PDA

Bekijk de volledige versie : Plasmascherm van fujitsu siemens



Emil Z
04-08-2003, 18:25
Hey everyone,

Ik ben op dit gebied nog niet erg bekend, dus vandaar een paar vragen erover. Is het wel de moeite waard om een plasmascherm aan te schaffen? Ik las en hoorde dat een plasmascherm niet erg lang meegaat; zo'n 5 jaar met intensief gebruik, en dat de kwaliteit achteruit gaat.

Zou iemand mij hierover informatie/ophelderling kunnen geven?
Alvast bedankt voor de reacties.


PS: heeft iemand toevallig ervaring met een plasmascherm van fujitsu-siemens x-sight2, type fsc-42m5e? Maakt dit bedrijf zelf plasmaschermen of worden die geleverd door een ander bedrijf?

Johan van den D.
04-08-2003, 20:25
Een plasma gaat in de loop der jaren zeker wat achteruit maar dat gaat je gewone tv ook
Dit merk je dus niet daar het heel geleidelijk gaat, geen zorgen over maken dus
De levensduur ligt ongeveer op hetzelfde nivo als je gewone tv
Bij intensief gebruik staat hier ook maar een jaar of 5 a 6 voor
Dat ie langer meegaat is alleen maar fijn natuurlijk maar bij een plasma zal dat niet veel anders zijn
Ook geen zorgen over maken dus

De meeste plasma schermen komen bij (ik meen) twee grote fabriekanten vandaan
Dus puur het scherm opzich
Ieder merk dat er dus gewoon een ander jasje omheen en hier en daar wat andere chips
Met name in de tuner zit het grote verschil
Maar vrijwel alle schermen komen bij twee grote fabriekanten vandaan en dus ook hier geen zorgen om maken
Enige waar je jezelf zorgen om moet maken is de prijs
Deze ligt natuurlijk wel een stuk hoger dan een gewone tv maar dan heb je ook wel wat moois in huis
Wanneer je een plasma wilt kun je dat met een gerust hart doenhttp://www.smiliez.de/images/2079.gif