PDA

Bekijk de volledige versie : The Perfect Storm



De Neel
07-11-2001, 10:08
Tijdens het jaarlijks terugkerende fenomeen "vejaardag" ben ik in het gelukkige bezit gekomen van de DVD The Perfect Storm. Gisteravond ging ik er eens lekker voor zitten. Bakkie chips, pilsje erbij en gaan met de bananenboot!

Tot mijn vebazing sloeg mijn dvd speler opeens een heel stuk over (ergens halverwege de film). Ik dacht dat het aan de dvd lag, maar zojuist las ik het verhaal bij de 511.

Nu heb ik een Sony DVP-S 725 D en lijkt het mij dat deze speler het soort beschreven verschijnselen als beschreven bij de Samsung 511 niet mag (kan) hebben.

Mijn vragen:

*) zijn er meer mensen die problemen hebben met de Perfect Storm dvd (please please please)???

*) zijn er meer mensen die problemen hebben met de Sony DVP-S 725 D (heb zelf eerder nog geen problemen gehad; heb 'em nu een half jaar)???

refused
07-11-2001, 11:53
Volgens mij wisselt die dan van layer (of hoe noem je het ook alweer), bij de meeste dvd spelers stat het beeld dan een fractie van een seconde stil. Meestal wordt van layer gewisseld precies tussen 2 scenes in, en dan merk je de overgang niet.

Maar bij TPS is dit niet het geval, hier gebeurt het midden in de film, een beetje slordig dus.

Bij mij (Toshiba SD-210e) is het een fractie van een seconde. Dat hij bij jouw een heel stuk overslaat, kan ik ook niet verklaren....
misschien dvd vies?

Peter,

Maarten
07-11-2001, 23:21
Ik heb The Perfect Storm al een paar keer bekeken op mijn dvd-speler (Sony DVP-S536), maar nog nooit problemen mee gehad...

paul knieriem
07-11-2001, 23:28
Heb Perfect Storm gisteren bij Blokker gehaald voor Hfl,35
en gelijk bekeken(ook op dezelfde Sony Player als jou) maar bij mij geen enkel probleem.

Mark S
08-11-2001, 07:48
Hoeft niet eens per se aan de laagwisseling te liggen.
Zelfs op een nagelnieuwe dvd kan een lullig klein vuiltje of stofje zitten die je speler ff over de zeik helpt. Is me al een paar keer
overkomen.

starbuck
08-11-2001, 19:16
De perfecte film perfect storm draait perfect. 3 keer heb ik deze film met perfect geluid al gedraaid en hem in mijn perfecte dvd speler gestopt en al die 3 keren perfect.

groet Star"perfect"buck

refused
08-11-2001, 19:29
natuurlijk is er niks met die film, het is gewoon een feit dat sommige players iets merkbaarder een overgang weergeven dan een andere

De Neel
08-11-2001, 20:08
Ik dank u allen voor uw reacties.

Zoals bekend kan het beeld "eventjes" stil staan bij de layer wisseling. Echter...deze komt bij de film niet al na (of tijdens) "deel 14". Deze overgang komt pas later en geeft tijdens het afspelen van de dvd geen problemen. Ook bij andere DVD's treed er geen probleem op bij de layer wisseling.

Naar mijn idee lijkt dit op een productie fout. Ik heb de DVD gecleaned en deze dus stofvrij in de speler gelegd. Elke keer weer tijdens dezelfde scene treed het probleem op. Zal wel eens naar de winkel gaan om te kijken of daar hetzelfde gebeurt. Als dat het geval is zal ik wel een andere meekrijgen....

Latur, De Neel