PDA

Bekijk de volledige versie : Cliffhanger [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:03
Cliffhanger [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=155)

Marco
07-01-2002, 00:51
Heel vervelend, maar "onze" versie is (t.b.v. van de BBFC) in geknipt.

Severe cuts to the violence in this film, particularly the scene where Delmar (Craig Fairbrass) plays 'soccer' with Hal (Michael Rooker) on the cliff-top. Most of this scene was cut for the original cinema release, and an additional 16 seconds were cut for video. The cuts also include a line of racist dialogue from Delmar. Momentum apparently re-submitted the uncut version for an '18' rating, but the BBFC rejected it. The DVD is the same as the VHS release.

In de U.K. wordt Cliffhanger door Momentum Pictures uitgebracht. Deze versie heeft exact dezelfde extra's, talen en ondertiteling als die van RCV en het Duitse Kinowelt.

Jammer dat dit niet is vermeld in de bespreking.

gopher
24-02-2002, 10:00
Dit hoeft niet noodzakelijk zo te zijn.
Ook "Angel Heart" werd in de UK uitgebracht door Momentum, en bij ons door RCV (allebei gebaseerd op de Kinowelt/Canal+ disk), met dezelfde tracks en ondertiteling enz.
In de Britse versie zou de scene met het hanengevecht (ongeveer 4 seconden) eruitgeknipt zijn, maar bij ons zit die er nog gewoon in. (Zelf vastgesteld).
Toch ben ik ook benieuwd hoelang onze versie van Cliffhanger exact duurt. Volgens de Duitse filmdatabase is de (Duitse) Kinowelt-versie uncut! Als het boven de 107 minuten is, is dus alles OK.
De review hier zegt 108 min?

Infoman
04-07-2003, 08:53
Does anybody know if this is the Uncut-Version?

Kasper P.
04-07-2003, 10:44
Does anybody know if this is the Uncut-Version? Deze versie is Uncut!/This version is Uncut!

Infoman
04-07-2003, 12:32
Thank you very much!! :D

Laurens
04-07-2003, 13:14
Censorship sucks?
I couldnĀ“t agree with you more!

en Cliffhanger vind ik toch een van de betere verstand op nul Stallone films.
Ik vind eigenlijk dat ie tot nu toe maar laag scoort hoor.

Infoman
16-07-2003, 16:47
A Friend of mine bought a NL-DVD of Cliffhanger and he said, that it is CUT!! Are there more Releases? Is the DVD they sell at freerecordshop.nl uncut?

Infoman
20-07-2003, 17:42
This DVD ist CUT!! I ordered the DVD at freerecordshop and as i watched it i saw, that there are some scenes missing. For example the one terrorist saying to the woman-terrorist to blow up the black terrorist. I think, your dvd has the same cuts as the UK-DVD. Now i will buy the US-DVD.

Dennis Kuijper
13-01-2007, 14:58
Gabe Walker is een ervaren bergbeklimmer die een trauma oploopt wanneer hij ziet hoe een vriendin in een 1200 meter diepe afgrond stort. Een jaar later kan Gabe zich er nog steeds niet toe zetten om te gaan klimmen maar zijn collega,s weten hem er toch van te overtuigen dat hij op pad gaat om passagiers te redden van een vliegtuig dat is neergestort in de bergen. Maar de passagiers nemen hem gevangen en het blijkt al snel dat het om criminelen gaat die op zoek zijn naar een verloren geraakte buit. En ze hebben een ervaren bergbeklimmer nodig om die buit weer terug te vinden.

Ik heb deze film ooit is heel lang geleden toen hij net uit was gezien en wat ik me nog kan herinneren was dat ik hem wel aardig vond. Dit is eigenlijk net z,on film als Lock Up waarvan ik al eerder zei dat het beter is als je een film als deze voor z,n eigen best wil niet meer terug ziet,want nu ik deze film terug zie kan ik alleen maar concluderen dat het een prul van jawelste is. Over het acteerwerk wil ik het niet eens hebben want dat zou te makkelijk zijn met Stalonne,maar hij is wel op z,n plaats in een film als deze. Ik hou best van popcorn films en weet ook best dat er ongeloofwaardigheden in zitten,maar die kan ik soms voor lief nemen. Maar deze film slaat echt alles,zoveel ongeloofwaardig en onmogelijkheden heb ik lange tijd niet in een film bij elkaar gezien,het is gewoon te lachwekkend voor woorden en teveel om op te noemen dat ik er niet eens aan wil beginnen. Ik zal wel een van de weinigen zijn die deze film niet meer kan bekoren,maar meer kan ik er niet van maken. 5/10

Ik had trouwens de nieuwe versie.