PDA

Bekijk de volledige versie : Grandmix op dvd ??



McReal
08-08-2003, 02:41
hoi

ik ben een enorme fan van grandmixen zoals die van de meester Ben Liebrand en zoals die te zien waren op tmf op het einde van het jaar

Nu is mijn vraag zijn deze of andere Mega/Grandmixen ook op dvd ??

Greetzzz McReal

Johan van den D.
09-08-2003, 09:15
Voor zover ik weet zijn die er niet
Vooral die TMF jaarmixen vind ik altijd erg fijne mixen
Mooie oploop van het tempo gedurende de mix
http://www.smiliez.de/images/2449.gif

Herjan
09-08-2003, 10:26
ik ben een enorme fan van grandmixen zoals die van de meester Ben Liebrand
Doet Ben Liebrand het nog steeds? Ik herinner 'm nog van vroeger. Als kind vond ik die robotstemmen altijd prachtig. M'n broer en ik namen elk jaar op 30-12 (toch?) die mixen op. Alleen luisterde ik meestal alleen de eerste 3 minuten...

Johan van den D.
09-08-2003, 10:36
ik ben een enorme fan van grandmixen zoals die van de meester Ben Liebrand
Doet Ben Liebrand het nog steeds? Ik herinner 'm nog van vroeger. Als kind vond ik die robotstemmen altijd prachtig. M'n broer en ik namen elk jaar op 30-12 (toch?) die mixen op. ...Dit komt inderdaad bekend voor ja
Helemaal klaarzitten met een tape om de mix op te nemen
Ieder jaar weer :wink:

pavko
09-08-2003, 11:40
ik ben een enorme fan van grandmixen zoals die van de meester Ben Liebrand
Doet Ben Liebrand het nog steeds? Ik herinner 'm nog van vroeger. Als kind vond ik die robotstemmen altijd prachtig. M'n broer en ik namen elk jaar op 30-12 (toch?) die mixen op. ...Dit komt inderdaad bekend voor ja
Helemaal klaarzitten met een tape om de mix op te nemen
Ieder jaar weer :wink:


Er zijn inderdaad jaren geweest dat ik ook deze mixen opnam....En dan halverwege als een idioot het bandje omdraaien om het 2e half uur te kunnen opnemen....(de mix duurde altijd een minuut of 55 en je had alleen bandjes van 60 en 90 minuten toen)
Ergens in een doos op zolder heb ik vast nog wel de opnamen van de jaarmixen 85, 86, 87, 88, 89 en 90. Maar ik heb geen cassettedeck meer...

Christiaan Sauer
09-08-2003, 14:06
Ben Liebrand is inderdaad een ernstig goede dj die ernstig mooie jaarmixen weet te maken. Zelf heb ik maar 1 of 2 van hem op cd staan, maar een dvd van hem zou ik geen problemen mee hebben om die te hebben :lol:
Mvg,

Christiaan

McReal
09-08-2003, 14:07
maar niemand die weet of er mixen op dvd te verkrijgen zijn zoals die TMF jaarmixen bijvoorbeeld ??

Johan van den D.
09-08-2003, 16:59
Ben Liebrand is inderdaad een ernstig goede dj die ernstig mooie jaarmixen weet te maken. Zelf heb ik maar 1 of 2 van hem op cd staan, maar een dvd van hem zou ik geen problemen mee hebben om die te hebben :lol:
Mvg,

ChristiaanMet name de oude jaarmixen van Ben waren spraakmakend
En dan praten we over een jaar of 15 gelden (of zoals al te lezen was in `85 en dus 18 jaar geleden)
Ik weet niet of jij al in de running was toendertijd Christiaan
Toen was je rond de 5 jaar toch :D :D
Maar Ben is inderdaad nog steeds actief in dit wereldtje dus ook de jeugd van nu weet wie Ben L. is
http://www.smilies.org/basesmilies3/86.gif

patrick_h
09-08-2003, 23:38
Ben Liebrand maakt nog steeds mixen, nu om op cd uit te brengen.
De grandmixen waren destijds (83-92) bedoeld voor de radio, ze konden niet op lp of cd uitgebracht worden zoals ze op de radio werden uitgezonden omdat het in de eerste plaats al een hels karwei is om al de rechten te krijgen, als je ze al kan krijgen, en in de tweede plaats de rechten van die 100 nummers meer zouden kosten dan mensen ervoor over hebben. (Check http://www.2manydjs.org voor verhalen hierover m.b.t. de mix-cd van de gebroeders Dewaele). In het geval van een dvd heb je hetzelfde probleem natuurlijk.

Nu maakt Ben Liebrand mixen voor cd, deze zijn anders doordat hij in de eerste plaats niet zomaar alle nummers kan gebruiken en dat dus ook niet doet, in de tweede plaats bevatten de mixen wel dezelfde hoeveelheid (meer dan 100) nummers, maar zijn ze veel langer. Hierdoor vindt de consument dat hij wel waar voor zijn geld krijgt. Die lengte haalt voor mij echter een belangrijk deel van de charme weg die de enorme hoeveelheid nummers in zo'n korte tijd voor mij heeft.

Een dergelijke aanpak zou echter wel een betaalbare dvd kunnen opleveren. Laat een maatschappij een berg nummers uitzoeken die inclusief videoclip betaalbaar zijn, waarna de mixer zijn keuze kan maken uit die nummers.

Johan van den D.
10-08-2003, 09:33
. Die lengte haalt voor mij echter een belangrijk deel van de charme weg die de enorme hoeveelheid nummers in zo'n korte tijd voor mij heeft..Hierin deel ik zeker je mening
Volgens mij was dat destijds DE reden dat die mixen zo,n sucses waren
Met het langer doordraaien van de nummers voordat ie overgaat in een ander nummer haal je inderdaad de basis van een goede mix weg
Veel nummers die toch herkenbaar waren in korte tijd was en is de sleutel tot sucses
http://www.smilies.org/basesmilies3/cc01.gif

Christiaan Sauer
10-12-2003, 08:39
Ben Liebrand is inderdaad een ernstig goede dj die ernstig mooie jaarmixen weet te maken. Zelf heb ik maar 1 of 2 van hem op cd staan, maar een dvd van hem zou ik geen problemen mee hebben om die te hebben :lol:
Mvg,

ChristiaanEn dan praten we over een jaar of 15 gelden (of zoals al te lezen was in `85 en dus 18 jaar geleden)
Ik weet niet of jij al in de running was toendertijd Christiaan
Toen was je rond de 5 jaar toch :D :D
Maar Ben is inderdaad nog steeds actief in dit wereldtje dus ook de jeugd van nu weet wie Ben L. is
http://www.smilies.org/basesmilies3/86.gif

Ik heb een cd van hem van wat is het? 1995 ofzo? Niet eens zo ontzettend oud ;). Maar die heb ik ook gekregen van 1 van mijn oud klasgenoten die deze toevallig op cd had staan.
PS: wel grappig om zo'n ouwetje omhoog te zien komen
(ik heb het wel over het ophalen van deze thread ;). Die is ook alweer zo'n 4 maanden oud)

Rob Eric Blank
10-12-2003, 08:49
Volgens mij maakt Ben Liebrand zo nu en dan weer mixen, voor Veronica FM. Brengt ook cd's uit.

Ben zelf ook fan van 2 many dj's en daar staat op de site hoe moeilijk het is om samples te clearen, dus dat veel artiesten niet op zo'n cd/DVD willen komen te staan.

Loggie
10-12-2003, 13:39
Grappig deze thread :D

Ik ben ook een fan van Liebrand en heb net als veel anderen zijn jaarmixen maar ook zijn vrijdagnacht sessies getaped.
De meeste van die jaarmixen (heb ik net ff gechecked) zijn op Kazaa te vinden.
Nu nostalgie in de muziek weer hoogtij lijkt te vieren (Nena en Kim Wilde b.v.) is het misschien geen gek idee om al die meesterwerkjes op in ieder geval CD uit te brengen ( ook al zal dat rechten technisch zoals in deze thread al vermeld problemen geven).
Niet alleen zijn ze leuk om naar te luisteren ze geven ook een goed beeld van de disco/dance muziek uit die periode.

Mijn platenspeler maakt tegenwoordig ook weer overuren. Omdat door dat nummer van Nena en Kim Wilde ik weer herrinnerd werd aan het feit dat er vroeger zoveel goede muziek werd gemaakt.....waarvan ik nog bijzonder veel op LP heb ( je weet wel die plastic schijven...lol).

Ah nostalgie!! :D