PDA

Bekijk de volledige versie : Criterion Collection



Philippe
26-07-2003, 14:41
Zijn de dvd's uit de Criterion Collection enkel R1 of zijn ze allemaal voor ALL zones bestemd? Ik heb al tegenstrijdige verhalen hierover gehoord dus vandaar mijn vraag.

Reinbo
26-07-2003, 14:52
Dat verschilt per titel, sommige zijn r0, andere (de meeste) r1

Philippe
26-07-2003, 15:04
Dat verschilt per titel, sommige zijn r0, andere (de meeste) r1

Ok Reinbo, bedankt voor de info. (y)

Nathan Strik
26-07-2003, 16:27
Mijn enige Criterion bijvoorbeeld (Traffic) is gewoon Regio 1. ;)

En Silence of the Lambs was Regio 0. Ik zeg was, want die is allang out of production.

Philippe
26-07-2003, 16:31
Het verschilt dus duidelijk van film tot film. Thanks Nathan!

sharky
26-07-2003, 17:07
ik heb ook een criterion the rock en die is r2

en er wordt nu 1tje op de veiling aangeboden voor 30 euro terwijl die van mij 15 euro was

hoe kan dat en wat is het verschil?

Harry B.
26-07-2003, 17:09
ik heb ook een criterion the rock en die is r2

en er wordt nu 1tje op de veiling aangeboden voor 30 euro terwijl die van mij 15 euro was

hoe kan dat en wat is het verschil?
Als ie r2 is dan is het geen 'officiele' criterion, die zijn altijd R1 of R0. En goedkoop zijn ze ook niet :cry:

Reinbo
26-07-2003, 17:11
ik heb ook een criterion the rock en die is r2

en er wordt nu 1tje op de veiling aangeboden voor 30 euro terwijl die van mij 15 euro was

hoe kan dat en wat is het verschil?


Dit komt door een deal tussen Disney (Buena Vista) en Criterion
De engelse versie van The Rock heeft de transfer en extra's van de Criterion Collection mogen gebruiken. Officieel geen Criterion, maar wel precies het zelfde.

Eddy
26-07-2003, 17:59
Volgens mij was Dead Ringers wel een regio 2 release van Criterion Collection. Deze heeft zelfs Nederlandse ondertiteling, maar ik hoorde dat de kwaliteit ervan niet zo heel erg geweldig was. En in tegenstelling tot andere CC's was deze behoorlijk goedkoop.

sharky
26-07-2003, 18:25
zijn er nog meer titels in de nep critrion collectie

want als ze toch de zelfde specs hebben scheelt het het aardig in de prijs

Kaplan
26-07-2003, 18:37
De enige regio 1 criterions die ik heb zijn die van
Notorious en the passion of joan of arc
de andere 25 in mijn collectie zijn regiovrij.

Voor andere vragen over criterion kijk bijvoorbeeld op
http://pub125.ezboard.com/bcriterioncollectionforum

Richard B.
26-07-2003, 19:46
zijn er nog meer titels in de nep critrion collectie

want als ze toch de zelfde specs hebben scheelt het het aardig in de prijs

Er is niet echt een 'nep Criterion collectie' maar het pakket extra's van de Amerikaanse uitgaven van de Criterion Collection (wat ik zelf versta onder 'echte' Criterions) worden vaak 'verkocht' aan andere publishers die hun eigen dvd-uitgaven uitbrengen van films die in de VS als Criterion te krijgen is. Dead Ringers is daar een voorbeeld van maar ook bijv. de uitgave van de dvd van The Beastie Boys die je nu in de winkel kunt kopen. Bijzondere aan die twee edities is dat ze, in tegenstelling tot bijna alle andere 'gelicentieerde Criterions' die nu in Europa te krijgen zijn deze ook de naam 'Criterion' op het hoesje hebben staat terwijl ze dus door andere bedrijven worden uitgebracht.

Andere dvd-releases met Criterion-extra's die ik nog ken zijn The Rock (hier al eerder genoemd) en Chasing Amy (de UK-editie dan: de NL-editie is 'bare-bones').

Kaplan
26-07-2003, 22:40
Ik heb John Mulvaney van de Criterion Collection ( Je kunt John Mulvaney vragen wat je wilt op de site van Criterion) wel eens gevraagd of ze ooit nog eens in Europa gaan uitgeven waarop hij antwoorde.

The Criterion Collection is legally entitled to sell the majority of
its titles in the U.S. and Canada only. Therefore, we cannot
distribute product overseas.

Reinbo
27-07-2003, 15:25
Volgens mij was Dead Ringers wel een regio 2 release van Criterion Collection. Deze heeft zelfs Nederlandse ondertiteling, maar ik hoorde dat de kwaliteit ervan niet zo heel erg geweldig was. En in tegenstelling tot andere CC's was deze behoorlijk goedkoop.

De Criterion disc van Dead Ringers is ook niet echt fantastisch. De eerste paar uitgaves van Criterion waaronder Hard Boiled enThe Killer zijn letterboxed en niet anamorf en zijn dus niet zo goed van beeldkwaliteit als de dvd's van tegenwoordig.

Harry B.
27-07-2003, 17:00
Volgens mij was Dead Ringers wel een regio 2 release van Criterion Collection. Deze heeft zelfs Nederlandse ondertiteling, maar ik hoorde dat de kwaliteit ervan niet zo heel erg geweldig was. En in tegenstelling tot andere CC's was deze behoorlijk goedkoop.

De Criterion disc van Dead Ringers is ook niet echt fantastisch. De eerste paar uitgaves van Criterion waaronder Hard Boiled enThe Killer zijn letterboxed en niet anamorf en zijn dus niet zo goed van beeldkwaliteit als de dvd's van tegenwoordig.
Maar de andere uitgaves van Hard Boiled en The Killer waren nog slechter, kun je nagaan :roll:

Eddy
27-07-2003, 17:03
Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van Criterion Collection uitgave van Brazil? Ik weet dat het gaat om een erg uitgebreide 3 disc-box, maar als ik het goed heb, is deze ook letterboxed (dus niet anamorf) op schijf gezet.

Reinbo
27-07-2003, 17:45
Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van Criterion Collection uitgave van Brazil? Ik weet dat het gaat om een erg uitgebreide 3 disc-box, maar als ik het goed heb, is deze ook letterboxed (dus niet anamorf) op schijf gezet.

Klopt, maar ik ken hem niet, dus ik kan je niets over de beeldkwaliteit vertellen, maar de laserdisc (het is dezelfde transfer) is best OK, maar je mist natuurlijk wel de 30% extra scherpte die anamorfe dvd's bieden.

Kaplan
27-07-2003, 17:50
hij is inderdaad niet anamorf, maar het beeld is erg goed. Het geluid zou wel wat beter kunnen. Een gewoon stereo geluid. Al met al is de criterion uitgave gewoon een uitzonderlijke box met veel kijkplezier en informatie.

Er is wel een uitgave met anamorf beeld maar daar zijn weer wat mindere gedeeltes in heb ik ergens gelezen en het gelluid is ook hier stereo.

sharky
02-08-2003, 11:32
heeft armegaddon criterion ook dts want het staat niet vermeld bij div sites

maar dat stond ook niet bij the rock die ik heb maar toen ik ging kijken stond het er wel bij
maar staat ook niet op de hoes

Reinbo
02-08-2003, 11:42
heeft armegaddon criterion ook dts want het staat niet vermeld bij div sites


nee, en hij is ook niet anamorf

-Phoenix-
02-08-2003, 11:45
heeft armegaddon criterion ook dts want het staat niet vermeld bij div sites

maar dat stond ook niet bij the rock die ik heb maar toen ik ging kijken stond het er wel bij
maar staat ook niet op de hoes

Volgens de site van criterion (http://www.criterionco.com/asp/release.asp?id=40&section=feature) bevat armageddon geen DTS track. Wat me verder opvalt is dat het beeld niet anamorf is.