PDA

Bekijk de volledige versie : Panasonic TX-32PK25 ???



Tijntje
08-11-2001, 18:09
Ik ben vanavond paar winkels langs gegaan om 32" tv's te bekijken. Ik ging eigenlijk blind voor de Sony KV32FX65 maar zag in de winkels ook heel veel ander moois :P Waaronder de Panasonic TX-32PK25. Errug mooie tv die ook door de diverse verkopers werd geprezen ........ maargoed dat zijn verkopers, die prijzen alles aan.

Wat me wel opviel is dat onafhankelijk van elkaar de verkopers niet echt "weg" waren van de Sony tv's.

Iemand ervaringen/mening over de Panasonic en/of misschien andere aanraders?

Thx alvast

Greetzzzz Tijntje

Jeroen Driessen
08-11-2001, 19:15
Ik ben zelf ook hard op zoek en ben naar hetzelfde aant kijken ook 32", flatscreen en breedbeeld. Mijn oog was ook al op die 2 toestellen gevallen en nog op de JVC AV-32X10S.
Die laaste staat momenteel op de 2de plaats bij kieskeurig.nl, vandaar. Dus bij deze wil ik dit graag aanvullen op deze post.

Tevens zag ik bij It's de Philips 32PW8506 nog in de aanbieding voor Fl. 2499,-. Dit is niet erg duur voor een door de consumentenbond als beste getest toestel. Alleen heeft hij geen flatscreen. Heb alleen nog geen tijd gehad om deze toestellen in de winkel te bekijken, dus weet niet of dit storend is.

Graag jullie ervaringen dus...!?!

Mark van Voorthuizen
08-11-2001, 19:46
Denk zelf er ook over om een Panasonic aan te schaffen , aangezien deze in Hifibladen als zeer goed worden getest .
In de septembereditie van HVT (hifi video test ) is Armand van Ommeren zeer positief over de Ouintrixbeeldbuizen van Panasonic en Metz,zo heeft hij het over het zwartniveau enz.
Zelf zweert die zelf bij een B&O 4:3,een artikel daar over (met een test van breedbeeld tv's)kun je vinden op www.audio-muziek.nl ,best grappig.
Of de test uit HVT september er al bij staat weet ik zo niet ,maar die kun hopelijk ook in de bieb vinden , zag in in het blad videouit enthuis ook tests staan .

zoekze

Geert Kranendonk
08-11-2001, 19:50
Ik heb zelf sinds een week of drie de JVC AV32X10 (gevonden voor 2500,-), en ik heb hem uitgekozen vanwege het superrustige en natuurlijke DVD beeld, en de behoorlijk gunstige prijs.

Helaas was het eerste toestel goed kaduuk, het gaf alleen maar blauw beeld en viel na een paar uur helemaal uit. Dit toestel is prompt vervangen door een nieuwe, maar ook die had wat problemen : hij valt af en toe uit en de afstelling (beeldgeometrie, kleurconvergentie) is zwaar onvoldoende.

Mijn leverancier wilde mij over deze tweede TV niet eens meer te woord staan, het lag volgens hem waarschijnlijk aan mij, en ik moest maar naar een erkend JVC service center.

En daar staat mijn nieuwe TV dus nu al weer twee weken :mad:, en ik zit nog steeds naar mijn oude TV te kijken. Ik heb ondertussen dus zo mijn bedenkingen over de productiekwaliteit van deze JVC's, maar in de winkel heb eigenlijk alleen maar exemplaren met zeer fraai beeld gezien.

Misschien heb ik gewoon pech met deze TV's, zijn er meer mensen die ervaring hebben met dit model TV ?

bmateijsen
08-11-2001, 20:27
Ik ben echt supertevreden over mijn Loewe Ergo 72 cm...
Hele fijne tv.. super beeld... ik vind hem bijna net zo mooi als de B&O breedbeeld. (die heeft nog net iets mooier beeld)..

Maar eerlijk is eerlijk Loewe is wat duurder.. de Ergo kost 4000 gulden.. dus dat is niet niks.... maar het beeld heeft me echt daarover heen geholpen.. geen vervormingen... mooi geluid... RGB scart aansluiting... helemaal klaar@!

groet Bjorn

PM
09-11-2001, 07:43
ik zit te denken over de philips 32pw9525 of 32pw9616...

Is ook een hele mooie tv... (maar kost ook 4500 of zoiets..)

Zou ik beter een loewe kunnen nemen?

Jeroen Driessen
09-11-2001, 09:53
Als je hem via internet bestelt kost ie iets meer dan 3500. Via www.kieskeurig.nl

Weet alleen niet wat de service dan is. Bij www.yourproductinmind.nl lijkt dit wel goed.....iemand ervaring mee???

Huib van Brummelen
09-11-2001, 09:59
der zijn al zoveel tests geweest daarvoor en sony komt daar steeds als top uit (gemiddeld dan). Zelf vind ik Loewe en B&O de top, maar kost wel wat meer. Ook qua design, maar dit is minder belangrijk

Bij nader inzien, geef mij maar een buizenprojector, kan ik eens goed van die anamorf dvd's genieten :P

Roby
09-11-2001, 10:06
Ik heb sinds enige weken de Philips 32PW8505 (gekocht voor
fl. 2121,-- bij de Mediamarkt Rijswijk). Dit is de voorganger van
de 32PW8506, maar heeft vrijwel dezelfde specificaties (m.u.v.
de speakers).
Tot nu toe bevalt hij uitstekend, zeker gezien de prijs...:)

Robert Scheers
09-11-2001, 10:19
Tijntje,
Moeilijk om je een goede tv aan te raden, zeer subjectief, dus moeilijk.
Na veel kijk-uren heb ik een half jaar geleden gekozen voor een Sony tv, een 92 cm.
In relatie met andere merken vond ik de scherpte en de kleurenweergave,-ik ben fotograaf-, zeer goed.
Vertrouw niet te veel op verkopers, maar neem een dvd mee die je kan beoordelen op kleurenweergave.
Sterkte, Robert

Tijntje
09-11-2001, 10:56
Thanx Robert :)

Ja de strijd gaat nu definitief tussen de Panasonic en de Sony.

Het is echt NIET makkelijk kan ik je vertellen. Maar ok ik heb gelukkig geen deadline wanneer ik moet bestellen ofzo dus ik neem de tijd ;)

Ben eigenlijk altijd wel Sony aanhanger geweest wat tv's en monitoren betreft, maar ik vond die Panasonic ook zeker niet tegenvallen......... alleen kwa prijs :p

Maargoed ik ga nog ff lekker m'n hersens laten kraken over deze 2. In ieder geval denk ik dat ik zowieso geen miskoop doe ongeacht of 't de Sony of de Panasonic wordt.

Thx & Greetzzzz
Tijntje

Ralph
09-11-2001, 11:01
je vinden op www.audio-muziek.nl ,best grappig.
Heb zelf me nog niet verdiept in tv's, komt later wel, na de audio, maar om je nou door deze site te orienteren. 1. Die recessent houdt sowieso volgens mij niet van breedbeeld tv's en is daarom zeer subjectief. 2. Als je de enige(!) andere recensie leest op deze site is ie heel enthousiast over de philips breedbeeld, 3 maanden later boort ie alle breedbeeld tv's inclusief die van philips de grond in.

Grappig ja, voor de rest niet echt nuttig denk ik, maar goed das ook weer mijn subjectieve mening:)

bmateijsen
09-11-2001, 11:02
vergeet de sony touwtjes niet...
onder de beeldbuis lopen 2 lijnen.. zowel onder als boven, deze zijn duidelijk te zien..

Jeroen Driessen
09-11-2001, 11:11
Ik denk dat ik toch maar voor de Philips PW8506 ga. Voor
Fl. 2499,- bij It's, gekozen als Beste Koop door de consumentenbond, positieve reacties bij kieskeurig.nl...

Om te beginnen lijkt me die perfect, zeker qua prijs. Hou ik ook nog wat over voor een mooi dolby surround/dts setje. Het duurdere spul komt dan over een aantal jaar wel.

Klopt het trouwens dat de PW8506 niet zoveel last heeft van vervorming boven en onderin bij gewone TV uitzendingen??

Dat ie strak beeld heeft lijkt me ook wel van wat ik gelezen heb.

Ga morgen maar eens bekijken, want de actie loopt nog tot 14 november. Of istie nog ergens anders voor die prijs of minder??

Tijntje
09-11-2001, 20:33
Er is trouwens nog een 3e potentiele tv aan m'n lijstje van volgende tv toegevoegd. Namelijk het voorgaande model van de TX-32PK25 --> de TX-32PK20

Die kan ik bij een zaak (Block) krijgen voor FL. 3375,-
Daarbij komt nog dat ik die *^%@& Samsung breedbeeld daar kan inruilen voor FL. 400,- Dus uiteindelijk betaal ik dan voor die TX-32PK20 FL. 2975,-

Nette prijs denk ik voor een 32" 100hz?

Tijntje
10-11-2001, 15:59
Ok ik heb vandaag een beslissing genomen en een tv gekocht. En het is geworden .........*tromgeroffel*........

De Sony KV32FX65.

Misschien niet de beste in z'n klasse maar ik kon 'm gewoon niet laten staan voor de prijs die ik er voor moest betalen --> 2750,- incl. 5 jaar garantie.

Verder niet zo boeiend deze post maar denk laat tochff weten ;)

Robert Scheers
10-11-2001, 19:47
Goeie keus!
Veel kijkplezier.
Robert

Tijntje
11-11-2001, 01:42
Thanx man! Zal wel lukken denk ik.

Woensdag komen ze 'm brengen. Kan niet wachten! :D

Jeroen Driessen
11-11-2001, 17:57
Ik was gaan kijken voor die Philips 32PW8806, maar de Sony die jij gekocht hebt stond ernaast en leek me veel beter. Prijs was 3000 bij It's, dus da's goed te doen. Jij hebt hem zeker met inruilkorting gekregen ofzo?

Laat maar eens weten oftie bevalt.

Tijntje
11-11-2001, 22:06
Bingo Jeroen :)

Ja ik heb inderdaad m'n Samsung 28" breedbeeld ingeruild bij Block voor 450,- dus dat ging van 't bedrag af.

Zodra ik 'm binnen heb en getest laat ik zeker ff weten wat ik er van vind.

Groeten....

Tristan
12-11-2001, 08:18
Beste Tijntje, gefeliciteerd met je aankoop.
Die Sony geeft inderdaad mooi beeld......

Het is alleen dat ik een paar daagjes deze site niet meer bezocht heb, anders had ik je 'gewaarschuwd' voor Sony Tv's.

Ik heb er zelf ook een....en bij heldere of felle beelden zie je inderdaad twee horizontale lijntjes lopen. Twee heeele dunne lijntjes. Ik had service center van Sony gebeld, maar zij konden er niks aan doen en ze erkenden deze lijntjes.

Als je zelf GOED kijkt naar de jouwe bij een lichtkleurig fel beeld zul je de lijntjes ongetwijfeld ook zien. Ik heb in de winkels gekeken en inderdaad: alle Sony tv's hadden deze lijntjes.

Verder geen probleem als ze je niet opvallen ofzo, maar ze kunnen heel vervelend zijn als je eenmaal weet waar ze zitten.

Het zijn zogenaamde dempingsdraden, die moeten trillingen en oneffenheden in het beel voorkomen. Je ziet de schaduwtjes ervan. Bij philips en panasonic televisies heb ik ze nit aan kunnen treffen......

Evengoed, ik hoop aan de andere kant dat je ze zelf niet zal zien ;)

groeten.

Jeroen Driessen
12-11-2001, 08:39
Kun je eens een voorbeeld noemen van een scene van een bekende dvd waarin je dit goed kunt zien. Dan zou ik zelf kunnen kijken of dit inderdaad storend is. Een philips of panasonic is namelijk weer een stuk duurder en mijn huidige TV staat op springen. Hoog tijd voor een nieuwe dus....

PM
12-11-2001, 09:00
ik heb zelf een monitor voor mijn pc waar deze 'ophanglijnen' in zitten en vind het zeer irritant... ik zal ook nooit meer zo'n beeldbuis kopen... Je ziet ze vooral goed op een witte achtergrond... dat komt op dvd's iets minder vaak voor dan op de pc... maar toch...

Neem een dvd mee en zet em stil op een wit beeld (misschien bij een explosie ofzo..) en kijk maar eens die lijnen kun je best zien

Tijntje
12-11-2001, 12:40
Tristan (en de rest): Ik wist van die lijntjes af bij Sony tv's ;)

Maar ik heb in verschillende winkels letterlijk met m'n neus op de beeldbuis gezeten en zowel TV als DVD gekeken en als die lijntjes er al zitten zijn ze mij niet opgevallen, en ik heb echt heel goed gekeken.

Daarbij was de prijs die ik moest betalen voor die Sony na inruil e.d. veel interessanter dan die van de Panasonic. Verschil was ruim 800,-. En daar kan ik heel wat dvd'tjes voor kopen :p

Nee ik heb geen spijt van m'n keus. Maar toch bedankt mensen voor de tips!

Greetzz, Tijntje

Jeroen Driessen
12-11-2001, 13:00
Ga ik ook zeker eens goed naar kijken dan. Misschien valt het ook alleen op als je er met je neus opzit bij een witte/lichte achtergrond. Dit ga ik dan ook bekijken en zien in hoeverre dat storend is....

Als het echt zo erg was zou Sony de TV's echt niet meer verkopen lijkt me....en misschien is daarom de prijs ook wel wat minder. Voor 800 piek kun je inderdaad wel lekker wat DVD'tje aanschaffen!!


Wisten de verkopers hier trouwens ook vanaf?

Jeroen Driessen
14-11-2001, 18:43
Woensdag komen ze 'm brengen. Kan niet wachten! :D

En is ie er al....doet ie het goed....al iets van dempingsdraden gezien??

Ik wil hem morgen gaan bestellen. Iemand nog tips waarop ik zeker moet letten, garantie/afspraken die ik moet maken?

Tijntje
14-11-2001, 20:30
Jaaaaaaaaaaaa hij is vandaag gebracht!!!!!!!!!

Wow wat een MOOI beeldje zeg! En die dempingsdraden heb ik nog niet kunnen ontdekken. Ok ik heb er in totaal misschien nog maar 2 uur naar gekeken maar ben echt absoluut 100% tevreden met dit apparaat :)

Je zal geen spijt krijgen Jeroen geloof me ;)

Jeroen Driessen
14-11-2001, 20:51
Laatste keer dat ik bij It's ben gaan kijken zei de verkoper wel dat die Sony een pas nieuw type was. Ik dacht zelf van niet....maar ja, ben gen expert. Misschien dat die draden dan bij de nieuwe types weggewerkt zijn :D

Ik ga me morgen eens een lekkere demo doen, maar ben er eigenlijk al uit. Want nog langer sparen heb ik weinig zin in :cool:


In ieder geval nog veel (en lang) plezier ermee Tijntje

Tristan
14-11-2001, 21:20
Misschien dat die draden dan bij de nieuwe types weggewerkt zijn :D



Tsja ik kan niks anders zeggen dan dat het alleen maar beter is dat je ze niet ziet, want als je ze ziet is dat gewoon vervelend.

Ze zitten er echt, ook op de nieuwere modellen....Sony erkende dit niet voor niks. Ik ben jaloers op jullie dat jullie ze niet zien ;)

Veel plezier ermee Tijn