PDA

Bekijk de volledige versie : Nemesis - star trek X



armanio
24-07-2003, 22:11
Nu Paramount deze zomer Nemesis uitbrengt, zit ik toch wel even verveeld met volgende bedenking: alle films worden opnieuw uitgebracht als special editions in een dubbeldisc uitvoering, en nu lees ik op dvd-home dat deze film "in een luxe verpakking wordt uitgebracht geheel in de stijl van alle star-trek uitgaven"; betekent dit dan dat deze versie past bij de vanilla-versies of de nieuwe special editions ? Indien we hier inderdaad de "gewone" versie krijgen voorgeschoteld, want het gaat om een single disc-uitgave (maar dan wel met drie uur aan extra's), zal er dan ook nog een dubbel-disc versie opduiken binnen enkele jaren zodat we weer eens kunnen dubbelkopen ?
Paramount hangt het weer eens deftig uit met hun dubbelzinnige press-releases, en wij zijn er weer's de dupe van... :evil:

edewolf
24-07-2003, 22:25
Het blijft altijd vervelend met die extra uitgaves die pas na een 1/2 jaar uitkomen enzo. Bij Lord of the Rings word het tenminste nog van tevoren vermeld maar heel veel goede discs loop je vaak mis of je gooit de oude gelijk in de weer in de verkoop (alsof die dan nog wat waard is). Wat ik doe en dat wil nog wel eens werken (maar vaak ook niet) is eerst kijken op bijvoorbeeld www.imdb.com om te zien of er iets van bekent is. Ook zie je vaak een eerste uitgave in DD uitkomen terwijl er ook een DTS biosversie van is en dan wacht ik met kopen. Soms zie je dan inderdaad na een paar maanden een luxere uitvoering waar ook DTS op te vinden is.

starbuck
26-07-2003, 10:27
Paramount hangt het weer eens deftig uit met hun dubbelzinnige press-releases, en wij zijn er weer's de dupe van... :evil:

Niks aan de hand, zowel Boll als Free spreken van een dubbel dvd, dat moet ook haast wel met 3 uur extra's.

Ludo Keeris
26-07-2003, 18:07
Het is inderdaad een 2DVD die in hetzelfde rijtje komt als de voorgaande Special Editions.

Oakey
27-07-2003, 14:15
Het is inderdaad een 2DVD die in hetzelfde rijtje komt als de voorgaande Special Editions.

Er is ook een 1-disc versie, die ziet er hetzelfde uit als de gewone Star Trek releases.

Salamander
30-07-2003, 09:19
Komen die SE's van de oude films allemaal tegelijk uit, of 1v1?

En telt trouwens de director's cut (2disc) van de eerste ST-film mee als SE, of komt daar ook nog een nieuwe versie van?
Dat is tnt nl nog de enige ST die ik heb, maar ik was wel van plan de andere ook aan te schaffen (en dan wacht ik natuurlijk mooi op de 2DVD-SE's!) :D

John Steed
30-07-2003, 09:29
Ik geloof dat er na Nemesis een box uitkomt met alle 10 de films

Salamander
30-07-2003, 09:52
Oei... is misschien nog wel beter! 8) Hoe kom je aan deze info?
Zal wel een ernstig dure grap worden, niet?
Bedoel je trouwens alle 10 SE's, of dan weer de gewone edities?

Kermit
30-07-2003, 13:36
Zo te zien 50-50:

1-4 en 10 special, rest normaal, beetje raar...

Meer @ http://www.whsmith.co.uk/whs/go.asp?isbn=PHE8371&DB=622

Jaded
30-07-2003, 13:48
Hmmm hoeveel dvd's bevat deze box dan, 15??
Want de special editions zijn er elk 2.
Tenzij ze de extra disc er niet bijnemen. Als dat het geval is hou ik het wel bij mijn afzonderlijke special editions.

Salamander
30-07-2003, 13:54
Lijkt er inderdaad op (1-4 SE, rest normaal), dat slaat natuurlijk nergens op...
Wel mooi doosje trouwens 8) Maar of dat nou voldoende is voor 85 quid?
Volgens mij hebben ze er ook maar 1 boekje ('16 page booklet') bij zitten voor de hele box (hij ziet er ook wat plat uit voor 10 doosjes naast elkaar). Beetje jammer!

armanio
30-07-2003, 16:43
Wat betreft Nemesis heb ik toch serieus mijn twijfels over het feit dat het om een dubbeldisc-versie gaat.
In de VS wordt nergens met een woord gerept over twee discs en ook in Engeland is slechts één enkele versie beschikbaar.
Daarbovenop staat er in hun advertenties dat de supplementen niet drie uur maar één uur duren.
Het zou de eerste keer zijn dat Paramount ons het genoegen zou verschaffen méér aan te bieden dan in de VS of GB.
Maar hoop doet leven...

armanio
30-07-2003, 21:34
Et voilà, zoals ik al vreesde,geen dubbeldisc; hier volgen de specificaties:

-regiecommentaar van Stuart Baird
-featurettes regie (6'37)
-draaiboek en verhaal (16'00)
-aktie-scènes (8'49)
-making-of (10'32)
-6 deleted scenes (19'00)
-gallerij (foto's?)
Alles samen 60 minuten aan extra's (natuurlijk beter dan niks) maar als je weet dat er nu al continu geruchten de ronde gaan over de director's cut (de originele montage had een lengte van bijna 180 min, teruggebracht naar 116 min), dan blijf je toch op je honger zitten...
Bovendien was er ook een rolletje weggelegd voor Will Wheaton (Wesley Crusher) in het begin van de film; heel deze sequens is weggeknipt. Blijft dus nog 45 min aan materiaal dat we niet te zien krijgen....

John Steed
31-07-2003, 07:59
Godzijdank geen Wesley Crusher. Wat een irritante wijsneus.

starbuck
31-07-2003, 09:19
Et voilà, zoals ik al vreesde,geen dubbeldisc; hier volgen de specificaties:

-regiecommentaar van Stuart Baird
-featurettes regie (6'37)
-draaiboek en verhaal (16'00)
-aktie-scènes (8'49)
-making-of (10'32)
-6 deleted scenes (19'00)
-gallerij (foto's?)
Alles samen 60 minuten aan extra's ..

wel als je de commentaar track meerekend in tijd zit je al gauw aan de drie uur een extra's.

chimera01
31-07-2003, 10:34
Dus gewoon een jaartje wachten op de SE, bedankt voor de info.

Ohjajoh!?
20-08-2003, 10:48
Et voilà, zoals ik al vreesde,geen dubbeldisc;

Dus wel! gewoon een 2-disc uitgave, enigste onzekerheid is de verpakking, volgens mee niet in de trent van de special editions :?
Morgen maar is effe kijken.

Leon van Stijn
20-08-2003, 11:39
De versie van Play.com is wel een 1-disc versie! Heeft overigens wel een (mooie) sleeve eromheen, dus lijkt wel op de SE's die reeds zijn uitgebracht.

Ohjajoh!?
21-08-2003, 08:45
Et voilà, zoals ik al vreesde,geen dubbeldisc;

Dus wel! gewoon een 2-disc uitgave, enigste onzekerheid is de verpakking, volgens mee niet in de trent van de special editions :?
Morgen maar is effe kijken.

Net gehaald voor 18,99 euro bij MM R'dam met gelukkig een mooie groene hoes eromheen :!:

Swanski
21-08-2003, 23:36
Et voilà, zoals ik al vreesde,geen dubbeldisc;

Dus wel! gewoon een 2-disc uitgave, enigste onzekerheid is de verpakking, volgens mee niet in de trent van de special editions :?
Morgen maar is effe kijken.

Net gehaald voor 18,99 euro bij MM R'dam met gelukkig een mooie groene hoes eromheen :!:

EN :?: ...> ik neem aan dat het een 1-disc is toch???


Het is dus zo dat er voorlopig geen 2-disc S.E. komt van Nemesis????