PDA

Bekijk de volledige versie : slotje



Gerben van der Leun
01-08-2003, 16:16
AMSTERDAM - De Franse actrice Marie Trintignant, die na mishandeling door haar partner in coma was geraakt, is vrijdagmorgen in Neuilly-sur-Seine bij Parijs overleden aan een hersenoedeem. Dat heeft een arts van de kliniek waar ze lag laten weten.

Donderdag was de 41-jarige actrice op verzoek van haar ouders vanuit een ziekenhuis in de Litouwse hoofdstad Vilnius naar Frankrijk teruggebracht. Ze was toen volgens de artsen al twee dagen hersendood. Trintignant was in Litouwen voor de opnamen van een televisieserie over de romanschrijfster Colette.


http://www2.telegraaf.nl/multimedia/archive/00046/trintignantmarie_jpg_46511b.jpg
Trintignant was zondag bewusteloos geraakt na mishandeling in haar hotel. De verdachte is Trintignants 36-jarige vriend Bertrand Cantat van de rockgroep Noir Désir (de site is tijdelijk (?) uit de lucht gehaald). Hij zou de actrice tijdens een ruzie zo hard hebben geduwd dat zij op de grond viel, waarbij zij haar hoofd ernstig verwondde.

Cantat is vrijdagmiddag overgebracht naar het ziekenhuis van de gevangenis in Litouwen. Dat is gebeurd met het oog op zijn "geestelijke gezondheidstoestand", liet gevangenisdirecteur Rimantas Gagys weten. Franse media meldden eerder dat Cantat na de mishandeling een mislukte poging tot zelfmoord deed. Justitie in Litouwen oordeelde donderdag dat Cantat tot 14 augustus in hechtenis moet blijven.

Marie was de dochter van de bekende Franse acteur en filmregisseur Jean-Louis Trintignant en de eveneens beroemde filmregisseuse Nadine . Marie speelde haar eerste rolletje op 4-jarige leeftijd in Mon amour, mon amour (1967) die door haar moeder werd geregisseerd. Haar eerste grote filmrollen kreeg ze in Nuit d'été en ville van Michel Deville (1990) en in Betty (1991) van Claude Chabrol.

De actrice werkte nog dit jaar mee aan de films Lost Seamen (met Amélie-actrice Audrey Tautou), Janis et John (met Marie als Janis Joplin en Christopher Lambert als John Lennon) en Le Beau sexe. De dader had net zijn acteerdebuut in de 20 minuten durende film La Petite fille achter de rug. Onderwerp: mishandeling...


Bron: de Telegraaf

Arnold Bomers
01-08-2003, 16:21
Hmm, ken haar niet. Maar blijft triest uiteraard.

Rest in peace.

John Sital
01-08-2003, 16:26
ik had in de krant gelezen dat ze in litouwen(?) in een hotel was mishandeld, idd zeer triest.

Harry V.
01-08-2003, 18:51
Heel triest. RIP


ik had in de krant gelezen dat ze in litouwen(?) in een hotel was mishandeld, idd zeer triest.

Zie artikel hierboven :wink:

Martin van Tuijl
01-08-2003, 18:56
Ik herinner me de film 'Nuit d'été en ville', een nogal aparte film die me is bij gebleven. 2 mensen in een huis die bijna constant naakt met elkaar aan het praten zijn. Goede actrice... may she rest in peace...