PDA

Bekijk de volledige versie : PS2 Surround Setje



Jeroen Driessen
09-11-2001, 15:15
Hoi,
Ik heb een PlayStation2 en wil binnenkort er een surroundsetje bijkopen. Nu is er geloof ik een speciale kabel om op een versterker/reciever aan te sluiten speciaal voor het geluid. Ik heb er weinig verstand van verder, dus ik roep ff jullie advies in.

Welke versterker kan ik hiervoor het beste pakken. Hij hoeft alleen maar goed te zijn voor Dolby Digital 5.1 en DTS. Voor mijn muziek heb ik m'n stereo die nog steeds goed voldoet. Budget is rond de Fl. 2000,- incl. speakers. Hier kun je misschien niet veel mee, maar ik ben absoluut geen geluidsexpert en over een aantal jaren zal ik zeker iets beters gaan aanschaffen.
Misschien raden jullie wel aan om toch nog ff door te sparen....

:confused: :confused: :confused:

Olaf M.
09-11-2001, 15:50
Hoi,
Ik heb ook een ps2. Je hebt een optische cabel nodig om hem op een versterker aan te sluiten.
Ik zou gewoon versterker van 1000 piek kopen, rest voor je speakers.
Koop je eerst leuke front speakers, en spaar je door voor je center en surroundspeakers. al je dat allemaal hebt wil je tegen die tijd ook een goede dvdspeler kopen. :D
Heb ik ook gedaan vorige week nl.

Jeroen Driessen
09-11-2001, 17:52
Daar zal het wel op aan gaan ja. Eerst de TV echter, want die is het meest nodig. Maar dat wordt binnenkort geregeld....en dan een leuke surroundsetje.

Kun je die optische kabel trouwens op elke versterker aansluiten?
En wat kost zo'n ding (een goeie....want kabel is zeer belangrijk voor zover ik er verstand van heb)

bmateijsen
09-11-2001, 19:17
ja hoor gelukkig heeft bijna iedere surroundversterker een digital in... voor een toslink kabel. Je kan ze al kopen vanaf 50 piek... raad je echter aan om iets meer uit te geven en bijv. voor een oehlbach toslink te gaan van 90 piek... veel beter geluid... maar 't is ook maar net wat voor versterker en speakers je hebt voordat je het verschil gaat merken.

forzavado
12-11-2001, 14:00
Denk ook eens aan de uitleeskwaliteit van de PS2 zelf. Mijn broertje heeft hem sinds vorige week. 700 piek voor dvd én een spelcomputer is niet veel. Er is dus ergens op bespaard, en dat gaat ten koste van de kwaliteit. Het is dus maar de vraag of je met een duurdere kabel beter geluid krijgt, je kunt ook oneffenheden in de speler beter gaan horen. Denk er in ieder geval eens over na....

Jeroen Driessen
12-11-2001, 14:19
De prijs is ook de reden dat ik hem gekocht heb. Was eerst 1050, dus gewoon flink afgeprijsd. Slecht is hij tot nu toe niet, enige wat me opvalt is dat ie redelijk traag is en best veel herrie maakt. En om te beginnen is hij perfect, zeker omdat je twee in één hebt...

Een dure versterker/speakerset kan ik helaas toch (nog) niet betalen en aangezien ik 12 hoof in een flat woon heb ik er ook weinig aan als ik het geluid erg hard 'zou kunnen' zetten. Ik haal me daarom gewoon een goedkoper kabeltje, zeker als je dit toch pas merkt bij een veel duurdere versterker en meer volume.....

Ik zag van ut weekend een mooie Kenwood (KRF-V5050D-S) voor ongeveer 900 piekies in de Wehkamp catalogus. Er stond ook nog een speakersetje en subwoofer bij. Bij elkaar voor zo'n 800 piek. Kent iemand deze toevallig....is it any good (in die prijsklasse dan)??

PM
12-11-2001, 14:44
ik heb het setje niet gezien... maar weet je wel dat de Wehkamp heeeeel duur is?

Jeroen Driessen
12-11-2001, 15:00
Dat weet ik inderdaad, maar ik wil het toch eerst luisteren. Had hem ook alleen maar gezien en vond hem wel mooi. Was daarom benieuwd of het ook goede kwaliteit is, misschien kent iemand het hiero...en waar ze eventueel te koop zijn tegen normale prijzen.