PDA

Bekijk de volledige versie : DVD-shops Canada



Harry V.
05-08-2003, 23:27
Zojuist heb ik de zoekfunctie eens losgelaten voor wat shops in Canada, die handelen in DVD. Helaas (extremer dan bij play/cd-wow/ezy) merkte ik dat er hier erg veel uiteenlopende ervaringen met zaken zijn.

Daarom dat ik nu eens vraag (expliciet, dus niet als discussie bedoeld): Wat zijn jullie favoriete dvd-shops in Canada?

Reinbo
06-08-2003, 07:09
DVDBoxoffice.com

Alle prijzen inclusief verzendkosten.
Ze verzenden vanuit Europa, dus je hebt ook geen invoerrechten.
Ik ben all ruim twee jaar een tevreden klant.

Nathan Strik
06-08-2003, 11:13
DVD Boxoffice rules! En is de enige serieuze Canadese shop wat mij betreft.

pavko
06-08-2003, 12:19
DVDSoon is ook prima (regelmatig besteld, nooit problemen, redelijke klantenservice)

Obiman
06-08-2003, 12:28
Wat dacht je van www.amazon.ca??? Altijd een perfecte service en een stukje goedkoper dan de amerikaanse variant.

Ik bestel er bijna al mijn box-sets. Heb nu The Two Towers (4dvd)op pre-order staan voor €31,- incl. verzenden.

Michelle
10-08-2003, 09:42
Wat is ongeveer de levertijd van DVD Boxoffice? Na verzending natuurlijk. ;)

Harry B.
10-08-2003, 15:57
Wat is ongeveer de levertijd van DVD Boxoffice? Na verzending natuurlijk. ;)
Bij mij 1,5 tot 2 weken (heel soms een week).

Michelle
10-08-2003, 22:48
Bij mij 1,5 tot 2 weken (heel soms een week).
Oké, bedankt. Al kan ik het niet laten om nog een vraag te stellen: Is het mogelijk om ergens te zien of ze een dvd op voorraad hebben?
Dit is trouwens wel weer mogelijk bij DVDSoon, kwam ik vandaag achter.

Harry B.
11-08-2003, 16:17
Bij mij 1,5 tot 2 weken (heel soms een week).
Oké, bedankt. Al kan ik het niet laten om nog een vraag te stellen: Is het mogelijk om ergens te zien of ze een dvd op voorraad hebben?
Dit is trouwens wel weer mogelijk bij DVDSoon, kwam ik vandaag achter.
Nee, dat kun je niet zien en dat is eigenlijk ook het enige nadeel. Als je een mainstram-titel besteld zal de bevoorradingstijd niet zo lang zijn, als je wat minder bekende titels besteld kan het weleens wat langer duren (Ik heb ooit Cannibal ferox besteld en dat duurde 4 maanden :x )

Sjors van de Rebellenclub
11-08-2003, 16:36
DVD Boxoffice rules! En is de enige serieuze Canadese shop wat mij betreft.

Nathan,

ik snap niet helemaal wat jij met DVD Boxoffice hebt. Inderdaad, goede levering en goede klantenservice. Maar, DUUR in vergelijking met dvdsoon (toch ook goede service). Voorbeeldje, vorige week heb ik de volgende titels besteld bij dvdsoon (tussen haakjes prijs DVDBO)
Finding Nemo $23 ($41)
Ghostbusters $ 13 ($35)
Bourne Identity $16 ($24)

Scheelt op deze dvd's toch mooi $48. Ook precies 48%! Verzending bij dvdsoon is tegenwoordig gratis.

Dus om een lang verhaal kort te maken, ik ga voor dvdsoon :wink:

Lex v/d Moolen
11-08-2003, 16:41
Dus om een lang verhaal kort te maken, ik ga voor dvdsoon :wink:Tegenwoordig ook mijn favoriet voor R1. Komt na verzending erg snel binnen, en in zeer stevige en waterdichte plastieken enveloppen. Top (y)

Het enige minpuntje is dat als ze heen titel niet op voorraad hebben dat het vrij lang duurt voordat ze hem binnenkrijgen. Maar dat geldt ook voor andere webshops.

Sjors van de Rebellenclub
11-08-2003, 16:46
Dus om een lang verhaal kort te maken, ik ga voor dvdsoon :wink:Tegenwoordig ook mijn favoriet voor R1. Komt na verzending erg snel binnen, en in zeer stevige en waterdichte plastieken enveloppen. Top (y)

Het enige minpuntje is dat als ze heen titel niet op voorraad hebben dat het vrij lang duurt voordat ze hem binnenkrijgen. Maar dat geldt ook voor andere webshops.

Klopt,

maar als het je te lang duurt kun je de bestelling cancellen en krijg je je geld terug.

Harry V.
11-08-2003, 19:58
Hoe zit het eigenlijk met orders die zoek zijn bij deze betreffende zaken (kan wel eens gebeuren)? Wordt er een vervanger toegestuurd ofzo, of moet je gewoon dan je verlies nemen?

Lex v/d Moolen
11-08-2003, 20:21
Hoe zit het eigenlijk met orders die zoek zijn bij deze betreffende zaken (kan wel eens gebeuren)? Wordt er een vervanger toegestuurd ofzo, of moet je gewoon dan je verlies nemen?DVDSoon weet ik niet zeker, nooit meegemaakt, maar Play heeft mij ooit een tweede opgestuurd, omdat de eerste nooit is aangekomen.

Harry B.
12-08-2003, 16:31
DVD Boxoffice rules! En is de enige serieuze Canadese shop wat mij betreft.

Nathan,

ik snap niet helemaal wat jij met DVD Boxoffice hebt. Inderdaad, goede levering en goede klantenservice. Maar, DUUR in vergelijking met dvdsoon (toch ook goede service). Voorbeeldje, vorige week heb ik de volgende titels besteld bij dvdsoon (tussen haakjes prijs DVDBO)
Finding Nemo $23 ($41)
Ghostbusters $ 13 ($35)
Bourne Identity $16 ($24)

Scheelt op deze dvd's toch mooi $48. Ook precies 48%! Verzending bij dvdsoon is tegenwoordig gratis.

Dus om een lang verhaal kort te maken, ik ga voor dvdsoon :wink:
DVDsoon, dat is toch die ***-zaak die bij pre-orders gelijk je cc charged?

Michelle
13-08-2003, 09:57
*knip* Verzending bij dvdsoon is tegenwoordig gratis.
Als het om pre-orders gaat toch? Of tegenwoordig ook gewoon voor titels die uit voorraad leverbaar zijn?

Sjors van de Rebellenclub
13-08-2003, 09:57
DVDsoon, dat is toch die ***-zaak die bij pre-orders gelijk je cc charged?

Klopt, maar dat probleem weegt wat mij betreft niet op tegen het kostenvoordeel :D

Michelle: volgens mij zijn tegenwoordig alle verzendingen gratis (tenminste als je de standaardoptie kiest)

Harry B.
13-08-2003, 16:25
DVDsoon, dat is toch die ***-zaak die bij pre-orders gelijk je cc charged?

Klopt, maar dat probleem weegt wat mij betreft niet op tegen het kostenvoordeel :D

Michelle: volgens mij zijn tegenwoordig alle verzendingen gratis (tenminste als je de standaardoptie kiest)
En met die standaard-optie zijn er in het verleden toch wel eens zendingen zoekgeraakt? Als ik me niet vergis was er een topic over dvdsoon waarbij geadviseerd werd om voor expidited shipping te kiezen maar ik kan me vergissen natuurlijk.

pavko
14-08-2003, 00:28
En met die standaard-optie zijn er in het verleden toch wel eens zendingen zoekgeraakt? Als ik me niet vergis was er een topic over dvdsoon waarbij geadviseerd werd om voor expidited shipping te kiezen maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Ja dat klopt wel zo'n beetje....Alleen vroeger kostte standaard 3,98 en sneller 4,98 en dat scheelde dus maar 1 CAD (± EUR 0,60)
Nu is expedited echter 5,98 en scheelt het dus 6 (± EUR 3,60) met de goedkopere optie....

Dan ga je toch weer een beetje twijfelen he (Vooral bij de wat goedkopere titels van tussen de 5 en 10 euro) :roll:

Harry B.
15-08-2003, 20:34
En met die standaard-optie zijn er in het verleden toch wel eens zendingen zoekgeraakt? Als ik me niet vergis was er een topic over dvdsoon waarbij geadviseerd werd om voor expidited shipping te kiezen maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Ja dat klopt wel zo'n beetje....Alleen vroeger kostte standaard 3,98 en sneller 4,98 en dat scheelde dus maar 1 CAD (± EUR 0,60)
Nu is expedited echter 5,98 en scheelt het dus 6 (± EUR 3,60) met de goedkopere optie....

Dan ga je toch weer een beetje twijfelen he (Vooral bij de wat goedkopere titels van tussen de 5 en 10 euro) :roll:
Inderdaad, en als ik twijfel dan bestel ik er dus niks :wink:

pavko
17-08-2003, 00:36
ik twijfel niet over de aan te schaffen titel....dat weet ik dan al zeker.

Ik twijfel wel of ik daar nog eens drie en halve euro extra voor uit wil geven...

Alexander V
18-08-2003, 13:24
DVDsoon, dat is toch die ***-zaak die bij pre-orders gelijk je cc charged?

als ik de sterretjes goed opvat ;) : Nee, het is een hartstikke goede zaak.

Ze belasten wel direct je CC, maar ik vind dat eerder een voordeel als een nadeel, ik weet precies wanneer een bedrag afgeschreven wordt (en redelijk zeker tegen welke koers), in plaats van dat ik opeens weer een rekening krijg die een paar honderd euro hoger uitvalt doordat een paar flinke preorders opeens verstuurd worden, net wanneer mijn kaart tegen zijn limiet aanzit.

VerbaL
22-08-2003, 12:03
Kan er me iemand vertellen of DVDSoon vanuit Europa verstuurd? Je wordt in Belgie namelijk elke keer geconfronteerd met verschrikkelijk hoge douanekosten op alles wat niet uit de EU komt. Ik begin het zo stilaan beu te worden om dikwijls een item aan dubbel zo veel geld te kopen. :)

Ik heb er nu wel een titel aan zeer lage prijs besteld, dus die zal wel doorkomen. Maar ik heb m'n oog ook laten vallen op de LOTR FOTR Gift Set :).

Wel lekkere prijzen.

Lex v/d Moolen
22-08-2003, 17:18
Kan er me iemand vertellen of DVDSoon vanuit Europa verstuurd? Je wordt in Belgie namelijk elke keer geconfronteerd met verschrikkelijk hoge douanekosten op alles wat niet uit de EU komt. Ik begin het zo stilaan beu te worden om dikwijls een item aan dubbel zo veel geld te kopen. :)

Ik heb er nu wel een titel aan zeer lage prijs besteld, dus die zal wel doorkomen. Maar ik heb m'n oog ook laten vallen op de LOTR FOTR Gift Set :).
DVDSoon verstuurt alles uit Canada. Maar zolang de waarde per pakket niet hoger is dan €22 kunnen er geen douanekosten bijkomen.
Daarboven is het een kwestie van geluk hebben dat de zending er niet uitgepikt wordt. Ik heb de Indy-box en de nieuwe Alien-box daar besteld, en zal ook duimen dat ie niet opgemerkt wordt door de douane.

MAD
22-08-2003, 17:58
Naast alle bovengenoemde (DVDSoon is mijn favoriet ondanks alle problemen, gewoon omdat ze erg goedkoop en snel zijn) heb ik ook wel eens een enkele keer bij DVDimport (http://dvdimport.com/index.asp) in Canada besteld. Alle prijzen ook incl. gratis wereldwijde verzending.

Vergis je alleen niet in de prijzen. De prijzen staan in US$ en €'s, maar er wordt afgerekent in CAD$. De omrekenfactor is niet altijd even scherp (ten nadele van ons natuurlijk ;)). Je ziet het CAD$ bedrag pas bij de laatste stap voor je "confirm" geeft.

VerbaL
22-08-2003, 18:59
Kan er me iemand vertellen of DVDSoon vanuit Europa verstuurd? Je wordt in Belgie namelijk elke keer geconfronteerd met verschrikkelijk hoge douanekosten op alles wat niet uit de EU komt. Ik begin het zo stilaan beu te worden om dikwijls een item aan dubbel zo veel geld te kopen. :)

Ik heb er nu wel een titel aan zeer lage prijs besteld, dus die zal wel doorkomen. Maar ik heb m'n oog ook laten vallen op de LOTR FOTR Gift Set :).
DVDSoon verstuurt alles uit Canada. Maar zolang de waarde per pakket niet hoger is dan €22 kunnen er geen douanekosten bijkomen.
Daarboven is het een kwestie van geluk hebben dat de zending er niet uitgepikt wordt. Ik heb de Indy-box en de nieuwe Alien-box daar besteld, en zal ook duimen dat ie niet opgemerkt wordt door de douane.

Helaas is het hier in België geen kwestie meer van steekproeven. Alle paketten boven 22 euro worden tegengehouden en je betaalt je blauw.

metrakitt
04-09-2003, 21:34
welke site is goedkoop en levert snel en prima

ik heb nu voor het eerst 2 dvd besteld bij play.com

en weet niet hoe snel ze gaan duren

BrianB
05-10-2003, 18:40
DVDBoxoffice.com

Alle prijzen inclusief verzendkosten.
Ze verzenden vanuit Europa, dus je hebt ook geen invoerrechten.
Ik ben all ruim twee jaar een tevreden klant.

weet jij toevallig wat die andere twee betaalmethodes inhouden? Want je kan via creditcard, money order en wire transfer, een creditcard heb ik niet, dus moet het via een van de andere twee, ik heb alleen geen idee wat die betekenen.

Harry B.
05-10-2003, 19:02
Money order is volgens mij dat je betaalt bij het postkantoor en dat het dan wordt overgemaakt naar Canada. Ik heb dit eens geprobeerd op ebay maar er wordt een belachelijk hoog tarief voor provisie gerekent door het postkantoor. Een cc is vele malen goedkoper. Wat wire transfer inhoud weet ik niet.

Charley Baak
06-10-2003, 16:21
Alle prijzen inclusief verzendkosten.
Ze verzenden vanuit Europa, dus je hebt ook geen invoerrechten.
Ik ben all ruim twee jaar een tevreden klant.
een money order is een soort cheque, een wired transfer is een overmaking.

BrianB
06-10-2003, 17:03
een money order is een soort cheque, een wired transfer is een overmaking.

Kijk, daar heb ik wat aan, bedankt!!

Charley Baak
06-10-2003, 22:42
een money order is een soort cheque, een wired transfer is een overmaking.

Kijk, daar heb ik wat aan, bedankt!!Het was wel heel kort door de bocht, maar daar komt het wel ongeveer op neer.

Charley Baak
06-10-2003, 22:43
Laatst voor het eerst wat besteld bij DVDSoon. en erg tevreden. Had The Lion King voor de releasedatum binnen :D (y)

BrianB
08-10-2003, 09:45
Nou inmiddels een mailtje teruggekregen, wire transfer is inderdaad een overmaking, alleen wat de getallen achter 'transfer' en 'shift' betekenen, daar ben ik nog niet achter.

sharky
09-10-2003, 19:16
heb ff een vraagje over dvdboxoffice.com

heb vorige week zaterdag een bestelling gedaan maar ik heb tot nu toe nog geen bericht gehad dat ie verstuurd is en bij orderstatus staat ook niks

maar kan je zien of iets in backorder staat en hoelang duurd dat ongv.want het staat er niet bij volgens mij

gaat om de transformers seizoen 1 box set

iemand ervaring mee

BrianB
28-10-2003, 18:53
Toch wel knap dat je bij DVDboxoffice.com niet per creditcard hoeft te betalen, maar dat je wel een creditcardnummer in moet vullen (wat ik dus niet heb)! Nu heb ik er dus verd*mme nog niets aan!...

ASSpirine
03-01-2004, 21:32
Kan je met visa gegevens vanuit belgië naar een adres in Nederland sturen bij DVDboxoffice ? (dan is er toch minder kans dat ik "gepakt" word?)

want als ik lees dat ze in België alles aanhouden, dan ben ik dik gekloot, met een bedrag van 160 euro

enne, met welke service (DHL, UPS,enzo...) verstuurt DVDboxoffice hun dingen

Mac Hammer Fan
01-02-2004, 16:44
DVDBoxoffice.com

Alle prijzen inclusief verzendkosten.
Ze verzenden vanuit Europa, dus je hebt ook geen invoerrechten.
Ik ben all ruim twee jaar een tevreden klant.

Is dat voor België ook het geval? Betekent dit dat die DVDs de douane-terreur daar ook omzeilen?
Ik betwijfel het sterk

Harry B.
01-02-2004, 17:06
enne, met welke service (DHL, UPS,enzo...) verstuurt DVDboxoffice hun dingen#
Via standard air mail

Oakey
29-04-2004, 21:40
Ik heb nu voor het eerst iets bij DVDimport besteld en mijn bestelling is nu al 5 dagen "pending" terwijl de DVD wel op voorraad is. Irritant! Iemand ervaring met deze winkel?

Oakey
19-02-2012, 16:17
Ben weer eens in Canada (Montreal) maar voor dvd's en blurays moet je hier echt niet zijn. Er is alleen HMV maar die is bijzonder duur (staat ook los van HMV UK). Harry Potter 1-8 bluraybox voor $123 en losse blurayfilms voor $35, dat werk. "Aanbiedingen" van DVD's gaan niet lager dan $10!