PDA

Bekijk de volledige versie : Filmontknopingen.



FLEPSER
27-07-2003, 15:13
Wat zijn jullie favoriete/beste filmeindes/ontknopingen.
Denk hierbij aan ontroerende eindes, verassende eindes en spectaculaire eindes.

Reinbo
27-07-2003, 15:17
Ace Ventura Pet Detective, ik ben nog nooit zo blij geweest dat een film afgelopen was.

Philippe
27-07-2003, 15:17
Terminator 2 als de T-800 vraagt om hem in de kokende lavamassa te laten zakken aangezien hij zichzelf niet kan vernietigen. Bovendien schitterende achtergrondmuziek van Brad Fiedel.

Jaded
27-07-2003, 15:18
Dancer in the dark.

Ga de film zien als je wil weten waarom ... :)

Rickje
27-07-2003, 15:21
Ik ga mee met Philippe...
Die scene vond ik zelf eigenlijk 1 van de beste die ik tot nu toe ooit heb gezien van beste filmseindes.

daviddekam
27-07-2003, 15:25
Fight Club ("....Aha....dus zo zit het...." :wink: )
The Usual Suspects ("Slim!!" :D )
Memento ("Welk eind??" :wink: )
Se7en ( :shock: )
The Sixth Sense ("Hmmm....." :P )
The Matrix ("Whohoo!!" 8) )
Bichunmoo ("Aaahh...." :cry: )
Braveheart ("Gelukkig" :wink: )
Gladiator ("Aaahh...." :cry: )

En vele andere............. :D

Philippe
27-07-2003, 15:26
Ik ga mee met Philippe...
Die scene vond ik zelf eigenlijk 1 van de beste die ik tot nu toe ooit heb gezien van beste filmseindes.

Inderdaad. T2 is een waanzinnige actieknaller, puur cinematografisch dynamiet. En dan zo'n emotioneel, gevoelig, diepmenselijk einde. Ik krijg rillingen als de T-800 tegen John Connor zegt: "No I know why people cry..."

Amelink
27-07-2003, 15:31
Arnie was toch een T-101 :roll:

Philippe
27-07-2003, 15:46
Arnie was toch een T-101 :roll:

Begin nu ook te twijfelen maar volgens mij was Arnie in T1 model 101 en in T2 model 800. Weet het zelf niet meer precies. Misschien even de hulp van onze eigen Terminator Niels inroepen... Niels??

Reinbo
27-07-2003, 16:01
Ik ga mee met Philippe...
Die scene vond ik zelf eigenlijk 1 van de beste die ik tot nu toe ooit heb gezien van beste filmseindes.

Inderdaad. T2 is een waanzinnige actieknaller, puur cinematografisch dynamiet. En dan zo'n emotioneel, gevoelig, diepmenselijk einde. Ik krijg rillingen als de T-800 tegen John Connor zegt: "No I know why people cry..."

Als je daar al rillingen van krijgt, wordt het dan geen tijd om een keer naar een echt aangrijpende(of verrassende) film te kijken.

Dead Ringers
Dancer in the Dark
Long Good friday (Mijn favoriete einde)
Spider
Bad Timing
The Wicker Man
Spoorloos
King Kong
The Conversation
Man on the Moon
The Cook, the thief, his wife and her Lover
Dr. Strangelove
Das Boot
Once Were Warriors

Philippe
27-07-2003, 16:06
Ik ga mee met Philippe...
Die scene vond ik zelf eigenlijk 1 van de beste die ik tot nu toe ooit heb gezien van beste filmseindes.

Inderdaad. T2 is een waanzinnige actieknaller, puur cinematografisch dynamiet. En dan zo'n emotioneel, gevoelig, diepmenselijk einde. Ik krijg rillingen als de T-800 tegen John Connor zegt: "No I know why people cry..."

Als je daar al rillingen van krijgt, wordt het dan geen tijd om een keer naar een echt aangrijpende(of verrassende) film te kijken.

Dead Ringers
Dancer in the Dark
Long Good friday (Mijn favoriete einde)
Spider
Bad Timing
The Wicker Man
Spoorloos
King Kong
The Conversation
Man on the Moon
The Cook, the thief, his wife and her Lover
Dr. Strangelove
Das Boot
Once Were Warriors

Wie zegt dat ik deze films nog niet gezien heb? Just a question... :wink:

Reinbo
27-07-2003, 16:10
Wie zegt dat ik deze films nog niet gezien heb? Just a question... :wink:

Thats not an answer. :?

Philippe
27-07-2003, 16:31
wordt het dan geen tijd om een keer naar een echt aangrijpende(of verrassende) film te kijken.



Uit jouw vraagstelling maak ik op dat jij denkt dat ik de door jou vermelde films nog niet gezien heb. Ik heb ze dus wel gezien en er zitten inderdaad pareltjes tussen. Omdat ik T2 als eerste aangeef wil dat daarom niet meteen zeggen dat ik "echt aangrijpende" films, zoals jij het uitdrukt, niet gezien heb of niet waardeer. :?

etterletter
27-07-2003, 16:39
Schwarzenegger is in T1 en T2 allebei een T800 model 101, T800 is het feit dat hij een metaal skelet heeft met vlees eromheen, en model 101 zegt dat hij eruitzien als Schwarzenegger.

The recruit heeft wel een goed einde ( net gezien )
Ik vond had het einde van Spiderman ook niet zo verwacht
The Others had een goed einde
verder alles wat al genoemd is eigenlijk
weet er zo snel even niet meer

Lex v/d Moolen
27-07-2003, 16:42
Shawshank Redemption.
Wat een genoegdoening, het geluk van de twee vrienden en die kop van die gevangenisbewaarder toen ie die kluis openmaakte. :)

X
27-07-2003, 16:48
The Sixth Sense (het meest verassende einde)

Prekip
27-07-2003, 16:52
natuurlijk weer mijn favoriet: Casablanca
en verder ook erg mooi: dr. Strangelove

Mark de Jong
27-07-2003, 16:59
Memento
Donnie Darko
Mulholland Drive
The Usual Suspects
Spider
The Sixth Sense
The Others
Fight Club
Lost Highway

Zolang het maar een beetje vreemd is :)

Philippe
27-07-2003, 17:14
Schwarzenegger is in T1 en T2 allebei een T800 model 101, T800 is het feit dat hij een metaal skelet heeft met vlees eromheen, en model 101 zegt dat hij eruitzien als Schwarzenegger.



Thanks voor de info. (y)

Anne Bijlsma
27-07-2003, 17:47
meestal is een einde van een film eigenlijk al wel duidelijk en dan zit je toch nog met een glimlach te kijken als het ook precies zo gebeurt als je al bedacht had. Zo had ik dat bij Extreme days, shawshank redemption

Enkele films waarbij ik dat niet had: ususal suspects, sixth sense

Joost v.d. Ham
27-07-2003, 18:07
Seven :shock:

JCL
27-07-2003, 18:48
Minority Report - Dat heb je noooooooooit verwacht en je zou nog 100 andere eindes kunnen bedenken, wat het er ook wel leiker op maakt.

Shrek - Ook dat is compleet onverwacht

Pepijn Wildbret
27-07-2003, 19:01
Snelle opsomming:

- Seven (Eindelijk eens iemand die het WEL doet)
- Usual suspects (simpelweg briljant)
- Primal Fear (Edward Norton in een fantastische twist)
- Dancer in the Dark (zoals Jade zegt: Ga hem zien en je weet waarom)
- Fight Club (wie zag dat aankomen?)
- American History X (Net als je denkt dat alles goed komt...)

Daarbuiten ongeveer alle lynch en kubrick films. Bij die films is het einde echter niet het enige onvoorspelbare gedeelte.

PS. Niet om op te scheppen ofzo, maar het einde van the Sixth Sense (goede film overigens) voelde ik wel al een tijdje aankomen. Weet niet precies hoe en waarom, maar had gewoon al zo'n voorgevoel...

Reinbo
27-07-2003, 22:22
Shrek - Ook dat is compleet onverwacht

Nou, nooit van de kikker en de prinses gehoord?

Rochan
27-07-2003, 22:34
Seven
Fight Club
The Sixth Sense
The Green Mile
The Others
Dragon Fly
:roll:

pretorian22
28-07-2003, 12:21
vond wel verrassend in de film Titanic dat het schip zonk :-)

Timothy
28-07-2003, 12:30
Shrek - Ook dat is compleet onverwacht

Nou, nooit van de kikker en de prinses gehoord?

Maar die prinses wordt geen kikker, en dat is waar Shrek verrassend in is ;)

Daan de G.
28-07-2003, 12:40
Vond het einde van the Green Mile toch het ontroerendste wat ik ooit heb gezien, zo zielig als Michael Clarke Duncan geroosterd word :(
En tja zoals mensen hierboven al hebben vermeld, t2 heeft zo'n mooi einde ( I need a vacation ;))
Gister the recruit gezien en dat was ook nogal een slim einde, perfect gebracht door Colin Farrel!
En het einde van T3 vond ik ook geweldig, eindelijk geen happy end maar een lekker luguber en duister einde!
Voor de rest veel films die hierboven al genoemd zijn ( Usual Suspects, Seven noem maar op :x )

Philippe
28-07-2003, 18:10
Arlington Road heeft ook wel een verrassend einde.

Fox
01-08-2003, 16:09
Das Boot......dat is wel raar ja, zit je eerst 3 uur naar die ploeterende Duitsers te kijken, halen ze het, worden ze meteen neergeknalt...

Verder Fight Club wel...
Oh, en Irreversible, vanwege de mooie muziek op het einde en het beeld dat langzaam slechter word in haar droom.... dat vond ik wel iets hebben... die droom eindigt net zoals haar toekomst zeg maar..

Mark de Jong
01-08-2003, 16:33
Das Boot......dat is wel raar ja, zit je eerst 3 uur naar die ploeterende Duitsers te kijken, halen ze het, worden ze meteen neergeknalt...

Bedankt voor het vermelden van deze spoiler... :evil: