PDA

Bekijk de volledige versie : Belgische films op DVD



Ludo Keeris
26-07-2003, 18:24
Vanavond komt Boerenpsalm weer eens op de BRT. Werkelijk een schoonheid van een film. Nu vraag ik me af waar al die Belgische films uit de jaren 80 en 90 blijven op DVD? Zijn er nou werkelijk zo weinig of zijn ze alleen niet te krijgen in Nederland (of België zelf)?

Films als Boerenpsalm, maar ook Crazy Love, De Witte (van Sichem), Pallieter etc zouden toch wel een DVD-release verdienen. En vast nog een hoop meer.

Patrick Deckard
26-07-2003, 18:34
Vanavond komt Boerenpsalm weer eens op de BRT. Werkelijk een schoonheid van een film. Nu vraag ik me af waar al die Belgische films uit de jaren 80 en 90 blijven op DVD? Zijn er nou werkelijk zo weinig of zijn ze alleen niet te krijgen in Nederland (of België zelf)?

Films als Boerenpsalm, maar ook Crazy Love, De Witte (van Sichem), Pallieter etc zouden toch wel een DVD-release verdienen. En vast nog een hoop meer.

Crazy Love is sinds kort op DVD verkrijgbaar (althans in België)...

Koffie
28-07-2003, 13:10
De enige Belgische film die ik ken is Add fundum (maar dat ias volgens mij meer een Belgisch / Nederlandse productie).
Geen idee of die op DVD te krijgen is, zou 'm iig graag nog een keer zien ;)

tolpol
28-07-2003, 13:14
Volgens het interview met Marc Didden in Humo is die momenteel aan een DVD-uitgave van Brussels by Night aan 't werken.

Philippe
28-07-2003, 18:09
De Alias van Jan Verheyen is ook een Belgische film en al enige tijd op dvd te verkrijgen.

Patrick Deckard
28-07-2003, 18:12
De Alias van Jan Verheyen is ook een Belgische film en al enige tijd op dvd te verkrijgen.

Heb net gelezen dat ie programmeurdirecteur bij VTM is geworden... Nu weten we ook welke "***" we deze winter op tv te zien zullen krijgen...

Lex v/d Moolen
28-07-2003, 18:13
Ik meen gelezen te hebben dat Koko Flanel op DVD komt. :wink:

En Wildschut, al is dat een Belgisch/Hollands co-productie, het speelt zich af in Belgie.

Patrick Deckard
28-07-2003, 18:16
Ik meen gelezen te hebben dat Koko Flanel op DVD komt. :wink:

En Wildschut, al is dat een Belgisch/Hollands co-productie, het speelt zich af in Belgie.

Dé vraag is echter: WAAR BLIJFT "DE VIERDE MAN"??? (Reve woont in België)

Philippe
28-07-2003, 18:18
De Alias van Jan Verheyen is ook een Belgische film en al enige tijd op dvd te verkrijgen.

Heb net gelezen dat ie programmeurdirecteur bij VTM is geworden... Nu weten we ook welke "***" we deze winter op tv te zien zullen krijgen...

Zijn Filmnight Special op vrijdagavond vond ik toch altijd de moeite waard.

Philippe
28-07-2003, 18:22
Het Belgische horrorspektakel Rabid Grannies is ook al een hele tijd uit op dvd. Gedraaid op locatie in Kortrijk.

Lex v/d Moolen
28-07-2003, 18:31
Ik meen gelezen te hebben dat Koko Flanel op DVD komt. :wink:

En Wildschut, al is dat een Belgisch/Hollands co-productie, het speelt zich af in Belgie.

Dé vraag is echter: WAAR BLIJFT "DE VIERDE MAN"??? (Reve woont in België)Die is al uit, echter alleen op R1 meen ik, vreemd genoeg...

Patrick Deckard
28-07-2003, 19:55
De Alias van Jan Verheyen is ook een Belgische film en al enige tijd op dvd te verkrijgen.

Heb net gelezen dat ie programmeurdirecteur bij VTM is geworden... Nu weten we ook welke "***" we deze winter op tv te zien zullen krijgen...

Zijn Filmnight Special op vrijdagavond vond ik toch altijd de moeite waard.

Da's waar: z'n inleidingen waren wel leuk ook... Helaas vertoonden de versies die werden uitgezonden geen respect voor de originele uitvoeringen (geen breedbeeld, geen uncuts, geen director's...)

Philippe
28-07-2003, 21:15
De Alias van Jan Verheyen is ook een Belgische film en al enige tijd op dvd te verkrijgen.

Heb net gelezen dat ie programmeurdirecteur bij VTM is geworden... Nu weten we ook welke "***" we deze winter op tv te zien zullen krijgen...

Zijn Filmnight Special op vrijdagavond vond ik toch altijd de moeite waard.

Da's waar: z'n inleidingen waren wel leuk ook... Helaas vertoonden de versies die werden uitgezonden geen respect voor de originele uitvoeringen (geen breedbeeld, geen uncuts, geen director's...)

Zijn inleidingen waren inderdaad erg leuk. Het al dan niet vertonen van de orginele uitvoeringen is natuurlijk een andere zaak...

Patrick Deckard
28-07-2003, 21:23
De Alias van Jan Verheyen is ook een Belgische film en al enige tijd op dvd te verkrijgen.

Heb net gelezen dat ie programmeurdirecteur bij VTM is geworden... Nu weten we ook welke "***" we deze winter op tv te zien zullen krijgen...

Zijn Filmnight Special op vrijdagavond vond ik toch altijd de moeite waard.

Da's waar: z'n inleidingen waren wel leuk ook... Helaas vertoonden de versies die werden uitgezonden geen respect voor de originele uitvoeringen (geen breedbeeld, geen uncuts, geen director's...)

Zijn inleidingen waren inderdaad erg leuk. Het al dan niet vertonen van de orginele uitvoeringen is natuurlijk een andere zaak...

Ja, maar daar moet hij toch inbreng in hebben gehad. Ik kan me moelijk voorstellen dat hij geen invloed zouden hebben gehad op de keuze van de film en dus ook de uitvoering.

Pat
28-07-2003, 21:52
De enige Belgische film die ik ken is Add fundum (maar dat ias volgens mij meer een Belgisch / Nederlandse productie).
Geen idee of die op DVD te krijgen is
Die is zeker te krijgen. Ik heb 'm al zien staan in de Belgische FRS. Ik wil hem ook wel maar met een vraagprijs van bijna €30 (!) was en is hij me echt te duur.

Werner
28-07-2003, 22:56
Niet lachen hè, maar de Belgische film die ik per sé op DVD zou willen, is... De Fluit Met Zes Smurfen.
Waarom? Eigenlijk maar om één reden: omdat het voor mij de allereerste keer was dat ik een cinema van binnen zag...

Patrick Deckard
29-07-2003, 03:02
Niet lachen hè, maar de Belgische film die ik per sé op DVD zou willen, is... De Fluit Met Zes Smurfen.
Waarom? Eigenlijk maar om één reden: omdat het voor mij de allereerste keer was dat ik een cinema van binnen zag...

Dat zegt me vaag iets... ('t toch geen blue movie, he? :wink: ) Nee serieus, zegt me iets, maar erg vaag...
btw, de eerste film die ik in de bioscoop heb gezien was (denk ik) Robin Hood (de tekenfilm)...

Ludo Keeris
29-07-2003, 22:27
Ik meen gelezen te hebben dat Koko Flanel op DVD komt. :wink:



Koko Flanel? Ik zou liever Hector zien, die is een stuk leuker. Met een mooie Sylvia Millencamp 8)