PDA

Bekijk de volledige versie : The Pacific (2010)



Pagina's : [1] 2

richard voskamp
31-07-2003, 12:06
Hanks en Spielberg werken weer samen aan nieuwe Miniserie

Na 'Band of Brothers' bundelen de 2 wederom hun krachten om een nieuwe Miniserie te realiseren...

Steven Spielberg en Tom Hanks gaan na het grote succes met de miniserie 'Band of Brothers', opnieuw samenwerken aan een nieuwe Oorlogsserie.

Zij zullen samen met Playtone producent Gary Goetzman voor Dreamworks een nieuwe tiendelige serie maken die het verhaal vertelt van een bataljon Amerikaanse soldaten tijdens de aanval op Japan.

Ze hebben opnieuw een budget van 100 miljoen dollar ter beschikking, net als bij 'Band of Brothers' om de serie te realiseren.

Wordt dit net zo'n succes als 'Band of Brothers'?

Patrick Deckard
31-07-2003, 12:09
En ik las gisteren op teletext dat Spielberg een western tv-reeks aan het voorbereiden is...

richard voskamp
31-07-2003, 12:10
En ik las gisteren op teletext dat Spielberg een western tv-reeks aan het voorbereiden is...

Dat heb ik ook gelezen maar dit lijkt mij toch weer interesanter.

Mark de Jong
31-07-2003, 12:56
Wordt dit net zo'n succes als 'Band of Brothers'?

Ik denk wel dat het een succes wordt, maar in ieder geval niet zo groot als Band Of Brothers.
Verheug me er nu al op :)

Marcel den Haan
31-07-2003, 13:01
Cool, BoB is echt de beste miniserie ooit gemaakt dus dat beloofd wat.
Deze serie kan eigenlijk alleen ten onder gaan aan de verwachtingen.

Jaap22
31-07-2003, 13:10
Fantastisch! Ik dacht dat die Spielberg heeft het nu wel gehad met oorlogsfilms/series, maar hier ben ik heel blij om. Band of Brothers is geweldig en ik denk niet dat die nieuwe serie dat kan overtreffen, maar dat hoeft in mijn ogen ook niet. Als er een weer een indrukwekkende prestatie neer wordt gezet ben ik tevreden en mensen.... er komt dan vast weer een fantastische dvd-box bij!

The Scratcher
31-07-2003, 20:52
Ik dacht dat Spielberg nu al z`n pijlen op Indy 4 zou richten??? De opnames zouden toch deze herfst al van start gaan?

Rickje
31-07-2003, 20:56
Het lijkt me geweldig dat er weer een miniserie komt... BoB was echt mooi, geweldig, briljant en ga zo maar door.
Toen Hanks regiseerde in BoB (part 5) vond ikzelf dat dit de slechtste deel was van de miniserie. De rest was geweldig behalve deze.

Marcel den Haan
31-07-2003, 21:49
Ik dacht dat Spielberg nu al z`n pijlen op Indy 4 zou richten??? De opnames zouden toch deze herfst al van start gaan?

Bij BoB hield hij zich ook alleen maar bezig met de productie dus dat zal wel tussendoor kunnen.

Ronald Dassen
31-07-2003, 22:08
Oooh.....laat dit waar zijn

Heeft iemand misschien een link naar de bronvermelding?

JayLunar
31-07-2003, 22:10
O jee, ik zie het al helemaal voor me: moedige, heldhaftige Amerikanen strijden tegen stereotype kamikaze/seppuku-Japanners :? Spielberg, won't his success never end!? :roll:

Okay, ik ben niet echt positief, maar een nuance lijkt me wel op z'n plaats gezien de bovenstaande berichten ;)

Laurens-Jan
06-08-2003, 01:40
En ja hoor, het project staat nu ook op imdb:

"Untitled World War II Pacific Theater Project" (2005) (mini)

http://us.imdb.com/Title?0374463

Michelle
06-08-2003, 08:31
O jee, ik zie het al helemaal voor me: moedige, heldhaftige Amerikanen strijden tegen stereotype kamikaze/seppuku-Japanners :? *knip*
Ja, daar ben ik ook bang voor. We zullen zien.

Daan de G.
06-08-2003, 11:09
Word waarschijnlijk weer net zo grauw en realistisch als Bob :)
kan niet wachten!!

Tom van Abeelen
06-08-2003, 13:27
ik hoop dat deze weer net zo goed word als bob maar da zal wel

kaptein Pikaard
06-08-2003, 13:47
Ik dacht dat hij toch ook al een miniserie over King arthur had gemaakt dit jaar, met Gabriel Byrnie of zo?

HiddeV
06-08-2003, 14:57
ik hoop dat dit echt waar is! ik ga deze serie natuurlijk bekijken en hopelijk word het hetzelfde gefilmd als BoB met goeie onbekende acteurs.
trouwens voor BoB had spielberg 120 miljoen

Renny Collard
06-08-2003, 16:08
Samenwerking tussen Spielberg en Hanks komt al eerder in de film Terminal die volgend jaar verwacht wordt. Spielberg regisseert, Hanks heeft een hoofdrol, verder o.a. met Catherina Zeta Jones.
Hanks en Spielberg vind ik een goeie combinatie.

sleepyhollow
12-08-2003, 21:19
Als ik nu alvast begin te sparen voor de tin-can editie van de DVD dan heb ik vast wel genoeg als 'ie uitkomt :wink: :D

HiddeV
09-05-2004, 20:07
is er al nieuwe info over dit? misschien handig om de titel te veranderen, makkelijker om op te zoeken

Jaap22
04-09-2004, 19:05
At 13 hours, the new Tom Hank's and Steven Spielberg telling of the war in the Pacific, can't possibly cover every campaign or tell every service's contribution, says one of the writers for the upcoming HBO mini-series.

According to one of the writers, he plans to follow the interweaving stories of five men throughout the war. He explained that even with the millions of men fighting all over the Pacific Theater, there were countless incidents of men's paths crossing even though they were in different branches of the military.

Unlike the original Band of Brothers, we will also see plenty of action on the home front. This was the last war our country fought when everyone sacrificed, whether in combat, working in defense plants, growing crops or sending their sons, husbands, fathers, and uncles off to fight.

None of the characters will be “based on” or “composites” the writer says. They are real, identifiable people, he says. As they did with Band of Brothers, we will see some of these men as they are today, describing what it was like fighting in the Pacific Campaign. With more than 1,000 World War II vets dying each month, many of those who fought and lived will likely not see the series. Some whose stories are told may pass before it is completed. The writers say it will be hard to match the emotional intensity of Band of Brothers, “but we're going to try,” he says.

http://www.flagsofourfathers.net/

Ron kars
14-10-2004, 20:40
Ik ben hier eerlijk gezegd een beetje bang voor, ik ben bang dat het gewoonweg briljante meest mooie filmwerk ooit gemaakt IMHO overschaduwd zal woren door een aanmerkelijk minder vervolg.

Evil Hobbit
15-10-2004, 18:37
Ik heb er alle vertrouwen in. :D

Chris Taylor
01-11-2004, 14:50
klas net in een thread dat de serie vormen begint aan te nemen. post-pearl harbor, guadalcanal 2 afleveringen en the battle of midway komen er sowieso in voor...zoek de thread nog ff op

Chris Taylor
01-11-2004, 14:52
At 13 hours, the new Tom Hank's and Steven Spielberg telling of the war in the Pacific, can't possibly cover every campaign or tell every service's contribution, says one of the writers for the upcoming HBO mini-series.

According to one of the writers, he plans to follow the interweaving stories of five men throughout the war. He explained that even with the millions of men fighting all over the Pacific Theater, there were countless incidents of men's paths crossing even though they were in different branches of the military.

Unlike the original Band of Brothers, we will also see plenty of action on the home front. This was the last war our country fought when everyone sacrificed, whether in combat, working in defense plants, growing crops or sending their sons, husbands, fathers, and uncles off to fight.

None of the characters will be “based on” or “composites” the writer says. They are real, identifiable people, he says. As they did with Band of Brothers, we will see some of these men as they are today, describing what it was like fighting in the Pacific Campaign. With more than 1,000 World War II vets dying each month, many of those who fought and lived will likely not see the series. Some whose stories are told may pass before it is completed. The writers say it will be hard to match the emotional intensity of Band of Brothers, “but we're going to try,” he says.

http://www.flagsofourfathers.net/

hahahaha oeps....dit was em dus hahahaa

sorry guys

Chris Taylor
01-11-2004, 14:53
From the writers:

What will the first four episodes show?:

Death. Luck...Fear...Love...God...Responsibility...Hatred ...Faith...Irony...Frustration...

One is Post Pearl Harbor to late May 1942

Two is the battle of Midway

Three is the first six weeks on Guadalcanal

Four is the next six weeks on Guadalcanal.

I could tell you what all of them are...but that would spoil it, wouldn't it?

--------------------------------------------------------------------------------
hell, i can´t wait man.....dit wordt te gek volgens mij.....2006 is nog zo ver weg:-((((((

Koek
01-11-2004, 16:01
Alle mooie Pacific Battles komen wel aan bod zo te zien :D

Hoop dat ze er iets moois van maken 8)

Seth__Gekko
01-11-2004, 16:04
ELke maand 5 euro apart houden dan maar ^-^

Wizz-Art
02-11-2004, 01:26
Laat maar komen 8)

Ron kars
02-11-2004, 11:10
Ik ben er steeds meer van overtuigd dat deze serie ook weer uitzxonderlijk goed zal worden, maar het niveau van BoB word volgens mij nooit meer gehaald, alleen Return of the King kwam eng dicht bij het niveau van het drama.

Begbie
02-11-2004, 13:38
Flags of our Fathers

Clint Eastwood and Steven Spielberg are teaming up to bring the story of the Battle of Iwo Jima to the big screen. Eastwood will direct an adaptation of "Flags of Our Fathers" for DreamWorks Studios . The battle, which took place in winter 1945, was a turning point in the Pacific theater. In one month, 22,000 Japanese and 26,000 Americans died, and the battle produced one of World War II's most enduring images: a photograph of six soldiers raising an American flag on the flank of Mount Suribachi, the island's commanding high point.

'The Pacific' is een hot item in 2006. Concurrentie voor SPR? we zullen het afwachten.. :D

Henk Heideveld
03-11-2004, 11:10
O jee, ik zie het al helemaal voor me: moedige, heldhaftige Amerikanen strijden tegen stereotype kamikaze/seppuku-Japanners :? *knip*
Ja, daar ben ik ook bang voor. We zullen zien.
Hoeft absoluut niet het geval te zijn. Zie TORA TORA TORA. (y)
Als je je op de film Pearl Harbor zou oriënteren heb je helaas helemaal gelijk

vwinke
03-11-2004, 13:51
Geweldig. Het zal inderdaad moeilijk zijn het niveau van BoB te evenaren, maar is dat een voorwaarde om deze serie tot een succes te maken vraag ik me dan af. Ik denk het niet.
Ik verheug me hier op. (En dat zal het wachten weer lang laten duren vrees ik.)

Ron kars
06-11-2004, 21:54
weet er iemand een site die het nieuws rond deze productie bijhoud?

Caledonians
08-11-2004, 18:48
weet er iemand een site die het nieuws rond deze productie bijhoud?

IMDb (http://www.imdb.com/title/tt0374463/) maar daar staat op dit moment nog niet zoveel info.

Ik kijk trouwens erg uit naar deze mini!

Begbie
08-11-2004, 19:25
http://www.flagsofourfathers.net/

Kenneth
09-11-2004, 00:25
Ik kijk trouwens erg uit naar deze mini!

Me too, laat maar komen die Jappen :)

FredKroket
13-07-2005, 23:57
Kijk hier echt naar uit! Echter ik houd er wel rekening mee dat het *waarschijnlijk* niet zo meesterlijk goed gaat worden als BoB, dan kan het in ieder geval altijd nog meevallen :)

Dennis Kuijper
30-07-2005, 19:15
Officieele site: http://www.the-pacific-war.com/

HiddeV
30-07-2005, 19:47
Officieele site: http://www.the-pacific-war.com/

Dit is niet de officieele site.

Jaap22
30-07-2005, 20:38
Officieele site: http://www.the-pacific-war.com/

Dit is niet de officieele site.

Dat niet nee, maar er staat wel informatie op waar ik in ieder geval helemaal warm voor loop:

The series is slated to be the biggest and most expensive mini-series every produced for Television. The decisive and complex battles of Midway, Okinawa and several other campaigns are scheduled to get screen time.

Kan nu al niet meer wachten!!

Dennis Kuijper
30-07-2005, 20:43
Officieele site: http://www.the-pacific-war.com/

Dit is niet de officieele site.

Toch mooi dat jij even die research heb gedaan. :wink:
Maar goed,hier staat in iedergeval mooie info over het gebeuren.

HiddeV
30-07-2005, 21:28
Officieele site: http://www.the-pacific-war.com/

Dit is niet de officieele site.

Toch mooi dat jij even die research heb gedaan. :wink:
Maar goed,hier staat in iedergeval mooie info over het gebeuren.

Zei het alleen maar om misverstanden te voorkomen :wink:
Staat inderdaad mooie info. Hopelijk komt er binnenkort meer info beschikbaar.

Jordy van Buel
31-07-2005, 13:11
Officieele site: http://www.the-pacific-war.com/

Dit is niet de officieele site.

Dat niet nee, maar er staat wel informatie op waar ik in ieder geval helemaal warm voor loop:

The series is slated to be the biggest and most expensive mini-series every produced for Television. The decisive and complex battles of Midway, Okinawa and several other campaigns are scheduled to get screen time.

Kan nu al niet meer wachten!!

:shock: *kwijl

Sicco
07-10-2005, 15:10
nog nieuws toevallig?
zie dit nu pas voor het eerst, maar lijkt me zeker interessant :)

Dennis Kuijper
07-10-2005, 15:15
nog nieuws toevallig?
zie dit nu pas voor het eerst, maar lijkt me zeker interessant :)
Check het forum is :wink: :
http://www.the-pacific-war.com/phpBB2/

Pieter V
09-09-2006, 18:36
Zo te zien, komt hij nu in 2009 uit.

:(.

http://www.imdb.com/title/tt0374463/

Dennis Oosterhuis
09-09-2006, 19:00
Ow? Hier wist ik helemaal niks van... Duurt nog wel erg lang, maar kijk er al zeker naar uit! :)

Elessar
09-09-2006, 19:24
Ze hebben dus geen haast. Hmpf. Jammer.

baltar
10-04-2007, 20:18
Opnames binnen in augustus dit jaar en zullen een jaar duren. De serie zal opgenomen worden in Australie.

http://www.comingsoon.net/news/tvnews.php?id=19817

Patrick van den Hul
10-04-2007, 20:27
Opnames binnen in augustus dit jaar en zullen een jaar duren. De serie zal opgenomen worden in Australie.

http://www.comingsoon.net/news/tvnews.php?id=19817

Dat is erg goed nieuws. Dan komt ie dus waarschijnlijk ook veel eerder dan 2009 op tv. BoB is voor mij een van de beste, zoniet de beste, serie ooit, dus laat maar komen deze!

Hugo R
10-04-2007, 22:12
Ben ook wel zeer benieuwd wat deze serie gaat brengen. BoB was geweldig, dus de verwachtingen zijn hoog.

Dennis Oosterhuis
10-04-2007, 23:08
Ben ook wel zeer benieuwd wat deze serie gaat brengen. BoB was geweldig, dus de verwachtingen zijn hoog.
Daar ligt dan ook meteen het gevaar... Maar ook ik kijk met ongeduld uit naar deze serie! 8)

Marc Raps
11-04-2007, 07:29
Yay! Kijk hier wel naar uit, eigenlijk.

Hebben ze niet nog een runner nodig of zo?

HiddeV
25-04-2007, 23:23
HBO's long-in-development miniseries about the Pacific theater of World War II has finally received the green light.

Titled "The Pacific," the 10-hour miniseries is scheduled to begin production this summer in Australia. Tom Hanks, Steven Spielberg and Gary Goetzman, who executive produced "Band of Brothers" for HBO, will perform the same duties on the new project, which they consider a companion piece to the Emmy-winning miniseries about American soldiers in Europe during WWII.

"We're proud to be reuniting with Tom Hanks and Steven Spielberg to complete the story of the American combat experience of World War II," HBO Films president Colin Callender says. "This epic miniseries is based on the true stories of three Marines whose experiences in the Pacific embodied the unique nature of that theater of war, and dramatize how it profoundly differed from the European front."

"The Pacific" is based on the books "With the Old Breed" by Eugene Sledge and "Helmet for My Pillow" by Robert Leckie, along with interviews conducted by the filmmakers and historian Hugh Ambrose, a consultant on the project ("Band of Brothers" was based on work by Ambrose's father Stephen, who died in 2002).

The story will focus on the experiences of Leckie, Sledge and fellow U.S. Marine John Basilone from their first action at Guadalcanal, through Iwo Jima and Okinawa and the war's end in the late summer of 1945. Casting will be announced later.

In addition to Hanks, Spielberg and Goetzman, several other members of the "Band of Brothers" team will work on "The Pacific." Tony To and Graham Yost will serve as co-exec producers, and Bruce McKenna will be supervising producer. Robert Schenkkan ("The Quiet American"), George Pelecanos ("The Wire") and Michelle Ashford ("Boomtown") are co-producers.

HBO hasn't set a target airdate for the project. The network has the eight-hour mini "John Adams" on its slate for next year, so it seems likely that "The Pacific" would debut sometime in 2009.

Bron: zap2it.com

Dennis Oosterhuis
25-04-2007, 23:48
OK dan! (y)

Evil Hobbit
26-04-2007, 10:58
Yesss

Dizer
26-04-2007, 13:24
Eindelijk een goed bericht!

Coen P.
26-04-2007, 13:36
laat maar komen!

Hugo R
26-04-2007, 14:05
Inderdaad goed nieuws, ben zeer benieuwd.

Patrick van den Hul
26-04-2007, 17:34
Eindelijk echte concrete informatie! :)

kenc
17-06-2008, 13:17
William Sadler in de hoofdrol... Die speelt normaal altijd de slechterik (heeft er ook het gezicht voor :-))

Ben wel benieuwd, maar William Sadler :roll:

Hugo R
17-06-2008, 13:20
Is hier verder nog nieuws over?

Patrick van den Hul
17-06-2008, 15:04
Is hier verder nog nieuws over?

Het 'nieuws' is dat de serie volgend jaar op TV komt, ik heb de titel dan ook aangepast. Ze zijn nu nog aan het filmen, maar in de weken/maanden voor de release wordt er vast systematisch nieuws vrijgegeven en natuurlijk eerste beelden.

Gaberiel-2
18-06-2008, 09:49
Kan me niet voorstellen dat deze net zo goed wordt als Band of Brothers, want dat is naar mijn mening nog steeds het beste dat ooit voor tv of film gemaakt is... maar natuurlijk ben ik wel erg beniewd... ;)

geheim2008
27-06-2008, 01:09
Ik hoop dat er voor deze serie ook een grote steelcase-box uitgaat komen net als voor de 1e Band of Brothers.
Ik heb BoB 1x volledig gezien. Mooie serie. Ik kijk nu per week 1 aflevering. Ben bij nummer 3. dus nog 7 weken te gaan :p

misterfun
06-07-2008, 22:15
En natuurlijk gelijk een blu-Ray release

joostpolletje
09-07-2008, 20:32
Erg vet!!

Patrick van den Hul
09-07-2008, 20:40
Nog maar een jaartje geduld...

Chris Taylor
15-07-2008, 13:03
Ik ben heel benieuwd wat ze ervan gaan maken, maar de productie is in zeer goede handen bij Spielberg en Hanks. Ik kan dus alleen maar zeggen: bring it on!

Jeroen D
15-07-2008, 13:26
Nog maar een jaartje geduld...

:twisted:
Man, dat duurt echt nog lang...........Band Of Brothers vond ik geniaal.

Pieter V
11-01-2009, 15:41
Sneak peak:

http://www.youtube.com/watch?v=E81uWNfRHbs

Don van Straalen
11-01-2009, 15:45
Holy shit!

How did i NOT know about this?!

ziet er tof uit!

Lex v/d Moolen
11-01-2009, 16:44
Dit belooft weer veel goeds! (y)

Dennis Oosterhuis
11-01-2009, 17:03
Inderdaad! (y)

Cinemaniac
11-01-2009, 17:57
Dat ziet er inderdaad veelbelovend uit! Van mij mogen ze elk jaar zo'n miniserie uitbrengen.

En zie ik daar een volwassen Joseph Mazzello, dat jongetje uit Jurassic Park?

Jeroen D
11-01-2009, 17:58
Ziet er weer veelbelovend uit.........(y)

AjaxLitmanen
11-01-2009, 18:17
Fraaie trailer, kreeg weer het Normandie gevoel uit Saving Private Ryan. Als BoB II net zo fraai is als de 1e dan hebben we weer een nieuw kunstwerk. 1 was echt van ongekende klasse. Gelukkig zijn Spielberg en Hanks opnieuw de makers.

Tim k
11-01-2009, 19:54
Ziet er goed uit! Besef wel gelijk dat ik me weer moet vereenzelvigen met de nieuwe personages. Op 1 lijn zien te komen met de nieuwe Dick Winters, Bill Guarnere, Liebgott etc. zal toch ff wennen zijn denk.

RobinB
11-01-2009, 19:55
Heb er wel zin in,maar ben nog niet onder de indruk:p

Lorre
11-01-2009, 20:10
Ziet er wel terug goed uit. Ben benieuwd!

Bas Hokke
11-01-2009, 20:24
Ziet er goed uit! Besef wel gelijk dat ik me weer moet vereenzelvigen met de nieuwe personages. Op 1 lijn zien te komen met de nieuwe Dick Winters, Bill Guarnere, Liebgott etc. zal toch ff wennen zijn denk.

Ik kijk ook erg uit naar deze serie. Lijkt me weer een geweldige serie. Ik ga hem niet op TV kijken, maar koop hem gelijk.

Echter is het geen vervolg op BoB. Het staat oer ok helemaal los van. Dus zoals de titel aangeeft "Band of Brothers II"klopt dan ook niet.
Ik denk dat als je 2 afleveringen hebt gezien, je al gelijk bekend bent met de personages.

dunedain
11-01-2009, 20:44
Het kan voor mij niet snel genoeg op de tv/dvd of blu-ray komen. (y)

Hayko de Boer
11-01-2009, 20:53
Trailer ziet er veelbelovend uit.

Ook zie ik op imdb dat William Sadler een leading rol heeft, lijkt me ook niet verkeerd.

Is er al bekend wie de loodzware taak heeft om de score te verzorgen en in de voetstappen van Michael Kamen gaat stappen? Normaal spoel ik de begintitels door na 1 of 2 afleveringen, maar ik betrapte me erop dat ik bij BoB bij alle 10 afleveringen de muziek liet doorspelen... Magistrale muziek die zeker heeft bijgedragen aan de sfeer van de serie. Hier kunnen ze dit keer ook veel mee winnen of kapotmaken.

Pulse
11-01-2009, 21:17
Ziet er goed uit!
Al releasedatum bekend?

intexor
11-01-2009, 21:31
Zal wel weer leuk kijkmateriaal worden, en ook fijn dat het eens om een onderdeel van W.O. 2 gaat dat nog geen 100 keer verfilmd is.

Bas Hokke
11-01-2009, 21:38
Zal wel weer leuk kijkmateriaal worden, en ook fijn dat het eens om een onderdeel van W.O. 2 gaat dat nog geen 100 keer verfilmd is.

Er zijn genoeg films te vinden die het WOII thema "Pacific" aankaarten... maar dateren uit de jaren 50. Het zijn alleen veel duikbootfilms;

En natuurlijk The thin red line. (y)

intexor
11-01-2009, 21:45
Kan me gewoon niet meteen een film voor de geest halen die ik al gezien heb die over de bevrijding van Australië ging, maar kan zijn dat er inderdaad wel oudere films over bestaan die ik nog niet gezien heb.

Pulse
11-01-2009, 21:51
Australia behandeld een stukje

Bas Hokke
11-01-2009, 21:55
Hier zijn een aantal films die zich in de pacific afspelen:


Clint Eastwood's Flags of Our Fathers is a throwback to Hollywood's past war glories, stirring painfully patriotic memories of the Pacific theater in the way Saving Private Ryan did for European theater veterans and their survivors. World War II movies set in Europe dominate the war movie genre, but a few Pacific theater classics endure. Here are 10 to seek on home video and TV:
1. Wake Island (1942) A regimental U.S. Marine major (Brian Donlevy) and an unpolished platoon brace against the post-Pearl Harbor wave of Japanese aggression in the South Pacific. Paramount Pictures began production before the real battle had ended.
2. Guadalcanal Diary (1943) Marines invade an island stronghold in 1942. Based on the book by Richard Tregaskis, one of only two news correspondents allowed on Guadalcanal during the assault.
3. Bataan (1943) Thirteen soldiers led by Robert Taylor and George Murphy are ordered to destroy a vital bridge when Japanese forces invade the Philippines.
4. They Were Expendable (1945) Director and Navy propagandist John Ford lionized torpedo boat forces defending the Philippines. John Wayne went from B-movie cowpoke to war movie icon with his role.
5. Sands of Iwo Jima (1949) Wayne's first Academy Award nomination came for his paternal platoon leadership during the island assault.
6. The Bridge on the River Kwai (1957) Allied prisoners of war in Burma are ordered to build a bridge to aid the Japanese but have other plans for it. Academy Awards went to the film, director David Lean and best actor Alec Guinness.
7. The Outsider (1961) Tony Curtis is superb as Pvt. Ira Hayes, the American Indian flag-raiser on Iwo Jima who couldn't defeat prejudice at home. The movie is unavailable on DVD and rarely shown on television. That should change after Adam Beach's performance as Hayes in Flags of Our Fathers .
8. Hell in the Pacific (1968) Not a conventional World War II movie, although stripping down the conflict to an American pilot (Lee Marvin) and Japanese soldier (Toshiro Mifune) marooned on an island is gripping drama.
9. Tora! Tora! Tora! (1970) The essential Pearl Harbor movie .
10. Midway (1976) The Pacific theater tide turned in 1942 when U.S. air and sea forces severely disabled the Japanese navy at Midway Island. Charlton Heston, Robert Mitchum and Henry Fonda lead an all-star cast showing how it happened.

Verder zijn er nog de duikbootfilms, waarvan de dikgedrukte erg goede films zijn.

Crash Dive (http://en.wikipedia.org/wiki/Crash_Dive) 1943 — a fictional USS Corsair (http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Corsair_(SS-435))
The Enemy Below (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Enemy_Below) 1957 (y)
Hellcats of the Navy (http://en.wikipedia.org/wiki/Hellcats_of_the_Navy) 1957 — a fictional USS Starfish (http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Starfish)
In Enemy Hands (http://en.wikipedia.org/wiki/In_Enemy_Hands_(film)) 2004 — a fictional USS Swordfish (http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Swordfish_(SS-193)) and U-429 (http://en.wikipedia.org/wiki/German_submarine_U-429); European title U-Boat
Murphy's War (http://en.wikipedia.org/wiki/Murphy%27s_War) 1971 (y)
Operation Pacific (http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Pacific) 1951 — a fictional USS Thunderfish (http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=USS_Thunderfish&action=edit&redlink=1)
Operation Petticoat (http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Petticoat) 1959,1977 — a fictional USS Sea Tiger (http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Sea_Tiger)
Run Silent, Run Deep (http://en.wikipedia.org/wiki/Run_Silent,_Run_Deep) 1958 — a fictional World War II USS Nerka (http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Nerka) (which loosely shares plot elements and the villain destroyer captain Bungo Pete with Edward L. Beach (http://en.wikipedia.org/wiki/Edward_L._Beach,_Jr.)'s novel, but not much of the plot). (y)
Torpedo Run (http://en.wikipedia.org/wiki/Torpedo_Run) 1958
Up Periscope (http://en.wikipedia.org/wiki/Up_Periscope) 1959
We Dive at Dawn (http://en.wikipedia.org/wiki/We_Dive_at_Dawn) 1943

intexor
11-01-2009, 22:07
Nou heb dan blijkbaar toch al een paar van die films gezien (Flags Of Our Fathers, Tora! Tora! Tora! en Bridge On The River Kwai) maar er blijft nog heel wat over om te kijken :-) Het is vooral Australië en W.O. 2 waar ik bij mijn weten nog nooit een film over heb gezien, maar blijkbaar is er dus ook een recente film waarin het eventjes aan bod komt. Maar de serie heet natuurlijk The Pacific dus er zal wel meer als alleen Australië aan bod komen.

Jordy van Buel
11-01-2009, 22:12
Ziet er goed uit, zeker in de gaten houden (y)

BobT
11-01-2009, 22:19
Ik ben benieuwd, erg lang gewacht op deze serie. Nu duurt het waarschijnlijkis nog een een tijdje totdat 'ie uitkomt, maar de eerste berichten over deze show zijn echt alweer jaren geleden, dus een aantal maanden extra kan ook nog wel. Hopelijk valt 'ie niet tegen.

Ik zag dat ze dit keer co-produceren met een Australische tv zender. Hopelijk wordt het toch nog door de BBC opgepikt.

Ik kijk de serie toch het liefste eerst op tv en ik moet er niet aan denken dat deze dan net als BoB op Sbs wordt uitgezonden.

AjaxLitmanen
11-01-2009, 22:22
Ik kijk ook erg uit naar deze serie. Lijkt me weer een geweldige serie. Ik ga hem niet op TV kijken, maar koop hem gelijk.

Echter is het geen vervolg op BoB. Het staat oer ok helemaal los van. Dus zoals de titel aangeeft "Band of Brothers II"klopt dan ook niet.
Ik denk dat als je 2 afleveringen hebt gezien, je al gelijk bekend bent met de personages.

Tsja, oorlogs mini serie in dezelfde oorlog als van BoB (alleen nu Japan ipv Europa), geregisseerd door dezelfde mensen en dan ga je toch snel aan een vervolg denken maar dan in een andere setting. BoB II staat niet voor niets tussen haakjes, zodat mensen weten waaraan ze moeten denken.

Marc Raps
12-01-2009, 00:12
Als dit half zo goed is als Band of Brothers ben ik al tevreden.

Laat maar komen!

Daan de G.
12-01-2009, 08:23
Is er al een release date bekend? Ziet er ongelofelijk goed uit! :D

Marcel v/d H.
12-01-2009, 19:04
Zie het nu pas... Ziet er weer super uit!

joostpolletje
17-01-2009, 10:50
Net pas de sneap peak gezien... Whoo!

Paul H.
27-01-2009, 19:31
Ben Band of Brothers aan het herkijken (3x). Blijft een topper. Hopelijk halen ze met deze serie hetzelfde niveau.

Pieter V
19-05-2009, 13:05
The Pacific niet in 2009, volgens Tom Hanks.

http://www.pacificfans.com/production-news/tom-hanks-i-think-its-going-to-be-march-2010-for-pacific

Komt niet als een verrassing. Er komt niet of nauwlijks nog info binnen over deze serie. Er is niet eens een officiële HBO website in de lucht.

Maar om even in de Tweede Wereld Oorlog te blijven:

http://www.hbo.com/events/intothestorm/index.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Into_The_Storm

Dit lijkt me wel wat.

Jordy van Buel
19-05-2009, 14:06
Laten we het wel ontopic houden: jammer dat de serie is uitgesteld, maar niet geheel onverwacht natuurlijk. Spielberg en Hanks zijn beide drukke baasjes.

Rood
19-05-2009, 19:24
:-( Ben weer retelaat met het checken van de eerste beelden, natuurlijk nu van youtube afgehaald, maar zal nog wel even zoeken.

mac
21-05-2009, 15:53
http://www.youtube.com/watch?v=9QL7mq9wE08

Maar zien hoelang het erop blijft staan.;)

Patrick van den Hul
21-05-2009, 17:16
Hij stond er nog op! Door een vreemde rechtenkwestie zal deze echter pas in 2010 in Amerika op TV verschijnen. Aldus Tom Hanks in Empire.

Rood
22-05-2009, 06:54
Bedankt Mac, voor de link (y).
Zag er goed uit, deed mij ook wel ergens aan een andere invasie denken :wink:.

Bugssje
23-05-2009, 11:38
De trailer belooft weer veel! Jammer dat we nog tot 2010 moeten wachten.

Pieter V
18-06-2009, 10:19
Sky TV purchases ‘The Pacific’ for the U.K. in Spring 2010


Subscription based satellite TV provider Sky will air Steven Spielberg’s “Band of Brothers” follow on “The Pacific” in the spring of 2010. The program will run on Sky Movies and Sky Movies HD in an advert-free format. HBO will air the series at the same time in the North America.

The $200 million 10-part series, produced by Steven Spielberg and Tom Hanks, follows the journeys of three US marines – Robert Leckie, Eugene Sledge and John Basilone – during second world war Pacific-area campaigns against Japanese forces, from Guadalcanal to Iwo Jima and home after VJ Day in August 1945. The series features no big name stars, and instead used it’s feature-film budget to push the boundaries on special effects and ware scenes - which Tom Hanks has commented are some of the most realistic ever - much as was the case with the Band of Brothers series which also featured mostly unknown actors at the time it was made.





http://www.thecinemapost.com/2009/05/22/sky-tv-purchases-the-pacific-for-the-uk-in-spring-2010/

http://www.imdb.com/title/tt0374463/news#ni0796594

Jeroen D
18-06-2009, 10:22
Gaaf man. Kan niet wachten !

Jeroen D
22-06-2009, 11:04
http://www.bscreview.com/2009/06/new-trailer-for-hbos-the-pacific/

Nieuwe trailer !

Pieter V
22-06-2009, 11:19
Eindelijk een echte trailer. Ziet er goed uit.

Jordy van Buel
22-06-2009, 15:42
Ziet er erg goed uit, dit wordt weer een parel denk ik :)

Lorre
22-06-2009, 17:31
Wat een trailer. Ziet er geweldig uit en dat is dan nog zacht uitgedrukt. Kijk erg uit naar deze! (y)

Dennis Oosterhuis
22-06-2009, 18:06
Anders ik wel! Geweldig! (y)

Coen P.
22-06-2009, 18:54
Bring it on!

Bugssje
22-06-2009, 19:06
Waar vind dit plaats? Ik dacht Australië

Jordy van Buel
22-06-2009, 19:09
Waar vind dit plaats? Ik dacht Australië

Bedoel je waar het is opgenomen?

Patrick van den Hul
22-06-2009, 19:09
Oh mijn God :-o

Misschien dit (http://en.wikipedia.org/wiki/Pacific_War) er even op nalezen.

Op zich zit je wel in de buurt...

Bugssje
22-06-2009, 19:47
Ik zat inderdaad aan de goede kant van de wereld, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat het zich voor een deel ook in Australie afspeelde. Misschien ben ik dan wel verkeerd met het feit dat het in Australië is opgenomen. De begroeiing vond ik er al niet Australisch uitzien en voor zover ik weet is Australie nog nooit bezet geweest door Japan.
Ik ben wel vrij bekend met de oorlog in Azie hoor maar dit was gewoon een domme fout van me;)

Edit:http://www.imdb.com/title/tt0374463/locations Hier ben ik dus mee in de war geweest.

Lex v/d Moolen
22-06-2009, 19:49
Pff, nog een jaar wachten :(

Jeroen D
22-06-2009, 20:28
Waar vind dit plaats? Ik dacht Australië

Ik heb ook ergens op het net gelezen dat deze serie opgenomen is in Australie.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pacific_(miniseries) (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pacific_%28miniseries%29)

Pieter V
22-06-2009, 23:14
Trailer is alweer offline gehaald.

Jordy van Buel
22-06-2009, 23:16
Ook hier te zien: http://www.youtube.com/watch?v=ClnWj11rQFY

Symphony X
22-06-2009, 23:24
Jezus, maart 2010 pas, kijk er al zolang naar uit. BOB is eigenlijk naast de Friends afleveringen de enige serie die ik over en over kan blijven kijken.

freaky
26-06-2009, 15:02
Nog altijd aan het twijfelen om BOB op blu-ray te doen :D

Bugssje
26-06-2009, 15:16
Niet twijfelen, gewoon kopen!

Jobe
29-06-2009, 11:22
Trailer staat nu ook op de officiele HBO pagina:
http://www.hbo.com/events/pacific/

Veel (her)kijkplezier!

Jordy van Buel
23-09-2009, 14:33
Nieuwe (teaser)trailer!

klik (http://www.pacificfans.com/trailer-videos)

Bas Hokke
23-09-2009, 15:46
ziet er erg goed uit.....misschien wel beter dan Band of Brothers (y)

RobinB
24-09-2009, 17:51
Wow moet echt toegeven dat ik de nieuwe trailer veel beter vind. Krijg een echte "film" gevoel en maakt me toch wel heel nieuwsgrierig.

Don van Straalen
25-09-2009, 18:37
jezus, werkelijk fantastisch.

Jaap22
25-09-2009, 19:31
ziet er erg goed uit.....misschien wel beter dan Band of Brothers (y)

Dat betwijfel ik. Hoop alleen niet dat The Pacific te patriotisch wordt neergezet. Band of Brothers was dat niet. Daarnaast is het verhaal van de mannen van Easy Company wel heel erg uniek te noemen. Denk ook niet dat je het moet gaan vergelijken met Band of Brothers, dan kan het alleen maar tegenvallen lijkt me. Als verfend liefhebber van Band of Brothers en Saving Private Ryan en eigenlijk oorlogsfilms/series in het algemeen kijk ik erg uit naar deze serie (ben een vredelievend persoon hoor verder ;) ). Denk dat ik wel weer op het puntje van m'n stoel zal zitten. Voor diegene die alvast even in wil komen en de film nog niet gezien hebben; Letter From Iwo Jima is een heerlijke film, Flags of Our Fathers viel me nogal tegen.

Coen P.
02-10-2009, 10:41
Bring it on! Hoop idd ook meer op een realistische inslag...

Rood
23-10-2009, 16:10
Damn, dat ziet er echt heel erg goed uit.
Gelijk zin om BoB weer te kijken!

stoffels
24-10-2009, 10:43
ongelooflijk, dit is een top productie. Ik kan niet wachten tot het 2010 is.

theregiment
28-10-2009, 14:22
Vervelend he altijd dat w8 :( en dan ook nog een voordat ie eindelijk een op dvd/blu-ray uitkomt. Laat staan op tv :S

Release staat gepland voor maart 2010 als ik me niet vergis :D

René.
28-10-2009, 21:17
Ik kan niet wachten.

Michael Hamers
28-10-2009, 21:30
Dit wordt gegarandeerd weer een topper uit de HBO stal. Kan niet missen. Of deze het niveau gaat halen van BoB valt echter nog te betwijfelen, maar ik ga deze zeker een kans gunnen! :D

Hellboy
29-10-2009, 09:59
Een pareltje weer! Kijk er in ieder geval erg naar uit!

theregiment
11-11-2009, 11:00
Op de HBO site is nu een 3e trailer toegevoegd, Behind the scene trailer!
Bij mij lopen de rillingen weer over mijn rug bij het zien van de trailer, wat een sfeer! Blijft toch een serie BoB die bijna niet te evenaren is maar de pacific gaat het zeker net zo goed doen! Zelfde mensen werken er aan mee met nog meer geld! Om te zorgen dat alles nog beter in elkaar zit en eruit ziet.

En nu helemaal met het BR medium ooo dam ik maak me alleen maar lekker door dit hier te typen :O

Jordy van Buel
11-11-2009, 11:06
En hier (http://www.youtube.com/watch?v=2pM-U5qk8jk) te zien ;)

Lex v/d Moolen
11-11-2009, 11:59
Ziet er steeds veelbelovender uit !

RobinB
11-11-2009, 13:18
Wat ik bij BoB zo sterk vondt was de openings scene,elke keer zo sterk met de tune..echt een fantastisch manier om een serie mee te openen..

Nou moet ik toegeven ik heb nog weinig gehoord over The Pacific, sinds Pearl Harbour wist ik eigenlijk dat dit een aaleiding was voor deze oorlog. Daarom vind ik het intressant om ook hiervan een "historical insight" te krijgen..hopelijk komen er ook inleidende scenes van de veterans, dat maakte BoB ook sterk..voor mij hoeft deze niet beter te worden dan BoB,want BoB is gewoon een historische ervaring dat altijd UNIEK is en blijft..en dit is een ander ervaring wat mede door de 2e trailer heel mooi in beeld gebracht zal worden..

marcelb7
11-11-2009, 13:30
Zelfde mensen werken er aan mee met nog meer geld! Om te zorgen dat alles nog beter in elkaar zit en eruit ziet.

En nu helemaal met het BR medium ooo dam ik maak me alleen maar lekker door dit hier te typen :O
Je begrijpt wel dat er dan ook meer geld terugverdiend moet worden, en dat de bluray en dvd dus ook duurder worden?

HUYG
11-11-2009, 14:14
Spreekt mij qua thema nog wel meer aan dan BOB (wat ik overigens een geweldige serie vind, laat daar geen misverstand over bestaan!): we zijn niet zo verwend met goede films/series over WW2 in Azie. Ben ook benieuwd hoe de Japanners worden geportretteerd. Los van het concentratiekampdeel, vond ik de Duitsers wat 'soft' weergegeven terwijl er door beide partijen keihard werd gevochten met het overschrijden van het oorlogsrecht. Oorlog in Azie ging daarin misschien nog wel verder.

Jeroen D
11-11-2009, 14:18
Je begrijpt wel dat er dan ook meer geld terugverdiend moet worden, en dat de bluray en dvd dus ook duurder worden?

What the hell, voor een serie zoals dit betaal ik gerust wat meer :)

Loader
11-11-2009, 15:21
Hopelijk wordt het ook gelijk op de tv uitgezonden net zoals de BoB

Jordy van Buel
11-11-2009, 15:29
Hopelijk wordt het ook gelijk op de tv uitgezonden net zoals de BoB

Ik denk dat het eerder najaar 2010 zal worden voordat een Nederlandse zender deze serie uit gaat zenden.

HUYG
11-11-2009, 16:25
Met van die fijne reclames tussendoor. Ga er wel naar kijken als het op BD uitkomt.

Fonzie
11-11-2009, 16:35
lang leve uTorrent. Een serie volgen op (waarschijnlijk SBS), nee dank u haha. Echt een marteling tegenwoordig, iets volgen op TV.

Sphinkx
18-11-2009, 09:37
Zelfde hier. Gewoon dl en later op BR kopen. Ga echt niet het geduld hebben om te wachten tot het najaar als deze op BR zal uitkomen.

Pieter V
18-11-2009, 10:09
Ziet er goed uit. Als straks de extra's op de DVD/Blu-ray maar meer mogen zijn, dan bij BoB.

theregiment
19-11-2009, 08:53
Weer een nieuwe trailer (2) van Pacific staat op de HBO site :D http://www.hbo.com/events/pacific/video.html
Of op youtube natuurlijk http://www.youtube.com/watch?v=noUJHcdX6KU

RobinB
19-11-2009, 12:13
Zag ik nou Nick Nolte..? Wow de muziek is echt prachtig..:o en moet echt zeggen "mooie beelden"...

ToastedQB
19-11-2009, 19:30
Wie doet de muziek eigenlijk nu Michael Kamen er niet meer is?

theregiment
14-12-2009, 11:03
Er is een 3e trailer geplaatst op de website van HBO. Hij is niet lang maar bouwt de spanning weer lekker op :P

http://www.hbo.com/events/pacific/video.html

Gr Bart

RobinB
16-12-2009, 11:47
De gesprek tijdens de teaser..fantastisch..:)

Jeroen D
02-01-2010, 15:04
14 maart begint de serie in de VS.
Ben benieuwd wanneer deze hier te aanschouwen is.

Chris W
05-01-2010, 01:01
Ben bang door de trailers, dat de serie een heel andere feel gaat krijgen als Band of Brothers dat had.... En dan bedoel ik dus dat je ook de politiek er achter lijkt te gaan zien met die scenes in de trailers. Waar je bij BoB juist constant bij leden van Easy Company bleef lijkt dit hier niet het geval te zijn. Zie te veel vrouwen voorbijkomen van het thuisfront. Of dat nou herinneringen zijn of een ander perspectief, dat wordt niet 100% duidelijk. Maar lijkt helaas beiden te zijn. Zie het helaas somber in voor deze mini serie. Het sterke van Band of Brothers vond ik juist dat je geen achtergrond wist van de karakters en dat sommige dingen gewoon duidelijk werden naar verloop van de serie. Ik zou het erg jammer vinden als dit gebeurt via flashbacks/lange intro/ander perspectief. Een beetje Pearl Harbor meets Saving Private Ryan krijg ik de indruk :(

theregiment
08-01-2010, 09:50
Ben bang door de trailers, dat de serie een heel andere feel gaat krijgen als Band of Brothers dat had.... En dan bedoel ik dus dat je ook de politiek er achter lijkt te gaan zien met die scenes in de trailers. Waar je bij BoB juist constant bij leden van Easy Company bleef lijkt dit hier niet het geval te zijn. Zie te veel vrouwen voorbijkomen van het thuisfront. Of dat nou herinneringen zijn of een ander perspectief, dat wordt niet 100% duidelijk. Maar lijkt helaas beiden te zijn. Zie het helaas somber in voor deze mini serie. Het sterke van Band of Brothers vond ik juist dat je geen achtergrond wist van de karakters en dat sommige dingen gewoon duidelijk werden naar verloop van de serie. Ik zou het erg jammer vinden als dit gebeurt via flashbacks/lange intro/ander perspectief. Een beetje Pearl Harbor meets Saving Private Ryan krijg ik de indruk :(

Vind altijd knap dat mensen hun oordeel alweer klaar hebben zonder ook maar iets te hebben gezien en dan heb ik het niet over trailers maar de serie in het echt!

De trailer is een sfeer impressie niet meer niets minder, de BoB sfeer zit er helemaal in, maar het is een andere oorlog en een nieuwe serie!

Jordy van Buel
08-01-2010, 10:09
Vind altijd knap dat mensen hun oordeel alweer klaar hebben zonder ook maar iets te hebben gezien en dan heb ik het niet over trailers maar de serie in het echt!

De trailer is een sfeer impressie niet meer niets minder, de BoB sfeer zit er helemaal in, maar het is een andere oorlog en een nieuwe serie!

Een oordeel klaar hebben mag altijd, iedereen heeft zo zijn of haar eigen mening na het zien van de trailers, dus respecteer die dan ook! Ik vind het oordeel van Chris overigens best plausibel: van meet af aan is dit project genoemd als Band of Brothers 2, ik denk niet dat makers dat voor ogen hadden toen ze aan dit project begonnen. Het is dus best mogelijk dat men met deze serie een heel andere sfeer wil laten zien. Of dat de serie uiteindelijk positief of negatief beinvloed is afwachten.

Pieter V
15-01-2010, 14:16
http://www.dumpert.nl/mediabase/785041/ca3bd872/the_pacific_laatste_teaser_trailer.html

http://www.youtube.com/watch?v=smoNSbMs9Yo

http://www.youtube.com/watch?v=eznAl2QJooQ

Jeroen D
15-01-2010, 14:29
Tja, wat moet je hier nou van zeggen ? Ziet er allemaal verschrikkelijk goed uit :)

RobinB
15-01-2010, 15:00
Gewoonweg prachtig!!

Pieter V
22-01-2010, 12:23
Nieuw filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=nm6qJQfCAqM&feature=player_embedded

En een persbericht:


For Immediate Release
Jan. 14, 2010

HBO MINISERIES PRESENTS THE PACIFIC, AN EPIC TEN-PART EVENT, A PLAYTONE AND DREAMWORKS PRODUCTION, XECUTIVE PRODUCED BY TOM HANKS, STEVEN SPIELBERG AND GARY GOETZMAN, AND STARRING JAMES BADGE DALE, JOE MAZZELLO AND JON SEDA

------

BASED ON THE TRUE STORIES OF MARINES IN THE PACIFIC THEATER OF WORLD WAR II, EXCLUSIVE HBO PRESENTATION DEBUTS MARCH 14

------
Directed By Carl Franklin, David Nutter, Jeremy Podeswa, Tony To, Tim Van Patten And Graham Yost;
Written By Laurence Andries, Michelle Ashford, Bruce C. McKenna, George Pelecanos, Robert Schenkkan And Graham Yost.

------
“It is not a history, and it is not my story alone. I have attempted, rather, to be the spokesman for my comrades, who were swept with me into the abyss of war.”

– Eugene B. Sledge, With the Old Breed

The epic ten-part miniseries event THE PACIFIC, based on the true stories of World War II Marines, debuts with Part One on SUNDAY, MARCH 14 (9:00-10:00 p.m. ET/PT), followed by other parts debuting on consecutive Sundays at the same time through May 16.

The HBO Miniseries presentation of a Playtone and DreamWorks production is executive produced by Tom Hanks, Steven Spielberg and Gary Goetzman, the producing team behind the Emmy® Award-winning and Golden Globe-winning 2001 HBO miniseries “Band of Brothers.” Hanks and Goetzman also executive produced the HBO miniseries “John Adams,” which won a record-breaking 13 Emmys® in 2008.

THE PACIFIC tracks the intertwined real-life journeys of three U.S. Marines – Robert Leckie (James Badge Dale), Eugene Sledge (Joe Mazzello) and John Basilone (Jon Seda) – across the vast canvas of the Pacific Theater during World War II. The miniseries follows these men and their fellow Marines from their first battle with the Japanese on Guadalcanal, through the rain forests of Cape Gloucester and the strongholds of Peleliu, across the bloody sands of Iwo Jima and through the horror of Okinawa, and finally to their triumphant but uneasy return home after V-J Day.

The miniseries is based in part on the books “Helmet for My Pillow,” by Robert Leckie, and “With the Old Breed,” by Eugene B. Sledge, with additional material from “Red Blood, Black Sand,” by Chuck Tatum, and “China Marine,” by Eugene B. Sledge, as well as original interviews conducted by the filmmakers.

THE PACIFIC is an HBO Miniseries presentation of a Playtone and DreamWorks Production; executive producers, Tom Hanks, Steven Spielberg, Gary Goetzman; co-executive producers, Tony To, Eugene Kelly, Graham Yost, Bruce C. McKenna; producers, Cherylanne Martin, Todd London, Steven Shareshian; co-producers, Robert Schenkkan, George Pelecanos, Michelle Ashford; supervising producer, Tim Van Patten; directors of photography, Remi Adefarasin, B.S.C. and Stephen Windon, A.C.S.; production designer, Anthony Pratt; music by Hans Zimmer, Geoff Zanelli and Blake Neely; music supervisors, Evyen J Klean, Deva Anderson; casting, Meg Liberman, CSA, Cami Patton, C.S.A, Christine King; editors, Alan Cody, A.C.E., Edward A. Warschilka, Marta Evry, A.C.E.; visual effects supervisor, John E. Sullivan; special effects supervisor, Joss Williams; costume designer, Penny Rose; historical consultant, Hugh Ambrose; senior military advisor, Capt. Dale A. Dye, USMC (Ret.). HBO Miniseries president Kary Antholis is the executive in charge of the production.

Parts One, Seven and Nine are directed by Tim Van Patten (HBO’s “The Sopranos”); Part Two is directed by David Nutter (HBO’s “Entourage”); Parts Three and Ten are directed by Jeremy Podeswa (HBO’s “Six Feet Under”); Part Four is directed by Graham Yost (HBO’s “Band of Brothers”); Part Five is directed by Carl Franklin(“Devil in a Blue Dress”); Part Six is directed by Tony To (HBO’s “Band of Brothers”); and Part Eight is directed by David Nutter/Jeremy Podeswa.

Parts One, Two, Seven and Nine are written by Bruce C. McKenna (HBO’s “Band of Brothers”); Part Three is written by George Pelecanos (HBO’s “The Wire”) and Michelle Ashford (HBO’s “John Adams”); Part Four is written by Robert Schenkkan (“The Quiet American”) and Graham Yost; Part Five is written by Laurence Andries (HBO’s “Six Feet Under”) and Bruce C. McKenna; Part Six is written by Bruce C. McKenna and Laurence Andries and Robert Schenkkan; Part Eight is written by Robert Schenkkan and Michelle Ashford; and Part Ten is written by Bruce C. McKenna and Robert Schenkkan.

In addition to James Badge Dale (“Rubicon”), Joe Mazzello (“The Sensation of Sight”) and Jon Seda (“Close to Home”), actors featured in THE PACIFIC include (in alphabetical order): Jon Bernthal (“Eastwick”), Joshua Bitton (“National Treasure”), Dwight Braswell, Betty Buckley (HBO’s “Oz”), Tom Budge (“Last Train to Freo”), Josh Close (“The Unusuals”), Nate Corddry (“United States of Tara”), Matt Craven (“Public Enemies”), Linda Cropper (“McLeod’s Daughters”), Caroline Dhavernas (“Breach”), Noel Fisher (“The Riches”), Brendan Fletcher (“88 Minutes”), Leon Willem Ford (HBO’s “Tsunami: The Aftermath”), Scott Gibson (“Breach”), Josh Helman (“McLeod’s Daughters”), Ashton Holmes (“Smart People”), Brandon Keener (“He’s Just Not That Into You”), Isabel Lucas (“Transformers: Revenge of the Fallen”), Rami Malek (“Night at the Museum”), Martin McCann (“Closing the Ring”), Ian Meadows (“Home and Away”), Toby Leonard Moore (“Dollhouse”), Henry Nixon (“The Black Balloon”), Keith Nobbs (“The Black Donnellys”), Conor O’Farrell (“C.S.I.”), Annie Parisse (“Law & Order”), Jacob Pitts (“21”), William Sadler (“The Shawshank Redemption”), Gary Sweet (“Police Rescue”), Anna Torv (“Fringe”), Claire van der Boom (“Rush”) and Dylan Young (“Canal Road”).

Principal photography for THE PACIFIC was completed on location in Australia’s Far North Queensland and Victoria over a ten-month period beginning in August 2007.

ABOUT THE STORY

On Dec. 8, 1941, just over 24 hours after the Japanese surprise attack on the U.S. Naval Base at Pearl Harbor, Congress issued a formal declaration of war against the Empire of Japan. For a decade, tensions had been mounting between Japan and the U.S., as the Japanese expanded their conquest of a large region including much of China and Southeast Asia. As a result of the bombing of Pearl Harbor, the United States officially entered World War II, already in its third year of being waged by countries of the Allied powers, including the United Kingdom, the Soviet Union, China, Canada and Australia, against the Axis powers of Japan, Germany and Italy.

Practically overnight, military recruiting offices across the country were jammed, as thousands of Americans rushed to enlist in the armed forces. Many of those young men chose to join the Marine Corps, which saw its ranks more than triple in the six months following Pearl Harbor.

While HBO’s miniseries “Band of Brothers” followed the experiences of one company of Army paratroopers in the European Theater of Operations, THE PACIFIC depicts the war a world away in the Pacific Theater of Operations, which encompassed most of the Pacific Ocean and its islands, including the Philippines, the Netherlands East Indies, New Guinea and the Solomon Islands. This miniseries follows the intersecting odysseys of three men of the 1st Marine Division, an infantry division nicknamed “The Old Breed” for its position as the oldest and largest active duty division of the U.S. Marine Corps. With the support of their fellow Marines and comrades in the Navy, Air Force and Army, the 1st Marine Division was at the forefront of many of hardest-fought campaigns of the Pacific War.

Private First Class (PFC) Robert Leckie (played by James Badge Dale) grew up in Rutherford, NJ, one of eight children. He began a professional sportswriting career for the Bergen Evening Record newspaper at age 16. Leckie, who would be christened “Lucky” by his comrades in arms, was one of those who enlisted in the Marine Corps just after Pearl Harbor. He served with H Company, 2nd Battalion, 1st Marine Regiment, 1st Marine Division as a machine gunner.

Sgt. John Basilone (played by Jon Seda) was raised in Raritan, NJ, one of ten children of Italian immigrant parents. In 1934, at age 18, Basilone enlisted in the U.S. Army and served three years in the Philippines, where he was a champion boxer. After a brief return to New Jersey, Basilone enlisted in the Marine Corps in 1940 and was a machine gunner with C Company, 1st Battalion, 7th Marine Regiment, 1st Marine Division, and later with the B Company, 1st Battalion, 27th Marine Regiment, 5th Marine Division.

Born to a privileged family in Mobile, Ala., PFC Eugene B. Sledge (played by Joe Mazzello) had relatives on both sides of his family who fought for the Confederacy. Sledge was the son of a physician who was a medical officer during the First World War; he had turned 18 just one month before the U.S. entered the war, but a heart condition kept him from enlisting until Dec. 1942. Although his family urged him to train as an officer, Sledge ultimately joined as an enlisted man and served with K Company, 3rd Battalion, 5th Marine Regiment, 1st Marine Division as a mortarman.

Over the span of ten hours, THE PACIFIC takes an unflinching “under the helmet” look at the experiences of these men and their brothers in arms, each of whom finds himself fighting for his life on faraway specks of land they had never heard of – Guadalcanal, Cape Gloucester, Peleliu, Iwo Jima, Okinawa. Forced to endure extreme deprivation and a debilitating climate, while fighting a brutal enemy who would rather die than consider surrender, these Marines are driven to the brink of their humanity.

THE PACIFIC depicts these battles – physical, mental and emotional – as it explores the true human cost of war.

Jordy van Buel
22-01-2010, 12:28
Schitterend, laat maar komen :p

Blauwoogje
28-01-2010, 19:36
Ik kreeg het volgende bericht via de mail van Veronica

http://www.veronicatv.nl/web/show/id=801506/langid=43/dbid=359/typeofpage=78964#1

In april komt de serie op televisie, op Veronica

Pieter V
14-02-2010, 15:26
http://www.youtube.com/watch?v=V3kQP2jSoa0

AjaxLitmanen
14-02-2010, 18:02
Ongelooflijk gaaf! Kan echt niet wachten tot ik hiermee kan beginnen!
Gelukkig nog maar een maand..

RobinB
14-02-2010, 18:26
Goosebumps!! Dit lijkt me echt fantastisch om op Blu-ray te zien met een mooie geluids installatie..:)

skank
14-02-2010, 19:03
Goosebumps!! Dit lijkt me echt fantastisch om op Blu-ray te zien met een mooie geluids installatie..:)

idd
kan niet wachten

Pieter V
01-03-2010, 23:03
Vernieuwde HBO website:

http://www.hbo.com/the-pacific/index.html

Sjaakafhaak
02-03-2010, 09:08
must see, ben ik Pearl harbor geweest... zeer mooi. Nu dus ook het verhaal er omheen. Al wordt daar ook voldoende verteld.

RobinB
12-03-2010, 19:34
April ..ik zag net de reclame van veronica..Bijna:):)

Don van Straalen
12-03-2010, 20:19
vanaf 14 maart op HBO, vanaf 4 april dacht ik op Veronica.

Hmm..

AjaxLitmanen
12-03-2010, 21:14
Ik zit maandag te genieten van aflevering 1, das zeker!

Daan de G.
15-03-2010, 18:22
Lekkere opener, sfeer zit er meteen goed in! Daarnaast is alles weer tot in de puntjes verzorgd, de muziek, aankleding, special effects en de actie is weer allemaal top!

Kan niet wachten op de volgende aflevering.

Burkie
15-03-2010, 18:33
Moest er weer, zoals bij elke nieuwe serie, even inkomen (vooral met het wie is wie en de bijhorende namen) maar heb me daarna prima vermaakt. Vond het stukje met de heen en weer rennende Jap erg sterk.

Jordy van Buel
15-03-2010, 19:30
Graag vanaf hier spoilers gebruiken indien je een aflevering hebt bekeken. (y)

RobinB
15-03-2010, 21:07
Waar hebben jullie um gezien??

Mik. V
15-03-2010, 21:36
Waar hebben jullie um gezien??

Internet.
Vond het een aardige opening, moest er in ieder geval even inkomen.
Vond het niet echt een inleidende episode en voelde naar mijn mening een beetje rommelig aan.
De omschakeling van thuis naar het front ging te snel, en had wat mij betreft wel wat meer uitgediept mogen worden. Nu kreeg ik het gevoel dat de episode uit 2 delen bestond die beide net tekort kwamen.
Maar misschien moet dit over de gehele serie gezien worden en ben ik te vroeg met oordelen ;)
Laat de rest in ieder geval maar komen!

Don van Straalen
16-03-2010, 19:28
Zojuist de eerste aflevering gezien. Vooral erg redelijk. Het voelde erg gehaast.

Maarja, na Band of Brothers waren mijn verwachtingen natuurlijk torenhoog gespannen, dus logisch dat het lichtelijk tegenvalt.

RobinB
16-03-2010, 20:35
Iemand enig idee hoe ik de setting kan veranderen op de HBO site zodat ik part 1 kan kijken?:)

-Jaap-
16-03-2010, 22:14
Moet je via een USA proxy of VPN surfen.

Alphabet
17-03-2010, 13:11
Goed begin van de serie. Maar ik ben nog niet helemaal onder de indruk. Misschien heb ik voor mijzelf de lat wel hoog gelegd door "Band of Brothers" als referentie-materiaal te gebruiken.

In episode 1 miste ik nog het "dramatische" wat BOB zo indrukwekkend maakt. De slag om Guadalcanal leent zich namelijk wel voor veel dramatiek.
Een paar historische feiten uit de 1ste aflevering, op een rijtje:


7 augustus 1942: Amerikanen landen op het eiland Guadalcanal en mariniers veroveren het vliegveld en de omgeving. De Japanners trekken zich terug in de jungle.
9 augustus 1942: Zeeslag bij Guadalcanal. Amerikaanse marine leidt zware verliezen en is genoodzaakt zich terug te trekken uit de wateren rond Guadalcanal. De mariniers blijven, zonder ondersteuning, alleen achter op het eiland (dit punt had in mijn ogen beter uitgewerkt kunnen worden : soldaten die in de jungle aan hun lot worden overgelaten en moeten proberen te overleven).
21 augustus 1942 : Slag om Alligator Creek. Japanners proberen met banzaï-aanvallen, de Amerikanen van het eiland te verdrijven. Meer dan 700 Japanners sneuvelen in die nacht.
De spanning van het oorlogsgeweld en de jungle gaat nu zijn tol eisen voor de mariniers.


Hoewel deze feiten in de 1ste aflevering allemaal aan bod komen, voelde het allemaal (zoals Divius al meldde) een beetje gehaast aan.
Alsof het verhaal niet goed was uitgewerkt.
Hopelijk gaat dat veranderen in episode 2, waar de strijd om Guadalcanal verder gaat (een strijd die overigens zes maanden zou duren !!!).

Symphony X
22-03-2010, 15:09
Het is rustig hier, wacht iedereen hier tot hij in Nederland op TV is? Zelf kijk ik hem de dag nadat ie is uitgezonden in Amerika dan heb ik hem ook nog eens in 720p en in 5.1 surround.

Jeroen D
22-03-2010, 15:13
Het is rustig hier, wacht iedereen hier tot hij in Nederland op TV is? Zelf kijk ik hem de dag nadat ie is uitgezonden in Amerika dan heb ik hem ook nog eens in 720p en in 5.1 surround.

Je bent te fanatiek Symphony X ;)
Ik wacht inderdaad gewoon tot de nederlandse uitzending..........

Don van Straalen
22-03-2010, 15:16
Het is rustig hier, wacht iedereen hier tot hij in Nederland op TV is? Zelf kijk ik hem de dag nadat ie is uitgezonden in Amerika dan heb ik hem ook nog eens in 720p en in 5.1 surround.

Vanmorgen de 2e episode binnengehaald, vanavond of morgen kijken. Uiteraard ook in 720p.

Symphony X
22-03-2010, 15:19
Je bent te fanatiek Symphony X ;)
Ik wacht inderdaad gewoon tot de nederlandse uitzending..........

Na, heb 9 jaar gewacht, sinds BOB. Dan wil ik ook gelijk de best mogelijke kijkervaring. Episode 1 zag er namelijk verdomd goed uit in 720p, voor mij gevoel zelfs mooier dan lost als je die net binnenhaalt als deze uit is. Zat echt mij ogen uit te kijken, hier zag je goed dat ze HD camera's gebruikt hebben.

Daan de G.
22-03-2010, 15:57
Wat ik me echter afvraag, waarom zie je nooit 1080p afleveringen staan ? Wordt er in Amerika ook niet full HD uitgezonden maar slechts 720p?

Vanavond is part II ook bij mij aan de beurt :D

Symphony X
22-03-2010, 16:01
Zou denk ik de enige verklaring kunnen zijn, dat er inderdaad niet in 1080p wordt uitgezonden. LOST in 1080p kom ik ook pas tegen op het moment dat deze uitkomt op blu-ray, maarja dan heeft het geen zin meer want dan heb ik 'm zelf al op blu-ray.

-Jaap-
22-03-2010, 17:07
Zat echt mij ogen uit te kijken, hier zag je goed dat ze HD camera's gebruikt hebben.Er zijn geen HD camera's gebruikt, de serie is geschoten op 35mm. (wat vrij standaard is voor grote series in de VS)

Btw, Lost wordt door ABC uitgezonden in de VS, in 720p, maar HBO zend in 1080i uit.
1080p uitzenden kan niet, zelfs Blu-ray kan geen 1080p/30/60/25/50 bevatten, enkel 1080p/24.

Daan de G.
22-03-2010, 18:15
Goede aflevering weer! Vind het wel goed dat deze serie anders opgezet is dan BoB en daarom ook een eigen smoelwerk heeft.

Burkie
22-03-2010, 19:43
Ik twijfel na vorige week of ik vandaag de nieuwe ep zal gaan kijken of gewoon wacht op de dvd box. Ik denk dat ik ga voor de laatste optie..

Jeroen D
23-03-2010, 08:28
Ik geloof dat de DVD en Blu ray box in oktober verschijnt.

Ed Lewis
23-03-2010, 17:35
Ik geloof dat de DVD en Blu ray box in oktober verschijnt.

Dat is mooi, dan wachten we daar nog even op (y)

RobinB
23-03-2010, 20:17
gelijk een aanschaf..blindelings..de reclame op veronica is schitterend..Kijk erg uit naar 3 april.

Don van Straalen
24-03-2010, 10:40
Ben ik de enige die na 2 episodes nog geen enkele naam kent?

Bij BoB wist ik binnen no-time Winters, Nixon, Guarnere etc.

Ook van die segmenten met die dude die thuiszit met hartproblemen snap ik nog niet wat ze in de serie doen.

Verder is het wel allemaal behoorlijk cool. Het ziet er allemaal perfect uit en de oude beelden in het begin zijn ook erg interessant om te zien.

-WH-
24-03-2010, 10:53
Die namen weet je nu na talloze keren herkijken natuurlijk ook precies, misschien dat je er daarom nu anders op terug kijkt (en miste je in het begin van BoB ook wel enkele namen). In het begin van BoB had ik ook wel last van het Who-is-Who.

Ik heb trouwens van The Pacific nog niks gezien, wacht rustig totdat ie in Nederland op tv is (duurt gelukkig niet zo lang).

Marcel Hagels
24-03-2010, 19:34
Ik vond de tweede aflevering een beetje tegenvallen, omdat de gevechtscenes wel heel erg donker waren en je daarom niet zo heel veel zag. Met de personages is het wel even lastig. Dit zal wel komen dat BOB een andere opbouw had,

Symphony X
24-03-2010, 19:41
Ik denk dat er meer karakterverdieping is in ep 3:

Preview ep3
http://www.hbo.com/#/the-pacific/episodes/0/03-part-3/video/preview-part-3.html/eNrjcmbOUM-PSXHMS8ypLMlMDkhMT-VLzE1lLtQsy0xJzYeJO+fnlaRWlDDnszGySSeWluQX5CRW2pYU laayMXIyMgIAacUXOA==

homernt
28-03-2010, 06:47
Gisteren de tweede aflevering gezien en die viel best tegen met name door dat het grote gevecht me erg sterk deed denken aan de eerste aflevering. Het zal wel echt zo gebeurts zijn maar toch. Ook door de recap aan de begin van aflevering is denk ik onnodig.

skunk
28-03-2010, 07:46
heb gister avond episode 2 gekeken en vind de serie steeds beter worden. Nog niet zo goed als BOB maar kan het nog wel worden, Nu wachten op episode 3.

Jaap22
29-03-2010, 18:33
Ik heb nu 2 afleveringen gezien en ik moet zeggen dat ik het totaal niet tegen vind vallen. Ik had dan ook geen hoge verwachting in tegenstelling tot de meeste mensen hier. Na het zien van de trailer dacht ik juist dat het een Pearl Harbour kant op ging met veel romantisch gedoe. Gelukkig is daar weinig van terug te vinden.
Band of Brothers is uniek en van een niveau dat bijna niet te halen is. Het is ook een iets overzichtelijkere oorlog; in straten van steden, weilanden, etc. In de eerste 2 afleveringen van The Pacific kruip je midden in de jungle. Daarnaast gaat Band of Brothers over ons land, Belgie en Duitsland. Als we het over de 2e wereldoorlog hebben, dan is het toch hoe dichter bij huis het komt, hoe meer betrokkenheid je voelt. Bij mij in ieder geval wel. De helden die meegeholpen hebben ons land te verlossen van de vijand. The Pacific is toch meer een ver van mijn bed show, ook al hebben we het hier over dezelfde oorlog en is de heldenstatus er niet minder op.
Met Band of Brothers vergelijk ik het dus ook niet (gelukkig lukt me dat prima). De karakterontwikkeling laat echter wel wat te wensen over zoals eerder al aangegeven, maar voor de rest zijn het uiterst goed verzorgde afleveringen. Kan niet wachten op het vervolg!

Daan de G.
29-03-2010, 20:56
Aflevering 3 ook weer goed, geen actie dit keer maar wel veel karakter ontwikkelingen, vind sommige acteurs erg goed uit de verf komen en met name Chase uit 24.

Roffa
30-03-2010, 02:16
vanaf wanneer wordt dit op tv uitgezonden??

M-EX(treem)
30-03-2010, 11:21
vanaf wanneer wordt dit op tv uitgezonden??

7 April 22.20 op Veronica (of nu al via internet)

Ik vond aflevering 3 een zeer sterke aflevering. Zeer goed drama.

-WH-
01-04-2010, 10:13
7 April 22.20 op Veronica (of nu al via internet)

Ik vond aflevering 3 een zeer sterke aflevering. Zeer goed drama.

Zo laat? Dat zijn toch ook geen tijden voor doordeweek? Zend het dan gewoon in het weekend uit ofzo, of anders 's avonds iets vroeger op de avond, jammer dit. Evt. herhalen zou ook nog een optie zijn, ik denk dat de markt voor "de opvolger van Band of Brothers" groot genoeg is om dat te verantwoorden.

mac
01-04-2010, 13:37
Programma's met adult rating worden sowieso niet voor 22.00 uitgezonden (weet niet zeker of dat ook zo is voor de commerciele zenders). Maar lijkt me wel een logische tijd voor The Pacific.

Don van Straalen
01-04-2010, 21:23
Zag in Veronica magazine ook een ad staan 'De duurste serie ooit gemaakt'

Ik snapte daar het nut niet helemaal van? Wie proberen ze daar mee aan te spreken?

Daan de G.
02-04-2010, 07:49
Zag in Veronica magazine ook een ad staan 'De duurste serie ooit gemaakt'

Ik snapte daar het nut niet helemaal van? Wie proberen ze daar mee aan te spreken?

Zo werd BoB toendertijd ook in Nederland neergezet.

Het is misschien een lokkertje voor mensen die geen idee hebben wat the pacific kan zijn, die denken "ahh een dure serie, dan moet het wel goed zijn".

Ja zulke mensen bestaan er...

Bangsat
05-04-2010, 22:04
Ik vind dit een geweldige serie. Nu deel 1 tm 4 gezien en man man i love it. Hoor veel mensen klagen BoB is beter enz, maar ik ben helemaal weg van The Pacific.

roninpacino
05-04-2010, 23:21
Komt deze ook meteen op dvd/blu-ray uit of hoe lang gaat dat duren? Heb namelijk liever dat ik de serie op een menselijke manier kan bekijken, ipv dat er opeens een reclame voor toilet papier of pampers uitgezonden word...

roninpacino
05-04-2010, 23:27
Zag in Veronica magazine ook een ad staan 'De duurste serie ooit gemaakt'

Ik snapte daar het nut niet helemaal van? Wie proberen ze daar mee aan te spreken?

Waarschijnlijk niemand, alleen ik vind dat je zoiets wel moet vermelden. Ze hebben zoveel tijd & geld in deze serie gestoken dan mogen ze dat toch ook laten zien. Dat vind ik tenminste.
Ik verwacht er veel van, alleen mensen vergelijken deze serie meteen met BoB omdat beide met de Tweede Wereldoorlog te maken hebben en de series geproduceerd zijn door de zelfde mensen. Dat moet je niet doen. Er spelen andere acteurs in deze serie, de omgeving is anders, het verhaal is anders. Ze strijden dit keer tegen Japanners en niet tegen Duitsers. En dat gegeven is zeker weten verwerkt in deze serie, omdat de mentaliteit van de Japanners... kijk gewoon de serie, doe ik ook! :D

Don van Straalen
06-04-2010, 09:08
Laatste episode was behoorlijk goed, lekkere character-building.

Begin de serie steeds toffer te vinden!

Daan de G.
06-04-2010, 09:36
Laatste episode was behoorlijk goed, lekkere character-building.

Begin de serie steeds toffer te vinden!

Ik ook, en volgende episode begint de oorlog pas echt :D

RobinB
06-04-2010, 20:56
Morgen eindelijk op veronica:)

Rood
07-04-2010, 10:27
Komt deze ook meteen op dvd/blu-ray uit of hoe lang gaat dat duren? Heb namelijk liever dat ik de serie op een menselijke manier kan bekijken, ipv dat er opeens een reclame voor toilet papier of pampers uitgezonden word...

Eerste - foute - bericht (http://www.blu-ray.com/news/?id=4290) was rond 15 Juni (in de VS).

Laatste stand van zaken (http://www.tvshowsondvd.com/news/Pacific-DVD-and-BlurayDisc-Plans/13465) is dat het de 2e helft van het jaar wordt:

The misinformation about the HBO miniseries, The Pacific being released on Father's Day is incorrect. HBO Home Entertainment has not yet announced an exact DVD release date for The Pacific, however, the miniseries will not be available on DVD any earlier than the second half of the year.

Jordy van Buel
07-04-2010, 10:36
Morgen eindelijk op veronica:)

Inderdaad, ik ga er vanavond toch wel even voor zitten hoor :popcorn:

Peter van santbrink
07-04-2010, 15:21
Inderdaad, ik ga er vanavond toch wel even voor zitten hoor :popcorn:

same here: mooi dat het in HD kanaal hier in Schiedam in het basispakket zit (y)

-Jaap-
07-04-2010, 15:24
Met 2.0 geluid, wat een giller!

Jordy van Buel
07-04-2010, 15:28
Met 2.0 geluid, wat een giller!

Boeiend, ik ben gewoon benieuwd naar de inhoud van de serie. Als die goed is dan weet ik voor mezelf vast dat ik hem later dit jaar kan aanschaffen op Blu-ray om qua beeld, geluid én verhaal een optimale ervaring te krijgen :)

-Jaap-
07-04-2010, 15:29
Boeiend?
Ik vond bij BoB het geluid zeer belangrijk, het maakt enorm veel sfeer.

Jordy van Buel
07-04-2010, 15:35
Boeiend?
Ik vond bij BoB het geluid zeer belangrijk, het maakt enorm veel sfeer.

Absoluut, maar ik heb toen ook BoB eerst op SBS6 bekeken en kunnen concluderen dat het een geweldige, must-have serie op DVD was. Dat wil toch niet zeggen dat je de serie niet op tv moet kijken omdat het geluid (nog) niet optimaal is?

-Jaap-
07-04-2010, 15:40
Nahhhh, zulke series schaf je gewoon blind aan! ;)

Jordy van Buel
07-04-2010, 19:07
Nahhhh, zulke series schaf je gewoon blind aan! ;)

Ik kan je geen ongelijk geven, maar dan nog ga ik daar niet maanden op wachten. Vanavond dus gewoon lekker kijken (y)

Peter van santbrink
07-04-2010, 20:08
same here: mooi dat het in HD kanaal hier in Schiedam in het basispakket zit (y)

Shit, is op veronica = geen HD :evil:

theregiment
07-04-2010, 22:06
Shit, is op veronica = geen HD :evil:

Ik vind 22.20 ook geen tijd :S ligt de helft al in bed kan ik het geluid niet eens lekker aanzetten!

Ik heb (dit is heilig schennis) hem gedownload om hem met vrienden op een normaal tijd stip te kunnen kijken! Maar ik koop hem zeker :D aflevering 1 was al om van te smullen vanaaf.

-Jaap-
07-04-2010, 22:09
16+ content mag pas na 22:00 uur uitgezonden worden! :-x

RobinB
07-04-2010, 22:27
Zojuist de 1e aflevering gezien. Vond het in vergelijking met BoB tegen vallen,het "miste" iets, wat BoB wel gelijk had bij de 1e aflevering.. mischien de diepte zoals anderen aan geven..maar mnischien heb ik te hoge verwachtigen na bob. Ik hoop echt dat er een pacific war-ship aflevering kom, lijkt me extreem gaaf zoals in docus werd aangegeven de meest extreme onshore battles.

Pieter V
07-04-2010, 22:33
Kap nou eens met het vergelijken van Band of Brothers. BoB heeft hier helemaal niets mee te maken. En daarbij Veronica heeft de serie nu al verkracht. De intro met Tom Hanks als voice-over hebben ze eruit geknipt. En de gesprekken met de veteranen. Belachelijk.

patrick434
07-04-2010, 22:41
die gesprekken miste ik inderdaad al..
en niet vergelijken met BoB, dat werken ze zelf wel heel erg in de hand met hetzelfde type intro, en dan part 1, rode streep......
is excact BoB.. dus is de vergelijking heel snel gemaakt...

BrianB
07-04-2010, 22:57
die gesprekken miste ik inderdaad al..
en niet vergelijken met BoB, dat werken ze zelf wel heel erg in de hand met hetzelfde type intro, en dan part 1, rode streep......
is excact BoB.. dus is de vergelijking heel snel gemaakt...

Het font van dat stuk is inderdaad hetzelfde, maar is dat erg? Beide series verschillen genoeg van elkaar. Niet alleen zijn de series compleet anders opgezet, maar het zijn ook twee compleet verschillende manieren van oorlogvoeren. De vergelijking tussen The Pacific en BoB is te makkelijk, BoB is inmiddels zo goed gewaardeerd dat niets eroverheen zou kunnen komen (volgens sommigen dan).

patrick434
07-04-2010, 23:22
Tja, maar als je al met dezelfde producers zit, en je neemt ook hetzelfde font, dan werk je automatisch de vergelijking in de hand..

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me prima vermaakt heb, en ik indien die gesprekken met de veteranen er echt inzitten, the pacific in mijn ogen een waardig BoB deel 2 is.

beter is een heel groot woord, maar naar mijn mening, komt ie er zeker in de buurt.
in mijn ogen is de vergelijking met BoB dus helemaal niet erg.

roninpacino
08-04-2010, 00:06
Vandaag de eerste aflevering gezien. De serie knalt er meteen in qua gevechten, de introductie van de personen is minder goed dan bij BoB, alleen bij BoB besteden ze daar echt een hele aflevering aan en dat werken ze ook uit in de rest van de serie.

Je kunt deze serie op een aantal manieren vergelijken met BoB, maar dat heeft dan niets te maken met het verhaal en/of het acteerwerk. Je kunt de series op een aantal dingen vergelijken: zelfde producers (dus even goed?), introductie is het zelfde (begin, rode streep etc.) en het onderwerp in het algemeen. Het gaat hier ook om een verhaal dat zich afspeelt tijdens de Tweede Wereldoorlog, maar dan wel op een andere manier. De locaties zijn anders, de mentaliteit van de vijand is anders, manier van denken en oorlog voeren is anders. Daarnaast speelt deze serie zich af aan de andere kant van de wereld (voor ons tenminste). BoB speelt zich dicht bij huis af. Ook weten de meeste mensen al het een en ander over de Tweede Wereldoorlog in Europa, maar misschien wel helemaal niets over de oorlog in de pacific.

Ik denk dat als je deze dingen naast elkaar zet en de series eens goed vergelijkt/bekijkt, het helemaal niet zo gek is dat de meeste mensen nu al BoB verkiezen boven The Pacific.

Alphabet
08-04-2010, 08:36
Gisteren bij Veronica de 1e aflevering voor de tweede maal gezien.
Na de tweede kijkbeurt begin ik wel steeds meer waardering voor deze serie te krijgen.

Twee zaken waar ik mij bijzonder aan stoorde:
1. De banners na een reclameblok (maar dat schijnt tegenwoordig normaal te zijn bij de commerciële TV-zenders).
2. Het wegknippen van de intro (o.a. de aanval Pearl Harbor) en de interviews met de veteranen.
Punt 2 vind ik op zich wel een kwalijke zaak. Ik hoop niet dat Veronica dat bij elke aflevering gaat doen.

Jordy van Buel
08-04-2010, 09:25
Ook hier gezien gisteravond. Inderdaad een kwalijke zaak dat de intro er af is geknipt :? Verder vond ik de 1e episode wel oké. Ik ga verder nog geen oordeel vellen, maar eens afwachten wat de komende weken gaat brengen.

peptalk
08-04-2010, 09:50
De 1e aflevering is goed genoeg om me uit te laten zien naar de 2e!!

Daan de G.
08-04-2010, 09:57
Daarom kijk ik dus geen series op tv en dit zouden jullie eigenlijk ook niet moeten doen. Het bekijken van tv series van internet is namelijk niet illegaal. 720p en 5.1 geluid zijn daarnaast nog 2 goede redenen ;)

Jeroen D
08-04-2010, 10:20
Gisteren ook de eerste aflevering gezien.
Mooi begin en smaakt zeker naar meer.
Ik check de serie gewoon via de TV en straks in oktober komt de DVDbox er wel in.

RobinB
08-04-2010, 21:52
Kap nou eens met het vergelijken van Band of Brothers. BoB heeft hier helemaal niets mee te make

Ik zoek niet naar een vergelijing, ik oordeel beidde series apart en uiteindelijk kwamen er verschillen tervoorschijn. Het is mijn verwachtings patroon omdat Spielberg deze ook geregiseerd heeft..ik ben juist enorm positief dat de pacific eindelijk ook eens de welveridende aandacht krijgt ipv vietnam of ww2


En daarbij Veronica heeft de serie nu al verkracht. De intro met Tom Hanks als voice-over hebben ze eruit geknipt. En de gesprekken met de veteranen. Belachelijk.

Dit wist ik niet, en dat vind ik echt vermindering van de serie, wachten op de directe aanschaf van deze box om toch de intro's te kunnen zien.

peptalk
08-04-2010, 21:55
ik ben juist enorm positief dat de pacific eindelijk ook eens de welveridende aandacht krijgt ipv vietnam of ww2




Speelt zich ook af in WWII, maar niet in Europa is denk ik wat je bedoelt.

RobinB
08-04-2010, 22:18
Ja dat bedoel ik;)

roninpacino
08-04-2010, 22:44
Nou, vergeleken met andere strijdtonelen (tijdens WO2) in Europa & Afrika, krijgt de oorlog in de pacific best veel aandacht hoor... Ik wacht nog altijd op echt een goede film over een veldslag in andere delen van Europa. Denk maar aan Italië, Hongarije, Joegoslavië enz.
Films daarover zijn er wel, maar die zijn niet bekend of spectaculair genoeg zoals b.v.
Saving Private Ryan of andere klassiekers.

Weet iemand trouwens wanneer de dvd/blu-ray box van The Pacific uit komt op.. dvd of blu-ray disc?

theregiment
08-04-2010, 22:51
Daarom kijk ik dus geen series op tv en dit zouden jullie eigenlijk ook niet moeten doen. Het bekijken van tv series van internet is namelijk niet illegaal. 720p en 5.1 geluid zijn daarnaast nog 2 goede redenen ;)

Pff weet niet waar jij dat vandaan haalt? Alles wat op internet staat zonder goedkeuring van de eigenaar en vooral film is illegaal dus... Zit gewoon auteursrecht op hoor!

Dus niet recht praten wat niet recht te praten valt.

-Jaap-
08-04-2010, 23:01
Eigenlijk is zo'n verkrachte uitzending van Veronica honderd keer erger, maargoed. ;)

Ik wacht gewoon op de BD box, heel simpel!(y)

On-topic!

Rood
09-04-2010, 10:55
Kap nou eens met het vergelijken van Band of Brothers. BoB heeft hier helemaal niets mee te maken. En daarbij Veronica heeft de serie nu al verkracht. De intro met Tom Hanks als voice-over hebben ze eruit geknipt. En de gesprekken met de veteranen. Belachelijk.

Ik heb (en weiger het ook gewoon) de serie niet op veronica gezien, maar dat ze de gesprekken met de veteranen er uit hebben gehaald is werkelijk de grootste kolder. Dat gaf, als ik het dan even vergelijk met BoB, de serie nog veel meer diepte, als ik het zo mag uitdrukken. Heb net de laatste aflevering van BoB op BR gezien en ik vind die gesprekken met de veteranen juist ontzettend goed, maar goed, ik klaag maar wat want ik kijk de serie niet op commerciele TV...dat zouden meer mensen moeten doen :twisted:.

theregiment
13-04-2010, 08:54
Iemand aflevering 5 al gezien??? het is ineens zo stil :)

Don van Straalen
13-04-2010, 08:57
Iemand aflevering 5 al gezien??? het is ineens zo stil :)

Nog niet, ik heb em wel klaar staan. Misschien dat ik hem vanavond even bekijk!

Daan de G.
13-04-2010, 10:27
Iemand aflevering 5 al gezien??? het is ineens zo stil :)

Heerlijke aflevering, vol spanning! Lekker chaotisch ook! Aflevering 6 gaat ook vrolijk verder waar 5 eindigde :D

Jeroen vS
15-04-2010, 16:10
Nou, en dan kom ik. Ik heb twee afleveringen gezien en ik vind het nog niet zo interessant. BoB vind ik overigens fantastisch, laat ik dat ook gelijk gezegd hebben.
Ik leef totaal niet mee met de hoofdpersonen in The Pacific. In BoB zat ... nou ja ... een band of brothers, kameraden zogezegd. Dat gevoel heb ik bij the Pacific nog helemaal niet gehad. Het voelt ook niet alsof het verhaal ergens heen gaat. Maar misschien moet ik aflevering 2 nog maar eens kijken. Het is wel een mooie serie, laat dat duidelijk zijn. Wellicht dat het scheelt als de intro's weer compleet zijn. Misschien moet de serie even inwerken.

Ik zit net even een preview van aflevering 3 te kijken op youtube en dat beloofd wat meer verdieping. Voor zover ik dat kon bepalen. Ik ben benieuwd. Volgende week kijk ik vast weer.