PDA

Bekijk de volledige versie : Boxen



Judge Drek
05-08-2003, 11:53
Ik wil graag weten wat de beste keuze zou zijn voor een boxenset.

Kan je het beste zo'n hele set in een kopen, zodat alles op elkaar is afgestemd en ook nog is betaalbaar is...OF kan je beter elke box afzonderlijk kopen?

Maar dan vraag ik me weer af welke mogelijkheden je hebt met een max. van 700 euro? Voor een paar front-bozen betaal je al snel een paar honderd euro. Dan blijft er dus vrij weinig over voor een center speaker EN achter-speakertjes.

Maar ik wil graag van jullie weten wat jullie voor boxen-set zouden kopen met een budget van 700 euro?

Acinony
05-08-2003, 12:00
Dan blijft er dus vrij weinig over voor een center speaker EN achter-speakertjes.

Niet te vergeten:
de sub !!!

Ik heb een 5.1 set van pioneer van zo'n 450 euro, en beleef hier heel veel plezier aan.

InSomNiaC
05-08-2003, 12:31
Voor 700 euro heb je toch nog wel wat keuze hoor.
Je kan bijvoorbeeld gaan voor mission
mc1 167 als center (natuurlijk)
en dan de m71 4* dat is 4x115=460
is 627 euro.
Let wel dit zijn geen vloerstaanders dus je hebt stands nodig.
Beetje stand kost ook zo'n 100 euro per paar.

of misschien is de vm1 van B&W iets voor je. 159 per stuk
Ik zou zelf altijd kiezen voor losse boxen, omdat je dan makkelijker kan updaten.
Maar er is maar 1 echte tip; veel gaan luisteren.
Voor 700 euro kan je in ieder geval de sub uit je hoofd zetten,
een goede instap sub kost toch al snel tussen de 400 en 500 euro.

Judge Drek
05-08-2003, 12:55
He alvast bedankt voor de reacties !

Een subwoofer was al niet aan de orde, want ik nam aan dat een stel goede boxen een subwoofer overbodig maken.

Dus in principe gaat het om 2 front, 2 rear en een center-speaker.
Maar is het geluid nu ook echt beter als je elke box afzonderlijk koopt ipv zo'n setje?

JCL
05-08-2003, 13:06
[quote="Judge Drek"]Een subwoofer was al niet aan de orde, want ik nam aan dat een stel goede boxen een subwoofer overbodig maken.quote]

Dit is dus ABSOLUUT niet het geval, Als je de gewoon 5 speakers hebt dan ga je mij niet vertellen dat je de hele grond daarmee kan laten trillen. Bovendien als je "maar" (tussen aanhalingstekens omdat het natuurlijk een relatief begrip is) €700 wilt uitgeven heb je dan misschien een halfe front speaker ofzo. Je moet dus wel voor een sub gaan. Anders ga je toch zeker wel afbraak doen aan de bioscoop ervaring.

B&W maakt erg goede speakers die goed combineren met Sony en Denon. €700 is dan niet genoeg geld om voor de 600 serie te gaan.

Je zou ook nog kunnen kijken naar de sataliet setjes (dan is een sub een MUST), die setjes heb je van alle bekende speaker merken wel. Je zou dan kunnen denk aan B.v. De JBL SCS178. Dat zijn deze

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/422A443E14076D18C1256CDB004199DB/$file/SCS178.jpg Die vallen ruim in je budget.

Wat wou je er eigelijk voor versterker aan gaan hangen? En wat vor DVD speler?

InSomNiaC
05-08-2003, 13:14
Een subwoofer was al niet aan de orde, want ik nam aan dat een stel goede boxen een subwoofer overbodig maken.
Nou dat kun je shaken. :wink:
De meeste boxen hebben absoluut geen sublaag. 8)
Sublaag is eigenlijk alles onder de 30Hz
midbass is alles tussen de 30 en 70hz
De boxen stoppen meestal bij 38 a 40 hz (als je geluk hebt).


Dus in principe gaat het om 2 front, 2 rear en een center-speaker.
Maar is het geluid nu ook echt beter als je elke box afzonderlijk koopt ipv zo'n setje?
Dat ligt eraan wat je als setje bedoelt.
Kijk een doos kef eitjes 2005.2 is ook een setje maar klinkt verdacht goed met films (999 incl sub)
Blokker heeft ook wel eens een setje voor 60 euro.
Heb je al een idee voor een setje dan?
kijk anders eens bij hermes (http://www.h-e.nl) onder tannoy homecinema sets.
Daar staat een set die een ander forumlid "Bouilly" heeft aangeschaft voor 479, hij is er zeer tevreden over.

Judge Drek
05-08-2003, 13:23
Hoogstwaarschijnlijk komt er een Yamaha rx-v740RDS versterker aan.
De dvd-speler is nog onbekend. Al neem ik aan dat dit nog net minste uitmaakt?

Ik heb zeker wat setjes gehoord al, maar wat ik me altijd afvraag is of een gewone cd in de huiskamer dan net zo mooi klinkt. In zo'n zaak hebben ze immers de ideale omstandigheden neergezet.
Ook hoor ik vaak dat muziek over een setje een stuk minder klinkt als over 2 stereo-boxen.

Dit heb ikzelf ook bij een JBL-boxensetje. Het klinkt prima bij films, maar bij muziek mis je gewoon een heel stuk. Dit heeft natuurlijk te maken met de kwaliteit, maar zijn 2 gewone boxen in verhouding niet veel beter voor muziek?

InSomNiaC
05-08-2003, 13:40
Dit heb ikzelf ook bij een JBL-boxensetje. Het klinkt prima bij films, maar bij muziek mis je gewoon een heel stuk. Dit heeft natuurlijk te maken met de kwaliteit, maar zijn 2 gewone boxen in verhouding niet veel beter voor muziek?

Ja dat klopt. Tenminste in mijn ogen.
Maar als je nu eens bij 2 gewone boxen passende center en rear zoekt?

Zou je de 700 euro niet gebruiken voor een goede front en center, en later rears erbij kopen?

BrokenTable
05-08-2003, 14:01
Dan blijft er dus vrij weinig over voor een center speaker EN achter-speakertjes.

Niet te vergeten:
de sub !!!

Ik heb een 5.1 set van pioneer van zo'n 450 euro, en beleef hier heel veel plezier aan.

Welke setje van Pioneer is dat? Ik zit zelf ook aan een Pioneer te denken (de V50 of V70), maar kan er weinig gebruikers ervaringen over vinden (behalve een paar op kieskeurig, maar daar wordt aan een product altijd een 9 of 10 gegeven :-( )

Acinony
05-08-2003, 18:17
Dan blijft er dus vrij weinig over voor een center speaker EN achter-speakertjes.

Niet te vergeten:
de sub !!!

Ik heb een 5.1 set van pioneer van zo'n 450 euro, en beleef hier heel veel plezier aan.

Welke setje van Pioneer is dat? Ik zit zelf ook aan een Pioneer te denken (de V50 of V70), maar kan er weinig gebruikers ervaringen over vinden (behalve een paar op kieskeurig, maar daar wordt aan een product altijd een 9 of 10 gegeven :-( )
Ik heb de Pioneer S-V50-A set -> mijn set (http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/Acinony.htm)

Voordeel van zo'n set = dat er meestal de bedrading ook al bij zit !
Ik heb daarnaast mijn oude speakers, gewoon 3-weg stereo set aangehouden en op de tweede uitgang aangesloten voor muziek te luisteren.

Je mag ook ff komen luisteren... :D

Johan van den D.
05-08-2003, 18:51
Maar ik wil graag van jullie weten wat jullie voor boxen-set zouden kopen met een budget van 700 euro?Voor 700 euro zou je ook eens naar de volgende speakers kunne kijken

http://www.infinity.de/home/

De Infinity Alpha 5 HCS :wink:

Judge Drek
05-08-2003, 21:26
Maar ik wil graag van jullie weten wat jullie voor boxen-set zouden kopen met een budget van 700 euro?Voor 700 euro zou je ook eens naar de volgende speakers kunne kijken

http://www.infinity.de/home/

De Infinity Alpha 5 HCS :wink:


Hey !
Grappig genoeg heb ik deze boxen laatst nog gehoord en ik was echt bijzonder te spreken over het geluid uit deze speakertjes. Maar ik twijfelde dus, omdat het wel op een dvd-cd werd afgespeeld en een gewone cd heeft die surround kwaliteiten toch minder, waardoor het misschien heel hol gaat klinken....

Johan van den D.
05-08-2003, 21:54
Maar ik wil graag van jullie weten wat jullie voor boxen-set zouden kopen met een budget van 700 euro?Voor 700 euro zou je ook eens naar de volgende speakers kunne kijken

http://www.infinity.de/home/

De Infinity Alpha 5 HCS :wink:


Hey !
Grappig genoeg heb ik deze boxen laatst nog gehoord en ik was echt bijzonder te spreken over het geluid uit deze speakertjes. Maar ik twijfelde dus, omdat het wel op een dvd-cd werd afgespeeld en een gewone cd heeft die surround kwaliteiten toch minder, waardoor het misschien heel hol gaat klinken....Ik ging er eigenlijk ook vanuit dat het voor film geluid bedoeld was en niet voor muziek cd,s
Hoe dan ook, voor dat geld heb je echt een heel mooi setje
http://www.smiliez.de/images/1842.gif

BrokenTable
06-08-2003, 08:12
Dan blijft er dus vrij weinig over voor een center speaker EN achter-speakertjes.

Niet te vergeten:
de sub !!!

Ik heb een 5.1 set van pioneer van zo'n 450 euro, en beleef hier heel veel plezier aan.

Welke setje van Pioneer is dat? Ik zit zelf ook aan een Pioneer te denken (de V50 of V70), maar kan er weinig gebruikers ervaringen over vinden (behalve een paar op kieskeurig, maar daar wordt aan een product altijd een 9 of 10 gegeven :-( )
Ik heb de Pioneer S-V50-A set -> mijn set (http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/Acinony.htm)

Voordeel van zo'n set = dat er meestal de bedrading ook al bij zit !
Ik heb daarnaast mijn oude speakers, gewoon 3-weg stereo set aangehouden en op de tweede uitgang aangesloten voor muziek te luisteren.

Je mag ook ff komen luisteren... :D

Gister een onverwacht probleempje met m'n auto (koppeling :-(), dus boxen zullen wellicht ff moeten wachten :-(

Christiaan Sauer
06-08-2003, 17:48
Kassa, dat gaat doortikken als je pech hebt idd. Nu toch nog even over de boxen: zelf was (ben) ik er niet echt tevreden mee. Ze waren best redelijk (die pioneers dus) tot je eens beter gaat luisteren. Dan ga je toch merken dat je meer wilt hebben. Dus heb ik 2 nieuwe fronts gekocht, en die bevallen me perfect tot nu toe. I kweet dat als ik beter ga luisteren ik weer verschillende dingen tegenkom die me niet bevallen, maar dat hou je praktisch altijd. Met grotere (lees betere) fronts kom je verder. Let wel: dit is met stereo geluid. Met surround merk je gewoon dat het geluid niet homogeen is. Heb tijdje geleden mijn vorige fronts even aangesloten, en dat was een evenwichtiger geluidsbeeld tijdens films. Minder mooi qua kwaliteit, mooier wat betreft integratie.
Succes met je auto en je speakers.
Mvg,

Christiaan

BrokenTable
06-08-2003, 17:57
Mijn idee is eigenlijk om nu een aardig surround setje te kopen en eventueel volgend jaar een wat betere speakerset (eventueel gedeeltelijk) aan te schaffen. De speakers die ik nu aanschaf kunnen dan naar de slaapkamer.

Ik wil de komende tijd toch genieten van surround geluid, en m'n huidige boxen zijn op. Dus als ik nu alleen een paar goede fronts zou kopen, heb ik in films geen goed geluid, en muziek draai ik (nu iig.)bijna nooit.

Auto viel op zich mee: €150,- (koppelingskabel was aan het scheuren)

Christiaan Sauer
06-08-2003, 18:09
als je je plaat had mogen vervangen was je meer kwijt geweest ;). Je hebt geluk gehad volgens mij.
Mvg,

Christiaan

Acinony
06-08-2003, 19:27
Nu toch nog even over de boxen: zelf was (ben) ik er niet echt tevreden mee. Ze waren best redelijk (die pioneers dus) tot je eens beter gaat luisteren. Dan ga je toch merken dat je meer wilt hebben. Dus heb ik 2 nieuwe fronts gekocht, en die bevallen me perfect tot nu toe. I kweet dat als ik beter ga luisteren ik weer verschillende dingen tegenkom die me niet bevallen, maar dat hou je praktisch altijd. Met grotere (lees betere) fronts kom je verder. Let wel: dit is met stereo geluid. Met surround merk je gewoon dat het geluid niet homogeen is. Heb tijdje geleden mijn vorige fronts even aangesloten, en dat was een evenwichtiger geluidsbeeld tijdens films. Minder mooi qua kwaliteit, mooier wat betreft integratie.
Succes met je auto en je speakers.
Mvg,

Christiaan
Ik heb daarom ook een set "goede" speakers voor muziek/stereo weergave erbij staan.
Voor mij voldoen de pioneers met het oog op films hartstikke. ( voor de buren trouwens ook ) :lol:

BrokenTable
06-08-2003, 19:38
Nu toch nog even over de boxen: zelf was (ben) ik er niet echt tevreden mee. Ze waren best redelijk (die pioneers dus) tot je eens beter gaat luisteren. Dan ga je toch merken dat je meer wilt hebben. Dus heb ik 2 nieuwe fronts gekocht, en die bevallen me perfect tot nu toe. I kweet dat als ik beter ga luisteren ik weer verschillende dingen tegenkom die me niet bevallen, maar dat hou je praktisch altijd. Met grotere (lees betere) fronts kom je verder. Let wel: dit is met stereo geluid. Met surround merk je gewoon dat het geluid niet homogeen is. Heb tijdje geleden mijn vorige fronts even aangesloten, en dat was een evenwichtiger geluidsbeeld tijdens films. Minder mooi qua kwaliteit, mooier wat betreft integratie.
Succes met je auto en je speakers.
Mvg,

Christiaan
Ik heb daarom ook een set "goede" speakers voor muziek/stereo weergave erbij staan.
Voor mij voldoen de pioneers met het oog op films hartstikke. ( voor de buren trouwens ook ) :lol:

Dan neem ik aan dat je ook een scart-kabeltje naar je buren hebt lopen, zodat je ook beeld hebben? :-)

Acinony
06-08-2003, 20:46
Nu toch nog even over de boxen: zelf was (ben) ik er niet echt tevreden mee. Ze waren best redelijk (die pioneers dus) tot je eens beter gaat luisteren. Dan ga je toch merken dat je meer wilt hebben. Dus heb ik 2 nieuwe fronts gekocht, en die bevallen me perfect tot nu toe. I kweet dat als ik beter ga luisteren ik weer verschillende dingen tegenkom die me niet bevallen, maar dat hou je praktisch altijd. Met grotere (lees betere) fronts kom je verder. Let wel: dit is met stereo geluid. Met surround merk je gewoon dat het geluid niet homogeen is. Heb tijdje geleden mijn vorige fronts even aangesloten, en dat was een evenwichtiger geluidsbeeld tijdens films. Minder mooi qua kwaliteit, mooier wat betreft integratie.
Succes met je auto en je speakers.
Mvg,

Christiaan
Ik heb daarom ook een set "goede" speakers voor muziek/stereo weergave erbij staan.
Voor mij voldoen de pioneers met het oog op films hartstikke. ( voor de buren trouwens ook ) :lol:

Dan neem ik aan dat je ook een scart-kabeltje naar je buren hebt lopen, zodat je ook beeld hebben? :-)
Euhh... nee !?

Maar ze mogen wel langs komen om mee te kijken op me nieuwe scherm. :lol:
( 200x120)