PDA

Bekijk de volledige versie : Subtitles English closed Captioning??



Wim S.
25-07-2003, 19:11
Wat houdt dit in en hoe krijg je deze subs aan de praat??

Was reservoir dogs regio 1 aan het kijken maar heb 'm weer uitgedrukt omdat sommige acteurs zo snel praten dat ik het niet meer volgen kon,met eng.subs zou het wel makkelijker zijn,neem ik aan...

Nathan Strik
25-07-2003, 19:38
Closed Captions zijn alleen met een speciale decoder te bekijken.

Closed Captioning is een subtitle-formaat waarbij subs meegestuurd kunnen worden in een video-signaal. Op DVD wordt deze techniek niet zoveel meer gebruikt, maar vooral in Regio 1, waar de Closed Caption techniek wat meer ingeburgerd is, kom je het nog wel eens tegen dus.

Wim S.
25-07-2003, 21:50
Dus toch maar zonder subs kijken :? ,de NL versie is ook geen alternatief aangezien deze 2.0 is.

technocat
25-07-2003, 22:13
helemaal legaal is het vast niet maar kijk eens op www.ondertitels.nl. Je kunt daar ondertitel tracks downloaden, uiteraard bedoelt voor dvd-rips, maar met een dvd R1 werkt het vast ook.
Ik gebruik verder BSplayer om de ondertitels en dvd synchroon af te spelen.

John
25-07-2003, 23:08
helemaal legaal is het vast niet maar kijk eens op www.ondertitels.nl. Je kunt daar ondertitel tracks downloaden, uiteraard bedoelt voor dvd-rips, maar met een dvd R1 werkt het vast ook.
Ik gebruik verder BSplayer om de ondertitels en dvd synchroon af te spelen.

makkelijk met een stand-alone DVD speler en de originele dvd.... :roll: :roll:

Wim S.
26-07-2003, 11:08
Ik heb ook een dvdspeler in m'n cpu heb alleen bsplayer al geprobeerd maar werkt niet met dvd.

Zelf gebruik ik om dvd's af te spelen asusdvd xp maar daar kan je dan niet de subs bij toevoegen volgens mij?

Pat
26-07-2003, 11:18
Closed Captions zijn alleen met een speciale decoder te bekijken.
Closed Captioning is een subtitle-formaat waarbij subs meegestuurd kunnen worden in een video-signaal.
Als een DVD ondertitels heeft voor doven en slechthorenden, bevat hij dan closed captions ? Of niet noodzakelijk ?

Nathan Strik
26-07-2003, 11:50
Als een DVD ondertitels heeft voor doven en slechthorenden, bevat hij dan closed captions ? Of niet noodzakelijk ?
Niet noodzakelijk nee. Als er staat: "English subtitles for the hard of hearing", dan is het meestal (en ik zeg: meestal!) een gewone subtitle track die op elke DVD-speler te bekijken is.
Als er staat "Closed-Captions" is het 9 van de 10 keer een CC-signaal. Maar helaas worden beide termen nog wel eens door elkaar gebruikt.

DVD´s met Closed-Captions hebben wel meestal op de achterkant een CC-symbool staan. Maar meestal heb je daar natuurlijk niets aan als je online besteld. ;)

Pat
26-07-2003, 11:53
Hartelijk dank voor de keurige uitleg, Nathan !

jokey
26-07-2003, 12:05
Zijn er dvd-spelers die "Closed Captions" ondertiteling wel kunnen afspelen, en zo ja, welke??

kruspe
28-07-2003, 04:10
Zijn er dvd-spelers die "Closed Captions" ondertiteling wel kunnen afspelen, en zo ja, welke??

zover ik weet moet je tv voorzien zijn van een CC decoder....dacht ik

Louis Bouduin
28-07-2003, 15:07
Zijn er dvd-spelers die "Closed Captions" ondertiteling wel kunnen afspelen, en zo ja, welke??

zover ik weet moet je tv voorzien zijn van een CC decoder....dacht ik

Ja, je tv kan ermee voorzien zijn. In Amerika is het zo goed als verplicht om ondertitels voor doven en slechthorenden mee te sturen. Maar omdat die nogal storend werken voor andere kijkers, heb je dus die tv's met een decoder.
Maar je kunt natuurlijk ook een aparte, losse decoder kopen. Die waren ten tijde van de laserdisc redelijk populair en gingen in prijs van zo'n 70 tot 250 euro. Nu zijn ze iets moeilijker te vinden. Maar onlangs heb ik nog eentje zien staan in een tweedehands winkel in Rijsel voor 35 euro.

lexie
29-07-2003, 12:21
Ik bestel al heel lang dvd's die vaak enkel cc hebben. Ik heb hier ook nooit problemen mee gehad, kon/kan ze altijd zien.

Eerlijk gezegd wist ik niet dat dit bizonder was, ik zal vanavond es checken wat voor tv ik precies heb, dvd is gewoon een goedkoop prul btw.

Nathan Strik
29-07-2003, 12:28
Ik bestel al heel lang dvd's die vaak enkel cc hebben. Ik heb hier ook nooit problemen mee gehad, kon/kan ze altijd zien.
Het kan zijn dat die titels naast CC´s ook gewone subs hebben, dus let op met dit soort uitspraken. ;)

Wim S.
29-07-2003, 12:31
Ik heb een thomson projectie tv 52rw87es iemand enig idee of het hiermee ook mogelijk is?

Kan de manual helaas niet meer vinden :cry:

Louis Bouduin
29-07-2003, 13:47
Ik heb een thomson projectie tv 52rw87es iemand enig idee of het hiermee ook mogelijk is?

Kan de manual helaas niet meer vinden :cry:

De weinige TV's die een CC decoder hebben ingebouwd, hebben meestal ook een apart knopje op de afstandbediening waarop cc staat. En alsof dit nog niet genoeg is bestaat er ook nog eens CC+.
Daarmee wordt automatisch alle gevloek, scheldwoorden, beledigingen en godslasterlijke praat vakkundig weggepoetst.

Nathan Strik
29-07-2003, 13:56
En alsof dit nog niet genoeg is bestaat er ook nog eens CC+.
Daarmee wordt automatisch alle gevloek, scheldwoorden, beledigingen en godslasterlijke praat vakkundig weggepoetst.
Was het dan misschien niet logischer geweest als dat CC- had geheten? ;)

Louis Bouduin
29-07-2003, 14:37
En alsof dit nog niet genoeg is bestaat er ook nog eens CC+.
Daarmee wordt automatisch alle gevloek, scheldwoorden, beledigingen en godslasterlijke praat vakkundig weggepoetst.
Was het dan misschien niet logischer geweest als dat CC- had geheten? ;)

Zeker weten... tenzij je even in overweging neemt dat die min eigenlijk staat voor aftrekken. :lol:

lexie
30-07-2003, 10:07
Hmm ok ik was het eik vergeten maar heb vanochtend nog even snel getest. Heb 2 dvd's genomen waarop de achterkant cc stond. 1 daarvan was de recruit.

Als ik het menu inga zie ik bij settings optie subtitles/captions. Daarin staat kopje captions met engels daaronder subtitles met spanish. Ik kies voor engels en start de film/s.

Ik zie de ondertiteling.

Het vreemde is dat ik beide films net snel op reviews heb gecheckt en bij sommigen staat dat beide films english subs hebben, terwijl dit overigens niet op de hoes staat. Er staat dan ook bij + english closed captions.

Dus als het onmogelijk is dat als je via het menu closed captions kiest, het systeem automatisch de engelse subs oppakt als het merkt dat je captions niet ondersteunt, dan werkt het dus bij mij. Maar idd dat is de vraag.

Nathan Strik
30-07-2003, 10:56
Als ik het menu inga zie ik bij settings optie subtitles/captions. Daarin staat kopje captions met engels daaronder subtitles met spanish. Ik kies voor engels en start de film/s.

Ik zie de ondertiteling.

Dus als het onmogelijk is dat als je via het menu closed captions kiest, het systeem automatisch de engelse subs oppakt als het merkt dat je captions niet ondersteunt, dan werkt het dus bij mij. Maar idd dat is de vraag.
Dat zijn dus gewone subpicture overlays. Alles wat je via het menu instelt is gewoon op iedere DVD-speler te bekijken. De term Close Captioning wordt namelijk ook vaak gebruikt voor gewone subtitles voor doven en slechthorenden.
"Echte" close captions zitten (onzichtbaar) in het videosignaal ingebakken en komen alleen tevoorschijn als je die functie inschakelt op het kastje of op een TV die dit ondersteunt. Dat gaat dus eigenlijk helemaal buiten de DVD-speler om.

lexie
30-07-2003, 13:11
Ok ik neem dat graag aan, maar zo snijden ze enkel zichzelf i/d vingers.

Hier in Europa en volgens de juiste interpretatie van cc (ik neem de jouwe gewoon over) denken veel mensen dat ze subloze/onzichtbarecaps dvd's inslaan, wat 9/10 (in mijn ervaring 10/10) keer dus niet zo is. Het zijn altijd HoH subs.

Ik ga ervanuit dat dit is omdat ze zich enkel op de Amerikaanse markt richten en daar is echt cc of HoH subs geen issue, het speelt zeker altijd wel af.

Nathan Strik
30-07-2003, 14:34
Ik ga ervanuit dat dit is omdat ze zich enkel op de Amerikaanse markt richten en daar is echt cc of HoH subs geen issue, het speelt zeker altijd wel af.
Precies. In Amerika kijkt geen hond met subs, tenzij ze doof of slechthorend zijn, en die hebben wel een CC-reader.

hare
23-11-2004, 18:15
Hmmm, vreemde zaken.

Ik check net op m'n comp met powerdvd en daar is cc dus wel te zien. Op mijn tv duidelijk niet.

Nu wordt er dus gezegd dat je soms die mogelijkheid wel hebt op een tv. Hoe zou je kunnen checken of dit bij mijn tv het geval is?

En zijn er geen dvd spelers die deze decoder gewoon hebben ingebouwd?

Werner
23-11-2004, 23:23
Geen Europese spelers voor zover ik weet. De meeste PC-softwareproggies om dvd's mee af te spelen (Powerdvd, zelfs Windows Media Player!) hebben in hun recentste versie die mogelijkheid wel.

Salaman
24-11-2004, 09:54
Voor mensen die willen testen met CC, de meeste Anchor Bay DVD's hebben ze en dus *geen* andere vorm van subtitels. Van de Dune miniserie, Stargate UE en Reservoir Dogs weet ik het zeker

Gaffaboy
25-11-2004, 09:31
Ik ga ervanuit dat dit is omdat ze zich enkel op de Amerikaanse markt richten en daar is echt cc of HoH subs geen issue, het speelt zeker altijd wel af.
Precies. In Amerika kijkt geen hond met subs, tenzij ze doof of slechthorend zijn, en die hebben wel een CC-reader.

Dat heb je mis. CC wordt heel vaak in cafes enzo aangezet zodat de mensen het toch in een rumoerige omgeving programma's kunnen volgen, als ze dat willen.