PDA

Bekijk de volledige versie : Graag ervaringen TA Dataview projector



Martin vd Donk
02-08-2003, 09:49
Hoi,

Ik las in de PCM dat de TA DATAVIEW V20 er als best geteste projector tot € 2000,- uit een projectortest kwam. Nu is mijn vraag kennen jullie deze projector of het type 300? Ik gebruik de projector alleen voor dvd kijken en kan de ruimte verduisteren.

Hoe is nu de kwaliteit van zo'n dlp projector? Ik heb lcd projectors tot € 4000,- gezien en vond de resultaten tegenvallen. Erg slect van kleur en onscherp.

Graag je reactie.

Martin

bmateijsen
10-08-2003, 11:00
Ik vind dat je een projector pas kan beoordelen als deze ISF gecalibreerd is, en dus allemaal op D6500 kelvin draaien. Dan is pas werkelijk iets te zeggen over de kleuren.

Scherpte is waarschijnlijk een focus issue of ligt aan de bron. Of het is iets psychisch waar jij aan moet wennen.

De TA Dataview/ Infocus X1 is een leuke budgetprojector die heel veel doet voor heel weinig. Toch als je budget tot 4000 euro hebt, zijn er andere projectors zoals de Epson Tw100, die veel beter presteren. (maar zorg wel dat je een progressive scan speler hebt.. en die heb je bij de X1 weer niet nodig, vanwege de interne Progressive chip)

Groet Bjorn

8t88
17-09-2003, 11:14
Ik heb deze projector sinds een aantal dagen in huis en ben zeer tevreden je krijgt zeer veel functionaliteit voor een zeer laag bedrag (€1190,00). Het beeld is scherp en mooi van contrast en kleur op een breedte van 250cm. Er zullen ongetwijfeld flink wat technische op en aanmerkingen zijn op deze relatief goedkope projector, maar mijn doel is bereikt (een tijdelijke grote oplossing totdat plasma echt te betalen is!)

Veel succes met je zoektocht naar een projector.

Groeten Marco