niet telang...uitverkoop is bijna

Voor rond de €1000,- kan je denken aan:
De maranzt 4300. Een 6.1 versterker voor slechts €299.-


Voor deze prijs heb ik ze zeker niet gezien. De Marantz SR4300 die ik heb gezien koste € 550, dan heb ik nog 450 voor de KEFH boxen, nou dat gaat niet lukken, maar misschien valt er een deal te maken dat ik niet al te ver erboven uit kom.

Dus mocht er iemand een goed adres weten, ik hoor het graag.

Joost v.d. Ham
25-07-2003, 14:39
Rutger wacht niet telang...uitverkoop is bijna

Voor rond de €1000,- kan je denken aan:
De maranzt 4300. Een 6.1 versterker voor slechts €299.-


Voor deze prijs heb ik ze zeker niet gezien. De Marantz SR4300 die ik heb gezien koste € 550, dan heb ik nog 450 voor de KEFH boxen, nou dat gaat niet lukken, maar misschien valt er een deal te maken dat ik niet al te ver erboven uit kom.

Dus mocht er iemand een goed adres weten, ik hoor het graag.

bij Staffhorst Utrecht is de Marantz SR4300 voor 299,- te krijgen

bij ww.stassen.nl (dacht ik) voor 270!

Rutger
26-07-2003, 16:37
Rutger wacht niet telang...uitverkoop is bijna

Voor rond de €1000,- kan je denken aan:
De maranzt 4300. Een 6.1 versterker voor slechts €299.-


Voor deze prijs heb ik ze zeker niet gezien. De Marantz SR4300 die ik heb gezien koste € 550, dan heb ik nog 450 voor de KEFH boxen, nou dat gaat niet lukken, maar misschien valt er een deal te maken dat ik niet al te ver erboven uit kom.

Dus mocht er iemand een goed adres weten, ik hoor het graag.

bij Staffhorst Utrecht is de Marantz SR4300 voor 299,- te krijgen

bij ww.stassen.nl (dacht ik) voor 270!

Bedankt.

Ik was vandaag even bij RAF in A'dam en daar stond de Marantz voor €299,-. Alleen mijn oog was nu gevallen op de Onkyo TX-SR6000E, deze gaat er alleen uit. ze hadden hem ook niet meer in het zilver, behalve een showroom model zonder doos. Ik wacht wel even tot eind volgende maand dan kan ik alles pas kopen en dan kijk ik wel wat er allemaal mogelijk is. Misschien dat ik alleen de JBL boxen alvast haal, omdat mijn vriendin en ik die beide mooi vonden. En dat is wel belangrijk. Later wil ik dan de front speakers verbeteren en bla bla bla. Wel wil ik alvst een goede receiver hebben, zodat deze niet al te snel hoeft worden geupdate. Minimaal een 6.1 systeem, maar liever nog ondersteuning voor 7.1 systeem. Dus de story wordt volgende maand weer opgepakt.

Ze hadden nog wel genoeg Pioneer VSX-D812 te koop. De prijs weet ik niet meer precies. Maar ik wacht nog even tot eind augustus.

Joost v.d. Ham
28-07-2003, 19:26
Rutger wacht niet telang...uitverkoop is bijna

Voor rond de €1000,- kan je denken aan:
De maranzt 4300. Een 6.1 versterker voor slechts €299.-


Voor deze prijs heb ik ze zeker niet gezien. De Marantz SR4300 die ik heb gezien koste € 550, dan heb ik nog 450 voor de KEFH boxen, nou dat gaat niet lukken, maar misschien valt er een deal te maken dat ik niet al te ver erboven uit kom.

Dus mocht er iemand een goed adres weten, ik hoor het graag.

bij Staffhorst Utrecht is de Marantz SR4300 voor 299,- te krijgen

bij ww.stassen.nl (dacht ik) voor 270!

Bedankt.

Ik was vandaag even bij RAF in A'dam en daar stond de Marantz voor €299,-. Alleen mijn oog was nu gevallen op de Onkyo TX-SR6000E, deze gaat er alleen uit. ze hadden hem ook niet meer in het zilver, behalve een showroom model zonder doos. Ik wacht wel even tot eind volgende maand dan kan ik alles pas kopen en dan kijk ik wel wat er allemaal mogelijk is. Misschien dat ik alleen de JBL boxen alvast haal, omdat mijn vriendin en ik die beide mooi vonden. En dat is wel belangrijk. Later wil ik dan de front speakers verbeteren en bla bla bla. Wel wil ik alvst een goede receiver hebben, zodat deze niet al te snel hoeft worden geupdate. Minimaal een 6.1 systeem, maar liever nog ondersteuning voor 7.1 systeem. Dus de story wordt volgende maand weer opgepakt.

Ze hadden nog wel genoeg Pioneer VSX-D812 te koop. De prijs weet ik niet meer precies. Maar ik wacht nog even tot eind augustus.

waarom de Onkyo boven de Marantz als ik vragen mag..?
Ik heb een aantal weken geleden voor dezelfde keus gestaan en ik vond het verschil zo minimaal dat ik liever die 100E in mn zak hield.
Ik heb ook de JBL scs178, die wilde je ook gaan kopen..?

basset
29-07-2003, 10:01
De pioneer dvd spelers zijn prima. Heb zelfs op het moment nog een 545.

Maar de reciever vind ik enkelt de 2011 top en de rest niet vergeleken met andere van die prijs/kwaliteit.
Pioneer wordt te commercieel. Is ook een reden waarom sommige hifi zaken stoppen met pioneer.

:? Pioneer te commercieel? Hoe kun je nou te commercieel zijn als bedrijf? :roll:

Al deze bedrijven zijn commercieel, alleen het ene bedrijf richt zich ook op een betaalbare markt, wat dus ook de meer "exclusieve" merken tegenwoordig doen. Pioneer heeft hele goede versterkers en gewoon goede versterkers, dit uit zich ook in de prijs.

Duurzaamheid is een ding wat bij pioneer wel snor zit.

Johan van den D.
29-07-2003, 15:44
De pioneer dvd spelers zijn prima. Heb zelfs op het moment nog een 545.

Maar de reciever vind ik enkelt de 2011 top en de rest niet vergeleken met andere van die prijs/kwaliteit.
Pioneer wordt te commercieel. Is ook een reden waarom sommige hifi zaken stoppen met pioneer.

:? Pioneer te commercieel? Hoe kun je nou te commercieel zijn als bedrijf? :roll:

.En Pioneer is altijd al een "commercieel" merk gewees als je het toch al zo wilt noemen
Maar ik vind Pioneer over het algemeen zeker geen slecht merk, helemaal niet :D

basset
01-08-2003, 13:10
Ik was vandaag bij Polectro en daar heb ik een Mordaunt-Short 905C center voor 89 euro gekocht. Datzelfde betaal je bij correct geloof ik voor de 902 gewone speakers. Dan hou je nog 550euro over om er een versterker en dvd-speler bij te kopen van bijv Marantz de instapper of Harman kardon. (voor 350 euro kun je al de 1500 vinden geloof ik en de dvd21 was 199 euro) Zit je aan de 1000 euro voor een leuke set.

Rutger
01-08-2003, 13:30
Rutger wacht niet telang...uitverkoop is bijna

Voor rond de €1000,- kan je denken aan:
De maranzt 4300. Een 6.1 versterker voor slechts €299.-


Voor deze prijs heb ik ze zeker niet gezien. De Marantz SR4300 die ik heb gezien koste € 550, dan heb ik nog 450 voor de KEFH boxen, nou dat gaat niet lukken, maar misschien valt er een deal te maken dat ik niet al te ver erboven uit kom.

Dus mocht er iemand een goed adres weten, ik hoor het graag.

bij Staffhorst Utrecht is de Marantz SR4300 voor 299,- te krijgen

bij ww.stassen.nl (dacht ik) voor 270!

Bedankt.

Ik was vandaag even bij RAF in A'dam en daar stond de Marantz voor €299,-. Alleen mijn oog was nu gevallen op de Onkyo TX-SR6000E, deze gaat er alleen uit. ze hadden hem ook niet meer in het zilver, behalve een showroom model zonder doos. Ik wacht wel even tot eind volgende maand dan kan ik alles pas kopen en dan kijk ik wel wat er allemaal mogelijk is. Misschien dat ik alleen de JBL boxen alvast haal, omdat mijn vriendin en ik die beide mooi vonden. En dat is wel belangrijk. Later wil ik dan de front speakers verbeteren en bla bla bla. Wel wil ik alvst een goede receiver hebben, zodat deze niet al te snel hoeft worden geupdate. Minimaal een 6.1 systeem, maar liever nog ondersteuning voor 7.1 systeem. Dus de story wordt volgende maand weer opgepakt.

Ze hadden nog wel genoeg Pioneer VSX-D812 te koop. De prijs weet ik niet meer precies. Maar ik wacht nog even tot eind augustus.

waarom de Onkyo boven de Marantz als ik vragen mag..?
Ik heb een aantal weken geleden voor dezelfde keus gestaan en ik vond het verschil zo minimaal dat ik liever die 100E in mn zak hield.
Ik heb ook de JBL scs178, die wilde je ook gaan kopen..?

De Marantz had minder vermogen. Wanneer ik deze zou kopen kan ik geen krachtige frontspeakers kopen, omdat deze dan zwaarder zijn dan de receiver en dit zou weer vervorming veroorzaken heb ik begrepen op dit forum. Bij RAF heb ik het er ook nog over gehad, en daar vertelde ze me dat ik ook beter de Onkyo of een Denon kon nemen. Deze schijnen kwalitatief beter te zijn dan de Marantz wat eigenlijk een uitgebouwde philips schijnt te zijn. Dus vandaar. Die boxen wil ik inderdaad kopen. Maar ik wil al vrij snel de fronts vervangen door staande boxen.

Rutger
01-08-2003, 13:35
Ik was vandaag bij Polectro en daar heb ik een Mordaunt-Short 905C center voor 89 euro gekocht. Datzelfde betaal je bij correct geloof ik voor de 902 gewone speakers. Dan hou je nog 550euro over om er een versterker en dvd-speler bij te kopen van bijv Marantz de instapper of Harman kardon. (voor 350 euro kun je al de 1500 vinden geloof ik en de dvd21 was 199 euro) Zit je aan de 1000 euro voor een leuke set.

De Harman Kardon vondt ik de minste van mijn lijstje. De keuze viel in eerste instantie op de Marantz, maar heb ik later omgezet naar de Onkyo. Daarbij wil ik JBL boxen of de KEFH boxen, maar de JBL zijn wat betaalbaarder en kan je ook makkelijker andere boxen bij vinden. De dvd-speler vervang ik wat later. Eerst wil ik het surround voor elkaar hebben, daarna gaan we weer een stap verder.

mradem
01-08-2003, 13:46
Ik was vandaag bij Polectro en daar heb ik een Mordaunt-Short 905C center voor 89 euro gekocht. Datzelfde betaal je bij correct geloof ik voor de 902 gewone speakers. Dan hou je nog 550euro over om er een versterker en dvd-speler bij te kopen van bijv Marantz de instapper of Harman kardon. (voor 350 euro kun je al de 1500 vinden geloof ik en de dvd21 was 199 euro) Zit je aan de 1000 euro voor een leuke set.

De Harman Kardon vondt ik de minste van mijn lijstje. De keuze viel in eerste instantie op de Marantz, maar heb ik later omgezet naar de Onkyo. Daarbij wil ik JBL boxen of de KEFH boxen, maar de JBL zijn wat betaalbaarder en kan je ook makkelijker andere boxen bij vinden. De dvd-speler vervang ik wat later. Eerst wil ik het surround voor elkaar hebben, daarna gaan we weer een stap verder.

Dat is vaak de methode hoe je het moet doen. Het is een hoop geld als je alles in 1 keer nieuw aanschaft. Je moet een beetje de mazzel hebben dat je in een wat gunstigere situatie zit waardoor je alles kan kopen.

Djklodder
04-08-2003, 15:23
Kun je niet beter eerst kijken (eigenlijk luisteren) wat voor speakers je wilt en daarop je keuze bepalen wat voor merk receiver je koopt? Normaal de beste manier. Niet alle speakers matchen met alle receivers.
Dat Maranz een soort veredelde philips is vind ik grote onzin. Zullen vast Phlips onderdelen inzitten, maar waar niet. Geloof niet alles wat ze bij Raf zeggen. Ze verkopen daar graag de producten met de grootste winstmarge. Het gaat ze vaak niet om de kwaliteit voor de klant. Uitzonderingen daar gelaten.

NicK Portier
04-08-2003, 17:44
Ben het er niet helemaal mee eens om eerst de speakers en dan pas de versterker/te gaan kopen... Ik denk dat je dan beter gelijk de combo's kan gaan beluisteren. Als je eerst voor een bep. versterker gaat dan kan t idd zijn dat je bep. speakers dan afvallen...maar dat is andersom ook misschien t geval. Ik denk dat de speakers niet het belangrijkste van de set is. Ik denk dat de hele combinatie het belangrijkst is.

Johan van den D.
04-08-2003, 19:45
Ik denk dat de speakers niet het belangrijkste van de set is. Ik denk dat de hele combinatie het belangrijkst is.Het is zeer zeker de combinatie van alles wat het belangrijkste is maar........de speakers leveren wel de grootste bijdragen aan het geheel
Daarmee staan ze toch wel bovenaan het lijstje van belangrijke dingen
http://www.smiliez.de/images/1579.gif

Djklodder
06-08-2003, 11:21
Het is zeer zeker de combinatie van alles wat het belangrijkste is maar........de speakers leveren wel de grootste bijdragen aan het geheel
Daarmee staan ze toch wel bovenaan het lijstje van belangrijke dingen
http://www.smiliez.de/images/1579.gif

En daarom is het meestal raadzaam om eerst voor speakers te gaan en dan pas te kijken naar een receiver (of liever luisteren) met die speakers. De combinatie maakt het inderdaad, maar met een vreselijk goede receiver en niet matchende speakers klinkt het nog steeds niet..

Oudgebruiker3
06-08-2003, 22:33
Als je alles wil upgraden zou ik geen all-in-one setje nemen, maar voor de losse componenten gaan. In dat geval is het raadzaam om zoveel mogelijk aan één component te besteden, omdat het erg zonde is om eerst een aantal goedkope componenten te kopen, en ze vervolgens stukje bij beetje te vervangen.
't Is, naar mijn mening, verstandiger om flink wat geld aan een degelijke receiver te besteden, zodat-ie een groot aantal jaren meegaat... 't zelfde geld dan ook voor de DVD-speler en de speakers.

Rutger
06-08-2003, 23:27
Als je alles wil upgraden zou ik geen all-in-one setje nemen, maar voor de losse componenten gaan. In dat geval is het raadzaam om zoveel mogelijk aan één component te besteden, omdat het erg zonde is om eerst een aantal goedkope componenten te kopen, en ze vervolgens stukje bij beetje te vervangen.
't Is, naar mijn mening, verstandiger om flink wat geld aan een degelijke receiver te besteden, zodat-ie een groot aantal jaren meegaat... 't zelfde geld dan ook voor de DVD-speler en de speakers.

Mijn plan is eigenlijk om eerst een goede receiver te kopen ,met het liefst ondersteuning voor 7 boxen, maar i.i.g. 6. Dan ben ik met de receiver voorlopig klaar. Dan wil ik beginnen met wat kleinere boxen waarvan de de achterspeakers zeker moet blijven en dan de fron speakers vervangen. En de DVD-Speler ook vervangen op een gegeven moment, maar dat heeft het minste prio......op dit moment.

JCL
07-08-2003, 06:49
Nog even ovder de SR4300, die is bij polectra i.c.m. een DV4100 DVD speler en een JBL LX speaker setje, maar €998. Je hebt dan geen sub maar die kun je er dan later nog bij kopen!

Rutger
07-08-2003, 07:05
Nog even ovder de SR4300, die is bij polectra i.c.m. een DV4100 DVD speler en een JBL LX speaker setje, maar €998. Je hebt dan geen sub maar die kun je er dan later nog bij kopen!

Waar zit polectra?

JCL
07-08-2003, 08:14
Nog even ovder de SR4300, die is bij polectra i.c.m. een DV4100 DVD speler en een JBL LX speaker setje, maar €998. Je hebt dan geen sub maar die kun je er dan later nog bij kopen!

Waar zit polectra?

Geen idee eigelijk, ik kwam de link hier boven tegen...... Maar als je naar hun website gaan http://www.polectro.nl en dan bij contact kijkt staan daar alleen maar Amsterdam adressen.

BrokenTable
07-08-2003, 08:36
Nog even ovder de SR4300, die is bij polectra i.c.m. een DV4100 DVD speler en een JBL LX speaker setje, maar €998. Je hebt dan geen sub maar die kun je er dan later nog bij kopen!

Waar zit polectra?

Uit 1 van de eerste antwoorden in deze tread:

http://www.polectro.nl/

rveldhuizen
07-08-2003, 08:37
polectro zit in Amsterdam (Buitenveldert), zie http://www.polectro.nl/

Rutger
07-08-2003, 08:49
Ja ik zat te knoeien, had het adres al eerder gezien in een antwoord inderdaad. Maar las er wat overheen dus dacht dat er polectrA stond.
Maar goed alles is nu weer redelijk op een rijtje.

Eerdaags maar even een kijkje nemen, is niet zo ver hier vandaag, dus dat komt goed. Ziet er wel mooi uit, vanaf de paar foto's en ze hebben een paar mooie aanbiedingen.