PDA

Bekijk de volledige versie : Meer hardware reviews



phuitema
08-11-2001, 11:32
Ik zoek ook al een tijd een goede DVD speler en Tv maar kan moeilijk goed onderbouwde info vinden. De testen van de dvd spelers op DVD.NL vondt ik zeer helder omdat je eens kon zien wat de beeldkwaliteit was. Vaak lees zoiets van "Het beeld zag er goed uit" maar daar koop ik niks voor. Voor zijn er veel sites met dit soort subjectiefe info ... bla bla voor mij.

In winkels wordt je ook niet wijzer (eerder armer) want daar weten ze het verschil niet tussen RGB, Y/C en composite.

Persoonlijk vind ik het schandalig dat er zo weinig informatie te vinden is en zelf op het forum vindt je nauwlijke een bruikbare links. Misschien is het zinnig om een lijst te gaan bijhouden waarin we GOEDE dvd testen kunnen zetten of linken. Zo kunnen mensen direct info vinden en hoeft het forum minder vol te staan met lijsten vol vragen over de aanschaf van een DVD speler/Tv/Projector. Laten we de informatie delen .. want daar is internet toch ook voor ?


Deze link vondt ik wel aardig :

http://www.totaldvd.net/reviews/index.html

Patrick

Olaf M.
08-11-2001, 11:39
Goede site !

Ik zou het wel leuk vinden als er ook een mid-end review over dvd spelers komt, die goedkope dvd spelers zijn wel leuk. Maar er zijn veel mensen die een merk speler prefereren.

phuitema
08-11-2001, 11:57
Ik persoonlijk verwacht een boel intresse in de instap modelen, als je meer daan 1500 piek uitgeeft het je (denk ik) met een iets betere winkelpersoneel te maken dan megapool/scheer & fopjes/objectief etc.

P.

Ralph
08-11-2001, 12:39
Je moet wel Duits kunnen:D , maar goed, dit is wel een goeie:

www.areadvd.de, klik hardware

Ralph

phuitema
08-11-2001, 12:48
Deze link heb ik vandaag vaker gezien maar geeft hier nu een error ... thuis zal er zeker bij gaan kijken !

Bedankt !!!!

P.

Ralph
08-11-2001, 13:09
Als je dan thuis bent, en gekeken hebt, kijk meteen ook even op www.audioreview.com, kan je ervaringen van gebruikers van apparaten lezen. Een nadeel van deze site is dat de typenummers van de spelers niet altijd overeenkomen met de nederlandse:( , en kijk ook uit voor "nep-ervaringen"--> er zit volgens mij wel eens een fabrikant tussen, zn eigen waar aan te prijzen.

phuitema
08-11-2001, 13:22
Tja, dan krijg je weer subjectieve info. Je zult dan moeten weten welke DVD speler op welk scherm was aangesloten. En welke opties aan/uit stonden (digital scan, motion grapjes etc). Meestal wordt er ook met films getest en niet met een "officiele" test DVD.

Een goevoelsmatige review klinkt zo vaak als "mijn hond is de liefste hond op de wereld". Maar bedankt voor het meedenken, er zijn meer forum-lezers dan ik die deze link nog niet geprobeerd hebben.

Patrick.

Alex van den Berg
08-11-2001, 22:43
Beste Ralph,
Ik ben zo vrij geweest om je links te corrigeren.
Doordat je een komma op het eind van de URL's had staan werkten ze niet... Ik heb de komma's nu dus buiten de URL's geplaatst... :)

Ralph
09-11-2001, 00:39
Bedankt Alex, zal er voortaan aan denken:rolleyes: . En Patrick, ik ben erg benieuwd of jij of andere nog iets van review sites weten op te scharrelen, ben zelf ook op zoek naar dvd-speler, dus alles is welkom:D
greetings

Olaf M.
09-11-2001, 10:39
Btw :
Zou er niet een faq gemaakt kunnen worden met uitleg over DD/DTS, dvd spelers en de hele reut inclusief een woordenlijst. Dat is voor de n00bs ook makkelijk. :)

Ralph
09-11-2001, 10:53
Er is al een verklarende woordenlijst op deze site.
www.dvd.nl klik woordenlijst. Over de faq, goed idee, ik heb zelf door uren door deze site te klikken heel veel gevonden, dankzij mensen die bereid zijn beginnelingen zoals ik te helpen, het heeft me al van veel miskopen weerhouden!:D

Alexander de Mol
09-11-2001, 10:55
Zou er niet een faq gemaakt kunnen worden met uitleg over DD/DTS, dvd spelers en de hele reut inclusief een woordenlijst. Dat is voor de n00bs ook makkelijk. :) Er is reeds een woordenlijst. Hier staan de diverse termen reeds toegelicht. Je kan deze vinden op de DVD.nl frontpage of door op deze link (http://www.dvd.nl/woordenlijst.php) te clicken.

Olaf M.
09-11-2001, 11:42
Oh, dat wist ik nie eens, dat is erg handig.