PDA

Bekijk de volledige versie : Newbie Alert !! Dvd-speler Nodig!!



Mautje
08-11-2001, 17:56
Hoi, Ik ben dus nieuw hier, mijn eerste post zoals je ziet, en ik ga jullie al meteen flink lastigvallen als je het niet te erg vindt.
Ik weet dat deze vraag vaker is gesteld, maar ik vraag het toch.

Ik ben momenteel opzoek naar een standalone DVD-speler.
Die in principe aan de volgende eisen moet voldoen.

- Moet DVD's zonder te hikken of te blijven hangen afspelen.
- Moet (S)(X)VideoCeedees zonder te hikken of te blijven hangen afspelen
- Moet DVD-R/DVD-RW/CD-R/CD-RW goed kunnen afspelen.
- Absoluut geen B-Merk DVD-speler
- Regiovrij zou ook fijn zijn maar hoeft niet persè.
- Prijs maakt in principe niet uit.
- Macrovision (DVD films opnemen of videoband, of niet?) hoeft er niet op te zitten, mag dus gewoon aan staan.

Verder weet ik niet echt veel van DVD-Spelers en die geluiddingen (DTT, 5.1 etc.) misschien dat iemand hier een overzichtje van heeft, van wat wat nou is.

Alvast bedankt voor alle replies.

Olaf M.
08-11-2001, 18:16
Zou erg makkelijk zijn om je budget erbij te zetten.
Een speler die aan al je eisen voldoet is de DV444 van pioneer, ik heb deze en ben er erg tevreden over.
Mp3 - Regiovrij - RGB uit - Macrovision uitgeschakeld - Alles wat je nodig hebt, alleen geen decoders.

Olaf M.
08-11-2001, 18:18
900 piek bij MM. :)

Mautje
08-11-2001, 18:55
OK, ehm !!!

Kun je misschien uitleggen wat RGB uit is, en wat die "encoder" dan inhoudt. En is er geen opvolger van 444 die hetzelfde kan en is maar alleen beter is, mijn budget ligt wel hoger.

bmateijsen
08-11-2001, 19:57
RGB Rood Groen Blauw..., met andere woorden alle kleuren die nodig zijn om het beeld te vormen

De methode scart RGB (DVD) naar scart RGB (TV) die het mooiste beeld geeft. Maar kan alleen als je TV ook een RGB scart-in heeft.

Decoders... daarom worden de Dolby Digital en DTS decoders bedoelt.. Dit betekent decodering van het geluid plaats vindt in de dvd-speler ipv de versterker, vaak kan je dan direct je speakers aansluiten op de dvd-speler.

Ideaal is het niet..... mooier geluid is te halen als je een DD en DTS versterker hebt.

Groet Bjorn

bmateijsen
08-11-2001, 20:00
Oh ja, als je budget hoger ligt, wat dacht je van de Pioneer 737, top speler, voor zowel dvd's als cd's (tenminste niet als je oren gewend zijn aan een heldere cd-speler... maar goed...dat moet je zelf maar beoordelen)

Of anders de Denon dvd 2800, mooie speler.... ook incl. progressive scan (zoals de 737)...

Je hebt het dan over spelers van boven de 2500 piek ongeveer.

Groet bjorn

Anders is Arcam misschien wel iets voor je... bijna 4000 piek..

M. de Jong
08-11-2001, 20:29
Pioneer 737 is inderdaad top. heb hem zelf net bij Media Markt gekocht voor 1999,--. Slikt trouwens geen svcd wel vcd.

Olaf M.
08-11-2001, 20:57
Waarom zou je een duurdere kopen? Het geld dat je over houd, dat zou ik aan mn versterker besteden. Als je die nog niet hebt.
Dan kan je beter een DTS-ES / mucho kanalen versterker kopen,
En als je niet gaat projecteren, maar gaat kijken op een normale tv heb je ook niets aan progressive scan btw.
Imho weggegooid geld.

Mautje
09-11-2001, 06:32
Als die Pioneer 737 geen (S)VideoCD slikt dan is die al eigelijk niet goed genoeg, En wat "Olaf Mirande"zegt is wel waar, maar dan zou ik dus in principe voor de Pioneer 444 moeten gaan, ik zal ff kijken wat dat ding allemaal kan want ik heb er echt de ballen verstand (Maar dat komt nog wel let maar op) van. Misschien dat iemand me via ICQ of MSN verder nog wat dingen kan uitleggen wat betreft die speciale termen allemaal (Ook voor het geluidssysteem).

Alweer bij voorbaat dank, ik heb zeer veel aan jullie reacties.
Beter dan de adviezen die ik bij It's of Megapool krijg :)

Dit zijn de specs:

The DV-444 offers truly superior performance in a super-slim package. Progressive scan output, high-end error correction and tracking, and separate audio and video circuits just begin to tell the story. This machine was engineered and built for demanding AV enthusiasts who want a lot, in a little space.


Performance Features

Progressive Scan Output
MP3 Playback Capability
Separate Board Layout for the Audio and Video Circuitry
Improved Video S/N, Audio Dynamic Range and Reduced THD
Pioneer Exclusive Viterbi Error Correction for Superior Reading Accuracy
High Speed Loading
High Speed Resume
10-bit Video Signal DAC for High-quality DVD Pictures - Analog Devices
192KHz/24-bit Audio DAC for Superb Sound Guality - Burr Brown
Twin-Wave Laser Pickup for CD/Video CD/CD-R Playback
Dolby® Digital and dts® Digital Outputs
Component, S-Video Output
Convenience Features

43 Key Remote Control
Setup Navigator for First Time Setup
Advanced GUI (Graphical User Interface) with Non-Stop Operation, Basic/Expert Mode
Personal Modes (Audio and Video Settings)
Still Play (Field or Frame with Auto)
Still Step Play Forward and Reverse
Program Play (CD Track, Video/Chapter, Title)
Slow Motion Playback
Program Memory (Chapter/Title) (DVD)
Resume Play (DVD,Video CD)
Condition Memory (DVD)
Continue Play Memory (DVD,Video CD)

Nou wil ik sowieso nog een ding weten of dit ding nou echt dit alles kan (S)(X)VideoCD, Cd-r/CD-rW DVD-r/DVD-RW.

smartsys
09-11-2001, 09:55
Bel gewoon Pioneer Nederland ff op en stel je vraag.

Martin van Tuijl
09-11-2001, 10:33
10 DVD's en de Pioneer DV343 voor FL 649,- ! (http://www.hardwareinfo.net/cgi-bin/ads.cgi?banner=bruna)

Olaf M.
09-11-2001, 11:40
Mautje kijk hier eens':

http://www.dvd.nl/woordenlijst.php

Mautje
11-11-2001, 09:07
Ik heb de Pioneer DV-444 aangeschaft voor ƒ813,17 + The Simpsons (Season 1 - ƒ109,95) die ik er bij kreeg.
Alleen nu kan het nog 10 werkdagen duren voordat ik hem kan ophalen, SNIK !!! Nog bedankt voor jullie adviezen !

Tijntje
11-11-2001, 11:07
Goeie keus ;)

Rolf Roggema
17-11-2001, 14:19
Een methode om het zoeken te vereenvoudigen is kijken bij:

www.kieskeurig.nl

Daar kan je eenvoudig kijken naar welke DVD-speler je op zoek bent.