PDA

Bekijk de volledige versie : Regiovrij, negatieve gevolgen



Mies
09-11-2001, 13:42
Hey Allemaal,

Ik heb bij Hermes Electronics een Pioneer 545 gevonden.
Zij geven aan dat hun leverancier tevens de speler wil ombouwen voor 190,-.

Nu vroeg ik of het ook nadelige gevolgen had voor de speler en toen kwam er een of ander wazig verhaal dat de speler weleens wat langzamer op bepaalde gebieden kon worden.

Specifiek zei hij dat de ondertitels weleens asynchroon kunnen lopen (2 seconden te laat).

Ik vind dit wel een heel wazig verhaal, is er iemand die dit kan bevestigen?

groeten, Mies

bmateijsen
09-11-2001, 13:57
Ja ja... brabbel maar wat raak als je het niet weet....

lip-sync vanwege regio-codering...

geloof ik niets van... want want je schakelt alleen om van coderings-chip en pal/ntsc..

Ikzelf heb hier geen last van... maar ik heb een denon.

Groet Bjorn

aert
09-11-2001, 13:59
He hoi, jij praat alsof je er verstand van hebt... hoe doe ik mijn spelertje regiovrij maken? jvc xv s42... zie mijn bericht, net gepost.

Mies
09-11-2001, 14:12
Ja ja... brabbel maar wat raak als je het niet weet....

lip-sync vanwege regio-codering...

geloof ik niets van... want want je schakelt alleen om van coderings-chip en pal/ntsc..

Ikzelf heb hier geen last van... maar ik heb een denon.

Groet Bjorn

Ja erg stom verhaal hè.
Ik snap ook niet dat ze met zoiets aanzetten, lijkt me geen goede reclame voor ze.

Ik heb inmiddels de speler via Miepkniep besteld, niet regiovrij voor slechts f884,-. Bij Hermes f1080,-. (ook excl. regiovrij)

Als het echt moet dan laat ik hem later wel ombouwen!

Hoe vaak mag je van regio wisselen eigenlijk??

Groeten, Mies

Harry stadman
09-11-2001, 14:58
Mies.

ik heb gelezen ergens dat je maximaal 3 keer van regio kunt wisselen voordat hij vast op een regio blijft. dit is alleen voor de nieuwe spelers zo! de oudere spelers hebben nog niet deze nieuwe beveiliging.mischien zit er onderling ook nog wel verschil tussen chips.

ik heb wel gelezen dat ze met de nieuwe spelers alweer met een nieuwe regio beveiliging bezig zijn.mischien komen hier ook weer nieuwe chips voor die de regio-codering omzeilen.

PM
09-11-2001, 15:28
dvd-rom drives voor de pc zijn zo dat je max 3 of 5 maal van regio kan wisselen..

Maar stand-alone spelers kan je toch (standaard zonder hacks met of zonder ab) niet wisselen van regio...!!

bmateijsen
09-11-2001, 19:30
En ook PM heeft weer helemaal gelijk!!

Een stand-alone kan zo vaak wisselen als je wil... aangezien je gewoon een extra chip krijgt ingebouwd die het regio 1 signaal codeert..

Niets bijzonders....

En tuurlijk mies later ombouwen kan ook altijd,... al moet ik zelf zeggen dat ik al vrij snel ging bestellen in Amerika... en dan is het wel handy dat je regio 1 kan afspelen....

Moet trouwens wel je tv NTSC aankunnen..

Groet bjorn

aert
09-11-2001, 20:23
Hey mister Bjorn, kan je mij ajb vertellen waar ik mijn jvc spelertje om zou kunnen laten bouwen? ikke wille namelijk ook heel graag us-dvd's vanwege de dts...

grtz,

Aert.

bmateijsen
10-11-2001, 16:10
Aert, gewoon bij iedere degelijke hifi zaak.... zal je zo'n 300 piek kosten...

Oh ja, met degelijke hifi-zaak bedoel ik dus niet de BCC of Megapool of zoiets...

Groet Bjorn

aert
10-11-2001, 21:02
Allright man, bedankt.