PDA

Bekijk de volledige versie : Douanekosten in Nederland



Mac Hammer Fan
27-07-2003, 09:14
Graag had ik geweten of de Post in Nederland ook nog extra aanbiedingstaks aanrekent in Nederland, en hoeveel dat is. En misschien ook met hoeveel weken de wachttijd dan verlengd wordt.
In België zijn de VS bestellingen precies zo duur omdat behalve 21% BTW en 3,5% invoerrechten er nog 9 EUR gevraagd wordt "om het pakje te openen en zes weken of langer in het postaal dedouaneringscentrum te laten liggen"
Bedankt bij voorbaat.
:wink:

Ernest Hamstra
27-07-2003, 10:06
Graag had ik geweten of de Post in Nederland ook nog extra aanbiedingstaks aanrekent in Nederland, en hoeveel dat is. En misschien ook met hoeveel weken de wachttijd dan verlengd wordt.
In België zijn de VS bestellingen precies zo duur omdat behalve 21% BTW en 3,5% invoerrechten er nog 9 EUR gevraagd wordt "om het pakje te openen en zes weken of langer in het postaal dedouaneringscentrum te laten liggen"
Bedankt bij voorbaat.
:wink:

Hier (http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm) staat te lezen hoe het in Nederland geregeld is :wink: .

Mac Hammer Fan
27-07-2003, 12:13
Bedankt voor de info.
Het is duidelijk dat de Nederlandse Post veel klantvriendelijker is dan de Belgische.
Niet alleen zijn de douanekosten lager (19% ipv 21%), maar ze vragen ook geen aanbiedingstaks.
Dus betekent dat op een zending van pakweg 23 EUR hooguit 5,5 EUR taks aangerekend wordt ipv van 15 EUR in België...
Bij een zending van 21 EUR is er niets te betalen in Nederland, maar wel 14 EUR in België!
Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Ernest Hamstra
29-07-2003, 11:27
Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Nee, dit klopt wel, wat je schrijft. Ook boven de € 22,= gaat er nog genoeg door, hier bij de douane, trouwens.

Mac Hammer Fan
03-08-2003, 11:27
Kan iemand mij zeggen wie douanekosten moet betalen als een Belg iets koopt in USA en naar een kennis in Nederland stuurt?

Steef
03-08-2003, 13:40
Kan iemand mij zeggen wie douanekosten moet betalen als een Belg iets koopt in USA en naar een kennis in Nederland stuurt?

De ontvanger betaald (...jouw kennis).
De TPG handelt het pakket af als een zending onder rembours, contant de kosten betalen aan de postbode/postkantoor, daarna krijg je het pakket uitgereikt.

De TPG rekent inderdaad geen extra kosten voor inklaren, maar bijvoorbeeld GLS pakketdienst rekent EUR 9,00 extra...

Mac Hammer Fan
12-08-2003, 10:13
Midnight Video maakt DVD-Rs van films waarvan er geen DVD bestaat.
http://www.midnight1.com/
In de Nederlandse douanewetgeving staat dat gekopieerde DVD-Rs het land niet binnenmogen.
In de Verenigde Staten worden die DVD-Rs echter niet als illegaal beschouwd omdat er geen officiële DVD release is. In dit geval zijn deze films "Public Domain".
Heeft iemand van jullie (Nederlanders) al eens aan Midnight Video DVDrs gekocht?
Waren er problemen bij de douane?
TIA