PDA

Bekijk de volledige versie : U-571 Slecht ge-authorde DVD ?



Koffie
28-07-2003, 12:21
Gisterenavond weer eens lekker DVDtje gekeken met de vrouw.
Dat U-571 een Oscar had gekregen vanwege het geluid, had ik al eerder gezien op de hoes (icm DTS http://gathering.tweakers.net/global/smileys/yummie.gif)

Het begon al met het geluid ansich, de soundtrack zelf is goed te noemen, goed krachtig.
Echter waar ik me al vanaf minuut 1 aan dood ergerde, was de magere spraak volume.
Je moest het geluid echt goed vol open gooien , om een normale dialoog te kunnen verstaan (ter referentie : volume stond over de 40 op de JVC receiver terwijl 30-33 de normale TV stand is bij ons).

Nu is dat niet zo'n probleem, maar je schrikt je wel helemaal het leplazerus als je zeer geconcentreerd zit te kijken naar de 2e openings scene (het verlof feest), waar je je focussed op de gezichten voor liplezen en je oren zeer spitst om het beetje spraak op te vangen, als er dan ineens een scene overgang komt waar de band even een stukje jazz speelt :P

Constant zit je het geluid harder en zachter te zetten. Heb je eindelijk de spraak op een beetje christelijk niveau, dan vallen 5 minuten later de kinderen van de buren uit hun stapelbed omdat er een partij dieptebommen afgeworpen worden.

Normaal heb ik hier nooit last van, dus een foutieve instelling van mijn HT setje lijkt mij onwaarschijnlijk.
Ook heb ik geprobeer om te kijken of de DD5.1 beter was, maar die had exact hetzelfde.

Goed , dan maar af en toe het geluid harder/zachter zetten.

Je zit lekker in de film, en als dan de Amerikaanse duikboot getorpedeerd wordt op het moment dat ze de bemanning van de U-571 gevangen nemen .... stopt het beeld :?
WTF ???
Wat blijkt .. er staan voor de main film, 2 afzonderlijke movies op de schijf.
De DVD is zo ge-authord dat aan het einde van Movie1 , verder gesprongen wordt naar begin van van Movie2 :?

Lekker fijn ook, doe dan gewoon een layerswitch, dat zie je amper.
Ook erg handig om zo door chapters heen te switchen.

Heb ik nou een of andere ruk versie in mijn handen gekregen, of hebben andere hier ook last van :?

Last but nog least ... hoe ervaren jullie deze dingen op de schijfjes ?
Ben ik nou echt zo'n zeikerd ?

-Phoenix-
28-07-2003, 13:47
Dat van het geluid is me allemaal niet zo opgevallen tijdens het kijken van de film. Maar het viel mij ook direct op dat de film halverwege echt stil staat en doorgaat naar een tweede film op de schijf :?. Het gaat overigens om de R2 NL versie van universal. Wat me trouwens ook nog opviel is dat het beel erop staat in de verhouding 1.85:1, terwijl dit volgens mij 2.35:1 moet zijn. Het enige voordeel van deze uitgave zou moeten zijn dat de DTS-track er in de volledige bitrate opstaat, maar als je 'm al de hele tijd harder en zachter moet gaan zetten heb je daar ook niet veel aan.

Johan van den D.
28-07-2003, 13:52
De dialogen zijn bij mij gewoon in verhouding tot de rest van het geluid
Geen extreme volume verschillen dus tussen spraak en de rest
http://www.smiliez.de/images/1801.gif

calex
28-07-2003, 15:05
De dialogen zijn bij mij gewoon in verhouding tot de rest van het geluid
Geen extreme volume verschillen dus tussen spraak en de rest

Ook bij mij geen enkel probleem, tussen de dialogen en de
rest van het geluid, nooit harder of zachter hoeven zetten.

Grtz.Henny :wink:

Frank
28-07-2003, 16:54
Wat me trouwens ook nog opviel is dat het beel erop staat in de verhouding 1.85:1, terwijl dit volgens mij 2.35:1 moet zijn.

Volgens de recensie hier op DVD.nl is het beeldformaat 1.78:1 'open matte'...

http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=285

-Phoenix-
28-07-2003, 17:15
Wat me trouwens ook nog opviel is dat het beel erop staat in de verhouding 1.85:1, terwijl dit volgens mij 2.35:1 moet zijn.

Volgens de recensie hier op DVD.nl is het beeldformaat 1.78:1 'open matte'...

http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=285

Dan is het op zich nog niet zo'n ramp, je mist tenslotte geen beeld. Maar ja 2.35:1 blijft natuurlijk het formaat zoals de regisseur het bedoeld heeft.

Lex v/d Moolen
28-07-2003, 17:23
Dat van het geluid is me allemaal niet zo opgevallen tijdens het kijken van de film. Maar het viel mij ook direct op dat de film halverwege echt stil staat en doorgaat naar een tweede film op de schijf Inderdaad een hele irritante layer-change, de ergste die ik heb meegemaakt. En de teller springt ook weer op nul.

Marcel den Haan
28-07-2003, 17:39
Gewoon het volume van je centerspeaker wat harder zetten ennuh bij mij moet het dvd geluid altijd wat harder dan de stand van het tv geluid.

HiddeV
28-07-2003, 20:24
ik had ook geen last van het geluid, misschien ligt het aan je HT instellingen. maar ik vond het wel erg jammer dat ze het als 2 films op de dvd hebben gezet.

Sander Haarmans
28-07-2003, 21:53
Dat van het geluid is me allemaal niet zo opgevallen tijdens het kijken van de film. Maar het viel mij ook direct op dat de film halverwege echt stil staat en doorgaat naar een tweede film op de schijf Inderdaad een hele irritante layer-change, de ergste die ik heb meegemaakt. En de teller springt ook weer op nul.
Ja idd dit hadden ze wel anders mogen doen, behoorlijk irritant maar over het geluid heb ik niets te klagen de dialogen en de effecten waren toch wel redelijk op hetzelfde niveau heb niet telkens m'n receiver van volume moeten veranderen.

mradem
29-07-2003, 10:35
We zijn allemaal veels te verwend lol.

Het geluid is prima bij mij ook.

Koffie
29-07-2003, 10:43
Gewoon het volume van je centerspeaker wat harder zetten ennuh bij mij moet het dvd geluid altijd wat harder dan de stand van het tv geluid.

True .. alleen moest het geluid nu sowieso harder dan normaal met een filmpje.
En dat vindt ik nog niet eens zo erg (als het overall geluid dus zacht is), maar de dialogen waren zachter dan de effecten (vandaar die Oscar :P ), waardoor het dus uit properties is.

En die layerchange zijn gewoon 2 losse movie's , waarbij het de properties van Movie1 zo zijn ingesteld dat gij naar Chapter0 van Movie2 moet springen als hij aan het einde is.

En ik weet dat ik mijn center kan bijstellen, maar dat hoef ik normaal nooit te doen ?

(zo me niets verbazen als de daadwerkelijke layerchange ook nog eens op een ander punt staat dan tussen de movies :D )

Oudgebruiker3
29-07-2003, 11:07
Staat je centerspeaker niet belachelijk zacht ingesteld? Ik heb namelijk ook nergens last van.
Aan de overgang naar het tweede 'deel' kan ik me eigenlijk ook niet zo storen... wat ik wel kwalijk is de absurd aanwezige ondertiteling!

Koffie
29-07-2003, 11:18
Zoals gezegd, normaal hoef ik dit nooit in te stellen.
Dia logen van andere DVD films gaan gewoon goed.

De subs zijn redelijk aanwezig ja :)

chimera01
29-07-2003, 14:49
Tja ik heb geen problemen met mijn versie die UK is omdat een mafkees hem verkocht zodra de DTS-nl versie uitkwam, tja 5 hele euro's voor een film die in DTS amper de 5.1 ontloopt vlgs de recencies.

DTS is niet altijd beter, ook de nl-versies helaas te vaak niet.

Johan van den D.
29-07-2003, 15:33
DTS is niet altijd beter, ook de nl-versies helaas te vaak niet.NL versies zijn vrijwel altijd slechter :(

Stevie B
03-08-2003, 15:58
Ook mijn R2NL versie heeft last van die belachelijke switch tussen movie 1 en 2!

Geluid geen probleem!

Gr stevieB

Frits Verhulst
03-08-2003, 19:10
Vind het en ontzettend toffe film, vanwege het enorm indrukwekkende geluid. Die dieptebommen gaan bij ONS zowat door de plavuizen! Heb 'm dan ook al verscheidene keren gezien maar mij is geen vreemde verhouding in de geluidbalans opgevallen. Ook de overgang van layer merk ik nauwelijks. R2-versie met DTS.