PDA

Bekijk de volledige versie : Iemand een Thomson 44JW610S ???



Marcel den Haan
28-07-2003, 17:35
Meeste van de tijd ben ik tevreden met mijn HT maar dan ineens wil ik wat anders en nu krijg ik het in me kop om mijn televisie te vervangen.
In mijn ogen wel nodig omdat ik nu een Philips Matchline Breedbeeld heb van "slechts" 85cm :wink: .
Nu wil ik een projectie tv gaan kopen en mijn oog is gevallen op de Thomson 44JW610S, lekker groot beeld en ook een heel mooi design.
Heeft iemand ervaring met deze coole TV en zijn er nog dingen waar ik moet letten mocht ik hem gaan kopen en eventueel met afstellen ofzo als ie binnen is?

Herjan
28-07-2003, 17:40
Kun je niet beter in dit subforum (http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=28) zoeken?

Marcel den Haan
28-07-2003, 17:42
Kun je niet beter in dit subforum (http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=28) zoeken?

Oh, tuurlijk, was me ff ontgaan haha maar het kwaad is al geschied nu.

Alexander de Mol
28-07-2003, 19:06
Ik ben graag behulpzaam...
Thread dus even verplaatst.

Johan van den D.
28-07-2003, 19:47
zijn er nog dingen waar ik moet letten mocht ik hem gaan kopen ?Waar je zeker op moet letten is de beeldkwaliteit
Kijk gewoon rustig of dit wel echt is wat je wil
Persoonlijk kan ik aan rear-projectie tv beelden niet wennen (mijn zwager heeft er eentje vandaar)
Kijk dus goed of dit echt is wat je wil ,dus niet alleen maar omdat het groot is
Persoonlijk lijk me een projectortje dan een betere keuze :idea:

Marcel den Haan
29-07-2003, 16:23
zijn er nog dingen waar ik moet letten mocht ik hem gaan kopen ?Waar je zeker op moet letten is de beeldkwaliteit
Kijk gewoon rustig of dit wel echt is wat je wil
Persoonlijk kan ik aan rear-projectie tv beelden niet wennen (mijn zwager heeft er eentje vandaar)
Kijk dus goed of dit echt is wat je wil ,dus niet alleen maar omdat het groot is
Persoonlijk lijk me een projectortje dan een betere keuze :idea:

Ja projector lijkt me ook wel cool maar ben ik dan niet veel duurder uit, lampen gaan minder lang mee dan in zo'n tv hoorde ik.
Waarom kan je niet wennen eraan? Mijn neef heb er 1 en die vind ik wel zwaar mooi, vooral met dvd. Televisie uitzendingen zijn stukken minder maar dat ligt gewoon aan het signaal en dat soort schermen leggen dat genadeloos bloot, tv sucks hier.

Johan van den D.
29-07-2003, 16:55
Waarom kan je niet wennen eraan? Mijn neef heb er 1 en die vind ik wel zwaar mooi, vooral met dvd. Televisie uitzendingen zijn stukken minder maar dat ligt gewoon aan het signaal en dat soort schermen leggen dat genadeloos bloot, tv sucks hier.Dat is dus ook meteen het antwoord
Met dvd gaat het opzich wel maar met tv uitzendingen lijk het velen malen erger
Nu is een tv uitzenden altijd niet prettig wanneer je deze in groot beeld ziet maar het lijk of het met een rear pro veel erger is
De lampen van een projector gaan waarschijnlijk korter mee dan van een rearpro al ontloop elkaar dat niet zoveel denk ik
De lampen van een projector gaan immers ook steeds langer mee
En als het voornamelijk om dvd gaat heb je aan zo,n projector gewoon veel meer plezier en een nog groter beeld
Zal er toch eens serieus over nadenken als ik jouw was :wink:

Je heb natuurlijk al projectoren voor een redelijke prijs met een redelijke kwaliteit
http://www.smiliez.de/images/1164.gif

Marcel den Haan
29-07-2003, 18:47
Waarom kan je niet wennen eraan? Mijn neef heb er 1 en die vind ik wel zwaar mooi, vooral met dvd. Televisie uitzendingen zijn stukken minder maar dat ligt gewoon aan het signaal en dat soort schermen leggen dat genadeloos bloot, tv sucks hier.Dat is dus ook meteen het antwoord
Met dvd gaat het opzich wel maar met tv uitzendingen lijk het velen malen erger
Nu is een tv uitzenden altijd niet prettig wanneer je deze in groot beeld ziet maar het lijk of het met een rear pro veel erger is
De lampen van een projector gaan waarschijnlijk korter mee dan van een rearpro al ontloop elkaar dat niet zoveel denk ik
De lampen van een projector gaan immers ook steeds langer mee
En als het voornamelijk om dvd gaat heb je aan zo,n projector gewoon veel meer plezier en een nog groter beeld
Zal er toch eens serieus over nadenken als ik jouw was :wink:

Je heb natuurlijk al projectoren voor een redelijke prijs met een redelijke kwaliteit
http://www.smiliez.de/images/1164.gif

Ben ook bang dat mijn huiskamer te klein is ook voor zo'n scherm aan de muur en mijn vriendin vind een projectie tv al groot hahaha dus voor mij valt dat eigenlijk af, zit dan niet ver genoeg van het scherm om het mooi te laten worden.

Johan van den D.
29-07-2003, 19:37
Ben ook bang dat mijn huiskamer te klein is ook voor zo'n scherm aan de muur en mijn vriendin vind een projectie tv al groot hahaha dus voor mij valt dat eigenlijk af, zit dan niet ver genoeg van het scherm om het mooi te laten worden.Wat afstand betref ben je beter af met een projector dan een rearpro als je er niet ver vanaf kunt zitten
Maar zo,n scherm in je kamer is ook weer wat van te zeggen helaas
http://www.smiliez.de/images/1620.gif

BeQuietAndDrive
31-07-2003, 14:57
Ik volg deze thread met verhoogde interesse, omdat ik zelf ook een beetje twijfel wat te doen. Zijn er geen design-schermen voor projectoren of iets dergelijks? Of goede oprolbare? Kun je het zelfs integreren in een verlaagd plafond misschien.

Stel: voor 3000 euro koop je OF een hele goede rear-projectie tv, OF een projector + scherm. Wat is dan aan te raden met het oog op beeldkwaliteit?

Johan van den D.
31-07-2003, 15:25
Ik volg deze thread met verhoogde interesse, omdat ik zelf ook een beetje twijfel wat te doen. Zijn er geen design-schermen voor projectoren of iets dergelijks? Of goede oprolbare? Kun je het zelfs integreren in een verlaagd plafond misschien.

Stel: voor 3000 euro koop je OF een hele goede rear-projectie tv, OF een projector + scherm. Wat is dan aan te raden met het oog op beeldkwaliteit?Die goede oprol schermen zijn er zeker dus dat hoeft geen probleem te zijn
Kijk bijvoorbeeld maar eens op deze site
http://www.allec.nl/projectieschermen.htm

Als je puur op het beeldkwaliteit afgaat moet je zeker voor een projector gaan
Met een projector kun je nu eenmaal groter dan de rearpro,s nu zijn en het beeld is beter

BeQuietAndDrive
31-07-2003, 20:40
Ik volg deze thread met verhoogde interesse, omdat ik zelf ook een beetje twijfel wat te doen. Zijn er geen design-schermen voor projectoren of iets dergelijks? Of goede oprolbare? Kun je het zelfs integreren in een verlaagd plafond misschien.

Stel: voor 3000 euro koop je OF een hele goede rear-projectie tv, OF een projector + scherm. Wat is dan aan te raden met het oog op beeldkwaliteit?Die goede oprol schermen zijn er zeker dus dat hoeft geen probleem te zijn
Kijk bijvoorbeeld maar eens op deze site
http://www.allec.nl/projectieschermen.htm

Als je puur op het beeldkwaliteit afgaat moet je zeker voor een projector gaan
Met een projector kun je nu eenmaal groter dan de rearpro,s nu zijn en het beeld is beter

Thanx! En als ik teveel off-topic ga, laat het maar even weten, maar is het beeld van een Infocus X1 bijvoorbeeld (een toch niet zo dure projector) ook beter dan dat van een goede projectie TV?

Johan van den D.
31-07-2003, 21:29
Thanx! En als ik teveel off-topic ga, laat het maar even weten, maar is het beeld van een Infocus X1 bijvoorbeeld (een toch niet zo dure projector) ook beter dan dat van een goede projectie TV?Ik vind persoonlijk dat vrijwel alle projectoren beter beeld leveren dan rearpro,s
Nu kan je met rearpro heus wel een redelijk mooi beeld krijgen wanneer je dvd als bron gebruikt maar persoonlijk geef ik toch gewone projectie de voorkeur, progressive scan wel noodzakelijk

Marcel den Haan
31-07-2003, 21:47
Heb besloten toch die Thomson te gaan halen, heb gewoon geen plek voor een scherm aan de muur dus dit is de beste optie voor mij.
Morgen maar naar de winkel, heb verschillende sites afgezocht naar reacties op deze tv en waren bijna allemaal positief.
Kijk hier maar eens http://www.kieskeurig.be/nl/review.nsf/id/8EB2304DE084ED23C1256BFF00619DCE.htm

Johan van den D.
31-07-2003, 22:02
Misschien is het wel zinnig om deze tv te laten calibreren door Frank
http://213.196.43.35/yabbse/index.php?board=14;action=display;threadid=250
Wanneer ie goed is afgesteld is er heus wel een mooi plaatje te behalen, zeker met dvd
En wellicht breng een dvd speler met progressive scan ook hierbij uikomst

Marcel den Haan
01-08-2003, 08:50
Misschien is het wel zinnig om deze tv te laten calibreren door Frank
http://213.196.43.35/yabbse/index.php?board=14;action=display;threadid=250
Wanneer ie goed is afgesteld is er heus wel een mooi plaatje te behalen, zeker met dvd
En wellicht breng een dvd speler met progressive scan ook hierbij uikomst

Wow das niet goedkoop maar misschien toch maar eens over nadenken, zou eigenlijk eerst wel ff willen zien in hoevere het beeld verbeterd. Ik heb begrepen dat je zelf al wat kan bereiken met de instellingen, enige tips hier voor of een site waar de dat behandelen, mijn dank is groot !
Ennuh wat the hell is progressive scan :confused:

Johan van den D.
01-08-2003, 14:55
Wow das niet goedkoop maar misschien toch maar eens over nadenken, zou eigenlijk eerst wel ff willen zien in hoevere het beeld verbeterd. Ik heb begrepen dat je zelf al wat kan bereiken met de instellingen, enige tips hier voor of een site waar de dat behandelen, mijn dank is groot !
Ennuh wat the hell is progressive scan :confused:Instellingen kun je inderdaad ook zelf doen maar niet wat ze met een calibratie doen
Bijkomend voordeel van een calibratie is dat de levendduur van je tv lager wordt
Dit omdat de kleuren minder hoog en dus wel in de juiste verhouding staan ingesteld
Hiermee belast je de tv, rearpro in dit geval minder wat een langere levensduur betekend (kan een paar jaar zijn :wink: )
Progressive scan houd in dat alle beeldlijnen tegelijk worden weergegeven( even simpel gezegd dan)

Marcel den Haan
02-08-2003, 14:41
Ik neem aan dat je LANGER bedoelt ipv LAGER anders zou het niet zo interesant zijn om te doen he :wink:
Maaruh ff wat anders, hij staat al !!!!
Gister gekocht vandaag gebracht en wow wat een beeld, wel ff wennen zo groot maar dat zal geen probleem zijn.
Ook al een dvd gekeken erop een stukje en ziet er goed uit, baal wel dat ik nou weet dat je hem nog beter kan maken maar helaas zo duur dus zal nog wel ff moeten wachten.
Ben er erg blij mee en zal nu helemaal weinig buiten komen denk ik (toch al weinig met dit warme weer bleh)

Johan van den D.
02-08-2003, 16:09
Ben zeer blij dat je tevreden bent met je nieuwste aanwinst
Ik bedoelde inderdaad langer ja ipv lager
Veel plezier ermee en geniet lekker , groot beeld went immers ook snel dus dat komt helemaal goed
Zal met de tijd wel die calibratie laten doen (moet je ook weer opnieuw wennen aan het gecalibreerde beeld maar dan is het wel zoals het hoort te zijn)

FredDVDFreak
03-08-2003, 13:41
Meeste van de tijd ben ik tevreden met mijn HT maar dan ineens wil ik wat anders en nu krijg ik het in me kop om mijn televisie te vervangen.
In mijn ogen wel nodig omdat ik nu een Philips Matchline Breedbeeld heb van "slechts" 85cm :wink: .
Nu wil ik een projectie tv gaan kopen en mijn oog is gevallen op de Thomson 44JW610S, lekker groot beeld en ook een heel mooi design.
Heeft iemand ervaring met deze coole TV en zijn er nog dingen waar ik moet letten mocht ik hem gaan kopen en eventueel met afstellen ofzo als ie binnen is?

Ik heb de Thomson 44RW65E gekocht. Ik moet zeggen dat ik er heel erg over tevreden ben. Met DVD prima beeld. Sommige TV uitzendingen zijn iets minder maar dit ligt echt aan het aangeboden signaal. Sommige duitse zenders en Belgie hebben met breedbeeld uitzendingen op deze Projectie TV absoluut een mooi plaatje. Je moet wel een afstand van toch 4,5 tot 5 meter minimaal houden. Dit type heeft een EISA-Award gekregen. Ik biedt hem overigens inmiddels te koop aan. Okt dit jaar wordt hij 2 jaar. Ik wil namelijk graag een plasma schilderij aan de muur kopen. Ik moet zeggen dat je bij deze schermen als je een beelddiagonaal van 106 cm neemt toch ook op 5 meter afstand moet zitten wil je een mooi beeld krijgen. Als het signaal bij plasmaschermen ook niet goed is levert het ook slecht beeld op. Met DVD natuurlijk ook een mooi beeld, maar hoe dichter je er op kijkt des te slechter ook dit beeld wordt. Als je kijkt wat zo'n scherm kost dan is Projectie TV geen slecht alternatief.

Johan van den D.
03-08-2003, 14:40
Ik moet zeggen dat je bij deze schermen als je een beelddiagonaal van 106 cm neemt toch ook op 5 meter afstand moet zitten wil je een mooi beeld krijgen. .Vergeet niet dat veel mensen niet eens op 5 mtr afstand kunnen zitten omdat hun kamer dit gewoon niet toelaat
Ik denk dat men gemiddeld toch op zo,n 3 a 4 mrt vanaf het beeld zit
Maar wanneer je wel de afstand kunt pakken en ook nog eens een mooi plaatje op je rearpro krijgt.........tja, dan is het genieten geblazen natuurlijk 8)

FredDVDFreak
03-08-2003, 14:57
Ik moet zeggen dat je bij deze schermen als je een beelddiagonaal van 106 cm neemt toch ook op 5 meter afstand moet zitten wil je een mooi beeld krijgen. .Vergeet niet dat veel mensen niet eens op 5 mtr afstand kunnen zitten omdat hun kamer dit gewoon niet toelaat
Ik denk dat men gemiddeld toch op zo,n 3 a 4 mrt vanaf het beeld zit
Maar wanneer je wel de afstand kunt pakken en ook nog eens een mooi plaatje op je rearpro krijgt.........tja, dan is het genieten geblazen natuurlijk 8)

Ben ik met je eens. Ondanks mijn woonkamer 50m2 is heb ik van de plaats 4 meter afstand tot aan de bank. 5 meter is net die ene meter die werkelijk veel uitmaakt voor het beeld.

Eigenlijk is dergelijke projectie tv ook bedoeld voor grote ruimtes. Mijn ervaring is dat 37inch toch wel het maximale is voor een huiskamer.

Johan van den D.
03-08-2003, 19:59
. Mijn ervaring is dat 37inch toch wel het maximale is voor een huiskamer.Even ter vergelijking
Ik zit op 3.5 mtr vanaf mijn scherm van 2 mtr breed (en dus geen diagonaal)
Het betref hier dan wel een CRT projector en dus niet te vergelijken met rearpro
Ging mij zomaar even om de afstand en scherm breedte :wink:

bulldog (bruno)
05-08-2003, 11:31
ik heb 5 maanden zo'n pjtv gehad(thomson 52 JW 640S-das dus de grotere broer,wel met het nieuwere chassis)

was er heel tevreden mee,tot ik een pj zag en toch een wat groter beeld wou...heb dan maar een PLV-Z1 gekocht,nu kijk ik dus op 2.30m

over de kwaliteit kan ik heel kort zijn...als de kamer goed verduisterd is ,is de PJ véél beter dan de tv-is echt zo(en dit is dan nog maar een instapPJ...ik heb de CRT van Frank D. al gezien en das nog wat anders :roll: ))

maar toch dit: ik heb zelf de sony,panasonic,samsung en toshiba's gezien en vond zelf de thomson de mooiste(niet alleen qua uitzicht,maar ook qua beeld :wink: )

nog 1 ding:laat hem calibreren!!!!!,ik heb het ook laten doen bij de mijne(en ga binnenkort ook met de PJ)
je gelooft niet wat een verschil het geeft-toen ik terug thuis was(meer dan 500 km!!) dacht m'n vrouw dat het een andere was die ik bij me had...

Marcel den Haan
05-08-2003, 14:38
Heb al een probleem met die supertv :x .
Gisteravond merkte ik linksonder in de hoek een horizontale streep op van zo'n 8cm lang en paar mm dik die er altijd bleef zitten.
Heb de tv op de 4:3 stand gezet met van die grijze vlakken links en rechts en toen was hij helemaal duidelijk te zien.
Vanmiddag bij thuiskomst na het werk gelijk weer aangezet en nu was hij er nog maar veel minder duidelijk aanwezig en een andere kleur en hij leek ook wat lager te zitten. Misschien dat dit te maken heeft met het feit dat de tv nog koud is en ik hem aanlaat de streep weer duidelijker word.
Weet iemand wat dit kan zijn? Ga uiteraard wel de winkel bellen want heb hem pas sinds vrijdag en toch 5 jaar garantie maar vind het wel snel.

FredDVDFreak
06-08-2003, 21:20
ik heb 5 maanden zo'n pjtv gehad(thomson 52 JW 640S-das dus de grotere broer,wel met het nieuwere chassis)

was er heel tevreden mee,tot ik een pj zag en toch een wat groter beeld wou...heb dan maar een PLV-Z1 gekocht,nu kijk ik dus op 2.30m

over de kwaliteit kan ik heel kort zijn...als de kamer goed verduisterd is ,is de PJ véél beter dan de tv-is echt zo(en dit is dan nog maar een instapPJ...ik heb de CRT van Frank D. al gezien en das nog wat anders :roll: ))

maar toch dit: ik heb zelf de sony,panasonic,samsung en toshiba's gezien en vond zelf de thomson de mooiste(niet alleen qua uitzicht,maar ook qua beeld :wink: )

nog 1 ding:laat hem calibreren!!!!!,ik heb het ook laten doen bij de mijne(en ga binnenkort ook met de PJ)
je gelooft niet wat een verschil het geeft-toen ik terug thuis was(meer dan 500 km!!) dacht m'n vrouw dat het een andere was die ik bij me had...

Waar kun je hem dan laten kalibreren. Ik heb wel een nieuwe antennekabel van profigold gekocht. Je gelooft niet hoe mooi plotseling een tv uitzending ook op een projectietv is.

Ik heb een aantal dagen de showrooms bezocht en de plasmaschermen bekeken. Ik moet zeggen dat hoe groter het scherm wordt des te meer afstand je moet nemen om toch een mooi plaatje te zien.

Vandaag heb ik eens een beamer van mijn werk mee genomen. Ik was dus meteen verkocht. Ik denk toch dat ik eens ga shoppen naar een beamer. Dat geeft dus echt het bioscoop gevoel en sfeer. Zelfs van een korte afstand van 4 meter is nog een groot beeld te projecteren. Ik heb het eerst op het behang getest. Ik vraag me af wat zoiets doet op een speciaal daarvoor gemaakt scherm.

Nu wil ik graag van de kenners advies welke projecter geschikt is of welke je het beste kunt kopen. Ik kijk er hoofdzakelijk DVD en wil er ook een laptop op kunnen aansluiten. Ik zoek een model die je ergens in de hoek van de kamer op een bijzettafel kunt plaatsen, en toch een recht beeld op het scherm projecteerd.

De prijs wat ik er ongeveer maximaal aan wil uitgeven is € 1500,- Het liefst zit het scherm er dan bij (handmatig) maar wat wel aan het plafond gemonteerd kan worden.

Is webshop4you een vertrouwd adres.

Johan van den D.
07-08-2003, 12:43
Waar kun je hem dan laten kalibreren. .Bij de volgende link

http://213.196.43.35/yabbse/index.php
en dat wordt gedaan door Frank D.

BeQuietAndDrive
13-08-2003, 23:36
Hoe zit het eigenlijk met de levensduur van een PJTV? In feite is het een beamer-in-een-bakkie natuurlijk... En is het een merkbaar verschil als je een pregressive scan DVD-speler op je PJTV aansluit?

tingtong5
15-10-2003, 12:03
Beamer in een bakkie? Dat klopt van geen kanten hoor. Het is een TV met een spiegel! Er zit in tegenstelling tot een beamer geen lamp in maar 3 CRT kanonnen (ok een normale TV heeft er maar 1) die dus een gelijkwaardige levensduur ongeveer hebben als een normale TV.

En als je het dan als een beamer in een bakkie wilt zien dan is het WEL een CRT beamer en geen LCD!

Groetjes,

Ronald

Johan van den D.
15-10-2003, 16:17
En als je het dan als een beamer in een bakkie wilt zien dan is het WEL een CRT beamer en geen LCD!

Maar het blijft een beamer in een bakkie :wink: al dan niet volgens het CRT principe.

tingtong5
16-10-2003, 10:05
Tsja ut is maar wat je onder een beamer verstaat dan :P

Groetjes,

Ronald

BeQuietAndDrive
22-10-2003, 14:01
En als je het dan als een beamer in een bakkie wilt zien dan is het WEL een CRT beamer en geen LCD!

Groetjes,

Ronald

Uiteraard :) Ik bedoelde het ook niet neerbuigend ;)

martin
26-10-2003, 08:41
Hoe zit het eigenlijk met de levensduur van een PJTV? In feite is het een beamer-in-een-bakkie natuurlijk... En is het een merkbaar verschil als je een pregressive scan DVD-speler op je PJTV aansluit?

Hoi, Ik heb de 52' inch model (52rw89se) en deze speelt alweer bijna 2 jaar iedere dag zo'n kleine 4 uur per dag.

Deze toestellen hebben niet de 3 component ingangen die nodig zijn voor progressive scan. Dus het beste resultaat behaal je met een goede RGB-Scart kabel en RGB singaal.

Alleen sommige Toshiba toestellen hebben een progressive ingang, Thomson zou een goede zet kunnen scooren om met een progressive PAL/NTSC ingang op hun toestellen te komen.

martin
26-10-2003, 08:45
Ik moet zeggen dat je bij deze schermen als je een beelddiagonaal van 106 cm neemt toch ook op 5 meter afstand moet zitten wil je een mooi beeld krijgen. .Vergeet niet dat veel mensen niet eens op 5 mtr afstand kunnen zitten omdat hun kamer dit gewoon niet toelaat
Ik denk dat men gemiddeld toch op zo,n 3 a 4 mrt vanaf het beeld zit
Maar wanneer je wel de afstand kunt pakken en ook nog eens een mooi plaatje op je rearpro krijgt.........tja, dan is het genieten geblazen natuurlijk 8)

Ben ik met je eens. Ondanks mijn woonkamer 50m2 is heb ik van de plaats 4 meter afstand tot aan de bank. 5 meter is net die ene meter die werkelijk veel uitmaakt voor het beeld.

Eigenlijk is dergelijke projectie tv ook bedoeld voor grote ruimtes. Mijn ervaring is dat 37inch toch wel het maximale is voor een huiskamer.

Ik/wij kijk(en) naar een 52 inch scherm op zo'n 3.80 afstand, en heb er totaal geen problemen mee.