PDA

Bekijk de volledige versie : Safetrader - Startrader - Plussen/Minnen ??



Koffie
28-07-2003, 13:34
OK,
Ik heb me suf gezocht, en alle stickys door zitten worstelen.
Nog snap ik er weinig van ?

Ik begrijp dat er 'een' concept is om duidelijk te maken of je wel of niet met iemand blindelings in zee kunt gaan.

Verder heb ik begrepen dat het gebruikelijk is om een PLUS danwel een MIN te geven in dat grote topic na een ruil/veiling/verkoop.
Zelf doe ik af en toe een bod op een DVD, en al een antal keren heb ik daarbij 'gewonnen'.

Persoonlijk ben ik heel makkelijk met geld, en heb ik er een hekel aan als mensen te laat zijn met betalen.
Ik heb volgens mij nu 4 keer een veiling gewonnen, en op die van afgelopen weekend na, nog dezelfde dag van de PM de ontvanger betaald (afgelopen zaterdag kwam het er niet van dus, heb ik het heel vlug zondag gedaan .. IMHO vindt ik dat laat).

Je WEET wanneer die veiling afloopt (OK .. schaamrood .. ik heb ook al een veling gewonnen waarvan ik al vergeten was dat ik er aan had meegedan, maar dan krijg je een mailtje van je PM).
Dus wat is er nou zo moeilijk aan om ook meteen even dat geld over te pompen als je de PM gelezen hebt ?
Aan de andere kant, vindt ik het al niet meer dan normaal dat de ontvanger bij ontvangst van het geld dezelfde dag , danwel de volgende dag, de DVD's met de post meestuurt.

Anyway .. tot zover mijn interpretatie van een afhandeling van een verkoop.

Als zoeits dus goed gaat, moet eej PLUS uitdelen.
En dan :?
Wat heb ik aan die plus ?

Verder zie ik dat je een Startrader kunt worden oor een bepaalde stappenplan te doorlopen (waarbij je de onkosten betaald als goodwill (?) en je NAW gegevens kenbaar maakt).
Maar heb je hier wat aan ?

Heb ik een 'probleem' nu ik dat niet ben ?
En dat andere (startrader) wat is dat dan ?
Want ik dus ook een topic waar de plussen en minnen achter elke naam staan, maar daar sta ik niet tussen ?

Wie kan mij wat meer duidelijkheid verschaffen, want ik zie ff door de bomen het bos niet meer ;)

Prekip
28-07-2003, 13:41
De plussen en minnen worden centraal bijgehouden in een grote lijst. Als je dus met iemand zaken wil gaan doen, kun je nagaan of deze persoon wel te vertrouwen is. Bij een bepaald aantal plussen krijg je een bepaalde status, dus bijvoorbeeld startrader.

de grote lijst: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=8425

Mark de Jong
28-07-2003, 14:04
Aan de andere kant, vindt ik het al niet meer dan normaal dat de ontvanger bij ontvangst van het geld dezelfde dag , danwel de volgende dag, de DVD's met de post meestuurt.

Als het geld ook daadwerkelijk dezelfde dag wordt bijgeschreven... wat in veel gevallen niet zo is.

Koffie
28-07-2003, 14:30
Daarom staat er ook "bij ontvangst van het geld".
Overigens kun je er tegenwoordig van uit gaan, dat van bank -> bank het de volgende dag geregeld is.

Als ik geld overmaak via internetbankieren is het binnen 5 minuten al van mijn rekening afgeschreven, meestal staat het dan de volgende dag al bij de ontvanger op zijn rekening ;)



Bij een bepaald aantal plussen krijg je een bepaalde status, dus bijvoorbeeld startrader.

Ik vindt dit in dat topic:

"bij een (positief) saldo van x of meer"

Houd dat saldo het aantal plussen in ?

Alvast dank voor de duidelijkheid

Mark de Jong
28-07-2003, 15:59
Daarom staat er ook "bij ontvangst van het geld".

Sorry, dan heb ik het vast verkeerd begrepen.

Prekip
28-07-2003, 16:13
Ik vindt dit in dat topic:

"bij een (positief) saldo van x of meer"

Houd dat saldo het aantal plussen in ?

Voor zover ik weet betekent dat het aantal plussen - het aantal minnen.

René Groen
28-07-2003, 17:06
Ik zal het je proberen uit te leggen.

Wanneer in jou ogen een verkoop / koop goed is gegaan (dus je hebt het geld of de DVD na een redelijke tijd ontvangen) dan kan je diegene HIER (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368) een + geven.

Buiten de +'en zijn er uiteraard ook de minnen. Deze kan je uitdelen als je bijvoorbeeld nooit het geld hebt ontvangen van een DVD die je aan iemand hebt verkocht, of als iemand op het laatste moment ineens een afspraak afzegd omdat deze de DVD elders bijvoorbeeld goedkoper kan krijgen, je een DVD onder de krassen / vlekken thuis krijgt terwijl er was gezegd dat de DVD in 'nieuwstaat' was, etc.

Eens in de tijd worden alle uitgedeelde plussen en minnen verwerkt, en deze kan je dan HIER (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=8425) zien. Dit is de lijst met alle personen die ooit een + of een - gehad hebben. Achter de naam staat dan het aantal +'en en -'en.
Bij een positief saldo (zie ook onderaan) van 10, 25, 50 of 100 krijg je een status. Deze status geeft aan dat je een veilige handelaar bent (hoe hoger de status, hoe veiliger de handelaar)

Aan deze lijst kan je dus zien met wie het veilig zaken doen is. Als iemand 50+'jes heeft kan je ervanuitgaan dat je hiermee veilig zaken kunt doen. Als je echter iemand ziet die 5 -'en zou ik nog maar een keer nadenken voordat van deze iets koopt of aan deze verkoopt.

Dat positieve saldo waar je het over hebt is inderdaad het aantal +'en.

Hopelijk heb je er wat aan, anders natuurlijk vragen ;)

Koffie
28-07-2003, 19:07
Hmm .. 't is dus wel handig om een plusje enzo te krijgen :P
'k Zal eens ff een plusje vragen voor de laatste deal die goed ging dan :D

Koffie
30-07-2003, 13:23
OK, het is me allemaal redelijk duidelijk geworden nu ;)
Zit ik met 1 vraag nog.

Hoe zit het met uitdelen van plussen/minnen ?

Ik heb namelijk nog niet van 'alle' afgehandelde deals een plus (of min :P ) gehad.
Zo kom ik nooit aan m'n quota natuurlijk :D

John Sital
30-07-2003, 14:38
OK, het is me allemaal redelijk duidelijk geworden nu ;)
Zit ik met 1 vraag nog.

Hoe zit het met uitdelen van plussen/minnen ?

Ik heb namelijk nog niet van 'alle' afgehandelde deals een plus (of min :P ) gehad.
Zo kom ik nooit aan m'n quota natuurlijk :D

nou als jij aan je quota wilt komen: biedt een 40 films te koop aan, je raakt er een stuk of 10 kwijt en je hebt er 10 plussen bij :P
je kunt ook natuurlijk 10 films bij mij kopen.... :twisted:
in ieder geval, succes verder met het vergaren van plussen.